Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vojnó Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4912
Az a kilőtte a mutatót mit is jelent?
Mert ha melexik a víz akkor sem ugrik meg a mutató, hanem szép komótosan felkúszik.
Nincs valaki a közeledben aki rá tud olvasni a motorvezérlődre? Mert a motorvezérlőnek külön szenzora szolgáltatja a hőfok jelet mint az óracsoportnak.
Amúgy a hőfokmérő a hengerfejben lakozik az izzító gyertyák mellett.
Három vagy négy lehetőség van amiből kettő hőkapcsoló, de most meg nem mondom neked. :os
Előzmény: chr_tds (4910)
BMWFUN Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4911
Azért szokták maxra kinyitni, mert teljes keresztmetszeten, hamarabb átforgatja a vizet. Persze elég a balost maxra tekerni, mert ha "kattan", úgyis felülírja a jobbost.
Egyébként sztem bal koppig tekerve el van zárva, bár arra nem esküszöm, de venti 0 állásában biztosabban.

Szóval Blackbird sem véletlenül írta, hogy ez így tutibb. ;)
Előzmény: jmos (4903)
chr_tds Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4910
Elsőnek a csőrepedésnél kb 3l hiányzott. Akkor hazavontattuk szegényt:(. Másodjára (200km után) max egy fél liter hiányzott. Most meg szinte azonnal löki a mutatót, de víz nemigen fogy.
Előzmény: Törölt nick (4909)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4909
amikor kifeküdt a mutató, akkor mennyi víz hiányzott?
Előzmény: chr_tds (4908)
chr_tds Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4908
Nem fogy a vizem, csak lecseréltem és kimostam a rendszert, azért töltöttem bele a 10l-t.
Legelsőnek folyt el el a víz, akkor repedt el a légtelenítő cső hűtő felőli gumi vége. Utána felöntöttem és kb 200km után kilökte a mutatót. Ezután szétszed, átmos, átfújkál és most tartok itt.
Előzmény: Törölt nick (4907)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4907
vagy leginkább találd meg, hogy hol fogy el a víz.
ennyi nem tűnhet el csak úgy.
Előzmény: chr_tds (4905)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4906
vedd le a csövet a tartályról és a tartályba tolj be egy drótot (cohuzal, mittomén), amíg kiérkezik a túloldalon, a beöntőnél.
a csövet is takarítsd végig és a hűtőn is pucold ki a csonkot.
Előzmény: chr_tds (4905)
chr_tds Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4905
Következő lépésem: megnézek egy másik tds-t, hogyan működik.

De! Ha hf-es, ha nem, a vékony csőnek pisilni kell és az enyém nem csinálja, amitől levegős lehet és kitolja a vízhőfok mutatómat!!!!
Előzmény: jmos (4904)
jmos Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4904

Nekem is rendesen pisil ott a víz alapjáraton!

Azért nem kellett légteleníteni. Egyáltalán.

 

A viszkót meg szerintem nem könnyű tesztelni, én is azt hittem az enyémre hogy nem jó, azután mégis.

Csak figyelembe kellett vennem, hogy kvázi letakartam a hűtőt az intercoolerrel - ezért megy extrém esetben 1mm-t túl a mutató.

Elforog az hidegen-melegen egyaránt.

DE! Az kizárt hogy a venti úgy lehűtse, hogy _teljesen_ hideg legyen a visszatérő ág!

 

A végső tanácsként szerintem azt kell csinálni:

a, motor beindít hidegen

b, csöveket ellenőrizni hogyan melegszenek: a fűtésnek azonnal, a hűtőnek csak 80 fok körül szabad melegednie

c, pisiljen a tágulásiba! Ha nem pisil akkor keresd meg hol nincs lyuk! És/vagy cserélj csövet/tartályt/hűtőt! :-)

d, ha valahol hideg a cső - ott nincs víz!

 

Szerintem vagy hengerfej vagy valami eltömődött: termosztátház, vízpumpaház (pl. valaki szilóval rakta össze). Több ötletem nincs, ufók sincsenek, megvan ennek a dolognak az oka, rá fogsz te is jönni, ahogy én is rájöttem a tavasszal :-)

 

A régi motorom hengerfejes volt, most már látom mert szétszedtem. Amíg megvolt azt hittem qtya baja - viszont ahogy levettem láttam rajta a repedéseket. És persze azt is látom a mostani mennyire nem eszi a vizet hozzá képest...

Előzmény: Törölt nick (4902)
jmos Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4903

[i][b]BMWFUN:[/b]

Jaja! Az alap, hogy légtelenítéskor a fűtés maxra ki legyen nyitva, hogy ott se maradhasson levegő, mert szétnyomhatja a fűtőradiátort is.[/i]

 

Szerintem E34-nél nem lehet lezárni a fűtéscsapot mert alapból nyitva van amíg a computer be nem zár(ogat)ja...

Vagyis hacsak nem 26 fokos garázsban szereled az autót hidegen nyitva lesz!

szvsz.

 

:-)

Előzmény: BMWFUN (4873)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4902
sokkal nagyobb ott a luk.
van a műanyag csöcsben egy rézbetét, hogy ne roppanjon meg a műanyag, amikor megbilincseled, na nekem arról vált le a műanyag, és kijárt a tartályból a visszafolyó.
aztán akkor kivettem ezt a réz csövet, tettem bele egy másikat, ami most akkora egyből, mint a levált műanyag borítás.
szóval amikor ezt csinálgattam, akkor láttam, hogy az a réz betét kb 2 mm belső átmérőjű.
gombostűfejnél mindenesetre sokkal nagyobb.
Előzmény: chr_tds (4882)
chr_tds Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4901
Hát majdnem 10l ment bele.
Előzmény: zo525.tds (4889)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4900
mondjuk nekem annyival volt könnyebb, hogy EGY pöcök volt a lendkeréken, jel nem volt diag szerint, viszont a jeladó jó volt és az elektromosságban se volt kóc.
benéztem a lukon és a pöcök helyén (átmenő) luk volt. legalább a váltót nem kellett levennem, szerencsém volt, hogy megtaláltam anélkül.
de tdsen a főtengelyjeladó lukján keresztül esélytelen, hogy észrevedd.
Előzmény: 525tédé (4896)
BMW Power Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4899
sasszem :)
igazad van, minden 2. stiftnél van holtpont valamely 2 hengerben.
Előzmény: Törölt nick (4898)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4898
"szóval van az a 6db prücök (neked 5 :)) Mindegyik valamelyik henger holtpontjának felel meg"

ez igaz is lenne egy tizenkét hengeres motornál.
csakhogy a hathengeres motorban 120 fokonként vannak a holtpontok.
Előzmény: BMW Power (4897)
BMW Power Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4897
szóval van az a 6db prücök (neked 5 :)) Mindegyik valamelyik henger holtpontjának felel meg. Egyszercsak jön egy jel a jeladós csúcs felöl hogy hoppp lőttem, ekkor a vezérlő nézi hogy a következő prücök mikor megy el a jeladó elött ergó mikor van a dugó a holtponton és e kettő jel időbeni külömbségéből tudja mennyi az épp aktuális előbefecskendezési szög :) Kurvára nem érdekli hogy melyik prücök jön, értelem szerűen a jeladós jele alapján a következő lesz az ami neki kell.

Na de neked egy éppen hiányzik, ami max a fordulatszám jelben okozhat némi érdekességet, hacsak véletlenűl ez a prücök nem az ami a jeladós csúcshoz tartozó henger holtponti jeladója, de neked nem az mert akkor olyan lenne mint mikor szar a jeladós csúcs.

És hogy miért épp hat prücök? hogy a jeladóst akármelyik hengerbe be lehessen tenni, mindenképp működni fog....

szóval meg kell nézned miből van az a kis genya, ha sima acél csak akkor esztergáltass oda egyet! reméljük megoldódik gondod, sztem okozhatja a problémádat. A fordszám mérőd és a vezérlőd nem fog fals jelre gyanakodni, meg remegni meg stb.






Előzmény: 525tédé (4890)
525tédé Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4896
S-One
Na kérem.Váltó minden hobelevanc le,stift megcsinálmost rakom össze.(amugy fúrószár rlz)
Előzmény: Törölt nick (4894)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4895
azt látom, hogy hiányzik egy pöcök a jeladó elől, de az a legkevesebb.
engem a fényesedés kicsit jobban érdekelne.
Előzmény: 525tédé (4893)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4894
nagy kaland.
mágnesezhető vasat, mittomán fúrószárat bele aztán jónapot.
off autón én is jártam így, szerencsém volt, még a váltót se kellett levenni, pici ablakon keresztül vissza lehetett dugni a pöcköt, megragasztottam valami fémragasztóval aztán amíg ismeretem az autót, nem esett ki belőle.
Előzmény: BMW Power (4891)
525tédé Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4893
Series One
Nem a dörzsölés a megfejtés
Előzmény: Törölt nick (4892)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4892
mi dörzsölte ki?
mert ez nem a kuplungoldal.
Előzmény: 525tédé (4890)
BMW Power Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4891
:)))
Nah már rémlik hogy is néz ki egy tds lendkerék :)
Igen, jól gondolod, ott egyértelműen hiány van!
Előzmény: 525tédé (4890)
525tédé Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4890
Urak

Mi a hiba a képen?? A helyes megfejtőknek sör jár.
Kedves BMW_Power,megfejtését sajnos nem tudjuk elfogadni :)
zo525.tds Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4889
Mennyi vizet töltöttél bele? Majdnem 10l belemegy!
Előzmény: chr_tds (4887)
Pali 325 tds Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4888
Sziasztok Urak!
Két kérdésem lenne, nem sokat értek az autókhoz, de feltűnt hogy az autómból(325tds) hiányzik az "egr" szelep nem tudom hogy ennek van valami komoly jelentősége én már így használom fél éve.
Második kérdésem: Világít a légzsák visszajelzőm valaki tud olyan helyet pest megyében ahol ennek a problémának a végére járnának.
Válaszokat előre köszönöm.
chr_tds Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4887
Akkor sem pisilt. Csak mozgott a víz a tartályban.
Előzmény: DT 20-61 (4883)
chr_tds Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4886
De így nem merek vele elindulni, mikor a mutató kiakad. Viszont a víz nem forrik, mert nyulkáltunk benne. A multkor kb 200 km után szaladt fel a mutató. Akkor is csak langyos volt a víz.
Előzmény: blackbird00 (4884)
blackbird00 Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4885
A légtelenítő csavaroknál kell leengedni, amik a fék munkahengereinél vannak. Folyamatosan pumpálod ki a régit, és közben töltöd be az újat. Ezt mind a négy keréknél meg kell csinálni. A kuplungnál is ki kell, mert uazt az olajat használja, közös a tartály.

Két emberes munka, az egyik pumpálja, a másik tekergeti a csavart, és figyeli a munkahengert, nehogy túlságosan kijöjjön.
Előzmény: csillés1 (4881)
blackbird00 Creative Commons License 2009.12.07 0 0 4884
Addig nem fog rendesen légtelenedni, amíg el nem mész vele egy hosszabb útra (min 15-20km). Ott néhányszor húzasd ki, majd megint lassabban, majd megint húzatás. Mindezt teljesen ráadott fűtésnél, amit időnként zárj le egy percre, majd megint nyisd ki teljesen. Ezután hagyd kihűlni, majd töltsd utána a vizet.
Előzmény: chr_tds (4882)
DT 20-61 Creative Commons License 2009.12.06 0 0 4883
Akkor sem, ha kézzel megpumpálod a hf és a hűtő közötti vastag csövet?
Előzmény: chr_tds (4882)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!