A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Az alsó kategóriás Fuji gépek sajnos ilyenek. Nekem S1000 volt és igen csak megszenvedtem vele. Hiába értettem a fotózáshoz, a gép nem volt képes úgy visszaadni a dolgokat mint ahogy én azt elképzeltem...
Ja igen, és azt mondod, hogy "ilyen időben". Ehhez még lenne egy megjegyzésem: mindegy, hogy milyen idő van, ugyanaz lesz a záridő hosszának határa ahhoz, hogy ne mozduljon be a kép (esős és napos időben sem mozdul már be az 1/640-es vagy 1/800-as), csak nyilván minél rövidebb, annál sötétebb lesz a kép, ami esős időben olyan sötét képet fog eredményezni, amilyet az előbb is említettél.
Érdemes napos helyen mozgó járművet fotózni, különben vagy bemozdul, vagy olyan sötét lesz a kép. Még ha vékony felhő is van, akkor is a nap irányából érdemes fényképezni (mint például ezen a 17-47-es képen).
Alternatív megoldásként lehet kombinálni az ISO-val is, de ezt én nem nagyon szeretem, mert egyből elrontja a kép minőségét (viszont a 200-as még tűrhető, feleolyan hosszú záridőt igényel, mint a 100-as).
Továbbá még lehetséges beállítás a rekesz, ezt annyira nem ismerem, mert a gépem csak automatán kezeli. Viszont ha jó napos a hely, akkor az enyém általában felviszi 10-esre, így a záridő megint 1/125 lesz. Ezt úgy szoktam kiküszöbölni, hogy az útra vagy valami nem egybefüggő területre fókuszálok nagyjából azonos távolságban és fényerővel, ezért a rekeszt kisebbre állítja, a záridő rövid lesz és így fényképezem a buszt amikor jön.
És nem utolsósorban mértékkel zoom-ot is használok (kb. 1,8x-osat). Így nagy gyorsan ezt tudtam hozzáfűzni, hátha segítséget nyújt valakinek.
A régi gépemmel (Olympus) ilyen időben még az 1/250 is elég volt ahhoz, hogy ne mozduljanak be a képek. Ennél a gépnél (Fuji S 1500) még az 1/320 se elég, ha afölé megyek, a kép élvezhetetlenül sötét.
Most vagy firmware-frissítés fog kelleni neki (ennek utánaolvastam), vagy kib@szom a kukába az egészet. Hiába a 10 MP, a 12×-es zoom, ha megfeszülök se tudok szép képet csinálni vele. :@
Vontatásnál általában a vezetőfülke mögé hajigálják be. A csarnokban a műszak vissza is szokta tenni őket -ha nem, akkor valahová elsikkad (mindig hever belőlük a telep néha leglehetetlenebbnek tűnő pontjain egy-két darab).
Ha reggel belebotlok az utastérben(ezt szó szerint értsd! :D), mert előző nap vontatták a kocsit, és "ottmaradt" az utastérben, vissza szoktam rakatni őket.
No, de olyankor csak az egyik szokott hiányozni. És a rendes sofőr műszak végeztével visszarakja :) Szerintem azok inkább vontatásnál tűntek el, bár nem tudom miért nem lehet utána a garázsban visszapakolni őket (vagy ezeket is elkezdte gyűjteni valaki, mint az emblémákat; bár hogy ezzel mit tud kezdeni otthon :D).
Vagy valaki túlbuzgó volt a szalagon, és feltette azokat, melyek a vezetőfülkékben szolgáltak, mint lábtartó. :)
Én is olyanon nyugtatom a lábamat vezetés közben, de 280-asban kicsit necces, mert ahogy fészkelődöm, könnyen neki tudom rúgni az AVM vészpedáljának. :D
A javulásról jut eszembe. Ugyan nem műszaki jellegű és csak apróság, de úgy látom érkeztek gumibakok, vagy csak előkerültek a garázs mélyéről, egy jópár kocsira került Kf-en (260-as), amiről hiányzott. Biztos az én hülyeségem, de szvsz sokat dob az összképen, így nem néznek ki olyan igénytelenül. :)
Az egyik kocsiban (IK260) jó ideig plombálva volt az erősítő -egy szép kék műanyagplomba volt áthúzva az erősítő és az oldalbox egyik furatán, olyan feszesre, hogy mozdítani se lehetett az erőlködőt(Szerintem ez cinkotai találmány volt, annan hozták át ezt a buszt). Tökéletesen működött minden.
Úgy 3 hétig. Utána eltűnt a plomba, és a mikrofon is néma lett.