Én nem tapasztaltam,hogy gyengülne a fűtés a kályha kikapcsolásával.Sőt,korábban beszélgettük itt,hogy az igazán kemény hidegben a kályha sem (tudja) felmelegíteni a vizet,annyira,mint enyhébb időben például. A hűtőrendszernek egészen biztos,hogy van tartaléka!Jómagam gyakran járok ki terepjárózni Erdélybe.Ott van egy olyan hegyi,köves szakasz,amin gyalog nem szívesen mennék fel.Ha felérünk,akkor általában muszáj pihenőt tartani,mert több autónak "melege" lesz. A mostani Toyotámmal ilyen gond nincs.Mondom ezt úgy,hogy ősszel ki lett véve a hűtő egy kis lyuk miatt.Csodálkozva kérdezték,hogyan volt egyáltalán hűtése még a motornak!? -> jópárszor át kellett mosni a hűtőt,ugyanis olyan koszos lé jött ki belőle...
A hűtés szempontjábol a több hűtöközeg nem rossz! A fűtés szempontjából pedig mindenben vannak tartalékok, azon kívül szabályozott a rendszer. Ha túlhűlne ott a termosztát és lezár, ha meg eléri az üzemi hőmérsékletet kicsit a termosztát és a hűtőn keresztül ereszti a vizet. Ami gondot okozhat, a megnövekedett vizmennyiség eljuttatása a megfelelő helyre. Ezért szoktak segédszivattyút rakni a rendszerbe, amit elektronika kapcsol és ezáltal szabályozva vagyon. Ne féljél tőle, mert mindenben van tartalék és minden figyelve-szabályozva van. Akkor van gond, ha valami beszarik, de arra is meg van a védelem, meg ugye nem dísznek van a vízhőmérő a legtöbb kocsiban! De hülyeség ellen...
Majd ha tudsz akkor az én kérdésemre is dobj már vmi ötletet márha majd megkaptad te is az infot a kollégátol!köszi előre.... árajánlatot is kérek a javitásra:)))))))))
Örülök hogy vállaszoltál! Kérlek értesíts majd milyen lett! Én egy levegős rendszert szereztem, de el szeretném adni és abból finanszíroznám a vízes rendszerüt. Ha tudsz valakit akinek van egy nem túl régi szívesen megvenném vagy elcserélném. Szeríntem jó áron jutottál hozzá! Annyiért nekem is kell!
üdv! a néhány nappal ezelőtt feltett kérdésem első fele megogldódott , de a másik dolog még mindíg nem hagy nyugodni .
mennyire romlik (ha egyáltalán romlik?) a fütés hatásfoka amikor már nem megy a kályha? gondolok itt arra , hogy a tervezés-gyártás során "kidekázott" renszernek , megnő az ellenállása(plusz csövek , maga a kályha , a keringetője - ami ugye a kályha leállása után nem megy - plusz hűtőközeg-mennyiség). merthogy a gyártó nem hiszem , hogy úgy tervezi az autót , hogy lehet hogy majd egyszer lesz benne egy ilyen plusz fűtés , hanem inkább a takarékosság elvét követve. (pont annyi hűzőközeg , pont akkora vízpumpa , pont olyan átmérőjű csö stb.)
szóval esetleg valami felhasználói tapasztalat az utólag beépített rendszereknél? ugyanolyan hamar melegszik és ugyanannyira meleg a kályha nélkül is.
szia! 40-ért kaptam cakk-pakk. tartozás fejében. vezérlő , kipufogó és szívócső , szivattyúk (víz , üa.táp) , gumibakos tartókonzol , relék biztosítékok és távvezérlő. szóval mindennel. 4 éves autóban volt , az autót újonnan ezzel vették. egyébként már beszereltem magát a kályhát. gyártottam, hozzá tartókonzolt , kipufogó-szívócsöve rögzítve, elektromosság befűzve , de még nincs bekötve.szerintem egész jó lett:-) most várom a vízcsöveket amiket megrendeltem. január 2.-án folytatjuk. ha kész lesz , majd írok.
Eddig is gyanús volt nekem a 80 ezer, amiket írkáltál, de most utánamentem.
A 80 a komplett tárvirányító egység, adóval, vevővel.
A csak adó (ami a kulcskarikán lifeg) mondjuk egy T80-hoz 26+áfa. 2 év garanciával, számlával, satöbbivel.
Nem én alakítom az árakat, még csak nem is mi, hanem a német anyavállalat. Innentől kezdve a vita meddő. Az árak nem a magyar bérszinthez vannak igazítva.
Ha meg tudod fizetni megveszed, ha nem, nem.
Végül is leszögeztük, hogy ez luxuscikk. Akkó meg mér várod, hogy occsó legyen.