Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sarkany Creative Commons License 2004.03.31 0 0 898
beletuszakoltatni márkaszervízben ABS-t

Nekem a szervíz azt az információt adta, hogy ABS csak gyárilag szerelhető be. Ilyenre a szervíz nem vállalkozik... :((

Előzmény: rezisztens (897)
rezisztens Creative Commons License 2004.03.31 0 0 897
Sziasztok!

Mi is most készülünk venni egy Kalost, érdeklődve
olvastam végig a topikot, és nagyon remélem, hogy
nálunk nem fog 10 l körüli fogyasztást produkálni
a kicsike még a bejáratás alatt sem.

És hogy ne csak fölöslegesen jelentkezzem be ide a
fórumba, egyből megkérdem, hogy szerintetek mely
extrák azok, amelyek később is beszereltethetőek
az autóba? Érdemes mondjuk később, ha már nem tudunk mit kezdeni a sok zsével, beletuszakoltatni márkaszervízben ABS-t, szervokormányt? Vagy jobb, ha most inkább összehúzzuk a nadrágszíjat, és néhány hónapig kenyéren és vizen élünk? :)

A kiszemelt áldozat egy négyajtós 1.4S, minden nélkül, illetve metálfényezéssel, pont olyan színben, mint Sárkányé, és ajándékként lesz benne egy CD-lejátszó. Gondolkodom rajta, hogy még egy központi zár most esetleg beleférne (listaáron 40000) a költségvetésbe, több sajnos nem.

További kérdés: bizonyára láttátok, hogy lassan elkezdik eladogatni majd itthon is az első Lacetti-ket. Nem tudom, hogy vajon hogy fog ezeknek az ára alakulni, van vkinek infója? Pár nap múlva egyébként megyek a márkakereskedőhöz, de hátha tudja vki, hogy mire lehet számítani... Előfordulhat, hogy érdemes néhány hónapot várni erre az új modellre, és gyűjtögetni egy kis pénzt, mert nem lesz jelentősen drágább?

Sarkany Creative Commons License 2004.03.31 0 0 896
Tegnap garanciában kicserélték az injektort.
Azóta megy, mint a golyó...
m_zitus Creative Commons License 2004.03.31 0 0 895
hello :) jaj, ugy megorultem, hogy megtalaltam ezt a forumot! en epp most keszulok egy ilyen kis autot vasarolni! szeretnem kerdezni a "tapasztaltabb" tulajokat, hogy melyik cegnel erdemesebb venni, illetve tudtok-e jelenleg vmi akciot??! (bp-i vagyok) ANNYIRA ARANYOS :)
ttomcatt Creative Commons License 2004.03.29 0 0 894
Sziasztok!

Végre, megvan a kicsike! :-)))

Bővebben később.



aamen Creative Commons License 2004.03.26 0 0 893
"Ilyen problémáim a Lanos 1,4 S-el nem voltak, pedig az lengyel gyártású volt..."

az en negyeves lengyel lanosommal eddig egy komoly problema volt, nalam is a gyari akksi adta meg magat.

Előzmény: Sarkany (892)
Sarkany Creative Commons License 2004.03.26 0 0 892
Nos, a tél folyamán nekem is volt néhány bosszantó élményem a Kalos 1,4 SX 16V-vel.

Február közepén kezdődött. Egyszer, 1 hétre a garázsban hagytam az autót. Egy hét után próbáltam volna az autóval elhajtani onnan, de az akkumulátorban annyi erő nem volt, hogy a távvezérelt központi zár az ajtót kinyissa. Egy ismerős segítségével "bebikáztuk" az autót. Jeleztem a szervíznek a problémát. Mondták, ne csodálkozzak, hideg hét volt. Ettől függetlenül csodálkoztam, egy kilenc hónapos akkumulátortól elvárható lenne, hogy kibírjon egy heti állást.
Ez a jelenség nem sokkal később megismőtlődött, de már három nap után. Ezt követően még kétszer kellett bebikáztatnom az autót.
Nem ragozom tovább, az akkumulátort tegnap kicserélték garanciában...

Tegnap reggel, munkába menet, hideg motornál kigyulladt a check lámpa. Az autó elerőtlenedett. Mire beértem a munkahelyemre a motor bemelegedett, a jelenség megszűnt. A check lámpa is kialudt miután ismételten beindítottam a motort. Bementem a szervízbe. Égési rendellenességet állapított meg a computer. A szervízben érdeklődtek, milyen benzikutaknál szoktam tankolni. Arra gyanakodtak, hogy a benzin esetleges szennyezettsége eltömte valamelyik injektort. Azt mondták, ha a probléma ismételten jelentkezik jöjjek be újra.

Ma, munkából hazamenet, kb. 500 m megtétele után ismételten kigyulladt a checklámpa. A motor nagyon erőtlen volt. Irány a szervíz. Persze mire a szervízbe beértem a jelenség elmúlt. Csupán a sárga lámpa villogott. Rátették a computert és az a 4-es hengernél ismét megállapította az égési rendellenességet. Lemásolták a szervízkönyvet, a másolatra ráírták a hibajelenséget és tájékoztatttak: megrendelik az injektort, jövő hét elején érdeklődjek, hogy mikor mehetek be injektorcserére...

Szóval itt tartok. Ilyen problémáim a Lanos 1,4 S-el nem voltak, pedig az lengyel gyártású volt...

kallayt Creative Commons License 2004.03.26 0 0 891
Sziasztok!
1 kis fogyi adat.
Kalos 1.2 S DOHC 8v. összes extra kivéve alufelni
Fogyasztás:( 80km orszút. +143km város )15.01L
Km: 1056km
évjátat:2004.03.hó
mephysto Creative Commons License 2004.03.26 0 0 890
meglátjuk a nyár és a melegebb idő, illetve a nyári gumi mennyire fogja befolyásolni... kiváncsi leszek
mephysto Creative Commons License 2004.03.26 0 0 889
A nagy fogyasztási mérés lázában én is próbáltam megközelítőleg lemérni a gép fogyasztását. Város/külvárosi használat, kicsit nehéz lábbal 7.8l
Még lehetne rajta csiszolni, de nem hiszem, hogy 7 alá fog menni, de ne is legyünk telhetetlenek :)

Az autóban ~5.300km van...

Sarkany Creative Commons License 2004.03.24 0 0 888
"Finoman kifejezve Ő egy "közúti akadály"".

Remélhetően nem olvassa ezt a topicot! Ellenkező esetben ennek a beszólásnak beláthatatlan következményei lehetnek... :))

Előzmény: Négyesi (887)
Négyesi Creative Commons License 2004.03.24 0 0 887
Szia !
Ez csak egy 10 km-es szakasz volt.Egyébbként 120-130 km/h között utazunk.
Ezt a fogyit a nejem által vezetett km-ek alatt mértem.Finoman kifejezve Ő egy
"közúti akadály".
szia.
Előzmény: Pumuckly (885)
Locsy Creative Commons License 2004.03.23 0 0 886
Sziasztok!

Megjártam a problémámmal a szalont! Szoftver frissítettek, azóta megy.
Fogyasztás. Kb 20 l benzinnel lenyomtam 227 km -t vegyesen ez kb 8.8l/100km, ami 500 km -t futott autónál nem is olyan rosz!

Amúgy az én kicsim pasztel kék. Tök jó mert a fényviszonyoktól függően mindig más színű! No meg tetszik a csajoknak is! :)

Locsy

Pumuckly Creative Commons License 2004.03.23 0 0 885
Tartósan 4000-es fordulatszám környékén megeszi a 9.5-öt is.
Hogy sikerül 7 alá szorítani?

Kb. 3 hete ismét kipróbáltam mi a vége, de valamiért nem akart 180 felé menni, pedig régebben még a 190-et is vitte.

Előzmény: Négyesi (880)
DAEWOO KALOS 1.4S Creative Commons License 2004.03.22 0 0 884
Sziasztok!
:))))))))))
Nagyon boldog az egész család, ma délután lesz 10 napos az új autókánk! 4 ajtós, sportkék.
Márc. 3-án rendeltük, azaz előlegeztük, hisz a kocsi a szalonban állt, tulajdonképp a papírokra kellett várni, ráadásul másnap 4-én volt a postásoknál a budaörsi káosz, így csak 12-én kaptuk meg.
Még csak 410-km-t mentünk vele, eddig szuperrrr:)
Én is csak megerősíteni tudom amit Karsat a #869-ben írt: szomszédok, barátok a csodájára járnak, sárgák az irígységtől.
Leírhatnám akár szószerint én is, de az ugye plágium lenne:)

Remélem hű társunk lesz.

Majd lassan kiolvasom a topikot is, de nem bírtam addig várni a megszólalással.

varresz Creative Commons License 2004.03.22 0 0 883
Hello Mindenkinek!
Most tették vissza a felnimre a gyári Hankook gumit, és csak otthon vettem észre, hogy fordítva van, mint ősszel. Kérdésemre azt válaszolták, hogy ez forgásirány független gumi, szóval nincs gond. Csak szerintem, mivel mentem már vele tavaly 13000 km-t, bekophatott már egy irányban. A kérdésem, hogy jó-e így, vagy cseréltessem meg. Remélem van valaki, aki jártas a témában!
Amúgy 17000 van a Kalosban, megy mint az álom!!!
Csak nyikorog a bizt.öv!
mephysto Creative Commons License 2004.03.20 0 0 882
Az első kilométerek valóban horrorisztikusaj voltak. De már igy 5000 felé szerintem teljesen jó.
Ja és egyre inkább csak erősdödik bennem a tény, hogy igenis megtalálták a check lámpa kigyulladásának okát. Egyre boldogabb Kalos tulaj vagyok :)
Bár a minap furcsa zajt hallottam a kocsi jobb oldala felöl. El voltam keseredva. Aztán rájöttem, hogy nincs meg a kormányzár. Az ülés alatt volt és az csörömpölt :)
Előzmény: Locsy (881)
Locsy Creative Commons License 2004.03.20 0 0 881
Azt én is tapasztaltam, hogy sokat zabál! Kb 10 l/100 km v. effölött egy kicsit. Mondjuk mondták a szalonba, hogy 1000 km után áll be a gyári fogyasztás v. a körüli érték!

Locsy

Előzmény: twk004 (878)
Négyesi Creative Commons License 2004.03.19 0 0 880
Üdv.
Szombat délután M7-es autópálya viszonylag sík terület max.180 km/h full gáz.1.4 8 szelepes Kalos 12000 km,fogyi vegyes haszn.6,8-7 lityi.
Négyesi
Előzmény: twk004 (879)
twk004 Creative Commons License 2004.03.19 0 0 879
Üdv!

Én még csak 130-ig merészkedtem a Kalózzal. Jöttünk vissza Törökbálintról, pályán, és óvatosan elkezdtem gyorsítani V.-ben. 130-nál elengedtem a gázt, mondván: "csak 1500 kilométer van még benne". De azért érdemes megemlíteni: 130-nál simán-könnyedén lehetett benne beszélgetni, a rádió sem ordított, biztonságosnak tűnt az egész szituáció. Namost, ez az a tempó (130 km/h), ahol már szét akar esni a saját autóm... :o) Ennyit lépett előre az autótervezés meg a technikai színvonal 30 év alatt.

twk004

Előzmény: Törölt nick (874)
twk004 Creative Commons License 2004.03.19 0 0 878
Üdv, Locsy!

Úgy tűnik, szerencsés kézzel választották ki a mi példányunkat. Csak ismételhetem magam: a mienk 2000 kilométer környékén jár már, és egy köhintés nem sok, de annyi hibát sem produkált. A fene tudja... remélem, ez nem a vihar előtti csend... :o) Az anyukám 100%-ig elégedett vele (na jó, csak 99%, mert sokat eszik...), ha így marad, akkor már jól jártuk.

twk004

Előzmény: Locsy (877)
Locsy Creative Commons License 2004.03.19 0 0 877
Sziasztok!

Új vagyok, de már rögtön egy elkeserítő problémával! Visszaolvastam a hozzászólásokat is és hasonló problémám van.

Vettem egy 1.2 -es Kalost! 275 km -nél check lámpa kigyulladt. 1 -esben, 2 -esben rángat, mintha nem folyamatosan fecskendezné az üzemanyagot! Szervizbe vele - rendellenes égés, EGR szelep cseréje! Azóta hajtottam még, most 430 km -nél van akm óra, check lámpa kigyulladt! :( Korábbbi probléma jött elő, detto ua! Kedden tudnak fogadni a szervízben!

Nyugtassatok meg, hogy kb. 200 km enként nem fog előjönni ez a probléma. Különben javíthatatlannak minősítem és visszakérem az árát! Sajnálnám, mer amúgy beleszerettem a formás popójába és karcsú vonalvezetésébe, no meg nagyon kényelmes!!!

Kösz a válaszokat!

Locsy

zsolt160matizos Creative Commons License 2004.03.19 0 0 876
A neten kiválsztott biztosító, felkeresése után, már nem anyi volt az ár. mint ami a neten volt, az csak tájékoztató jellegü!
Amig nincs biztosítás, nincs autó sem!
Nekem szerencsém volt az Agroszos ügynök a telefonon bediktált adatokat elfogatta, volt olyan biztosító aki nem akart kimenni a szalonhoz, de látni kívánta a kocsit!
Előzmény: ttomcatt (875)
ttomcatt Creative Commons License 2004.03.19 0 0 875
Áve TWK!

Irigyellek a 8 nappal! (meg a kocsival) :-) Na meg mindenkit, akinek már megvan. :-)
Ma beszéltünk a kereskedéssel és már ott van a gép náluk, állítólag jövő hét pénteken mehetünk érte. Remélem tényleg így lesz, mert nehezen telnek a napok. Azon veszem észre magam néha, hogy minden Daewoo Kalos-os oldalt megnézek a neten, legyen az Ausztráliában vagy bárhol. Tényleg, szinte már mindenhol forgalmazzák a "kicsikét".

Más: most hallom kollégámtól, hogy addig, amíg a kötelező bizt. nincs megkötve a kocsira, addig el se hozhatjuk. Igaz ez? Bár egyszerűbb lesz, ha majd felhívom őket és megkérdem, de azért érdekel a Ti tapasztalatotok is. Természetesen a legkedvezőbbet szeretném megkötni és a neten online kötést is találtam.

Előzmény: twk004 (872)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.19 0 0 874
Sziasztok !
Amikor én vettem,anno 2002. december, két variáció volt. Alap vagy "extra" csomaggal, ami: elektromos ablakemelő elöl, központi zár, szervó kormány + metálfény. Semmi kedvezményt nem kaptam, mondván most bevezetett autó.Ajándékként szőnyeggarnitúrát adtak.
3 hét alatt szállították. 15 ezret futott az autó. Vizpumpát kellett cserélni,mert a tömítése csöpögött. Minden nap megyek vele időjárástól függetlenül. Fogyasztását a kezdetekkor mértem vagy háromszor. 1000 km alatt rendesen evett, aztán látványosan csökkent a fogyasztása. Vegyes használatnál szerintem 7-8 közt mozog.A motor nagyon rugalmas, jól gyorsul.Hagja 130 fölött kezd férfiasodni. 4 ajtós,8 szelepes, 1,4 az autó. Detonátort idézve "öregapós".
Előzmény: twk004 (872)
Karsat Creative Commons License 2004.03.18 0 0 873
Sziasztok!

Egy hete hoztam haza a Kalost:gyönyör? és nagyon jó autó.4 ajtóst vettem,sportkék.Már hazafelé jövet számtalan "nézel?d?" akadt.A sz?kebb lakóhelyen pedig nagy népszer?ségnek örvend:negatív véleményt még nem fogalmazott meg senki!S?T!!Aki csak kívülr?l látja:a szépségét dícséri, aki hallja (illetve nem hallja!) a motort: a hangját,aki kipróbálja:a menettulajdonságait,s ha még az ár/érték-viszonylatokat is kibeszéljük(extrákal):csodálkoznak mint Michael Jackson=leesik az álluk!!
Egyszóval:JÓ VÁLASZTÁSNAK T?NIK!!!!
Egyre inkább úgy t?nik:nagyot lökött a Daewoo cégen ez a kocsi:tényleg számolni kell vele!

twk004 Creative Commons License 2004.03.18 0 0 872
Üdv!

Nekünk 8! :o)

Viccet félretéve: mi 8 napot vártunk a Kalos-ra. Teszem hozzá: azért, mert a szalon saját raktárában volt fehér színű, Komfort-felszereltségű 1.2 S 5 ajtós példány. Ha az eredetileg óhajtott piros lett volna a rendelt szín, akkor nekünk is 3 hetet kellett volna "színre" várnunk (a boldogult Merkur jutott erről eszembe...). De szerencsére ott voltam, és mikor anyukám a pirost emlegette, akkor szóltam neki, hogy "inkább fehéret!". Az értékesítő hölgy szeme egyből felcsillant, és rávágta: "Azt jövő pénteken át tudjuk adni, de ha mindenképpen piros kell, arra 3 hetet várni kellene. Azt ugyanis a központi raktárból kell rendelnünk nekünk is, viszont fehér van itt hátul is a telepen.". Aztán elárulta, hogy azért van Komfort-felszereltségű is, mert a "full-fapad" verziót nem szokták rendelni, inkább rászánják a +100 ezret a Komfort-csomagra. De mi is, és Te is jobban jártál, mint az az ismerősöm, aki fehér Tacumát rendelt, és az ORSZÁGBAN nem volt fehér Tacuma (mindenféle metálszínekben voltak kocsik a központi raktárban, csak pont fehér színű nem volt...), Koreából kellett neki egyet behajózni. Sejted, ugye, hogy mennyit várt rá? :o)

twk004

Előzmény: ttomcatt (871)
ttomcatt Creative Commons License 2004.03.18 0 0 871
Egy picit morcos vagyok. Pontosan március 4-én rendeltük meg a Kalost és még mindig semmi. Tegnap beszéltünk a Gyulai kereskedéssel és még nem érkezett meg hozzájuk a gép.
Jó, igaz az első hét a hitelügyintézéssel ment el és ebben nagyon rendesek és segítőkészek voltak (másban is azok), de szomorú vagyok, hogy a központi raktárból vagy honnan még mindig nem jött meg a kocsi a kereskedéshez.
És ugye azután még átírás, meg egyebek, amivel még mennek a napok szépen, lassan.
Nektek mennyi idő telt el a rendeléstől az átvételig?
Vagy csak mi vagyunk picit türelmetlenebbek a kelleténél?
Persze erre még rájátszik az is, hogy megjött a gyönyörű idő és egyre több Kalos-t is látok, na meg eladtuk az előző kocsit.
Igaz addig se költünk benzinre. :-)
Na ez nem jó poén...
Pumuckly Creative Commons License 2004.03.18 0 0 870
Szia Sztaki,

Ebben a vezérműszíj dologban igazad lehet, mert nekem is mondták, hogy 60e km-nél kicserélik. De ez azért van, mert nem merik megkockáztatni, hogy elszakadjon. Általában 70e-nél szokott. Ismerek olyan daewoos-t, aki nem cseréltette le és tényleg elszakadt 69e-nél.
Esetedben valószínű kicserélték 60e-nél, azért lehet zsír új kinézetű. Persze a szervízkönyv mindent elárulna. Az viszont tényleg elgondolkoztató, hogy átnézés után ezt miért nem mondták meg.

Előzmény: Sztaki (866)
twk004 Creative Commons License 2004.03.17 0 0 869
Üdv mindenkinek!

Múlt hét szerdán vittük el a Kalózunkat szervizbe, az 1000-2000 km közötti ingyenes átvizsgálásra. Mivel óbudaiak vagyunk, így a Daewoo Óbudába, a Bécsi útra. 10-re vittük, 11.30-kor már csörgött is a mobilunk, hogy mehetünk érte. A munkafelvevő ajánlott egy olajcserét, amely fizetős volt ugyan, de a számla mindössze 6188,- HUF volt, így a biztonság kedvéért nem sokalltuk az összeget, hogy lecseréltettük. Összességében elégedetten távoztunk, vélhetően továbbra is oda hordjuk majd a kocsit.

Olvasgattam a hibákat. Nekünk egyelőre egy tüsszentésnyi gond sincs az autóval. Leszámítva azt, hogy az utólag beszerelt Defend-Lock váltózár néhány alkalommal hátramenetben rekesztette a váltókart, és azt izzadságos munka volt törés nélkül kiimádkozni rükvercből. De ez nem is a Kalos hibája... A check-lámpa sem világít rendellenesen, valamint a motor-felpörgést sem tapasztaltam. Illetve nem figyeltem, de ha fel sem tűnt, akkor vagy nincs, vagy ennyire kismértékű. Ellenben: szereti ám a benzint! Hasonló fogyasztásokat produkál (9-10 liter, tisztán városi forgalomban), mint a Wartburgom... Mondjuk, anyukámnak is elég nehéz a jobb lába (meg azért még voltak mínusz fokok rendesen...), így nem is csoda, de azért jó lenne, ha később tényleg lejjebb menne 1-1.5 liternyit. 1150 köbcenti, vagy nem? De ez minden, és baráti társaságban nemrég röstelkedve bevallottam: miután átvettük a kocsit, akkor bizony rosszabbra számítottam... Majd igazából 2-3 év múlva derül ki, hogy milyen választás volt a Kalos. Egy sztori: nézegettük a Corsákat a Kalóz szervizbe adása után a közös Opel-Daewoo szalonban. Azt mondja az anyukám: "De kis pofás ez a Corsa! Kérdezzük már meg, hogy mennyi ráfizetéssel ülhetnék át ilyenbe!". Corsa-értékesítő, pár perc múlva: "Nem ajánlom, több okból sem. Annyira fiatal a Kalos, hogy legalább 3-400 ezer forint értékcsökkenéssel vennénk vissza. Ja, és a Corsa egyáltalán nem jobb, főleg nem ennyivel, ezt higgyék el nekem..." :o))))

twk004

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!