Ahhoz meg kéne tudni, hogy nincs-e kapcsolata az ECU-val, vagy valamilyen nyomásszabályzóval. Az a baj, hogy sehol nem lelek leírást erről a részről. Nem hiszem, hogy csak úgy simán ráeresztenék a szívósorra...
Mmmmm......... azok a régi jó telek! Amikor reggel - este úgy kellett kiásni az autót a hóból.... Akkoriban még a helyi rádiónál dolgoztam, ami fent volt a hegytetőn az erdőben, reggel 3/4 6-ra jártam be és nem tudtam napokig felmenni kocsival a stúdióig. Az utca alján kellett hagyjam, de ott is azzal kezdtem, hogy helyet ástam neki. Aztán este a meló után leballagtam és kiástam a napközben esett hóból....
A gyári tárcsa nem esik le olyan könnyen. Az enyémre most tettem alufelnit. A gyári tárcsa kibírt leesés nélkül 14(!!!) évet. Az utángyátott tárcsák bizony elég könnyen lepotyognak, de a kötegelős megoldás sem az igazi. Elmozdulhat a tárcsa, és így az amúgy is centrírozatlan korong nagy sebességnél olyan remegést tud okozni a kerekeken, amilyent még nem éreztél.
nos ez igaz. régóta kf felnim van, úgyhogy ebbe nem is gondoltam bele, hogy elgurulhat. Így viszont értem, hogy miért árulja néhány homeless a lámpáknál a dísztárcsákat :)) (legutóbb az M3 újpesti-palotai lehajtójánál láttam, pislogtam is, hogy ez frankón lekapta valahonnan, és itt árulja? ezek szerint az elgurult tárcskat szedte össze)
Nos, a kábelkötegelő, amivel a téli kerékre én is rátettem a 800Ft-os (drágának is tartottam) dísztárcsát, arra kell, hogy kanyarban ne essen le, mert ugye biztosan ti is találkoztatok már ilyennel. Én, bringásként kicsit többbet látok ilyet. Mikor pl. kiürül a kereszteződés a Váci út × Árpád híd felüljáró alatt, vagy a Nyugatinál.. Ahogy elcsendesül a zóna, már csak egy gürdölő műanyag lapot hallasz, ami aztán eldől. Na hát ennyi az életük. És több gyárit látni, szanaszét heverve, mint gagyi joghurtosdobozból nyújtottat. És mivel ez mozog, adott esetben 50-nel, kisebb kutyákat ketté is szelhet!!! De para! Ez a kötegelés is a taxisoktól indult, úgy hiszem.. De hogy lopás ellen nem véd.. Bár van az a suhanc kategória, aki inkább keres másik verdát, ha vágni kell.
Tényleg drága, haver is levette a zsír új kocsiról, eltette, jól is jött, mikor eladta a kocsit, hogy megvan.. (fauvé)
no ezt megnézem majd, mert most így nincs előttem fejből, hogy is néz ki. ha így megoldható lesz, akkor megoldom így... de lehet emellett is ellátogatok egy csavarboltba, és megnézem, speckó fejkialkítású csavarokkal mi a szitu
Átmenővé lehet tenni. A gyári felfogatás lemezcsavarral van, ami egy rugós, kipattintható lemezbe fut. Azt a lemezt ki kell pattintani, helyette alátét+ anya.
de a kapupánt csavar akkor lenne jó megoldás, ha átmenő csavar lenne, ez viszont nem az sajna... keresek valami spéci csavart szerintem mindenképp, ahogy ajánlottátok... (az elfúrás csak valami végső megoldás lett volna, de nekem sem fűlik hozzá a fogam)
döbbenetes egyébként, hogy itthon ilyentől kelljen félni, hogy ami lelopható a kocsiról, azt lelopják :(
ugyanez van a gyári dísztárcsákkal is, lemezfelniknél. Mivel >10k HUF általában egy gyári, nem teszkós dísztárcsának, sokszor látom, hogy kábekötegelővel fogják oda a felnihez, ami undorító, de megértem, hogy nem akarják, hogy ellopják (azt mondjuk nem értem, egy kábelkötegelő miben akadályoz, mert ha le akarom lopni, a legkisebb csípőfogóval is le tudom kapni, de mindegy...) egyszer volt nálam egy céges autó. nem is kellett egy egész éjszaka, (este) 9-kor megálltam, 11-kor mentem el, már nem volt rajta a dísztárcsa. :(
Hát igen, mindenképp mázli, ha gyárilag faszán ki van találva, nem tudom, hogy az enyémhez miért nem terveztek olyat.
A lopás dologról meg annyit, hogy tényleg a spéci csavar a megoldás, valami olyasmi kellene, amit pl a háztartási gépeknél, vagy szerszámgépeknél szoktak használni, hogy a "hülye" tulaj ne tudja szétszedni és elrontani.
Javaslom, hogy nézz be egy csavarboltba (de abszolút profi bolt legyen, különben csak a fejüket fogják csóválni), esetleg egy komoly (BOSCH, Makita, stb...) kisgép szaküzletbe, mert ott lehet, hogy inkább segítenek csavart beszerezni, mint a csavarboltban.
Nekem is ők hoztak csavart a futóműhöz, mert a csavarboltból hozzájuk küldtek. :DDD
noigen, én is úgy akarom betenni majd a lámpkat, hogy speckó csavarral, vagy elfúrni a fejüket, vagy mittomén, hogy ne lopják ki. én korábban 40-50 körül láttam mindig, ehhez most 20-ért ozzájutottam.
Lehet, hogy keveset használjuk, de amikor kell, akkor nagyon sokat tud segíteni. Feltéve, ha megfelelően van beállítva, kellő teljesítményű, esetleg sárgás izzóval :))), stb....
Nekem ezen a kupén még nincsen, de többször anyáztam már a hiánya miatt, amikor helyzetjelzővel többet láttam az útból, mint a tompítottal.
Érdekes, hogy nekem a gyári ködlámpa egy magasságban van a tompítottal, ráadásul középen, egymás mellett a hűtőrácsba építve. Namost azt a vizsgán azonnal levetették velem, mivel nem lehet lámpatest a tompított lámpák belső szélénél beljebb. Csodálkoztam, mivel gyári, de tök mindegy volt, mert amúgy is rossz helyre tervezték, hiszen a ködlámpát minél lejjebb és minél kijjebb kellene rakni, szóval nem is vitatkoztam.
Az új lámpák majd a lökhárítóba kerülnek, kivettem a felső vonószemet, hiszen alul úgyis van, és annak a helyére szépen befér egy kisebb fajta példány.
Egy lengyel kolléga autóján láttam ilyen megoldást és elég tutin nézett ki.
(Ennyi szövegelés megteszi a nagy szibériai csendben? :DDD)
Én első évben csak 3 napig használtam a ködlámpát. Elég gyorsan lelopták.... Végül 25e Ft-ért vettem bontottat. Nem könnyű hozzájutni. Ritkaságnak számít. Gyári ára netto 93e
No mizu? Lefagyott a keze mindenkinek a klímázástól? ;-)
Itt még nem is mondtam, SzaboZe ötlete nyomán vettem ködlámpákat a Xedosba a Vaterán... még nincs beszerelve, de majd nekiesek valamikor.
amúgy tudtátok, hogy a ködlámpa az az extra, amit itthon egy évben kb 5-10 napig használunk maximum (ködlámpázó elmebetegségtől eltekintve ;-))) ), mégis annyira kedvelt extra? csak tudnám miért... Én is szerettem volna már régóta a Xedosomra, csak 50 ropit sajnáltam érte, megmondom őszintén...
A szökéssel az a probléma, hogy ha pl. a kuplungjánál (tömbszelencénél asszem, és ott szokott is, ha már öreg) ereszt a gáz és valószínűleg az olaj is egyben, akkor az amúgy tűzveszélyes olaj lassan ráfolyhat a kuplungtárcsára, meg-megcsúszhat, és először csak füstölni kezd, majd később kigyullad, és leég az autó. Nekem ugyanez volt most a bajom, klímás mondta, hogy a motortüzek nagy része szivárgó klímától van. Enyémet tesztelgette terhelés alatt, és tényleg nem bírta forgatni már az olajtól az amúgy is kopott kuplungot, viszont fehér füstöt eregetett, gyorsan le is állítottuk...
Köszönöm a tippeket. Odafigyelek rá, hogy hetente legalább fél órát bekapcsolva legyen a klíma. A kérdés az, hogy mi az olcsóbb ? Évente feltölteni gázzal, vagy megkeresni és mexüntetni a szivárgást ?
Igen az alsó a lambdáé, a fölsőt viszont passzolom, mert nem tudok róla, hogy ott bármi más is lenne. Illetveeee, van ott még valami, ki kell nézzem hogy mi is, tán valami gázvisszavezetés. Mindjárt megnézem.