Az a kilőtte a mutatót mit is jelent? Mert ha melexik a víz akkor sem ugrik meg a mutató, hanem szép komótosan felkúszik. Nincs valaki a közeledben aki rá tud olvasni a motorvezérlődre? Mert a motorvezérlőnek külön szenzora szolgáltatja a hőfok jelet mint az óracsoportnak. Amúgy a hőfokmérő a hengerfejben lakozik az izzító gyertyák mellett. Három vagy négy lehetőség van amiből kettő hőkapcsoló, de most meg nem mondom neked. :os
Azért szokták maxra kinyitni, mert teljes keresztmetszeten, hamarabb átforgatja a vizet. Persze elég a balost maxra tekerni, mert ha "kattan", úgyis felülírja a jobbost. Egyébként sztem bal koppig tekerve el van zárva, bár arra nem esküszöm, de venti 0 állásában biztosabban.
Szóval Blackbird sem véletlenül írta, hogy ez így tutibb. ;)
Elsőnek a csőrepedésnél kb 3l hiányzott. Akkor hazavontattuk szegényt:(. Másodjára (200km után) max egy fél liter hiányzott. Most meg szinte azonnal löki a mutatót, de víz nemigen fogy.
Nem fogy a vizem, csak lecseréltem és kimostam a rendszert, azért töltöttem bele a 10l-t. Legelsőnek folyt el el a víz, akkor repedt el a légtelenítő cső hűtő felőli gumi vége. Utána felöntöttem és kb 200km után kilökte a mutatót. Ezután szétszed, átmos, átfújkál és most tartok itt.
vedd le a csövet a tartályról és a tartályba tolj be egy drótot (cohuzal, mittomén), amíg kiérkezik a túloldalon, a beöntőnél. a csövet is takarítsd végig és a hűtőn is pucold ki a csonkot.
A viszkót meg szerintem nem könnyű tesztelni, én is azt hittem az enyémre hogy nem jó, azután mégis.
Csak figyelembe kellett vennem, hogy kvázi letakartam a hűtőt az intercoolerrel - ezért megy extrém esetben 1mm-t túl a mutató.
Elforog az hidegen-melegen egyaránt.
DE! Az kizárt hogy a venti úgy lehűtse, hogy _teljesen_ hideg legyen a visszatérő ág!
A végső tanácsként szerintem azt kell csinálni:
a, motor beindít hidegen
b, csöveket ellenőrizni hogyan melegszenek: a fűtésnek azonnal, a hűtőnek csak 80 fok körül szabad melegednie
c, pisiljen a tágulásiba! Ha nem pisil akkor keresd meg hol nincs lyuk! És/vagy cserélj csövet/tartályt/hűtőt! :-)
d, ha valahol hideg a cső - ott nincs víz!
Szerintem vagy hengerfej vagy valami eltömődött: termosztátház, vízpumpaház (pl. valaki szilóval rakta össze). Több ötletem nincs, ufók sincsenek, megvan ennek a dolognak az oka, rá fogsz te is jönni, ahogy én is rájöttem a tavasszal :-)
A régi motorom hengerfejes volt, most már látom mert szétszedtem. Amíg megvolt azt hittem qtya baja - viszont ahogy levettem láttam rajta a repedéseket. És persze azt is látom a mostani mennyire nem eszi a vizet hozzá képest...
sokkal nagyobb ott a luk. van a műanyag csöcsben egy rézbetét, hogy ne roppanjon meg a műanyag, amikor megbilincseled, na nekem arról vált le a műanyag, és kijárt a tartályból a visszafolyó. aztán akkor kivettem ezt a réz csövet, tettem bele egy másikat, ami most akkora egyből, mint a levált műanyag borítás. szóval amikor ezt csinálgattam, akkor láttam, hogy az a réz betét kb 2 mm belső átmérőjű. gombostűfejnél mindenesetre sokkal nagyobb.
mondjuk nekem annyival volt könnyebb, hogy EGY pöcök volt a lendkeréken, jel nem volt diag szerint, viszont a jeladó jó volt és az elektromosságban se volt kóc. benéztem a lukon és a pöcök helyén (átmenő) luk volt. legalább a váltót nem kellett levennem, szerencsém volt, hogy megtaláltam anélkül. de tdsen a főtengelyjeladó lukján keresztül esélytelen, hogy észrevedd.
szóval van az a 6db prücök (neked 5 :)) Mindegyik valamelyik henger holtpontjának felel meg. Egyszercsak jön egy jel a jeladós csúcs felöl hogy hoppp lőttem, ekkor a vezérlő nézi hogy a következő prücök mikor megy el a jeladó elött ergó mikor van a dugó a holtponton és e kettő jel időbeni külömbségéből tudja mennyi az épp aktuális előbefecskendezési szög :) Kurvára nem érdekli hogy melyik prücök jön, értelem szerűen a jeladós jele alapján a következő lesz az ami neki kell.
Na de neked egy éppen hiányzik, ami max a fordulatszám jelben okozhat némi érdekességet, hacsak véletlenűl ez a prücök nem az ami a jeladós csúcshoz tartozó henger holtponti jeladója, de neked nem az mert akkor olyan lenne mint mikor szar a jeladós csúcs.
És hogy miért épp hat prücök? hogy a jeladóst akármelyik hengerbe be lehessen tenni, mindenképp működni fog....
szóval meg kell nézned miből van az a kis genya, ha sima acél csak akkor esztergáltass oda egyet! reméljük megoldódik gondod, sztem okozhatja a problémádat. A fordszám mérőd és a vezérlőd nem fog fals jelre gyanakodni, meg remegni meg stb.
nagy kaland. mágnesezhető vasat, mittomán fúrószárat bele aztán jónapot. off autón én is jártam így, szerencsém volt, még a váltót se kellett levenni, pici ablakon keresztül vissza lehetett dugni a pöcköt, megragasztottam valami fémragasztóval aztán amíg ismeretem az autót, nem esett ki belőle.
Sziasztok Urak! Két kérdésem lenne, nem sokat értek az autókhoz, de feltűnt hogy az autómból(325tds) hiányzik az "egr" szelep nem tudom hogy ennek van valami komoly jelentősége én már így használom fél éve. Második kérdésem: Világít a légzsák visszajelzőm valaki tud olyan helyet pest megyében ahol ennek a problémának a végére járnának. Válaszokat előre köszönöm.
De így nem merek vele elindulni, mikor a mutató kiakad. Viszont a víz nem forrik, mert nyulkáltunk benne. A multkor kb 200 km után szaladt fel a mutató. Akkor is csak langyos volt a víz.
A légtelenítő csavaroknál kell leengedni, amik a fék munkahengereinél vannak. Folyamatosan pumpálod ki a régit, és közben töltöd be az újat. Ezt mind a négy keréknél meg kell csinálni. A kuplungnál is ki kell, mert uazt az olajat használja, közös a tartály.
Két emberes munka, az egyik pumpálja, a másik tekergeti a csavart, és figyeli a munkahengert, nehogy túlságosan kijöjjön.
Addig nem fog rendesen légtelenedni, amíg el nem mész vele egy hosszabb útra (min 15-20km). Ott néhányszor húzasd ki, majd megint lassabban, majd megint húzatás. Mindezt teljesen ráadott fűtésnél, amit időnként zárj le egy percre, majd megint nyisd ki teljesen. Ezután hagyd kihűlni, majd töltsd utána a vizet.