Holnap csinálok már róla egy képet hogy tudjátok pontosan milyen!Amugy a szervizkönyvébe se láttam említést távirnyórol!Majd megmondjátok utána a kép után hogy lehet e hozzá venni vagy nem........
Az alap a programozható óra (szögletes vagy ovális).
Aztán vannak a sima távirányítók. Ha van hozzá ilyen, akkor valahol az ablakon kell lenni felragasztva egy kis antennának. Ez egy téglalap alakú fekete izé, általában valamelyik felső sarokban.
A harmadik verzió meg a telefonos, abból jó esetben nem látsz semmit, mert jól el van dugva. :-)
Megnézheted még a kályhát, hogy mi van ráírva aza dattáblájára, bár nem tom pontosan, hogy Tele Thermo Top-ot gyártottunk-e még '98-ban.
Láttam a multkor nagy volt itt a téma a távirányitokról!Nekem egy olyan kérdésem lenne hogy nem e tudja vki hogy egy 98as A6os audinak ha van benne állófűtés kell e lennie távirányitójának!Hazsnáltan vettem az autót de én nem kaptam hozzá ilyet!
Csak érdeklődök hátha hívjam a volt tulajt hogy hol van???????:)
asszem tényleg "túlagyalom" a dolgot. a legjobb az lesz ha addig nem foglalkozok a kérdéssel amíg be nem lesz üzemelve. ha beigazolódnak az aggályaim , akkor max rakok 1 kapcsolót direktbe (diódával) a keringetőre. (a buszon bejött sokkal hamarabb kezd fűteni ha bekapcsolom.) ja , az autó egy avensis dízel.
Belegondolva: Ez lehet nem egy gyári megoldás? Mert nekem amolyan párhuzamos rákötésként van a kályha, ami azt jelenti, ha nem megy, attól a fűtéskör a régi. Ami meg a vizet illeti max 1-2 literrel lehet több hűtöközeg, de lehet kevesebb is. A segédszivattyú meg álló helyzetben még átjárható.
Értem a kérdésed, de kevés az infóm róla, ill. a konkrét megoldásról! Milyen kocsiról beszélünk és milyen a módosított vízkör. De látatlanban azt mondanám tényleg "túlgondolkodod" a problémát. :o) Ha hideg van használd a kályhát, ha meg nincs annyira hideg, nem tudod korrekten méri ha késöbb is fűtene fel.
Amúgy nekem egy régebbi bömbiben van állófűtés, amit magam raktam be, ezért mondhatom ismerem kicsit. Eredetileg a fűtésben volt keringtető szivattyúm elötte is. A kályha hozott még egy segéd szivattyút is. A hűtést-fűtést elektronika vezérli, ami azt jelenti, figyel mindent, tehát ha hideg maxi meleget enged be, ha meg elérte a kívánt belső hömérsékletet visszaveszi a meleget, mind ezt a meleg viz kapcsolgatásával és a levegő csappanyúk állítgatásával szabályozza. Ez még nem digitklíma, de a működése már szabályozott.
nem a túlmelegedés miatt aggódok -a motor-termosztát-hűtő teszi a dolgát a fülkefűtéstől függetlenül- hanem az (esetleg) nem kielégítő fűtés miatt akkor , amikor nem megy a kályha.(a segédszivattyú megvan , de az csak a kályhával együtt megy.)
godolok itt arra , hogy eddíg a hengerfejről lejövő melegvíz , kb 30 cm-es , nagyjából egyenes csövön eljutott a fülkefűtő radiátorig , ott elvégezte a dolgát (lehült) és visszament a blokkba. az áramláshoz pedig segít neki a vízpumpa. az én autómban 6,4 liter fagyálló van. a kályha beépítése után (már bent van , csak még a víztérbe nincs bekötve) lesz benne kb 1,5 literrel több fagyálló. szerintem ez sem probléma.
a probléma az lehet (remélem csak aggódok) hogy az eddíg kb 30 cm-es nagyjából egyenes cső helyett kb 170 cm-es utat kell megtennie , úgy , hogy közben lesz az útjában 7 db 90 fokos "kanyar" , egy álló (mert amikor a kályha nem megy akkor a szivattyú sem) vízszivattyú , és egy kályha-víztér.
ha abból indulok ki hogy a manapság kiélezett versenyhelyzetben gyártott autókon mindent nagyonis pontosan megterveznek , akkor aggájaim támadnak. gondolok itt arra , hogy pl. az én autómat is gyártják kelet-európai piacra úgy , hogy hátul dobfék van rajt (a nyugatra szánt példányok tárcsásak hátul is). de gyártják külön skandináv piacra is. azoknak emelt hasmagasságuk nagyobb aksijuk generátoruk és önindítójuk van. azt mondod a hűtőrendszernek vannak tartalékai. hűtés tekintetében biztosan. hiszen lehet egy hűtőt túlméretezni és a többit rábízzuk a termosztátra. legfeljebb többet lesz zárva mint nyitva.
de!
fűtésileg ha túlméretezem pl. a vízpumpát és gyorsabban keringetem a vizet akkor nem lesz ideje leadni a hőt. tehát nagyobb radiátor kell ami több vizet jelent amit tovább tart felmelegíteni ami túlfogyasztást jelet a konkurenciához képest.
szóval ilyenek járnak a fejemben. lehet , hogy túllihegem a dolgot , de elméletben mindig oda lyukadok ki , hogy biztosan lassabban fog a fülke felmelegedni a kályha nélkül , ill. ha már meleg , magasabbra kell állítani a hőfokot.
egyébként ezeket lehet hazsnálni menet közben is???vagy csak álló helyzetben???arra gondolok hogy amig hideg a motor addig segíteném kicsit a fűtést mert amikor már -20fok lesz nem akarok egy percet se hideg kocsiban ülni...
Valamire kell még számitsak mert mintha mondott volbna ilyet az előző tulaj hogy ő amikor télen hazsnálta néha köp egy jó adag kormot a kályha és akkor ne ilyedjek meg csak kiégeti magát!Ez igy van??
A bal első kerék mellett az alsó motorvédő burkolatra van felcsavarozva gyárilag!MA reggel kiálltam a garázsból bekapcsoltam jött a kattogás füst minden akkor ezek szerint faszán! Amikor felnyitom a motorháztetőt akkor viszont onnan is jön egy kevéske füst gondolom a motorvédő burkolat mellett felszivárog hisz nem hermetikusan zárja az le a motorteret alulról!Nah akkor ezek szerint megnyugodhatok vagy mifene....
Majd vmit próbálok agyalni ezzel hogy ne menjen be a füst...
Hát én májusban vettem a kocsit!Ugyhogy nemtom előtte mennyire használták de én bekapcsoltam eddig mondjuk 2x! Illetve mondom most ahogy hideg van elkezdtem volna használni de jöttek ezek a dolgok de ezek szerint nincs itt baj!
Azt azért leírja ám a kezelés utasítás, meg a józan ész is azt diktálja, hogy ha nem is használod az állófűtést pl nyáron, azért havonta LEGALÁBB egyszer kapcsold, be, mert ugye álltában is tönkremehet, meg az állag megóvás is fontos.
NA ránéztem én jobban erre a kályhára illetve megnéztem egy másikat ami jó!A hangjával nincs ennek baj mert én reagáltam túl az a kis fütyülést!Viszont egy dolgot nem értek!Ugye szakaszosan megy......... minden egyes elinduláskor füstöl (tömény fehér füstöt nyom ki elég erős gázolajszaggal) Gondoltam arra hogy hideg van és a pára lecsapódik meg ilyesmi mert azt minden autó csinálja a kipufogójából is télen de ez erősen gázolajszagú! NA erre mi a tipp???Kell ennek igy füstölni???Azért nem hiszem mert a gázolajszagot benyomja közben az utastérbe is kicsit és az meg sztem nem fasza! NEm lehet hogy nem égeti ez el normálisan a gázolajat???? De akkor miért izzítógyertya miatt,esetleg sokat kap, vagy a ventilátor marad mégis??? Illetve az a kis kattogás az az amikor nyomja befele az üzemanyagot az égéstérbe???? Nh remélem kapok a kérédseimre választ mert már kezd idegesiteni a dolog.... előre köszi üdv:inmex
Tehát ha voltaképpen nem szoktam használni az álló fűtést (most is csak azért kapcsoltam be hogy megnézzem működik e) akkor nem muszáj ezt nekem megcsináltatni ugye??? Majd legfeljebb ah el akarom adni akkor esetleg!?
Inmex! Hogy megértsd van egy motor (a szóbanforgó) ami a levegőt befúvatja, vespriccelik az égésterméket (benzin, vagy gázolaj) és a befujt levegő áramlásával a kipufogó irányában égést követően elhagyja a rendszerz. Persze az egészet abban kazánnak kialakított "hőcserélön" keresztül, amiben a víz kering. Szóval átadja a hőt a víznek, amit egy másik motor keringtet a kocsi hűtővizében.
Én ugyan nem értek hozzá, de a tippem az, hogy ez a ventilátor a motorral van együtt és ez nyomatja be a levegőt a kályhába. Égéstápláló levegő ventilátor vagy mi a ragya a neve.
ha megkérdezhetem akkor egyébként ez mi célt szolgál???Amikor leáll a rendszer ez szellőzteti át??? ezekben az állófűtés dolgokban nem vagyok otthon...