Szóval mivel ez a fórum is (mint véleményem szerint minden fórum) azért van, hogy az azonos érdeklődésű emberek (megszállottak, őrültek) megosszák egymással saját és mások tapasztalatait, mint újdonsült fórumozó, én is szeretném valamivel bővíteni közös Hammondos tudatunkat. Ha valakinek más tapasztalata van, nyugodtan egészítsen ki vagy cáfoljon meg, nem fogok vitatkozni, hiszen ezek az Én tapasztalataim, és ugye mások lehet, hogy mást tapasztalnak. Szerintem, botorság lenne, ha bármelyikünk is teljes Hammond élményt várna el bármelyik klóntól. (És melyik HAMMOND élményét??? hisz nem csak B3 és társai (C3, A100) léteznek, hanem azért akad itt még más, jól használható, s mind hangi adottságaikban, mind szolgáltatásaikban eltérő típusok.)
Azt hiszem azért azt mindannyiunk egyetértésével kijelenthetem, hogy HAMMOND-on lehet hammondozni. A többin lehet úgy csinálni mintha, de mindben lesz valami de… , és ez gyártó és típusfüggetlen. A klón kényszermegoldás. Pénz, súly, lakás, család, szóval élethelyzet szülte kompromisszum, amiből mindenkinek saját és ezt még egyszer ki kell hangsúlyoznom SAJÁT elvárásai és tapasztalatai alapján kell eldöntenie, hogy mennyit (és ezzel együtt melyik klónt) hajlandó (vagy kényszerül) bevállalni. Sokat koncertező amatőr rockzenészként sokszor én is klónt használok. Olyan klónt, ami az én tapasztalataim alapján, az adott helyzetben nekem megfelel. A klón helyettesítő eszköz. Mivel nekem M3-asom van, én olyan típust kerestem aminek waterfall a billentyűzete. (Apropó billentyűzet: mikor jut már valakinek eszébe laprugós orgona billentyűzetet gyártani a mostani spirálrúgósak helyett?...) Ha M100 - L100 am lenne, nem hiszem, hogy ez a waterfall dolog szempont lett volna. Ha ugyanezek német gyártmányú „simahangú” változatainak birtokosa lennék nem kerestem volna azt a kis karcot a hangban amit például már a NI B4-ben is hallani lehetett, és megalkudtam volna egy Xb-vel. (Akik ismernek, mondjuk tudják hogy évekig ilyet is használtam.) 760-as Leslie-m van (hál’ Isten még eredeti hangszórókkal). Miért pont 760? Mert nekem tetszik. Tetszik hogy „kézbentartható” a hangja. Az aktív crossover miatt egyéni izlésemnek megfelelően tudom beállítani a mély és magas arányát. (arányát, és nem a hangszínét, mint azt egy hangszínszabályzóval tehetném.) Ez tranyós lezli. Erőteljesen csöves erősítő párti vagyok, de fel nem merült bennem hogy lecseréljem. Szerintem úgy jó, ahogy van. Szerintem. De ez sem kis darab, ezt sem vihetem mindenhová, ezt is helyettesítenem kell. Sok klónnak ez is gyenge pontja. Rendes lezlin még nem is szólnak rosszul, de a műlacijuk gáz. Szándékosan nem írok sem gyártót, sem típust, nehogy valaki megsértődjön, mert ő mást tapasztalt (hisz más elvárásai is voltak.) Sok kritika illeti a klónok vibrátó-kórus áramköreit. Mondjuk ha valaki olyan hard rockot zúz amibe még véletlenül sem kell bekapcsolnia, akkor nem mindegy hogyan szól? (nem is említve, hogy szinte az összes Hammond típusnak különbözik a vibrato-ja.) Persze persze a B3 az Isten, meg ugye csapat is csak egy van… De én mégis ammondó vagyok, (sajnos pontosan nem tudom idézni, de valahogy így volt) mint annak idején Cseh Tamás „el ne feledjétek, vannak közöttünk keskeny vágányú vasutasok is” (Száll a 424-es) Őszintén remélem hogy megszállottságunk ellenére tudunk és akarunk nyitottak maradni, mert még a nagy B3-is „csak” egy eszköz amin ZENÉLNEK. És ennek a dolognak a zenéről is kell kellene szólnia. Bajzát Zsolt
Tube! Ez a meghallgatás netán nem Bécs környékén volt? Akkor ezek szerint az RT20 félig-meddig használható. (csak kissé drága) Gitáros berkekben a Line6 termékeket nagyon dicsérik mint analóg áramkör-modellező effekteket. Ilyesmivel nem dugtátok még össze az ESI 4000-et?
Ha már nem kimondottan Hammondos koncertekről de olyanokról esik szó, ahol elég nagy a szerepük, mindenképp megemlíteném a jó öreg Santanát, akinek a billentyűse (Chester Tompson) szerintem nem akármilyen Hammondos. Én az ő játékát hallgatva szoktam elgondolkodni... aztán meg lelkesülni:)
Én a MÜPA-ban "sírtam " -majdnem... Lord koncertjén... De, legalább ennyire megfogott,ahogy egészen közelről láttam és élveztem Ken Hensley játékát a PECSA-ban.... Asszem, B-3-as mesterhangszeren játszott...
A tegnapi élmény ne csüggeszszen, inkább inspiráljon! A hibákból tanulni kell, -ha volt- és Lenin után szabadon: gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni!:-)
Ma elmentünk, hogy egy csöves elöfokot kiprobäljunk az ESI4000 es Boss RT20 köze, ugyanis egesz rendes az Rt20 lezlieffektje, de a torzitoja nem. Egy nagyobb hanxercsarnok volt, de ilyen kis elöfokot megsem tartottak :-( Viszont volt nekik Hammond XK3c es Leslie3300.
Elöször kiprobältuk a bolti összeällitast: XK3c+L3300. 11-es käbellel összekötve. A vibrätoja türhetö, kifenyesedik, valamelyest mär sir is. Ennek ellenere a hangja nagyon müanyag. Csunya perka, meg ugy ältaläban :-( Ehhez jött hogy a billentyüzete igaz hogy waterfall, de nem a Fatare hanem Kinai !!! Szoval lesüllyedt az olyan M-Audio-felek szintjere :-( Kifejezetten rossz volt az A33 utän hozzäerni a klaviaturäjähoz. Fölötte egy XK1 ugyanilyennel. Az orgona 2500 a laci 2600 ajro. Ennyi penzert :-|
Ezutän feltettük a lacira az ESI-t a hangbankommal es az XK-t ezutän masterkbr-kent hasznältuk. Volt pär zenesz, egyböl felkapta a fejet a hangzäs különbözösege miatt. Päran rögvest ki is probältäk. Proba közben erdeklödtek a Motion KBR cuccrol, amiröl viszont csak ök hallottak hirböl.
Elegedetten nyugtäztuk hogy a jo grizes hanghoz csupän mär csak egy kis csöves elöfok szüksegeltetik az Rt20 alapbol tul durva torzitoja helyett.
Aztan segitettünk a boltosnak az esti fellepesehez betuszkolni egy Bertram porta B3-at, 122-est, meg egy picit megdöngettük az A102-eset a 251-essel. Mindezekröl fenykepek, videok keszültek. Eljen mäjus mäsodika is!
És hogy ON maradjunk, találtam egy honlapot, amire a gazdája feltette a B3 és társai, valamint az M-M3-M100 srevice manual-ját pdf-ben. Kicsit lassú a letöltése, de megéri kivárni.
Úgy látszik megjavult az XK-1-em. Egy pár hozzászólással lejjebb kértem segítséget, de a probléma –egyenlőre– már nem jelentkezik. Szóval vásároltam egy vadiúj alaplapi lítium elemet, és arra gondoltam, hamár úgy is szét kell szednem, akkor kiveszem az egész panelt, és átnézem, hátha valami látható feltűnő forrasztási probléma van rajta, mondjuk épp az elemtartónál. Kivettem… elszörnyedtem!!! Jó-jó profit meg minden, de kedves Japán QM-es szakemberek! Nem lehetne esetleg azt a beültető-beforrasztó automatát rendesen beállíttatni azokkal a szegény kínai munkásokkal? Nem hogy géppel, de ha nálunk a suliban valaki kézzel ilyeneket forrasztott volna, lehet hogy nem úszta volna meg egy ejnye-bejnyével. Szóval nekiültem, és nagyító alatt helyrehoztam egy-két dolgot, valamint eltávolítottam egy két óngolyócsát, lehelletnyi ónszálat, amiknek nem igazán kellene rajta lenni egy panelen. (Mondjuk egy zsebrádiónál nem akkora gond, legfeljebb az ember diszkréten odakocoktatja az asztalhoz, megemlítve hogy „Mérecsegezasz@r” de egy nem is olyan kevésbe kerülő hanxernél… Vagy ha már rajta van, nem kellett volna addig ráragasztani a QM-esnek a zöld O.K. matricát, míg le nem szedik róla.) Amúgy ha lenne rá érdeklődés, tervezek egy saját tapasztalati ismertetőt írni nektek az XK-1 ről, az M3 –om tükrében. Sőt, ez a hiba is rávilágított egy két érdekes funkcióra, amit ugyan ír a gépkönyv, de hasznosságára csak most jöttem rá.
További jó Hammondozást! Betasound
Mindig nagy tisztelettel és odafigyeléssel adózók az alkotó, "értéket" elöállitó embernek/ezen esetben a leslie épitönek , a Hammond buherátornak/mivel saját
véleményem szerint ezen világban melyben élünk, egyre kevesebb az "érték",
viszont mindennek, és mindenkinek van "ára"...
Ha valaki kedvet kapott Pétertől a leslie épitéshez , annak eladó lenne /lehetöleg egyben / eredeti alkatrészek ,dobrotor, csöves erösitő stb , illetve komplett Olasz
ma megint dolgoztunk egy kicsit a leslie klónokon. szépen, lassan, "petrocelli"-tempóban. :-)
sikerült az anconai mechanikát befaragni a leslie-klón házba. a tölcsérnél úgy oldottam meg, hogy az egész alaplap felkerült a leslie felső polcának az aljára. a polcok a spacesound-rendszeres dobozomban is az eredeti leslie pozíciókba kerültek, így az esetleges leendő tulaj, -ha akarja- át(vagy vissza?)alakíthatja eredeti leslie rendszerre, csak be kell foltoznia a felső polc nagy nyílását, és belevágni az eredeti nyílásokat.
azért a szpésszánd tervezőjéhez lenne egy-két szavam... ennyire túlbonyolított, szerelhetetlen béna mechanikát még nem láttam. kb 500 db M3-as, M4-es csavar, alátétekkel, kis pici anyákkal... ha már egyszer lekoppintották a működési elvet, egy-két ötletet átvehettek volna az eredeti laciból. Az öreg Don Leslie olyan egyszerűen, jól megoldotta úgy, hogy egy bicskával szét lehet szedni egy lesliet. (vagy lehet, hogy szerzői jogvédelem alatt állt az eredeti mechanika?)
Igaz ami igaz, nem vadi újra cseréltem, de egy két napig minden rendben volt. A hiba a "műszerészrémálom" kategóriába tartozik, ugyanis néha rendesen működik, aztán godol egyet nemjó, aztán gondol egyet és megint jó. Egy új elemet még mindenképp szándékozom venni hátha...
Szia. Csak találgatás, de nem lehet hogy az a cseregombelem öregecske volt? Az alaplapi. Talán megér mégegy fordulót. Rossz rágondolni hogyha esetleg zárlat van valahol. Egy szintetizátorban azért 6-10 évig ki illik húznia az alaplapi elemnek és az XK1 nem olyan régi típus.
Hammond tulajdonosként (M3 1959 USA) már egy ideje figyelemmel kísérem ezt a fórumot, és sok hasznos tanácsot és észrevételt találtam itt. Most azonban nem az "öreg" miatt, hanem a Suzuki - Hammond Xk-1 -esem miatt kérnék segítséget tőletek. Ismertek -e, vagy tudtok -e valakit, aki behatóbban ismeri ezt a klónt elektronikai szempontból. Kb 2 hete NO BATTERY! jelenik meg bekapcsoláskor a kijelzőjén, és ennek megfelelően a RAM-ban lévő nem rögzíthető beállításokat (MIDI, hangerőpedál stb... beállítások) elfelejti. Az elemcserén már túl vagyok, ez is csak időlegesen oldotta meg az ügyet. Ha esetleg lenne valami tippetek, hogy kihez forduljak, köszönettel venném.
Legnagyobb tanítványa Joey Defrancesco kétszer járt nálunk. A38, Veszprém. Mindkétszer hasonló előadásban szintén játszotta. Neki kevésbé tinatörneres a hangja :-)
Tisztelt egybegyűltek!! Kiemelkedő kulturális esemény a láthatáron :P
A Máj 1-én Gyõrben megrendezendõ Médiawave fesztivál keretein belül igazi basszusszörnyet üdvözölhetünk a fellépõk között! T.M. Stevens amerikai basszusgitáros aki nem kisebb nevekkel dolgozott együtt mint James Brown, Tina Turner, Joe Cocker, Steve Vai, Billy Joel stb... Magyarországra látogat zenekarával a Shocka Zooloo-banddel méghozzá Stevie Salas gitáros (Mick Jagger) Delmar Brown billentyûs (Miles Davis) és GMAN dobos (B52, Cro-Mags) társaságában!
A Shocka Zooloo koncert után 22:00h kezdettel a Loop Doctors nevû formáció lép szinpadra a Gyõri RÓMER HÁZ Unit Premier termében világszinvonalú jazz muzsikával, majd õket követi (egy ilyen nívós nap méltó lezárásaként) a B2B3 Trio akik meghívták a koncertjükre az amerikai világsztárokat!
"Mivel a srácok személyében TM Stevens legnagyobb hazai rajongóit tisztelhetjük, különleges meglepetések is várhatóak a koncerten. A tagok meghívták a bulira az amerikai zenészeket, akikkel évek óta baráti a kapcsolatuk, jók az esélyeink akár egy fantasztikus éjszakai sessionre is!"
A nap további különlegessége még hogy ez egy un. Thanks Jimi-nap lesz Gyõr fõ terén 14:00h-tól:
"Az egynapos minifesztivál lényege és csúcspontja, hogy erre a napra meginvitálunk minden olyan blues és rockzene rajongó gitárost itthonról és a környezõ országokból egyaránt, akik rövid próbát követõen közösen játsszák majd el neves zenészek vezetésével JIMI HENDRIX „Hey Joe” címû számát. Az ötlet egyszerû és rendkívül látványos, hangzatos!! Wroclaw fõterén 2008-ban már 1951 gitáros játszotta el a számot, jelenleg ez a döbbenetes hatású koncert Guinness rekordnak számít a világon. Az elsõ magyarországi eseményt Gyõr belvárosában tervezzük megvalósítani, amit egész napos – bluesra hangolt - zenei fesztivál vezet fel és koronáz meg."
Vonatkozó linkek: http://www.tmstevens.com http://www.myspace.com/b2b3trio http://mediawavefestival.hu/?nyelv=hun
(a link nem egyből oda mutat, mivel flash-es az oldal! a navigációhoz: - kattintás a főcím alatt lévő "Back" felíratra - majd a kék "Lessons" TV ikonra - végül a csuszkával le a legaljára >> Tony Monaco TV...