Semmit sem érsz a vastagabb átdrótozással. A képződő elektromos energiát a fizikai paraméterek behatárolják, elsősorban a mágneses gerjesztés és a fordulatszám. Minimális mértékben lehetne javítani rajta a tekercselési tér maximális kitöltésével, hogy az vastagabb huzallal vagy több menettel történik, csak a leadott teljesítmény feszültség/áram viszonyát változtatja. Azért a 10-15% megnyerhető +ért érdemes annyit dolgozni? A levehető teljesítményt hatékonyan CSAK a fordulatszám növelésével fokozhatod.
Hi! Éppen ellenkezni akartam, h a 100-200 wattnál azér' többet tud. Én még mindig a vastagabb átdrótozás mellett vagyok, mert az áttétel elég bonyolult lenne emellett a külső malomkerék átmérőjű dobnál.
A tárgyalt direkt drive motor a mosógépben is alkalmazott maximális fordulatszámán a tekercselőhuzal terhelhetőségét és 220 Volt fázisonkénti kimenő feszültséget számolva akár 2 KW tartós teljesítmény leadására is képes lenne. Ha már ennyit rákölt valaki 1 ilyen motorra, nem érné meg + 1 áttétel?
Ha ilyen szépen tudnék rajzolni, már én is feltettem volna! Így csak "szövegelek". Phroteus A legtöbb böngésző meg tudja jegyezni a jelszót. Használj mást!
Ahogy korábban fényképen szerepelt: állórész és forgórész. A tengely, csapágyak, rögzítés, KÖZPONTOSÍTÁS már legyen a szélkerékgyártó feladata. Biztos vagyok benne, olyan kicsi a légrés, hogy a nagybetűs szöveg nem ok nélküli! Szerintem bármely MO-i háztartásigép szerviz hasonló áron tudja beszerezni, esetleg néhány kört futva ki lehet választani a legkedvezőbbet. A várt 120-200 watthoz képest nem egy olcsó mulatság.
Miért van távolabb a szélkerék a tengelytől? A tartóváz előtt elsuhanó lapát minél közelebb van a rúdhoz, annál nagyobb zajt kelt. Szerintem ez az elsődleges szempont.
Gondolom a szerző így akarta jelezni a diódákból és a hídból kialakított lehetőséget, természetesen mindkér verzió mehet csillag és delta tekercselésű generátorral is.
Szia! Milyen magasra teszed ezt a gigantot? Ha 6 méternél több, hol kell intézni az építési engedélyt? Az indítónyomatékot sztem egyszerű iskolai erőmérővel mérheted (vagy halmérleggel és beszorzod a kilókat 10-zel ). Ennyi Newton. Ha beszorzod az erőkarral akkor nyomatékot kapsz (Nm). Mivel nincs szélkerék fékpad forgás közben nem naon lehet mérni.
Nekiáltam a szélkeréknek három lapátos 4.42 méter átmérőjű lessz.Proba képen akarom felállítani. A fordulatszámát kerékpárra szerelhető kilométer órával mérném ,de a nyomatékot mivel tudnám mérni ?
Ha a három tekercscsoportot sorbakötnéd, 0-át kapnál, mert úgy összegződnek. Deltába úgy kell kötni, hogy egyik kezdetét a másik végével kötöd össze, ez a kötés az első fázis, és így körbe. 3 fázisú hídegyenirányító: minden végpontra kötsz 2-2 diódát, egyiket anóddal, másikat katóddal a fázis felé. A kilógó 3-3 diódavéget összekötöd, a 3 anód a mínusz, a 3 katód a plusz. Erre már csak azért is szükség van, mert ha fűteni akarnál vele, 3 fűtőbetét kellene. Egyenirányítás után két vezeték - egy fűtőbetét. Feszültségviszonyok: egyenirányítás után a mért váltakozófeszültség x 1,41 - 2 V (a diódákon eső feszültség). 13 volt mért fesz. esetén a kimenő egyenfesz. kb. 16,33 V.
247: "Tudni kellene hozzá a motor eredeti specifikációit, mert frekvenciaváltóval, három fázissal hajtják meg a kívánt fordulatszámok függvényében."
A meghajtó feszültség üzem közben a fordulatszám függvényében változik. Konkrét adatot a gyártó tudna mondani, vagy mérni lehetne a legalacsonyabb és legmagasabb fordulatnál.
Hi! Az a háromszor akárhány tekercs tulajdonképpen 3 szál "drót". Csillagnál a három drót kezdetét összekötöd, 3 vége a 3 fázis. Deltánál képzelj el egy szabályos háromszöget. Az oldalak a tekercsek, a csúcsok a 3 fázis.
Sorba ne kapcsold, mert akkor egy fázist kapsz és lehet, h 6-7 száz volt helyett semmít, mert a mágneses pólusok kioltják az indukciót. Ahogy erbe mondta egyszerűen hagyd csillagba, v kösd át deltába. Én úgy számoltam, h így csiilagnál kb 24 V lesz, deltánál kb 14 (stabil 100-as fordulaton)
Igen erre gondoltam. A Fisher & Paykel motoron (vagyis a tiéden) fázisonként 14 tekercs van. Ezeket kettessével párhuzamosította és mind a hetet csillagba rakta. Ne mondja nekem senki, h ez 100-as fordulaton pár voltnál (4-5) többet termel. Bár amper azlehet elég sok. De inkább nagy fesz kis amperrel mint fordítva. Drága a kisujj vastagságú rézdrózt.
Nem én mondtam, hogy hülyeség, de tényleg az. Egyébként a Direkt drive motor oldal készítője komoly munkát végzett, csak helyenként kicsit átgondolatlanul. Ő 14 pólusú motorról ír, a korábbinál a képen számoltam meg a 12 mágnest (annyi pólus). Egyébként attól, hogy ő odaírta a képbe, hogy "14 pole star" vagy "2 pole star", attól az még továbbra is 14 pólusú motor, csak párhuzamos tekercseléssel. Hogy melyik bekötés jó? Ehhez tudni kell, mekkora lesz az akkumulátorod és mekkora lesz a várható fordulat. Sőt, még az is kell, milyen feszültségre méretezed a kapcsolóüzemű töltődet! Ezek nélkül csak hülyeséget (használhatatlan általánosságokat) lehet mondani.
A csillag elrendezéshez képest a delta gyök3 = 1,73 x alacsonyabb feszültséget ad. Az áttekercselés buktatóiról már korábban írtam. Szerintem sok értelme nincs variálni vele, ekkora méretekben és várható fordulatnál nem fog megszakadni a tekercs a teljesítésben. 150-200 wattig az eredeti elegendő. +- t egyenirányítóval lehet csinálni belőle, de itt még nem áll meg a dolog.
Sziasztok! Tehát még egyszer. Mikor rátaláltam pár óra után a smart driver-a, megkérdeztem pár mosógépszerelőt és azt mondták, h az LG direct drive mosógépekben van ilyen.
1: beszerzése: LG márkaszervízben megrendelik neked. Én egy maszektól szereztem (volt neki zacsiba 1). 2: a három fázisból az autógenerátor mintájára háromfázisú Graetz híddal lehet egyenirányítani. 3: nem értek hozzá csak kezdem átlátni (ez is nagyrészt erbe és BXD érdeme)
Én itthon szereztem be egyet. A vicc az egészben, h kb ugyanennyire jön ki. (még drága a technika) Az oldalak naon jók, de ez a tag megkergült a hét kis csillagjával. 40 Voltot ír max fodulaton. Ha ez kb 1000, akkor a 12 volthoz 300 1/min kéne. Ezek az áttétel nélküli bigyók max tornádóban forognak annyit tartósan. szerintem 2 vagy max. 3 csillagot lehet csinálni. Több amperhoz újra kell tekerni vastagabb vezetékkel.
A szélkerék fordulatszáma függ: a szélkerék átmérőjétől a lapátok számától a lapátok profilkiképzésétől a szélsebességtől (elsősorban, és ez állandóan változik). Van 1-2 oldal, ahol ezek kiszámítására alkalmas képleteket ismertetnek, de még nem vagyok matekzseni. :-) Ezekre a 2-3 lapátos szélkerekre a gyártók kis-közepes szélsebességnél 50-100 fordulatot szoktak megadni, házilag is erre lehet számítani.
Indukált feszültség: Terhelés nélkül értékelhetetlen. A várt feszültséghez mérhető "műterhelést" (pl. 24 voltos 100 W-os égő, mondjuk 2 fényszóróizzó sorbakötve) kell a tekercsre kötni. Ha most megpörgeted az említett 60 fordulattal, kíváncsi leszek, mit mérsz! Lehet, hogy fel se izzik az égő.
Töltés: Mint már tanult kollégám is írta: Sima áteresztő szabályzással nem érdemes elpocsékolni azt a néhány wattocskát, amit a szél elénkfújt. Kapcsolóüzemű feszültségváltós töltő kell. Házilag nem egyszerű, néhány könyvet célszerű elolvasni előtte. Hozzávaló anyagokat kísérletező kedvű egyének bontásra kidobott TV-kből, számítógéptápegységekből olcsón kinyerhetnek. Siker esetén az áteresztő 10-20%-a helyett akár 90%-os (házilag kétséges) töltőt is építhetünk.
Amíg nem képes tölteni, addig vizet sem fog bontani neked!