Nyilvánvaló, hogy Izrael ezt elvesztette október 7.-én, ezt majd vissza kell szereznie."
Ez az igazi , beteg cionista gondolkodás.
Ha volt elrettentő ereje, akkor hogy lett mégis X. 07?
Ha meg nem volt, akkor nyilvánvaló, hogy közel évszázados palesztinirtással sem sikerült elrettentenie a palesztinokat. Következésképp most sem ér el semmi mást, csak életbe fogja tartani az esztelen erőszakot.
Pont ugyanott akarják folytatni, ami okán X. 07 bekövetkezett. Ez ám a fejlődés!
Abban mélyen igazad van, hogy nem lesz végleges megoldás.
No de hát miért is lenne? Ez a Közel-Kelet.
Izrael példát statuál, leszanálja a Hamaszt, majd úgy egy évtizedik nyugta lesz megint és remélhetőleg többet így már nem alszik be.
Ebből az egészből ez a legtöbb amit ki lehet hozni.
A másik lehetőség a teljes pacifizmus, a Közel-Keleten erre is volt példa.
A Dél-libanoni keresztények (ugye innen, ebből a pozícióból lehet támadni jól Izraelt északról) már nem léteznek, tömegsírokba végezték.
Mivel útban voltak a palesztinoknak, tágabb értelemben a libanoni szunnitáknak.
Az önvédelmi alakulataik okán a lenácizott/fasiztázott maroniták még vannak, de hát pont ezért, önvédelemre rendezkedtek be, hajlandóak voltak visszalőni.
A teljesen védtelen ortodoxok meg csak akkor menekültek meg, ha a közelben volt elég -felfegyverzett- maronita keresztény, akik segítségükre sietek.
azonban a tarsadalom jogos igenye az, hogy a bunosok meglakoljanak a bunukert.
A főkolomposok, akiket likvidálni kellene nem Gázában vannak, helyettük öltök másokat.
Ezzel azert el lehetne vitatkozi.
Ezzel nem lehet vitatkozni, nem gumiszabályról van szó. Ha nektek megengedett utólag önvédelmet mímelni, akkor másik fél is úgy veszi, hogy szintén jogos az utólagos bosszúja.
Hogy aranyos-e egy feliratos tablaval valo tuntetes eseten az eletfogytig tarto bortonbuntetes? Vilagnezet kerdese. En el tudnam a problemanak ilyetenkeppen valo kezeleset fogadni.
Ha szerinted egy tábláért ez jár, akkor mit kap az, aki ezrével öli a gyerekeket és a nőket?
(Amennyiben a "világnézet" azt jelenti, hogy a kötelességek csak a másik félre vonatkoznak a jogok pedig csak rátok, az egy nagyon hülye világnézet.)
termeszetesen a mostani megoldas nem lesz vegleges megoldas. ezt mindenki tudja. azonban a tarsadalom jogos igenye az, hogy a bunosok meglakoljanak a bunukert. sajnos a terroristak ezugyben nehez esetek. bortonbe nem erdemes csukni oket, mert akkor a tobbi terrorista majd tuszokat szed, kiengedesuket koveteli a tuszok eleteert ... ugyhogy marad a terroristak likvidalasa. sajnos a terroristak nem angol gentlemenek, ugyhogy eloszeretettel telepitik a raketaikat csecsemootthonok, ovodak es arvahazak kozepere. ebbol adodhatnak jarulekos vesztesegek.
> Utólag nem létezik jogos önvédelem, az a tettel azonos időben érvényesíthető, de az is csak szigorúan az elkövetett cselekménnyel arányosan.
Ezzel azert el lehetne vitatkozi. Ha pl. egy parizsi, berlini tuntetesen valaki korbejar egy tablaval, hogy halal minden zsidora ... akkor en ezt pl. fenyegetesnek veszem. Semmi problemam nem lenne azzal ha ezeket az embereket a rendorseg egytol-egyig beazonositana, elfogna, es targyalas nelkul eletfogytig tarto bortonbuntetesre itelne es igy vedne meg a tarsadalom bekes tagjait a terrorizmustol.
Hogy aranyos-e egy feliratos tablaval valo tuntetes eseten az eletfogytig tarto bortonbuntetes? Vilagnezet kerdese. En el tudnam a problemanak ilyetenkeppen valo kezeleset fogadni.
Légicsapás érte a gázai Francia Intézet és a Agence France-Presse (AFP) francia hírügynökség épületét, de sérültekről egyelőre nem érkezett hír - közölte a francia külügyminisztérium a pénteken.
A francia külügyminisztérium arra kérte az izraeli hatóságokat, hogy "haladéktalanul adjanak magyarázatot arra, hogy miért indítottak támadást az intézet ellen". A minisztérium emellett aggodalmát fejezte ki a civil áldozatok miatt a Gázai övezetben.
"Kevés hitetlen hallott az al-Hudaybiyeh oázisról. Mohamed i.sz. 628. tavaszán itt kötött tíz évre szóló békeszerződést Mekka uraival, a pogány kurais törzs vezetőivel. A szerződéssel a kezükben a kuraisok biztonságban érezték magukat és feloszlatták hadseregüket. Két évvel később egy régi törzsi viszály fegyveres összecsapáshoz vezetett Mohamed egyik szövetségese és egy kurais-párti pogány törzs között. Mohamed ezt ürügyként felhasználva azonnal hadjáratot indított, elutasította a kuraisok jóvátételi kisérleteit, bevonult Mekkába, kiűzte a városból a pogány vallásokat és lerombolta bálványaikat.
Azóta Mekka iszlám szent városa, al-Hudaybiyeh pedig minta a hitetlenekkel kötendő megállapodásokhoz. A próféta példáját követve Szaladin fegyverszünetet kötött a keresztesekkel, majd egy karaván kifosztásának ürügyével váratlanul dzsihádot hírdetett és elfoglalta Jeruzsálemet. A próféta példáját követte Jasszer Arafat is, mikor 1993. szeptemberében aláírta az osloi megegyezést.
Avilág - és Izrael - azt remélte, hogy Oslo jelentős lépés lesz az évszázados palesztín-zsidó konfliktus békés megoldása felé. Arafat viszont nem csinált különösebb titkot abból, hogy számára Oslo célja területi és demográfiai bázist szerezni az Izrael elleni harchoz, a megegyezés nem a két nép közötti megbékélés alapköve, hanem egy darab papír, melyet bármikor eltéphet."
1994 május 10-én egy johannesburgi mecsetben tartott beszédében Arafat Jeruzsálemet felszabadító dzsihadról beszélt, és így indokolta az Izraelnek tett engedményeket: “Nézetem szerint ez a megegyezés nem több, mint a megegyezés Mohamed és a mekkai kuraisok között… Most elfogadjuk a békemegállapodást, de csak azért, hogy folytassuk az utat Jeruzsálem felé.” (Az angol nyelven tartott beszédrõl Bruce Whitfield délafrikai újságíró titokban hangfelvételt készített.)
1995. augusztusában az Al-Azar egyetemen ismét Mohamedet példáját említette: “Aztán jött az oslói megegyezés, melynek vannak pozitív és negatív elemei. Ha valaki kifogásolja a megegyezést, vagy annak egyes kitételeit, nekem ezer kifogásom van e dokumentum ellen. De emlékeztetlek, testvéreim, egy dologra: amikor a próféta aláírta a Hudaybiyeh megegyezést… Csak emlékeztetlek titeket erre. Nem mondok semmi újat, csak emlékeztetlek.”
> Ha akkor egy picit még engedett volna Izrael, akkor már rég béke lenne.
ne viccelj mar! az iszlam egyet akar. kiirtani minden mas hitut. kulonosen a zsidokat. utanuk jonnek a keresztenyek, majd a tobbi. ha azok hagyjak magukat persze.
A történet folytatása ismert, Izrael és a PFSZ aláírják az Oslo I., majd később az Olso II. megállapodásokat. Ezekben a palesztin szervezet elismeri Izrael létét beszünteti a terrortámadásokat és elköteleződik a békés rendezés mellett. Izrael pedig fokozatosan kivonja csapatait a Gázai övezetből és Ciszjordánia nagy részéről, autonómiát biztosítva a palesztinoknak. Rabin, Peresz és Arafat Nobel-békedíjat kapnak, miközben az erőszak egyre nagyobb mérteket ölt. Rabint meggyilkolja egy szélsőséges zsidó merénylő, 1996-ban pedig az oslói folyamatokat a kezdetektől fogva ellenző Benjamin Netanjahu megnyeri a választásokat. Az Oslói naplók is ezen a ponton ér véget, amikor Netanjahu győzelmi beszédében kijelenti: „Izrael egy új útra lépett!”.