A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
igen. lehet, igazad van. elnézve ezeket a képeket, az első pár 415-ös lámpája kerekded volt, és ez valóban a kis polski lámpájára hajaz, az utána lévők meg már szögletesek, amik már a Lada lámpájára hasonlítanak.
Igen, a jelenlegieknek ilyen, bár nem a jóöreg Csehszlovák gyártmány, hanem valami utángyártott, ahol az index rész teljes egésze nsárga, nem csak a középső 1/3-ada.
De például a homlokfalon is cserélték a lökhárítókat. Ma ez most fekete és menyag. Anno az is kék színű volt, ugyanolyan anyagból mint az oldalsó lemez, egy szürke, kb 10-15cm magas csíkkal, olyan 260 feelingben. Lehet hogy a szürkle csík ugyanúgy mint ma, különálló volt.
De a lámpák nem, ugyanis ha alaposan megnézel egy proto homlokfalas lámpát, akkor abban szerintem kispolski lámpa lehetett, az irányjelző pedig egy jelenleg is használatos csengőlámpa volt.
Tehát akkor még egy elemen volt, de külön a fényszoró és külön az irányjelző lámpa.
ugyanakkora szerintem és erre hajaznak a lámpák jelzésével. a Proto 415-ösöket ne nézd, mert azok a hátfal terén is máshogy voltak, majd GJASZ-ben lettek anno átalakítva, itt-ott javítgatásokkal.
Határozottam az az érzésem, hogy vagy valami forgatás részese volt vagy valamilyen tesztnek az alanya lehetett. Amúgy Kőbányás a kocsi, hála a jó istennek, már lassan fél éve. Maradjon is ott örökre.
ezekkel a régi homlokfalas 415-ösökkel kapcs.-ban lenne egy kérdésem: azt mondják rá, hogy Lada lámpás: erről a Lada típusról kölcsönözte a lámpáját?
csak azért kérdezem, mert ennek a Ladának nagyobb a lámpája, mint a proto 415-ösnek. nézegettem ezeket a buszokat, és szerintem erre a lámpára hajaznak.