Keresés

Részletes keresés

daveeeee Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5052
En arra az idore inkabb tiltanam a szelloztetot.
Előzmény: Mekk Elek ezermester (5051)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5051

"majd ez egy visszacsapón át a szellőztető frisslevegő ágába."

 

A hatalmas fűtőlevegő nyomás valószínűleg teljesen elnyomná a szellőzetés picike nyomását.

Szerinzem jobb az ilyesmit teljesen külön csőrendszerben vinni.

Előzmény: daveeeee (5047)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5050

40 fokos fűtőlevegővel és 20 fokos szobahőmérsékletre saccoltam.

Előzmény: halaloszto (5048)
Pitylogós Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5049

NEM az a cél hogy ezzel fűtsem az épületet.

 

Arra ott van a hőszivattyú, a másik topicból tudhatnád!

 

De amikor kedvem van begyújtani, illetve áramszünet esetére, akkor legalább valamennyire elosztaná a meleget..

Előzmény: Mekk Elek ezermester (5045)
halaloszto Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5048

ez hany fokos levegore ertendo?

 

Vajk

Előzmény: Mekk Elek ezermester (5045)
daveeeee Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5047

Nekem pont ez a konfiguráció van (Temporis szellőztető rendszerre). A konvekciós burkolat alja nyitott, tehát a felmelegítendő levegőt oda nem tudod közvetlenül becsövezni, legalábbis nem olyan egyszerűen. 

Nálam a szobai levegőt melegíti fel, és a szellőztető elszívóágára megy, tehát a hőcserélőn át melegít. Persze ez nem túl jó hatásfokú, ha folyamatosan ezzel tervezel fűteni.

70-90 fokokat mértem a kandallóból elmenő csatornán, közepes tűznél.

Ahogy én most csinálnám: elszívás a szobából a kandallón keresztül, kandalló után egy ilyen kandallóventilátor szűrős változata, majd ez egy visszacsapón át a szellőztető frisslevegő ágába. A ventilátor magától kapcsol termosztáttal. Így esetleg a szagok terjedhetnek, tehát nem 100% tökéletes a dolog. A szellőztető felé is kell egy visszacsapó.

Vigyázni kell viszont hogy a rendszer összes eleme bírja a hőt. Ezek a ventillátorok 150 fokig működnek, ez lehet kiindulási alap. 

Tervezem majd így átalakítani a rendszert, hogy vész esetén jobb hatásfokkal tudjak fűteni.

 

Előzmény: Pitylogós (5044)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5046

hejesbítek: 750 m2/h levegőt kell keringetni.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (5045)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5045

Egy köbméter meleg levegő fokonként 0,000335 kWh hőt szállít.

Ha 5 kilowatt hőigényt szeretnél 40 fokos meleg levegővel kielégíteni,

ahhoz kb 450 m3/h levegőt kell forgatnod.

A szellőző rendszerek többsége nem ilyen légmennyiségre van méretezve, sem a csőátmérők, sem a ventilátorok.

Előzmény: Pitylogós (5044)
Pitylogós Creative Commons License 2012.12.17 0 0 5044

Lassan készülget a flexi műa csöves elosztó rendszerem (Nilan + Helios). Legújabb remek ötletem, hogy bekötném rá a kandallót valahogy, hogy annak melegét szétossza a házban.

 

A kandalló egy Supra Temporis, ennek van egy konvekciós köpenye. Úgy gondolm, hogy a géptől az elosztódobozig vezető gerinc bemenne a kandalló alján és kijönne a tetején, ezt persze mind a burkolat mögött.

 

A kétségem az, hpgy baromi meleg levegő jön ám ki onnan. Nyilván ha meg van fújva 150m3/h-val, akkor alacsonyabb azért a hőmérséklete.

 

Nagyon elvetélt ötlet ez?

tthom Creative Commons License 2012.12.16 0 0 5043

A laposcsatorna csak egy példa persze.. Namindegy, megnézem melyik jó..

Előzmény: tthom (5042)
tthom Creative Commons License 2012.12.16 0 0 5042

Az a baj itt, hogy a 204x60-as laposcsatorna olyan széles, hogy alapból a hosszabbik éle hajlamos eleve behajolni. Tehát oké, hogy körbekenem ragasztóval, de nem tudom, hogy mennyire fog belülről tömíteni. Azt gondoltam ezért van a külső ragasztószalag, hisz ha a találkozási pontoknál körbetekerem, akkor az látványosan lezárja. Bár kétségkívül rondább.

Előzmény: Pitylogós (5041)
Pitylogós Creative Commons License 2012.12.16 0 0 5041

Kp porszívó csöveit ragasztani kell kencés ragasztóval. Összetoláskor pokoli gyorsan köt, és 100% tömít amit adtak hozzá.

Előzmény: tthom (5038)
tthom Creative Commons License 2012.12.16 0 0 5040

Najó, de ha bekenem az egyiket, akkor ha egymásbatolom, eltolja a ragasztót is, tehát nem fog tömíteni.. Vagy az éleket, összetolás után, ahol találkoztak?

Előzmény: Törölt nick (5039)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.16 0 0 5039

Műanyag csöveket ragasztani szokás (nem szalaggal). Én pl. Henekel szerelő ragasztót használtam.

Előzmény: tthom (5038)
tthom Creative Commons License 2012.12.15 0 0 5038

Dolgozott már valaki műanyag légtechnikai csövekkel?

 

Vajon az egybetoláson kívül kell rá plusz ragasztószalagot tekerni? Van olyan csatlakozás, ami nagyon passzentos, van ami kevésbé.

Ha kell, akkor vajon mit csináljon az ember az olyan csatlakozásnál, ahol szinte esélytelen beragasztani.. Pl. körcsatorna - lapos csatorna derékszögű találkozása?

Vagy ha ennyi kimarad, az nem vészes? Netán ragassza össze folyékonnyal a csöveket?

 

Thx..

Bediiii Creative Commons License 2012.12.07 0 0 5037

Azért néha nyissuk ki az abalakot is:

 

http://www.ted.com/talks/jessica_green_are_we_filtering_the_wrong_microbes.html

 

(van magyar felirat is)

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.06 0 0 5036

"A kinézett kandallónak nincs külső levegő csatlakozója."

 

Ha van a házban szellőztető/elszívó, akkor én inkább néznék egy külső levegőst.

 

"Ennek elég mondjuk egy 100 mm körüli  felxibilis alucső?"

 

Ha nem hosszú az odavezető cső, akkor kisebb teljesítményű kandallóhoz elég,

de hivatalosan mindenki azt fogja mondani, hogy kevés

és senki nem fog aláírni semmilyen papírt.

 

"A csövet csak simán kivezetem az alapon keresztül a külső falrészen?"

 

Rovar/egér/beverő esővíz: rács+zsalu.

 

"érdemes olyan mélyen kivezetni, hogy a falon kívül egy "darabig" a talajba menjen?"

 

30-50 méteres föld alatti szakasz már hozna évente párszáz forint hasznot, de az ilyesminek nincs értelme, mert kb ezer év múlva térül meg.

Előzmény: Kezsu (5031)
nopánick Creative Commons License 2012.12.06 0 0 5035

A kéményseprő az ilyen elzárás miatt szerintem át sem veszi.

Vagy, ha igen akkor előír mindenféle védelmet és sűrített ellenőrzést.

 

Szóval nem árt, bemenni hozzájuk és kérdezni-egyeztetni...

Előzmény: Kezsu (5033)
nopánick Creative Commons License 2012.12.06 0 0 5034

A kinézett kandallónak nincs külső levegő csatlakozója.

 

Innentől bukta... a 100 mm-es levegő cső pedig, bakfitty.

 

Szóval üzemszerű fűtésre és ráadásul szagelszívóval súlyosbítva: külső levegős kandalló és 20x20 cm-es légcsatorna (vagy 25 cm-es cső).

 

A pince, mint előmelegítés gyakorlatilag nulla hatásfokú lesz annyi levegőre, amennyit a kandalló kér, amikor éppen ég a tűz.

Előzmény: Kezsu (5031)
Kezsu Creative Commons License 2012.12.06 0 0 5033

Értem, köszönöm.

 

A légbevezető csövére kell valamiféle elzáró mechanizmust építeni?

Mert gondolom amikor nem ég intenzíven a tűz akkor nem olyan jó ha mondjuk minusz 20 fokos levegő jön befele egy 180mm keresztmetszeten.

 

Előzmény: Bediiii (5032)
Bediiii Creative Commons License 2012.12.06 0 0 5032

"A kinézett kandallónak nincs külső levegő csatlakozója."

 

Kinéznék egy olyat, aminek van.

 

"elég mondjuk egy 100 mm körüli "

 

Ebbe a hibába én beleestem. Ha megnézed a légbevezetős típusoknál a csatlakozás átmérőjét, ennél sokkal nagyobbakat találsz.

A kéménykimenettel megegyező vagy egy mérettel kisebb szokott lenni. (Ha mégis a légbevezető nélkülit választod, nézd meg a hasonló teljesítményű típusoknál a légbevezető átmérőjét.)

 

"érdemes olyan mélyen kivezetni, hogy a falon kívül egy "darabig" a talajba menjen? "

 

Minél rövidebb legyen, és minnél kevesebb kanyar legyen benne

Előzmény: Kezsu (5031)
Kezsu Creative Commons License 2012.12.05 0 0 5031

Igen, erről a kandalloról menne a rendszeres fűtés. Ezért is akarom kialakítani a szellőzést hozzá.

Most még feltudom verni az ajzatbetont. Később már macerásabb..

 

A kinézett kandallónak nincs külső levegő csatlakozója. Ebben az esetben ,gondoltam, csak ugy alá bevezetni a külső levegő csővezetékét. Ennek elég mondjuk egy 100 mm körüli  felxibilis alucső?

A csövet csak simán kivezetem az alapon keresztül a külső falrészen?

Az épület (belső padlószint) kb 30-50 centivel magasabban áll a külső talajszinthez képest. Ebben az esetben érdemes olyan mélyen kivezetni, hogy a falon kívül egy "darabig" a talajba menjen? Vagy ennek nincs jelentősége.?

Esetleg érdemes lenne a csővet levezetni egy pincébe? A ház mellett egy tufakőbe vájt pince van 5-6 méter mély. Érdemes lenne ezen keresztül vezetni ( előmelegíteni) a külső levegő bemenetelt.?

 

Igen, néztem én is szellőző rendszerű kémény is. De igen jelentősen drágább a "normál" kémyényhez képest.És az sem olcsó.

Így szeretném valami olcsóbb, házi megoldással kialaktani a kandalló szellőzését.

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (5030)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.05 0 0 5030

"Érdemes a kandallónak külső levegő bevezetést csinálni? ( Padlóba vezetett csőre gondolok)"

 

Ha nem csak passzióból lesz begyújtva, hanem rendszeresen, akkor igen.

Ekkor a tűz égése nem a drága pézért felmelegített lakáslevegődet fogja fogyasztani.

Sőt, ha olyan kandalót veszel, aminek külső levegő csatlakozója van, akkor még a koyhai elszvó is működhet, miközben ég a tűz (ha a kadalló nem külső levegős, akkor elvileg tilos tüzelni amíg szagelszívsz, illetve tilos szagelszívni amíg ég a tűz).

 

A külső tűzilevegő csöve hideg, tehát hűti a lakást plusz vizesedik, ezért illik tisztességesen hőszigetelni végig, mégpedig a páralecsapódás miatt zárt cellás habbal (XPS vagy zárt cellás polifoam, a vizesedés ellen minimum 2 centi, de a hűtés ellen minél több, annál jobb).

 

Léteznek olyan kéményrendszerek, amelyek a füst kivezetése melett a tűzilevegő beveztését is megoldják.

Előzmény: Kezsu (5029)
Kezsu Creative Commons License 2012.12.04 0 0 5029

Házfelujítás, (bővítés) során fűtéskorszerűsítés, csere is lesz.

Padlófűtés lesz, vízteres kandallóval meghajtva. Külső hőszigetelés, uj nyílászárók...

Kérdésem a szellőztetéssel kapcsolatos.

Érdemes a kandallónak külső levegő bevezetést csinálni? ( Padlóba vezetett csőre gondolok)

Vagy elég egy vagy több légbeejtőt elhelyezni.?

A konyhába tervezve van pára elszívó. Pluszba a fürdőszobába és a wc-be is elszívók lesznek az ablakhiány miatt.

 

tthom Creative Commons License 2012.12.04 0 0 5028

Ez a vízbemártás jó ötlet, ki fogom próbálni. :)

otapi Creative Commons License 2012.12.04 0 0 5027

Nekem 6mm-s lexanból van a hőcserélőm és függőlegesen felfelé megy ki a belső levegő - tehát a meleg oldal felé van csurgatva a kondenzvíz.

Tavaly egész télen ment, ráadásul szakaszosan (pl. éjjel 3-szor negyed órára bekapcsolva), nem fagyott be.

Előzmény: tthom (5021)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.03 0 0 5026

"a cső a csőben rekuperátor esetén arról volt szó, hogy a hőcserélőt a meleg oldal felé kellene lejteteni, hogy nem fagyjon be a víz"

 

- Olyan hőcserélőnél, amelynél a kimenti pont üzem közben fagypont alatt lesz, a kondenzvizet befelé, a meleg irányába kell csorgatni.

- Olyan hőcserélőnél, amelynek a  rései olyan keskenyek, hogy a vízcsepp (a felületi feszültsége által) be tud feszülni a két fal közé és nem akar mozdulni onnan, olyanoknál a távozó levegő irányának segítenie kell a kondenzvíz eltávolítását, tehát ilyeneknél a víz kifelé folyik.

- Tehát a keskeny résű hőcserélők kimeneti pontját muszáj mindig fagypont felett tartani.

- A cső-a-csőben hőcserélőknél meg nincsenek keskeny rések.

Remélem érthető így...

 

"Flexi csővel ha bekötöd nem tudod kikísérletezni?"

 

Én nem kötök semmit sehova, közöm nincs semmi ilyesmihez, flexi cső az idén még a kezembe sem volt (de még nem-flexi cső sem), pedig már december van :)

Előzmény: NMT (5024)
Pocok75 Creative Commons License 2012.12.03 0 0 5025

Azt gondoltam a hozzászólásodból, hogy tudsz valami más beszerzési forrást, ezért írod, hogy az árát ne nézze a topictárs. :)

Maserati nem annyira megbízható, mint a Papst. :)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (5022)
NMT Creative Commons License 2012.12.03 0 0 5024

Lehet már régen foglalkoztam a témával, de a cső a csőben rekuperátor esetén arról volt szó, hogy a hőcserélőt a meleg oldal felé kellene lejteteni, hogy nem fagyjon be a víz. Az elszívott levegőből csapódik ki a pára a hideg felületen. Ez pedig azt jelenti hogy a levegővel ellenirányban kellene kifolynia a víznek.

De szöget nem tudok. :-) Flexi csővel ha bekötöd nem tudod kikísérletezni? 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (5023)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.03 0 0 5023

A lexanod belső felülete nem hidrofób (víztaszító), ezért a kb 4x12 mm-es kis csatornáinak talán a felét is elfoglalhatja egy-egy (felületi feszültsége által kapaszkodó) vízcsepp. Nem próbáltam, csak gondolom. Nyomd víz alá, majd óvatosan emeld ki és nézd meg, hogy kigurulnak-e maguktól és milyen dőlési szög esetén.

 

Ha a levegő áramlási iránya a vízcseppeket lefelé segíti, egy gonddal kevesebb.

Előzmény: tthom (5021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!