APT!
Kosz az infot. A Te oldaladon is van egy ilyen logos Zenith. Amugy 52000-t kernek erte. A Joseph-Watches-en 350 - 550$ -ig vannak hasonlo Zenith-ek. Hat nem tudom... (bar tetszik)
HARPOON: A Zenith elterjedten használta ezt a logót is óráin, ez tehát rendben van. Ugyanakkor egy régi Zenith gigantikus értéket nem képvisel, ha szép és korrekt állapotban van, akkor 60-80 eFt-ot megérhet. Többet nem nagyon - legfeljebb a nemesfém tokos darabok.
Modositottak rajta, azt senki nem vitatja, pl. a billegocserevel emeltek a lengesszamot is (18.000 helyett 21.600), no meg persze ment bele ko, stb, de szvsz. gyartasoptimalizalas tortent pl. a hidak es a billego eseteben (vagy pl. a jellegzetes, orosz utesbiztositas, Incabloc-utanzat). Legjobb tudomasom szerint magukat a nyugati gepeket vettek meg (legalabbis jo reszuket), amin a verk keszult. Sajnos, nem a jobb, hanem az olcsobb iranyaba tortent a gyartas fejlesztese, de nyugaton akkoriban szinten ez volt a helyzet (ugye jott a Tavol-Kelet meg a kvarc). (ha jol tudom, 1975 -tol van a 3133!). Egyszeruen szerintem kihalt az igenyesebb valtozat, akarcsak sok nyugati verk. Kar erte(uk)!
OYSTER: A rend kedvéért kissé utánanéztem Valjouxéknak, és a 7733 és 7734 közötti összes különbség a dátumszerkezet. A többi azonos. Az általam megnézett 7734 számlapoldali dátumszerkezete azonban jelentősen eltér a 3133-tól. Tehát vagy többféle változat is volt a 7734-en, és az egyiket vették át az oroszok, vagy hozzányúltak az eredetihez. Előbb utóbb majd csak megtudjuk az igazságot!
TE_O: Jók a képek, és érdemes is őket összehasonlítani! Mert biz sok apróbb-nagyobb változás van, látható, hogy más a billegő - ez azért eléggé "alapvető" különbség, módosítottak a hidak jelentős részén is, és hattal több kőcsapágyat építettek be. Én úgy érzem, azért dolgoztak a werken az oroszok is. De ezzel együtt siratom a 3017-est!
(OYSTER: És mégegyszer bocs, hogy a Rolex 4030-at és 4130-at összekevertem. Tudom, a lelkedbe gázoltam! ;)))) )
Egy orasnal lattam egy automata ZENITH-et. Meg nem mentem be megkerdezni a reszleteket, de a 60-as 70-es evek modeljenek saccolom. Az emblema a szamlapon nem csillag, hanem az a negyzet felkorokkel a sarkaiban. A tok a mutatok es az arab szamok arany szinuek, a szamlap feher, fekete bor szij. Kozponti ora, perc, masodperc es datum.
Szerintetek - igy latatlanban - mennyit erhet ez a darab?
Hát valóban, a R.4130-hoz a Zenith El Primeronak semmi köze. (A 4030 az, amelyik ebből eredeztetik.)
Ha az előbb említett összahasonlításbéli különbség van a Valjoux 7733, meg a P3133 között, akkor az csak annak köszönhető, hogy az utóbbi a Val7734-en alapul...
OYSTER,TE_O: A 3017-es amennyire én meg tudom állapítani, eredeti konstrukció, nem valami koppintás, az oroszokat pedig némi ipari kémkedés soha nem feszélyezte. Ez aligha lehetett ok. Inkább arra tudok gondolni, hogy a "Brezsnyevi pangás" idején ésszerűsítési roham tört rá a gyárra. Ekkor készült a ma használt 17 köves 2614-is, az ébreszős és automata werk is, rengeteg közös alkatrésszel, billegővel, azonos ütésbiztosítással, stb.. Feltehetően ekkor váltották ki a 3017-et, amelyben sok, meglehetősen drága és egyedi megoldás volt. A 3133 ráadásul azért nagyon nem nevezhető egyszerűen a Val7733 licencének. Ilyen werk van pl: a Lanco kronómban, és hát első ránézésre nem is hasonlítanak egymásra. A kapcsolószerkezet felismerhetően rokon, de az oroszok teljesen átalakították a felső hidat, 23 köves lett az eredetileg 17 köves szerkezet, más a billegő, saját dátumszerkezetet kapott. Úgy tudnám őket összehasonlítani, hogy körülbelül annyi közük van egymáshoz, mint a Zenith El-Primeronak a Rolex 4130-hoz.
- A GUB Cal.64-es werkje egy 17 köves, teljesen korrekt, oszlopkerekes vezérlésű kronográf. A Glashütte szokásos saját ütésbiztosításával, szép, igényes kivitelben. A Ruhlához - hál' istennek - semmi köze (van nekem is egy ilyen Ruhlám, bár oly ramaty, hogy ki sem tettem a képét, de hát az nem óra, csak egy vicc).
- Az Omega-Pobedában nem hiszek, ezt valami félreértésnek-félrehallásnak tartom. Kétségtelen 45 után a németektől jelentős mennyiségű szerszámgépet, technológiát elzabráltak az oroszok jóvátétel ürügyén (szerinem nem éppen oktalanul-jogtalanul...), de a Pobedák saját konstrukciók, én az összes fellelhető korabeli Omega werkkel összehasonlítva még csak hasonlóságot sem láttam (persze ettől még tévedhetek). A Pobeda nagyon jellegzetes konstrukció, régies és korszerű megoldások egyvelege, a középmásodperc megoldása például korszerűbb a korabeli Omegáknál, de akár az akkor már létező IWC c89-nél is (igaz nagyobb helyigényű), míg a csavaros, ütésbiztosítás nélküli billegő a lapos hajszálrugójával korszerűtlenebb megoldás (nagyon gyakori is a bilegőtengely-törés a Pobedáknál).
- Tudtommal Gagarin Strumanskija nem kronó volt, "csak" egy sima óra, forgatható lünettával. De hát szegény Gagarint erről már nem fogjuk tudni megkérdezni...
- Szögletes, peremes, a tömítést is ellátó plexit sehol sem lehet szerezni, de még csináltatni sem. Reménytelen. Le kell köszörülni a plexit, hogy csak a pereme maradjon tartónak és tömítésnek, és készíttetni kell egy, a megmaradt perembe beragasztható üveget a Waller nénivel. Más megoldást én nem tudtam soha kitalálni.
PASSIONATA: Milyen az a számlap? Egyszínű, tachiméterskálás, mennyire bonyolult, finom kidolgozású? Mert ettől függ minden, aránylag egyszerű számlapot fel lehet újítani, egy színes, összetett számlapot nem nagyon (ha például úgy néz ki, mint a gyűjteményemben a régi DOXA kronó, vagy akár a REWEL akkor reménytelen, ha olyan, mint pl: a TELDA, akkor megoldható). Jelezd vissza, esetleg küldj képet, és ha megoldható, ajánlok címet!
Hayloft Ezekiel: A Junghans Max Billekben tudtommal ETA ketyeg. De így is nagyon szép órák, pont az én ízlésem. (Majdnem olyan szépek, mint a régi Poljot De Luxe ;))))))) )
ezekben a junghansokban milyen werk kattog?
Nagyon szép darabok, csodálom tulképpen, hogy nem forgalmazza senki itthon... annyira nem magas az áruk, vagy igen?
És úgy látszik, már megint nem tudok elszakadni az orosz óráktól...
Szóval ennek ismeretében
"Die Uhr die Gagarin auf seinem legendären Flug mitgenommen hatte, war kein Chronograph und verfügte auch über keine Stoppfunktion."
ki tud arról valamit, hogy akkor mégis milyen óra járt fenn először az űrben ???
Az biztos, hogy a mai Poljot gyárból való. Az is biztos, hogy ez egy Sturmanszki névre hallgató darab volt. Ebből az is valószínűsíthető, hogy a többi, ilyen modellnevűhöz hasonlóan segédkoronával forgatható külön óratárcsájú pilótaóra lehetett.
De az is biztosnak látszik az idézet alapján, hogy ez nemhogy P3133-as lenne, de még csak nem is a korábban említett oszlopkerekes 3017.
Már hogyne lehetne tudható, mi is az a 1570-es azonosító ?!?
Hiszen ez az Oyster Date modellek szerkezeti száma. Pontosabban azoké, amelyikek már a microstella szabályozásúak. A korábbiak ugyanis 1560-ra halgattak.
Tehát, kedves Conde ez az óra szerkezetére utalt...
A HEUER Monaco-nak, meg a Carrera-nak nagyon megnövelte az ázsióját a közelmúltban megjelent :(de már sajna nem az eredeti szerkezetekkel szerelt) Classic sorozat. Így aztán használtan sem lesznek a régiek kedvező vételek. A Montreal-t pedig maga a kis magyar óráshobbista társadalom hozta nagyon fel. Az Óra Magazin féle felújítási cikk óta igencsak megszaladt ennek is a keresettsége. (Érdekes módon ebből a nálunk ismerteket megelőzően volt Cal.12-es motorral szerelt változat is.)
Előtte pilóták környezetéből még jó is elérhető volt úgy 60 környékén. Ma már a legamortizáltabbak is jó másfélszeresét érik.
Tán érdemesebb egy szintén régi, sőt az eredeti kaliberekkel szerelt, de nem a legjobban futó típusazonosítójút kergetni. (Pld. a közelmúltban az Ecserin láttam HEUER Autavia-t a hetvenes évekből.)
Es szogletes, monoblock plexit hogyan lehet karoraba szerezni?
Mas: en olyan Ruhla kronoval talalkoztam, ami a szokasos peckes szuper szerkezetukkel keszult, es a krono folyamatosan jar, csak nullazni lehet egy gombbal. De gondolom nem ilyenre gondoltal. :)
oyster!
Az az Omegas Pobeda dolog tenyleg igaz? En horogkeresztes orosz verkrol hallottam, de persze latni nem lattam, tehat lehet, h. csak szobeszed. Bar a Lemania jele is egy erdekes kereszt. Mindenesetre egy ilyen ora igencsak erdekes lenne, legalabb latni...
Sziasztok ,
Szeretnék egy régi Heuer-t-Monaco/Montreal/Carrera/Silverstone- mivel nagyon kicsit értek az órákhoz szeretném a véleményeteket kérni .
Néhány hónapja felújitattíam egy '43-as ETERNA kronot , számlapot nem vállalták állítólag csak US-ben +CH-ban csinálnak megfelelőt ám a legutobbi Óramagazinban azt írták ,hogy itthon is van valaki aki csinálja ,ti tudtok róla?Minőség?
Előre is köszi.
Ez a Sztrela valóban érdekes lehet. Egyszer korábban az egyik net-es aukción magam is láttam egy korai Poljot kronográfot, amire kiemelten közölték, hogy nem a mai szerkezettel szerelt. Tán eféle volt az is. (Nem volt olcsóbb egy mai újnál :)
Ha pedig saját masina volt, azért abban is lehetett jogilag nem rendezett megoldások sokasága, ami aztán egy rendeződő világban jó mivolta ellenére is halálra ítélte. Pld. pont ez a Pobjeda billegő híd is lehet ilyen.
Egyszer korábban egy helyi órástól hallottam, hogy a v.h. utáni első Pobjeda-kban még megtalálható volt az Omega jelzés, köszönhetően a német bérgyártás rekvirációjának. Esetleg ilyen származékokból építkezve mindezt rossz szemmel nézhették a nyugati piacok, akikre még a híresen önálló keleti blokk is rá volt szorulva megélhetésileg.
.
Egyébként a kirovi pecsét ez a bizonyos stilizált korona (amolyan micubisiháromgyémántféleség) volna ? Ez valóban sok helyütt felbukkan a márkánál...
.
A DDR kronóról pedig jó lenne némi közelebbi ismeretanyag is. Ki tud róla többet ???