Csak érdekelt kinek mi a véleménye erről a klónról. Nekem olyan zajosnak tünt mint az itthoni Hammond. A B3000-es hangja nekem sem tetszik, és gondolom ez a B4000-es a billentyű nélküli változata.
Aha! Szóval a Creamware B4000-ét átvették. Az egy viszonylag új modul. Régen is buta demót adtak hozzá, ez a mostani is olyan hogy inkább ne lehessen egyértelműen megállapítani a tudását.
(Valahogy úgy mint az az ember aki úgy beszél hogy egyszerre az ellenkezője is igaz)
Az a kis klónmodul egy Voce V5+. Nyers orgonamodul. Nincs zengető, műlaci, de van torzító, keyclick. Lehet hogy egy igazi 147-esen szól?
Volt nálam egy jó darabig, de már ismét a gazdájánál van. Nála kipróbálható (Bp.XI.), akár meg is vehető mert van egy XE1-ese plusz két alsóbb manuállal.
Nem rossz hangú és egész autentikus. Pl. a perkát BE kell kapcsolni mint M,B3-aknál, nem pedig a 2. v. 3. perka lenyomásával mint kisebb testvéreknél és kombó klónoknál. Orig 1968 előtti húzókák, pipák díszítik. A chorusvibrátója annak sem tökéletes, olyan VK7 kategória, elmegy. 3 csatornás, full polis. 7 presetbe mentetünk. A többi két manuálhoz külön kontroller szükségeltetik, csak a felsőt lehet a sajátjával kezelni.
Sok fényképem van róla, meg beszkenneltem a manualt.
Tegnap Münchenben volt alkalmam egy német L100-on koncertezni, ami egy Echolette gitár alappal volt hangosítva. Lesz róla kép is, hang is... Korábban egy német M3-am volt, ami valahogy sosem győzött meg, de ez a kombó nyerő volt. Klasszikus rock hangzás, zúzda faktor :)
Sziasztok volt egy koncertnyi elfoglaltságom, ezért csak most válaszolok.
Szóval igen feljebb tart, és szerintem kielégítő eredményt nyújt. A regiszterek pedig a következő képp vannak átvariálva: A végéről átszereltem az elejéte a plusz drawbart, ami eredetileg egyszerre 2 regisztert (10.-12. felharmónikus) szabályoz. Tobvábbra is ilyen feladatot lát el, csak épp a 16-ot és az 5 1/3 -at szabályozza egyszerre. Így ugyan bizonyos beállítások pl 848 nem kivitelezhetők az alsó manuálon, de a többi drawbar meg tudta tartani az eredeti harmónikusait.
Az M Audió Keystation 61-es billentyűzethez nekem is lenne hozzáfűznivalóm.
Mivel Xk1 klónt is használok (sokkal lejjeb már kifejtettem a klónok használatáról a véleményem) Ez csak 1200€ használtan meg még olcsóbb, a bele pedig az XK3c (a programozható csavarantyúkon kívül a különbség nagyjából annyi, hogy nem csöves a torzítója, csak egyszerre kapcsolható a vibr/chorus a manuálokra és hangonként nem állíthatók a virtuális tonwhel-ek (LPF, HPF RES, Vol) értékei (mintha ki - be húzohgatnánk a pickupokat) hanem előre szabott beállítások közül lehet választani mint a NI B4-en)
Kerestem hozzá egy alsó manuálnak való valamit, de mivel igen behatárolt volt a költségvetés első körben valami gyengébbre gondoltam, hogy majd idővel... Szóval találtam ezt az M Audio Keystation 61-es-t ami valóban billentésében nem olyan sokban tér el a suzukiétól, de kis szemlélődés után rögtön hozta azt a bizonyos kínai JAJJÚRISTEN érzést, mert hát ugye tenyeres glisszandót még véletlenül se csináljon vele az ember, különösen nem a hangszerboltban -ha csak nem olyan perverz az illető hogy abban leli örömét hogy ott helyben összevérezzen mindent- mert a billentyűjk éle mint a kés! De hát erre van keret, 40 000 haza vele... Kedves Urak! Egy pár hozzászólással lejjebb elhangzott a szocialista autókhoz való hasonlítás az olasz leslie-k kapcsán, asszem' ide is illik. Csavarhúzó - szétszed - billentyűk ki, köszörű - lesorjáz - csiszolás - felfényez -visszaszerel (egyenesen, mert gyárilag hullámzik mint a balaton) és ha már köszörű akkor a billentyű orrát sem muszáj megtartani. Nem egy Fatar. Nem is az a ketegória. Rá is írhatnák hogy csak bütykölőknek. De így már használható, míg gazdagabb nem leszek.
Igen, teljesen más Hammond játék szempontból minden, mondjuk a srác nem is orgonál, csak arra célzott hogy az Axiom család rendesen felülmúlja minőségben a többi M-audiot.
Más. Tényleg nem akarom rontani itt a Hammond hírnevét :), de ezt feltétlen hallani kell! Igen kérem, a Kawai az új ES6 digit zongorájában megmutatja amit már rég meg kellett volna mindenkinek! Bámulatraméltó már mp3 demó szinten is ez az akusztikus zongorahang minőség! Igaza volt aki korábban itt méltatta!
Mivel ez Hammond fórum, én a B3 waterfallhoz viszonyítom. Más szempontból lehetnek más billentyűzetek jók, de ebből nem. Aki áradozik, játtszon 3 perc blokkszólót a kérdéses klaviatúrával, utána értékelje.
Ha meg keskenyebbek a fehérek, akkor abszolút komolytalan az értékelés.
Értem. Amennyibe kerül olyan is ezek szerint. Viszont most hallottam egy tagot, aki M-audio Axiom 61-et vett és úgy áradozik róla hogy soha jobb kontrollere nem volt. Azt mondja tud az MA minőséget is, csak az már nem az olcsó kategória. Mellesleg a mostani új pro verzió meg még jobb, csak sajnos itthon 160 körül van, amiért használtan már komolyabb szintiket adnak (Yamaha 1-es motif, Triton stb)
Viszont most járt a kezem alatt egy Roli A37. Hát nekem nagyon műanyagnak tűnt továbbra is. Tiszta gumiharang feeling volt, (gyakorlatilag az olcsó, súlyozott, tanulózongora - ep7, ep9 - mechanika van ezekbe), amit egy Korg cx, egy vk8 stb igencsak űberel tapasztalataim szerint. No de ez már egyéni ízlés kérdése. Mindenki azt használ amit szeret. :)
A régebbi (2000-2003 körüli) fatar studiologicokkal tényleg sok gond volt, akkoriban azért fejeztük be a forgalmazását anno (wiener neudorf, musik produktiv -ma már Musik Pro), 3-ból kettő biztosan ment vissza garanciális nyűgökkel, viszont az újak allítólag megbízhatóbbak. nekem egy VMK 188 Plus itthon, a szoft szintikhez. elég jó a billentése, de a kawai mp5 amit szinpadon használok, az azért simán veri.
hogy egy kicsi ON is legyen, pár kép a mai nap terméséről:
Az M-Audio és társai olyan kínai minőségűek. Korábban a szovjet vagy csehszlovák jelző illette az ilyeneket. Olyan elsőre nem is rossz, de azért igen vacak. Az a kis olcsó M-Audió billentése nagyon közel állt az XK3c-éhez, szinte ugyanaz az érzet volt. És nagyon messze a Fatar waterfalltól -ami a Doepferé, meg a Claviáé, meg a Viscounté, meg a Hamichordé, meg a Key-B-é- valszeg a Korgé is, és még messzebb a Roland(Fatar) A33-étól. Szóval kicsit mosolyogtunk rajta sírás előtt. Igazából nem tudom mivel szerelték, de a kezem nem a mexokottat érezte hanem valami sokkal rosszabbat ami tiszta M-Audió-féle volt.
Gondolom köztudott hogy a kínai billentyűzetek 4-5 oktávon egy fehér billentyűnyivel rövidebbek. Ez épp jó arra hogy kínos legyen rajta játszani.
A Fatar/Studiologic waterfalljával nem az a nagy hiba hogy elromlik. Gyártanak ők sok ilyen tolókás kütyüt, azóta biztos kijavították a kezdebi bökkenőket. A nagyobb gond az ára ha utnanézel. Az brutál egy ötoktávosért. Aztán nagy is, nehéz is, pakolni sem lehet rá. Mindenki csak legfelső billentyűzetben gondolkodik szinte. Ráadásul mostanában rendes ötoktávosat nem is gyártanak, csak 4-6-7 kiszerelésűt.
A hitspace a ahazai Fatar nagyhatalom állítólag azért nem tart ezekből ha erre gondolsz (és általában az új VMK-kból) mert gyalázatos minőségűek meghibásodást illetőleg. ??? Ha ők hazudtak ez ügyben az ők saruk, én nehezen képzelem el a Fatarról, de mindenképp kiváncsi volnék egy Doepfer megfejtésre is! Esetleg német ismerősöktől kéne kérdezősködni...
Valahogy így? Ha ott az M3 én már nem raknék rá klónt. Ez is csak a Rolandosok kedvéért készült annó.
Továbbra is javaslom a felhőtlen boldogság érdekében az ABC-ket. Az M3 ugyan a legközelebb áll hangban, játékban hozzájuk, de számottevő a különbség. Fránya amerikaiak, jól kitalálták ezeket a típuslépcsőket.
A meghallgatás Németország délnyugati végében volt. Van egy Németországba visszaköltözött barátom akinek a barátja egy hanxeráruház tulajdonosa. Egyből mellette van a családi háza is. KRZs-nál alaposan kipróbáltam, ill. beállítottam az ESI/ hangbankom/Rt-20/aktívbox összeállítást. Az Rt-20 a többihez képest elég jó lezliszimuláció, de mint megtapasztaltuk a 0 érték után a leggyengébb torzítási szint is akkora ugrás volt ami több mint elviselhető. Mi a megoldás? Egy kis csöves előfok. Nosza, elugrottunk a 70km-el arrébb lévő cimborájához hogy ilyenje biztos van. Betettük az ESI-t, meg az Rt20-at. Nem volt egy vacak előfoka sem, de ott virított a boltban a töméntelen kínai cucc között a 3300-as lezli, meg egy XK3c+XK1. Nos, ezekről szereztünk tapasztalatot pár órán keresztül, egész zárásig. Utána a tulaj srác (szintén zöld kockás ingben) segítségünkkel bepakolta a nem kínai, hordozhatóvá tett Bertram ABC-jét ill. 122 lezlijét a mikrobuszba mert este ment vele fellépni Konstanzba. Utána még lent a háza alagsorában megdöngettük az A102+251 összeállítást. Arra ráfér egy kis gondoskodás.
Mégegyszer a tapasztalatokról:
- Az XK3c ára megegyezik a Hamichordéval, a C1-ével és a Key-B solóval. (~2500Eu) Mindhárom hanxer magasan veri emezt mind hanghűségben, mind dinamikában, mind billentyűzet-játékban. Talán még súlyban is.
- A csöves előfok jó dolog. A 3300-as hangját is szépen felturbózta ahogy nálam is a Motiont, azzal már kellemes lágy, enyhén karcos, grízes orgonahang csiholható ki. És nem is drága.
Beállítás:
-KRZs-nak eleinte nagyon visított az összeállítása, de ez volt a boltban is. Azt tapasztaltam hogy mind a szimulációnál, mind az igazinál érdemes a magas rotort még középállásnál (ha van ilyen állás) is visszább venni és a karcot a sok magas helyett egy enyhe csöves túlvezérléssel hozzáadni.
Pár kép illusztrációként. A 3300-ra visszatérek még.
Nem is flanel Kósa Zsolt inge! Pamut. (szerintem :-)
Jó hogy van egy csapat (Team RB) amely ilyen rendszerezetten kezeli Radics Béla hagyatékát. Ez a Purple Hard Lovin' Man lenyúlás közvetlenül a Taurus utáni rövidke Alligátor korszakból származik. 1973? Sajna Béla csak ebben a két tiszavirág életű csapatban játszott igazából orgonistával. A Taurusban ugyanilyen egyértelműen átvett megoldások találhatóak több számban is.
Olvastam a Radics könyvet valamikor. Mintha arra emlékeznék hogy azt nyilatkozta nem szívesen játszik sajátokat mert azok szarok. Ha nem is korszakalkotóak, de legalább magyarul az első ilyen orgonás, rockos stílusúak. És néhány telitalálat is mexületett. Örülni kell annak a kevésnek ami abból az időszakból megmaradhatott.
Magyar kemény hammondos rockzene: Jon Lord nem tesz hozzá valamit?
Ugyan olyan olajat vegyél. Szerintem nem érdemes Hammond olajat venni csak a neve miatt. Vannak nagyon kis viszkózitású műszerolajak. Ha lehet szintetikusat érdemes használni. Az nem avasodik meg.
A Premecz Matyó mesélte tegnap, hogy a Hammondja valami nedves próbateremben volt egy darabig, és a koncerten nem indult be a generátor, így a Clavia Nordon kellett játszania.
Az ásványi olajak hajlamosak a vízzel emulziót (szappant) képezni, ami persze nem úgy csúszik mint a finom olaj.......
Természetesen a Hammondhoz való generátor olajra gondoltam. Erre addig nem volt gondom, mert egy volt kolégámtól kaptam egy flasla igen kis viszkozitású un. kúszó olajat, utána néztem és mivel megfelel a célra (ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik mint az órás olaj) ezt használtam, de már nagyon fogyóban van.