A billentyűk keskenységét annyival egészíteném ki, hogy már régebben lemértük tolómérővel, hogy standard méretek vannak minden tipusnál. (gondolom vmi szabvány létezik rá, mert még a befőttes gumira is van, nemhogy az ilyen dolgokra...) Viszont a szerelési kialakításban, a 61 billentyűre vetített billenytűközök hézaga, csak 0.1mm-es eltéréssel véve is (0.1*60=6) azaz 6cm!!!!!!! különbséget ad! Belefoglalva hogy az eltérés nem lehet stabilan 0.1mm, hanem minimális határok között szórhat az érték, simán kijön az amit Tube mond, hogy egy teljes billentyűvel rövidebb a manual.
Másrészt azt se feledjük, hogy pl a billentyűsök, zongoristák nagyrésze a tipikus nőgyógyász ujjakkal kényelmesen elvan a billentyűkön, míg egy "bányász kezű" zenész már megint teljesen más technikára kényszerül. (ismerek is ilyet) Ettől eltekintve őket sem hallani nagyon panaszkodni, hogy pl "bakker nem vót elég jó a Steinway a koncerten, haza is kűttem a közönséget..." :)
Egy szó mint száz, mindent meg lehet szokni, a cipő ui. itt sosem lesz annyira szoros, hogy ne lehessen kibírni. De természetesen el lehet menni a cipőboltba másikat nézni... :)
Más: április 21-én kijött egy új Booker T lemez Potato Hole címmel. Túl rokkos.
Épp hallgatok egy Booker T-t. Na az is érdekes, nincs benne dobos, csak Booker T dobprogramjai. De csak érdekes. A fülnek borzasztó az a sok ritmizált fehérzaj.
A Doepfernek ugyanaz a Fatar waterfallja van mint a legtöbbnek. (DB3, NE, Hami) Az elég jó, csak egy kicsit kemény.
Nem a waterfall forma a leglényegesebb, hanem hogy a billentyűzet méretben, formában, mozgásban mennyire hasonlít az eredetihez.
A kínaiak élből kihagyhatóak, mert kisbillentyűsök. Csak prüntyögni jók. Egy jobb futamnál már észreveszi a kéz az apró mérethiányt is. A mozgása sem az igazi.
Hogy mellékeljem melyik típus is, beszúrtam volna a linkjét. De kivették a waterfallt a listából, legalábbis jelenleg nincs a listájukon. Lehet hogy eladták ezt a kínaiaknak???
Csak érdekelt kinek mi a véleménye erről a klónról. Nekem olyan zajosnak tünt mint az itthoni Hammond. A B3000-es hangja nekem sem tetszik, és gondolom ez a B4000-es a billentyű nélküli változata.
Aha! Szóval a Creamware B4000-ét átvették. Az egy viszonylag új modul. Régen is buta demót adtak hozzá, ez a mostani is olyan hogy inkább ne lehessen egyértelműen megállapítani a tudását.
(Valahogy úgy mint az az ember aki úgy beszél hogy egyszerre az ellenkezője is igaz)
Az a kis klónmodul egy Voce V5+. Nyers orgonamodul. Nincs zengető, műlaci, de van torzító, keyclick. Lehet hogy egy igazi 147-esen szól?
Volt nálam egy jó darabig, de már ismét a gazdájánál van. Nála kipróbálható (Bp.XI.), akár meg is vehető mert van egy XE1-ese plusz két alsóbb manuállal.
Nem rossz hangú és egész autentikus. Pl. a perkát BE kell kapcsolni mint M,B3-aknál, nem pedig a 2. v. 3. perka lenyomásával mint kisebb testvéreknél és kombó klónoknál. Orig 1968 előtti húzókák, pipák díszítik. A chorusvibrátója annak sem tökéletes, olyan VK7 kategória, elmegy. 3 csatornás, full polis. 7 presetbe mentetünk. A többi két manuálhoz külön kontroller szükségeltetik, csak a felsőt lehet a sajátjával kezelni.
Sok fényképem van róla, meg beszkenneltem a manualt.
Tegnap Münchenben volt alkalmam egy német L100-on koncertezni, ami egy Echolette gitár alappal volt hangosítva. Lesz róla kép is, hang is... Korábban egy német M3-am volt, ami valahogy sosem győzött meg, de ez a kombó nyerő volt. Klasszikus rock hangzás, zúzda faktor :)
Sziasztok volt egy koncertnyi elfoglaltságom, ezért csak most válaszolok.
Szóval igen feljebb tart, és szerintem kielégítő eredményt nyújt. A regiszterek pedig a következő képp vannak átvariálva: A végéről átszereltem az elejéte a plusz drawbart, ami eredetileg egyszerre 2 regisztert (10.-12. felharmónikus) szabályoz. Tobvábbra is ilyen feladatot lát el, csak épp a 16-ot és az 5 1/3 -at szabályozza egyszerre. Így ugyan bizonyos beállítások pl 848 nem kivitelezhetők az alsó manuálon, de a többi drawbar meg tudta tartani az eredeti harmónikusait.
Az M Audió Keystation 61-es billentyűzethez nekem is lenne hozzáfűznivalóm.
Mivel Xk1 klónt is használok (sokkal lejjeb már kifejtettem a klónok használatáról a véleményem) Ez csak 1200€ használtan meg még olcsóbb, a bele pedig az XK3c (a programozható csavarantyúkon kívül a különbség nagyjából annyi, hogy nem csöves a torzítója, csak egyszerre kapcsolható a vibr/chorus a manuálokra és hangonként nem állíthatók a virtuális tonwhel-ek (LPF, HPF RES, Vol) értékei (mintha ki - be húzohgatnánk a pickupokat) hanem előre szabott beállítások közül lehet választani mint a NI B4-en)
Kerestem hozzá egy alsó manuálnak való valamit, de mivel igen behatárolt volt a költségvetés első körben valami gyengébbre gondoltam, hogy majd idővel... Szóval találtam ezt az M Audio Keystation 61-es-t ami valóban billentésében nem olyan sokban tér el a suzukiétól, de kis szemlélődés után rögtön hozta azt a bizonyos kínai JAJJÚRISTEN érzést, mert hát ugye tenyeres glisszandót még véletlenül se csináljon vele az ember, különösen nem a hangszerboltban -ha csak nem olyan perverz az illető hogy abban leli örömét hogy ott helyben összevérezzen mindent- mert a billentyűjk éle mint a kés! De hát erre van keret, 40 000 haza vele... Kedves Urak! Egy pár hozzászólással lejjebb elhangzott a szocialista autókhoz való hasonlítás az olasz leslie-k kapcsán, asszem' ide is illik. Csavarhúzó - szétszed - billentyűk ki, köszörű - lesorjáz - csiszolás - felfényez -visszaszerel (egyenesen, mert gyárilag hullámzik mint a balaton) és ha már köszörű akkor a billentyű orrát sem muszáj megtartani. Nem egy Fatar. Nem is az a ketegória. Rá is írhatnák hogy csak bütykölőknek. De így már használható, míg gazdagabb nem leszek.
Igen, teljesen más Hammond játék szempontból minden, mondjuk a srác nem is orgonál, csak arra célzott hogy az Axiom család rendesen felülmúlja minőségben a többi M-audiot.
Más. Tényleg nem akarom rontani itt a Hammond hírnevét :), de ezt feltétlen hallani kell! Igen kérem, a Kawai az új ES6 digit zongorájában megmutatja amit már rég meg kellett volna mindenkinek! Bámulatraméltó már mp3 demó szinten is ez az akusztikus zongorahang minőség! Igaza volt aki korábban itt méltatta!
Mivel ez Hammond fórum, én a B3 waterfallhoz viszonyítom. Más szempontból lehetnek más billentyűzetek jók, de ebből nem. Aki áradozik, játtszon 3 perc blokkszólót a kérdéses klaviatúrával, utána értékelje.
Ha meg keskenyebbek a fehérek, akkor abszolút komolytalan az értékelés.
Értem. Amennyibe kerül olyan is ezek szerint. Viszont most hallottam egy tagot, aki M-audio Axiom 61-et vett és úgy áradozik róla hogy soha jobb kontrollere nem volt. Azt mondja tud az MA minőséget is, csak az már nem az olcsó kategória. Mellesleg a mostani új pro verzió meg még jobb, csak sajnos itthon 160 körül van, amiért használtan már komolyabb szintiket adnak (Yamaha 1-es motif, Triton stb)
Viszont most járt a kezem alatt egy Roli A37. Hát nekem nagyon műanyagnak tűnt továbbra is. Tiszta gumiharang feeling volt, (gyakorlatilag az olcsó, súlyozott, tanulózongora - ep7, ep9 - mechanika van ezekbe), amit egy Korg cx, egy vk8 stb igencsak űberel tapasztalataim szerint. No de ez már egyéni ízlés kérdése. Mindenki azt használ amit szeret. :)
A régebbi (2000-2003 körüli) fatar studiologicokkal tényleg sok gond volt, akkoriban azért fejeztük be a forgalmazását anno (wiener neudorf, musik produktiv -ma már Musik Pro), 3-ból kettő biztosan ment vissza garanciális nyűgökkel, viszont az újak allítólag megbízhatóbbak. nekem egy VMK 188 Plus itthon, a szoft szintikhez. elég jó a billentése, de a kawai mp5 amit szinpadon használok, az azért simán veri.
hogy egy kicsi ON is legyen, pár kép a mai nap terméséről: