Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Köszi a linket, nagyon jó vételnek tűnik! Kicsit bizonytalan vagyok az 1G RAM és a régebbi Android miatt, attól tartok, hogy egy idő után belassul, elkezd akadozni a rendszer. Megnéztem a drágább modeleket is, igazából még ezzel is szemezek:
Egyébként szimpi a Seicane azért is, mert van UK shipping, és lehet kiegészítőket is venni náluk. Szükségem lesz beépítő keretre is, abban esetleg tudsz segíteni, hogy Toyota Corolla E12 (2004) autómhoz ez megfelelő lesz-e?
Elnézést, de a beépítő keretet elnéztem, csak 1 DIN-es van hozzá. Megnéztem a műszerfal kialakítását, amely csak 1 DIN-es fejegység beszerelését teszi lehetővé, a 2 DIN-es fix kijelzőst nem támogatja.
Nagyon köszönöm a hozzászólásod. Annyi gondom van, hogy én még sehol sem találtam 2 din-es beépítőkeretet Laguna 3-ashoz... Illetve azt sem látom, hogy hová férne el.
A készülék mélysége 45 mm, amely minden eredeti rádió-fészekbe befér. Kielégítő felbontású, s szerintem minden szükséges funkcióval (navigáció, tolatókamera bemenet, kormánytávirányító stb.) rendelkezik.
Ha a pénz nem akadály, akkor van drágább is, de véleményem szerint ez is megteszi.
De lehet tennék egy próbát, mert nem kerül egy vagyonba, és némi barkácsolástól sem riadnék vissza, ha valaki meg tudna erősíteni abban, hogy a gyári kormány távirányítót lehetne használni vele, illetve megbízhatóan, viszonylag gyorsan működik. Persze, ha valakinek van jobb, többmagosabb, magasabb android verziójú ötlete, azt is szívesen meghallgatom.
Az eredeti kormányvezérlés megtartása végett a fejegységhez típus/modell/évjárat specifikus kormánytávirányító adapter (interface) szükséges. Egyszerű ISO kábelköteg használatával nem valósítható meg a távirányítás.
Köszönöm a gyors választ. Igen, ilyen típusú fejegység van az autómban. Hétvégén ha lesz időm megpróbálom kivenni és megnézni, hogy elfér-e az új jelölt. Az eladó szerint a kormányvezérlés is működni fog csak át kell kötni pár vezetéket.
A választott készülék egy normál 2 DIN-es fejegység, méreteit a hirdetés tartalmazza. Még nem volt hozzá szerencsém, de összességében dicsérik a berendezést.
Az alábbi link a 10 legjobb Android operációs rendszerű fejegységet tartalmazza:
A képen látható gyári rádióval rendelkezik a gépkocsi (BS020920 X96140-1H500)?
A Pumkin biztos befér az rádió eredeti helyére, de azért, kétség esetén – mivel nem komplikált – kiszerelhető a gyári és ellenőrizhetők a méretei. Támpont lehet a linkelt kiszerelési video(k).
A beszereléshez szükséges kábelek mennyisége és milyensége, valamint egyéb kiegészítők szükségessége attól is függ, hogy az autó rendelkezik-e gyári kormánytávvezérléssel, s ha igen tervezett-e annak további használata.
Amiért erre esett a választás, hogy ha rendesen működik, akkor akár évekig is korszerű és gyors hardwareral rendelkezik.
Mi a véleményetek? Van valakinek esetleg tapasztalat ilyen készülékkel? Nem tudom a gyári helyére be fog -e férni, mivel lehet, hogy a vezetékeléshez átalakítókat kell majd használni.
Miskolc környékén esetleg tud valaki majd segíteni beszerelni?
Az alábbi készüléket sokan dicsérik, s még akciós áron adják. Rendelhető hozzá autóspcifikus ISO kábel, keret és egyéb kiegészítők. Nem Android 8-as, de szerintem a célnak tökéletesen megfelel.
Visszaolvasva bizonyára található válasz néhány kérdésre.
Csupán a saját tapasztalatom alapján tudok nyilatkozni, amely összességében kedvező. Több kínai Androidos fejegységet szereltem, többek között a két kocsimba is. Az egyik (EINCAR) évek óta hibátlanul működik, de hasonlóan korrekt működésű a közelmúltban beszerelt (FUNROVER) fejegység is.
Vétel előtt azért célszerű tájékozódni a forgalmazót illetően, amelyet, többek között az elégedettségi mutató (%) mellett a vásárlók visszajelzései iránymutatóként jelezhetnek.
Amennyiben pl. az autó gyári kormánytávirányítóval is rendelkezik, amelyet továbbra is használni szándékozunk, akkor annak figyelembevételével szükséges a készüléket is megválasztani (autóspecifikus vagy kormánytávvezérlő adapter/interface).
A lassulás minden Androidos operációs rendszerrel rendelkező készüléket érint, amely természetesen függ a felhasználótól és a telepített alkalmazásoktól is.
A rendszer lassulását gátló megoldások lehetnek:
(1) Készülék ki-és bekapcsolása.
(2) Vírus elleni védelem.
(3) CleanMaster alkalmazása.
(4) Automatikus frissítés kikapcsolása.
(5) Az asztal ne legyen telezsúfolva ikonokkal.
(6) Animációk tiltása.
(7) Automatikus fiókszinkronizálás kikapcsolása.
(8) Repülőgép üzemmód időnkénti bekapcsolása.
Eddig egyik készülékem esetében sem érzékeltem észrevehető lassulást.
Bizonyára lesz még más vélemény is, amelyek összevetésével, döntésre lehet jutni.
Szerintetek mennyire jók, megbízhatók ezek a mindentudó, kínai multimédiás fejegységek? 2004-es VW Poloba szeretnék venni egyet, első körben ezt néztem ki:
Mindent úgy csináltam ahogy leírtad. Többször cseréltem már launchert többféle androidos készüléken, de ilyennel még nem találkoztam. A ram sincs elfogyva, hogy azért zárná be. Ezért kérdeztem, hogy találkozott-e már valaki ilyen jelenséggel és tud valami okosságot a problémára.
Láthatóan az alábbi leírásnak megfelelően történt a launcher cseréje, viszont akkor szerintem működnie kellene. Megjegyzem, volt dolgom az SWM8802-vel, cseréltem is launchert, de emlékezetem szerint nem jelentkezett az említett probléma.
Launcher cseréje A launcher cseréjéhez töltsük le, amelyiket használni szeretnénk, majd a telepítést követően nyomjuk meg a „Home” gombot. Ekkor felkínálja, hogy milyen kezdőképernyőre akarunk lépni. Ha az újat választjuk, és még azt is bepipáljuk, hogy mindig azt használja, akkor onnantól kezdve az lesz az alapértelmezett, bekapcsoláskor, vagy a „Home” gomb megnyomásakor ezt láthatjuk. Természetesen ezzel a dock, és az app drawer is megváltozik. Ha vissza akarunk térni a régi launcherhez, akkor az „Alkalmazások kezelése” menüpontból válasszuk ki az éppen használatban lévőt, és az "Alapértelmezések törlése" gombra kattintva ismét visszatérhetünk a launcher választáshoz. Ehhez nyomjuk meg a „Home” gombot, és láthatjuk felsorolva az elérhetőket, kiválaszthatjuk a régit is.
Sziasztok! Köszönöm a segítséget, sikeresen bekötöttem a fejegységet az autóba és minden jólöműködik!😃😃😃 Lenne még egy kis problémám ami eléggé zavar s hátha tudtok rá megoldást. Felraktam a fejegységre(SWM 8802) egy másik launchert és ha leveszem gyújtásról és újra ráadom akkor a gyári app menü jön be és nem a másik kezelőfelület olyan mintha állandóan törölné a memóriából pedig az van beállítva állandónak. Amikor a Home gombot megnyomom az adott launcher jelenik meh, de akkor tölti be újra. Egyéb mást nem "felejt" el, a B+ állandó 12V-ra van kötve. Valakinek van ötlete, hogy miért van ez.?
Nem tudom milyen fajta fejegységed van, de az enyémben (legalábbis az egyikben biztosan) valamelyik menüben lehet állítani, hogy mit csináljon gyújtás ráadásakor. Most úgy van, ha kikapcsolom mielőtt leveszem a gyújtást, akkor nem kapcsol be magától legközelebb, ha meg bekapcsolva veszem le a gyújtást, akkor meg bekapcsol.
Ilyen kívánalommal még nem találkoztam, inkább a fordítottjával, de nézzük a megoldás lehetőségét.
Egyszerűen megoldható, hogy a fejegység a gyújtáskulcs 1-es állásában nem kapcsoljon be. Ehhez csupán 1 db egy áramkörös kapcsolóra van szükség, amellyel, az egyébként szabályosan bekötött rádió esetében is megszakítható a tápellátás (+12 V/ACC vezeték, de bármikor visszaállítható az eredeti állapot). A kapcsolót a műszerfalon kívül – kívánalomnak megfelelően – lehet elhelyezni: a műszerfal felső részén, de hogy ne rontsa az egység összképét, rögzíthető valahol a műszerfal alsó felén is.
Sziasztok! Tudnátok abban tanácsot adni, hogy hogyan tudom megoldani, hogy gyújtás ráadásakor ill. indításkor ne kapcsolhon be az androidos multimédiám? Van rajta bekapcsoló gomb, amivel szeretném én kapcsolgatni. Természetesen tudom kikapcsolni és bekapcsolni is, ha már beindítottam az autót, csak azt nem akarom, hogy így magától bekapcsoljon. Suzuki SX4-be lett szerelve, gyári csatlakozóval, van összekötve.
Simán csak RCA kábellel lett összekötve a multimédia és a tolatókamera, valamint a kamera két vezetéke rákötve a tolatólámpa két vezetékére. Tökéletesen működik! Hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan bejön a kamera képe.
Még egy kis kiegészítés a könnyebb érthetőség kedvéért, valamint a pontatlan fogalmazásom javítása.
A szöveges részben figyelmetlenségből REVERSE megjelölést használtam a BACK helyett, ami egyébként a mellékelt képen is látható. Ez utóbbi a helyes.
A linkelt videón is jól látható, hogy az RCA kábel egyben a tápvezetéket is tartalmazza. A piros (+12 V) vezeték kamera felőli részét a kamera tápellátásához (piros), a fejegység felőlit pedig a már említett BACK jelzésű vezetékhez kell csatlakoztatni.
Megjegyzés: a videón látható vezetékközösítő a forrasztást (gyorskapcsolót), míg a kétállású tömbler kapcsoló a hátramenet kapcsolatát hivatott szimulálni.
Ha nincs a meghatározott helyre kötve a + 12V, akkor nem lesz kamerakép, mint ahogy már az előzőekben említettem. Fejegység esetében mindig szükséges. (Amennyiben videobemenetes GPS a megjelenítő, akkor nincs rá szükség, de az egészen más.)
Előző néhány hozzászólásom tartalmaz pl. a tolatókamera bekötésével kapcsolatban is megjegyzést, sőt a 632. sz. még egy skiccet is.
A bekötéssel kapcsolatos teendők:
(1) Tolatókamera tápellátását a tolatólámpa pozitív pólusára menő vezetékhez, illetve testre.
(2) RCA kábelt a fejegység tolatókamera bemenetére. Ügyelni arra, hogy esetenként 2 bemenet található, de csak az egyik a tolatókameráé (felirat vagy próba alapján azonosítható).
(3) A tolatólámpától (esetleg kapcsolóról) + 12 V-t előre a multimédiás fejegység barna (REVERSE címkével ellátott) vezetékéhez (autós gyorscsatlakozó vagy forrasztás). Ennek híján az említett felirat látható.
A mellékelt linken számos bekötési példa található:
Tolatókamerát szeretnék beleszerelni a rendszám megvilágítás helyére. Annyi világos, hogy RCA videókábellel összekötöm a kamerát a multimédiás egységgel, a 12 Voltot rákötöm a tolatólámpa 12 voltos szálra a testet úgyszintén a testre. A jelet a multimédiás egység a CANBUS-on keresztül fogja venni, hogy megjelenítse? Amit észrevettem, hogy ha hátramenetbe kapcsolok a multimédiás egység kiírja, hogy nincs videojel.
A Brake CTL (rózsaszín) vezetéket testre kell kötni, mert egyébként pl a DVD olvasó, video lejátszás – biztonsági okból – nem működik. Ilyenkor az alábbi üzenet látható a kijelzőn:
Még be nem épített készülék esetében ki lehet próbálni. Amennyiben a vezeték sehová nincs kötve, akkor a fenti üzenet lesz olvasható, ha testre zárjuk (rádió háza is megfelel), akkor elindul a lejátszás.
Köszönöm a szuper tájékoztatás! Már csak egy kérdésem maradt. A rózsaszín vezetéket azt hova kellene bekötni? Régi az autóm (Mercedes W124) amiben nincs olyan sok elektronika.
Az egyértelműség kedvéért: a barna „reverse” bemenetre, amennyiben tolatókamera is van, akkor a tolatólámpa + pólusáról szükséges + 12 V-t adni, mert egyébként tolatáskor a fejegység nem vált át a kameraképre.