Melós autónak vettem egy csodálatos Fiat Mareát egy még csodálatosabb 1.4 12v motorral.
Eleinte hidegen indult, csak melegen nem indult, és nem volt alapjárat. Mostanában már hidegen se igen akar csak teker és kb 2-3mp időközönként visszadurrog. De betolásra/behúzásra hibátlanul indul hidegen/melegen mindig.
Amiket eddig cseréltem:
Gyertyák
Holtpont jeladó (új Bremi)
Trafó
Lambdaszonda
Komplett injektor alapjárati motorral.
Üa pumpát leteszteltem, tökéletes.
Vez tengely tökéletes.
Mostmár van alapjárat, de elindulni nem akar. A legujjabb kandidátus az önindító, de nem teker olyan lassan csak kb 15mp indítózás után, illetve nincs kedvem fölöslegesen kicserélni (azt is).
Mi lehet a gond? Amilyen jól sikerültek a JTD motorok ez annyira betegágy.
Igen, csábító. Ha még bekerülési költségben esetleg nem is lesz kevesebb, de nagyobb merítésből választhat az ember.
És akkor Belgiumban elképesztően jók a törvények ebbena tekintetben.
Ha nézzük Magyarországot, legyen a Marea-Lybra példa, Euro3-as, 2 literes, 110 kW-os benzinmotor. 250 ezer Ft, mire rákerül a rendszám és a neved a forgalmiba. Na ja, ezzel már nem foglalkozik senki, nyilván. Euro5-ös kis benzinest 100 körül is forgalomba lehet helyezni. Meg amúgyis, a használt piac a fiatalabbakat keresi. Csak az a baj, a 10-12 éves konstrukciók már olyanok, hogy egy nagy dákeszt a szépreményű új tulajok szájába nyomhatnak bármikor...
Rendszeresen ránézek a mobile.de-re, de ott jellemzöen másik árkategóriát, fiatalabb kocsikat nézek (azoknak az árában jobban elfér az utazás/szállítás költsége). A honosítás Belgiumban nagyon egyszerü, nagyjából ugyanannyi melóval jár, mint a már eleve itt regisztráltaké. Egy jó kocsiért simán átmennék, Aachen 100 km-es körzetében szoktam nézelödni, az még innen is elfogadható távolság. Az általad említett autók azért erösen alkalmi vételek voltak, az átlagosnál szignifikánsabban magas rizikóval, amit egy öregebb autónál nagyobb távolságról számomra karcosabb bevállalni. De én is úgy látom, a német piac választéka, az ottani autók felszereltsége és állapota még mindig elég csábító.
2200 euróért van kirakva 110 ezer km-rel az órájában. Az állapota meg a 240 ezer km-es 600 eurós kocsikat idézte. Remélem, szembejön még egy értelmes darab valahol, legalább egy próbakör erejéig.
Fúúú, nagyon kíváncsi vagyok. Posztolj majd képet, ha már nem embargós az ügy.
Én egy 1.4-es Stilo Racing-et néztem meg ma délután, külön tetszett, hogy a holland kivitellel szemben az itteni manuális klímás. Tulajdonképpen semmi váratlan nem történt, a képeken egészen szimpatikusnak tűnő autó az életben egy elképesztő módon lelakott, agyonkarcolt, undorítóan retkes, büdös szar volt, törött lámpákkal, kukába való gumikkal. Annyira gusztustalan volt, hogy nem volt kedvem beleülni se, pedig régóta foglalkoztat már, milyen a Stilo ülése. Ez a kocsi a kínálat felső harmadába volt beárazva (ez ébresztett bennem alapvető bizalmat), szerencsére csak a város szélére kellett kimenni érte.
A Lybrán igen. De olyan érthetetlen apróságokat, amit én se magamtól tudok, mert észre se nagyon lehet venni. A típust betéve tudó ismerőstől. :)
A 147-en, ami eddig nekem kikorvonalazódott, hogy fontos szerepe volt a modelpallettán abban az évtizedben, rosszabb semmiképp nem lett közben szerintem. Pont a 2000-es évek első feléből láttam rozsdás példányokat, fl-esből meg nem is. De a GT-vel kapcsolatban is meg vagyok győződve, hogy a 2007-es fl-est érdemes megvenni, és a 147-nél is volt némi fl. akkor.
Na, hát a Stilo-t semmiképp nem nevezném már egy tisztességesen összerakott autónak. Azt el tudom hinni viszont, hogy annak a platformján a későbbi modellek még szarabbak. De akkor is a Tipu utáni C-platformos autók a legjobb konstrukciók, nekem későbbi nem is kéne.
Köszi. Nem vagyok otthon Alfás dolgokban, annyi rémlik, mintha Lönci mondta volna valahol, hogy a gyártási ciklus végén már alig volt rajtuk korrózióvédelem. Fura egyébként, mert te is mondtad a Lybra kapcsán, hogy azon is elspóroltak ezt-azt a ciklus közben. A Nuova Tipo fórumokon van egy ilyen általános vélemény, hogy a Stilo milyen tisztességesen kidolgozott, rendesen összerakott autó volt az utódaihoz képest, pedig ugye pont nem így híresült el. A K Astra fórumokon meg a H-t tartják hasonlóan nagyra, pedig én arról is úgy tudtam, hogy kaka. És nem arról van szó, hogy az idö szépíti meg, sokszor olyanok mondják, akiknek van otthon mind a kettö.
Csakis fl. utánit. Legjobb valami gyártás végi darab. Nem tudok róla, hogy olcsósítottak volna, annak ellenére vagy épp azért, mert elég hosszú volt a gyártási ciklus.
Meg hát végülis az összehasonlítások késztettek erre a dologra. Azt tudtam hogy a Bravo ugyanazzal a fejjel szarabbul szól, mint a Marea. Ezért én azzal elégedettebb is voltam. De mikor a GT-ből ülök át a Mareába, akkor megint érzékelhető a különbség, csak már lefelé. Pedig a GT nem is Bose. Azt a Lybrában hallgattam, még mikor egyben volt az osztrák. Az tényleg nagyon élvezetes volt. De ha a Bose hangszórót rárakom egy gyári Marea fejre, akkor rettenetesen pocsék. :D
Sose cserélném ki a gyári fejet a beleillő forma miatt.
Hát jobban szól, meg frissebben azért, bár messze nem vagyok vájt fülű. De nagyságrendi különbséget nem vélek felfedezni, ami talán igazolja az eddigi véleményemet hogy a Marea gyárija azért nem volt olyan rossz.
Ami biztos, hogy a GT-ben, vagy a Bose-os Lybrában azért sokkal teltebb a hangzás. De valószínű hogy hangrendszer szinten jön ki a különbség. Ide pár hangszóróval operálva, nem lehet abba a ligába feljutni.
Nem Pio ez, hanem Phonocar. Valami olcsó olasz gyártmány, egy 10-esért sok helyen lehet venni. Én Nyiregyen vettem hifis boltban, ajánlották, építik gyári fejegységekhez is be számos alkalommal.
165 mm mély-közép. Vettem még hozzá Fiatos csatlakozót a gyárihoz passzolóan, az egy ezres volt. Meg a beépítő keret, lakkozott MDF, 5 ezer futárral. Kb. ennyi. Az ajtólemezen kellett hajlítani kicsit egy-két ponton, hogy kényelmesen elférjen.