A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
"Az, hogy miből meg mennyibe kerül stb, egyik oldalról bele sem gondol, másik oldalról nem is érdekli."
...és talán még érteni sem érti :)
De persze, most lehet mondani, hogy sulinetesek így-úgy [nem védem őket, néha engem is ki tudnak akasztani nagyon!], de azért nekik is ideje lenni felfogniuk, hogy a pénz hiány nagy úr. És nem poénból járnak fővárosunk útjain ilyen vén, kéket okádó kékek.
Nem, csak az illető a fellegekben jár valamint annyira nem ért hozzá, mint mondjuk mi az agyaggalamb lövészethez.
De egy tázenéves sulinetestől mit vársz el? Általuk az összes 4123-esnek kéknek és Vultronosnak kell lennie, mert nekik csak az tetszik. Az, hogy miből meg mennyibe kerül stb, egyik oldalról bele sem gondol, másik oldalról nem is érdekli.
A "látszik, hogy nem csináltak vele semmit" mondat akinek elhagyja a billentyűzetét, az nincs tisztában vele, hogy ilyenkor nem esztétikai tuningra mennek.
Mondasz valamit. A 415-ös "élesztések" sikeresebbek. Óbudán (ha jól tudom) most 07-78-on dolgoznak. A 412-esekben jóval több az elektronika, gondolom azért.
10-18 egy vicc. Ahogy az kinéz kívül-belül :D Amikor hallottam, hogy 415-ös váltója van, nem akartam elhinni...azóta is kergetem, hogy kipróbáljam :)
Hát ha mondhatok egy olyat, igazi garázsos kendácsolás lesz, amolyan régről elnevezve: Decentes.:-D
Jobb oldalt hátul a ferékjárati ív felett, középen a kettes ajtóval szemben foltokban ujrapadlózva, egyik helyen vadonatúj sárga élvédőcsíkkal, máshol majdhogy nem már nem is látszik. Nekem halűálfélelmem van az utasterét illetően. Motorikusan nem tudom honnan kapja a váltót bele és a motort, de remélem nem a 10-18 módjára akarják megcsinálni. Mert a 018-ban az a 415-ös váltó annyira rosszul van összehangolva a motorral, hogy már 1500-as fordulat után remeg, gyorsulni egyáltalán nem gyorsul és nincs olyan nap amikor hiba nélkül végig lehetne vele dolgozni egy műszakot.
Na hát igen a 400-asok. Vannak köztük jó példányok is, a 435-ösök többsége, a felujított 412-esek, és néhány 415-ös is azért jó állapotan van, a 405-ös is jó kis busz csak nem itt Budapesten, 412 dettó :)
Siófokon 1995-ös és 1997-es helyi 415-ösök vannak. Kb 2-3 éve nem utaztam rajtuk, de előtte elég jól bírták az iramot. Mostenában kívülről nézegettem őket, de nem tűnnek rossz állapotúaknak, csak látszik rajtuk hogy 15 évesek. Többé-kevésbé még a fokgyem is megy rajtuk :)
valami 412-est most kísért a garázs felé egy műszakos autó (sajnos a rendszámról lemaradtam.........) a 194-es vonalán. arra lettem figyelmes, hogy valami nyikorgó-zörgő hang jön az ablak alól, mintha egy leszakadt alkatrészt húzna az aszfalton.
Na de kolléga! Hát láthattad már elégszer, mi lett abból ha a BPI-022-t a Kelenföldi garázsban összemókólják. Nem sült ki jó belőle.Ezt Én szívem szerint Fehérvárra bíznám, eme nemes feladatot.
Vigyék le a 4 bontott 412-est Fehérvárra, és a Kelenföldi szerelők is megmaradhatnának a saját kaptafájuknál. Van nem egy nem kettő 415-ös amiból szerintem buszt lehetne csinálni. Ha már ilyen lelkiismeretesen megcsinálták a 13-68 hátsó részét, akkor be is fejezhetnék a buszt.
Azért a 412-esek, amik a garázsban éledtek fel, nem örvendenek túlzottan jó hírnévnek: 10-10, 10-18, 10-23, 10-41, 10-47. Ezeke közül egyikre sem merném azt mobndani, hogy bátran kiviszem.
Sajnos a Ikarus 400-as sorozat egy kalap alá vehető etéren [bár oda vagyok értük, mielőtt megköveznétek], gyenge minőségű építőanyagok jellemzők a teljes típuscsaládra. Ez nagyon hamar korrodálni kezdett, és mivel közutaink is "hagynak némi kívánni valót maguk után", ezekután "egyenes volt az út" a törésekhez. Lásd az OFF 412T-ket, amelyek - ha nem tévedek - 2-3 éves korukban már vissza-vissza mentek az Ikarusba vázrepedésekkel.
Vicces, hogy némely 200-as váza messze jobb állapotban van, mint pl. egy-egy 415-ösé.
Azért nem minden jármű lesz váztöréses, azért mert épp rohad. Persze ettől függetlenül nem hülyeség amit írtál. A 412-esek meg etéren külön kategória de nagyon...
A rohadás vonzata lehet a törés. Elgyengül az anyag, és ott már könnyebben törhet a továbbiakban. Lásd sok 412-es ablakoszlopait a tövénél, rendszámot nem tudok rögtönözni.