Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gellért Szekeres Creative Commons License 2020.09.10 0 0 118289

Sziasztok!

Melós autónak vettem egy csodálatos Fiat Mareát egy még csodálatosabb 1.4 12v motorral.

Eleinte hidegen indult, csak melegen nem indult, és nem volt alapjárat. Mostanában már hidegen se igen akar csak teker és kb 2-3mp időközönként visszadurrog. De betolásra/behúzásra hibátlanul indul hidegen/melegen mindig.

Amiket eddig cseréltem:

Gyertyák

Holtpont jeladó (új Bremi)

Trafó

Lambdaszonda

Komplett injektor alapjárati motorral.

 

Üa pumpát leteszteltem, tökéletes.

Vez tengely tökéletes.

Mostmár van alapjárat, de elindulni nem akar. A legujjabb kandidátus az önindító, de nem teker olyan lassan csak kb 15mp indítózás után, illetve nincs kedvem fölöslegesen kicserélni (azt is).

Mi lehet a gond? Amilyen jól sikerültek a JTD motorok ez annyira betegágy.

 

 

downer Creative Commons License 2020.09.05 0 0 118288

Igen, csábító. Ha még bekerülési költségben esetleg nem is lesz kevesebb, de nagyobb merítésből választhat az ember.

És akkor Belgiumban elképesztően jók a törvények ebbena tekintetben.

Ha nézzük Magyarországot, legyen a Marea-Lybra példa, Euro3-as, 2 literes, 110 kW-os benzinmotor. 250 ezer Ft, mire rákerül a rendszám és a neved a forgalmiba. Na ja, ezzel már nem foglalkozik senki, nyilván. Euro5-ös kis benzinest 100 körül is forgalomba lehet helyezni. Meg amúgyis, a használt piac a fiatalabbakat keresi. Csak az a baj, a 10-12 éves konstrukciók már olyanok, hogy egy nagy dákeszt a szépreményű új tulajok szájába nyomhatnak bármikor...

Előzmény: R. Scherbotsky (118287)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.09.05 0 0 118287

Rendszeresen ránézek a mobile.de-re, de ott jellemzöen másik árkategóriát, fiatalabb kocsikat nézek (azoknak az árában jobban elfér az utazás/szállítás költsége). A honosítás Belgiumban nagyon egyszerü, nagyjából ugyanannyi melóval jár, mint a már eleve itt regisztráltaké. Egy jó kocsiért simán átmennék, Aachen 100 km-es körzetében szoktam nézelödni, az még innen is elfogadható távolság.
Az általad említett autók azért erösen alkalmi vételek voltak, az átlagosnál szignifikánsabban magas rizikóval, amit egy öregebb autónál nagyobb távolságról számomra karcosabb bevállalni. De én is úgy látom, a német piac választéka, az ottani autók felszereltsége és állapota még mindig elég csábító.

Előzmény: downer (118286)
downer Creative Commons License 2020.09.05 0 0 118286

Mekkora mázli, hogy tudtam még találni első tulajos Bravot 1000 euróért, meg Mareát 700 frankért. :)

Szerintem Németországban még most is akadnak ilyenek. Belgiumban is gázos az import? Vagy nem mennél annyit értük?

Előzmény: R. Scherbotsky (118285)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.09.05 0 0 118285

2200 euróért van kirakva 110 ezer km-rel az órájában. Az állapota meg a 240 ezer km-es 600 eurós kocsikat idézte. Remélem, szembejön még egy értelmes darab valahol, legalább egy próbakör erejéig.

Előzmény: downer (118284)
downer Creative Commons License 2020.09.05 0 0 118284

Ez azért kemény! A kínálat aljából ez tök normális is lett volna, de nem így. 

Előzmény: R. Scherbotsky (118283)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.09.04 0 0 118283

Fúúú, nagyon kíváncsi vagyok. Posztolj majd képet, ha már nem embargós az ügy. 

Én egy 1.4-es Stilo Racing-et néztem meg ma délután, külön tetszett, hogy a holland kivitellel szemben az itteni manuális klímás. Tulajdonképpen semmi váratlan nem történt, a képeken egészen szimpatikusnak tűnő autó az életben egy elképesztő módon lelakott, agyonkarcolt, undorítóan retkes, büdös szar volt, törött lámpákkal, kukába való gumikkal. Annyira gusztustalan volt, hogy nem volt kedvem beleülni se, pedig régóta foglalkoztat már, milyen a Stilo ülése. Ez a kocsi a kínálat felső harmadába volt beárazva (ez ébresztett bennem alapvető bizalmat), szerencsére csak a város szélére kellett kimenni érte. 

Előzmény: downer (118282)
downer Creative Commons License 2020.09.04 0 0 118282

A kapott képek alapján úgy ítéltem meg, hogy a Lybra alja nem szenved a korróziós problémáktól.

Szóval lefixáltam az egyébként magyar eladóval és az autószállítóval is. Rajtam már nem múlik semmi. :)

Előzmény: R. Scherbotsky (118281)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.09.02 0 0 118281

Remek, hajrá tehát.
Mesélj majd, ha lesz miröl.

Előzmény: downer (118280)
downer Creative Commons License 2020.09.02 0 0 118280

Kéne. Egy projekt az őszre még.

Beszélni akarok az eladóval, gyűjtő fuvar lenne megfizethető áron elvileg, két hét múlva.

Előzmény: R. Scherbotsky (118279)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.09.02 0 0 118279

Uhh, kék alcantara Bose hifivel és napfénytetövel... ez még ezüstmetálban is elfogadható :)
Hoztál döntést?

Előzmény: downer (118278)
downer Creative Commons License 2020.09.01 0 0 118278

Ezüst, kék alcantarával. Bose, navi, napfénytető. 96 ekm.

Előzmény: R. Scherbotsky (118277)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.09.01 0 0 118277

Ezt akkor tudom megmondani, ha legalább annyit elárulsz, milyen színü?
...és a belseje? :)

Előzmény: downer (118276)
downer Creative Commons License 2020.09.01 0 0 118276

Túl jó lenne kezdőnek, Budapesten. :D
Legalábbis oda készülnek.
De neked biztos jobban tetszene! :P

Előzmény: R. Scherbotsky (118275)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.09.01 0 0 118275

Na most öszintén, mi lehetne ennél alkalmasabb elsö autó a fiadnak?
Semmi... :)

Előzmény: downer (118274)
downer Creative Commons License 2020.09.01 0 0 118274

De viszont nekem már megint elkezdett motoszkálni valami... :D

Láttam egy Lybrát Németországban és szedán meg 20V meg motorhibás. 

Aztán ott van a motor amit kiszereltem a saját Mareámból...mit tegyek?

downer Creative Commons License 2020.09.01 0 0 118273

Én már elengedtem régen, a Lanciát is meg az Alfát is. Már ami az utóbbi évtizedet illeti. 

Előzmény: Pistuka74 (118272)
Pistuka74 Creative Commons License 2020.09.01 0 0 118272

Sziasztok!

 

Ennyire szarban van a Fiat?!?!

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/08/28/peugeot_alapokra_epulnek_a_jovo_fiatjai/

 

Egyébként meg alig vannak új modellek, nem is értem hogy jutottak idáig. A Lanciát is teljesen kinyírták....

downer Creative Commons License 2020.08.29 0 0 118271

A Lybrán igen. De olyan érthetetlen apróságokat, amit én se magamtól tudok, mert észre se nagyon lehet venni. A típust betéve tudó ismerőstől. :)

A 147-en, ami eddig nekem kikorvonalazódott, hogy fontos szerepe volt a modelpallettán abban az évtizedben, rosszabb semmiképp nem lett közben szerintem. Pont a 2000-es évek első feléből láttam rozsdás példányokat, fl-esből meg nem is. De a GT-vel kapcsolatban is meg vagyok győződve, hogy a 2007-es fl-est érdemes megvenni, és a 147-nél is volt némi fl. akkor.

Na, hát a Stilo-t semmiképp nem nevezném már egy tisztességesen összerakott autónak. Azt el tudom hinni viszont, hogy annak a platformján a későbbi modellek még szarabbak. De akkor is a Tipu utáni C-platformos autók a legjobb konstrukciók, nekem későbbi nem is kéne.

Előzmény: R. Scherbotsky (118270)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.08.29 0 0 118270

Köszi. Nem vagyok otthon Alfás dolgokban, annyi rémlik, mintha Lönci mondta volna valahol, hogy a gyártási ciklus végén már alig volt rajtuk korrózióvédelem. Fura egyébként, mert te is mondtad a Lybra kapcsán, hogy azon is elspóroltak ezt-azt a ciklus közben. 
A Nuova Tipo fórumokon van egy ilyen általános vélemény, hogy a Stilo milyen tisztességesen kidolgozott, rendesen összerakott autó volt az utódaihoz képest, pedig ugye pont nem így híresült el. A K Astra fórumokon meg a H-t tartják hasonlóan nagyra, pedig én arról is úgy tudtam, hogy kaka. És nem arról van szó, hogy az idö szépíti meg, sokszor olyanok mondják, akiknek van otthon mind a kettö.

Előzmény: downer (118269)
downer Creative Commons License 2020.08.29 0 0 118269

Csakis fl. utánit. Legjobb valami gyártás végi darab. Nem tudok róla, hogy olcsósítottak volna, annak ellenére vagy épp azért, mert elég hosszú volt a gyártási ciklus.

Előzmény: R. Scherbotsky (118268)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.08.29 0 0 118268

downer, Alfa 147-böl melyik az értelmes vétel? A faceliftes, vagy a még fl elötti? Szétspórolták vagy fejlesztettek rajta?

Előzmény: downer (118267)
downer Creative Commons License 2020.08.28 0 0 118267

Roppant érdekes. De ahogy nézem, én úgy látom hogy márpedig ilyen madár van.

Előzmény: R. Scherbotsky (118264)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.08.28 0 0 118266

Ezen borultam ki a legjobban, putri Emotion alapméretü kerekekkel, alap ülésekkel, szerintem még a hátsó ablaka is tekerös.

Előzmény: bojo (118265)
bojo Creative Commons License 2020.08.28 0 0 118265

Ez nem GT? Azok kézi váltósak voltak.

Előzmény: R. Scherbotsky (118264)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.08.28 0 0 118264

Hát ez meg milyen állat?


https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m1590131995-fiat-stilo-2-4-20v-emotion-climate-cruise-navi.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 

Elöször azt hittem, vicc, aztán meg, hogy valami házi barkács, de a papírjaiban minden gyárinak tünik.

downer Creative Commons License 2020.08.27 0 0 118263

Meg hát végülis az összehasonlítások késztettek erre a dologra. Azt tudtam hogy a Bravo ugyanazzal a fejjel szarabbul szól, mint a Marea. Ezért én azzal elégedettebb is voltam. De mikor a GT-ből ülök át a Mareába, akkor megint érzékelhető a különbség, csak már lefelé. Pedig a GT nem is Bose. Azt a Lybrában hallgattam, még mikor egyben volt az osztrák. Az tényleg nagyon élvezetes volt. De ha a Bose hangszórót rárakom egy gyári Marea fejre, akkor rettenetesen pocsék. :D

downer Creative Commons License 2020.08.27 0 0 118262

Sose cserélném ki a gyári fejet a beleillő forma miatt.

Hát jobban szól, meg frissebben azért, bár messze nem vagyok vájt fülű. De nagyságrendi különbséget nem vélek felfedezni, ami talán igazolja az eddigi véleményemet hogy a Marea gyárija azért nem volt olyan rossz.

Ami biztos, hogy a GT-ben, vagy a Bose-os Lybrában azért sokkal teltebb a hangzás. De valószínű hogy hangrendszer szinten jön ki a különbség. Ide pár hangszóróval operálva, nem lehet abba a ligába feljutni. 

De nem értek hozzá semennyire, azt hozzáteszem.

Előzmény: R. Scherbotsky (118261)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2020.08.27 0 0 118261

Na de hogy szól? A gyári fejjel hajtod vagy valami más van már benne?

Előzmény: downer (118260)
downer Creative Commons License 2020.08.27 0 0 118260

Nem Pio ez, hanem Phonocar. Valami olcsó olasz gyártmány, egy 10-esért sok helyen lehet venni. Én Nyiregyen vettem hifis boltban, ajánlották, építik gyári fejegységekhez is be számos alkalommal.

165 mm mély-közép. Vettem még hozzá Fiatos csatlakozót a gyárihoz passzolóan, az egy ezres volt. Meg a beépítő keret, lakkozott MDF, 5 ezer futárral. Kb. ennyi. Az ajtólemezen kellett hajlítani kicsit egy-két ponton, hogy kényelmesen elférjen.

Előzmény: bojo (118259)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!