A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
a 13-68-ra visszatérve, nézted Te már egyszer is azt az autóbuszt? Az ajtós oldalon az első és a második ajtó környékén mégis találtak valamit, ami alapján meg tudták csinálni.
Már elnézésedet, de első körben a BPI-018 kb 3 éve ilyen, amióta váltót cseréltek benne. Nem tudtam, hogy a 412-es nem kompatibilis a 415-ös váltójával, mert hogy a 412-es szöghajtásos.
Csak úgy tájékoztatlak, hogy 973É kolléga nem keveset dolgozott autóbusz szerelőként BKV-nál. Neki ez az egyik szakmája. Én gépjárművezető vaghyok, akinek nem kötelessége arról tudni, hogy a motor hogyan csatlakozik a váltóhoz. De azért kiváncsi lennék rád, mégis ki vagy, mert szakmailag nagyon kitanult embernek mutatod magad.
Egyáltalán nem "volvoért nem kár" alapú a hozzáállásom, csak ezeken minden sokkal drágább. De még mindig nagyobb baj, ha a fém sérül. Azt nem 2 perc alatt cserélik (miért is tért át a járműipar a műanyag, üvegszál, stb. sárvédőkre?).
Nem, mert a sötétek tényleg sötétek voltak. A nagy % elment és felszállt, egy másik kérdezte h hova menjen, egy kevesen pedig csak néztek mint boci az újkapura, majd 3-4 perc múlva tértek magukhoz h "most meg mi történt, mit csináljak, hol vagyok, hova menjek?"
Másrészt többször is volt benne részem, hogy lerohadt a busz, amivel utaztam, és meg nem álltak volna a következők felvenni, menjünk csak el a megállóba, és várjuk a lassúbuszt..
Ugye a sötétebbek lesétáltak a Rudasig, az értelmesebbek pedig felszálltak egy leintett 173E-re.
Én is inkább sétáltam volna, mert nincs kedvem felnyomakodni egy amúgy is teletömött E-re... vagy lehet hogy ők jeggyel mentek, és nem olyan megállóba, ahol a 173E megáll.
A következőképpen történt: mi szépen haladtunk a Volvoval (225) Rudas felé, mikor is a következő játszódott le: Punto jött Hegyalja felől, ment volna Ferenciek felé, amikor a kanyarban átcsúszott a Buda felé menő oldalra. Hátul eltalálta a Fabiát, majd belement a Passatba. A Passat CC lehúzódott (menekült) a buszsávba. Ezzel az volt a baj, h rögtön üresbe is tette, és automata volt, amit nem tudott gyorsan visszadobni sebességbe, így mire feleszmélt és a tükörbe nézett, már késő volt. Olyan hirtelen került elénk, féktávolságon belül, hogy esélyünk sem volt megállni.
A busz hátuljában, sőt, az elejében ülők sem érzékelték, hogy mit történt, nem is értették, miért kell leszállni. Mindenki előrejött és megnézte.
Ugye a sötétebbek lesétáltak a Rudasig, az értelmesebbek pedig felszálltak egy leintett 173E-re. A bámészkodók balesete ez alatt történt. (Merci vs. Honda)
Amikor megláttam a Passatot előttünk, olyan érzésem volt, h úristen, ezt bele fogjuk baszni a Gellérhegy oldalába, érzésre akkora lendületben voltunk. (óra szerint kb. 45 km/h)
Ill. még egy érdekesség: úgy megemelte a Passat a buszt, h tolatásnál koppant egy szép nagyot szegény 225.