"Szombat délután M7-es autópálya viszonylag sík terület max.180 km/h full gáz Ez csak egy 10 km-es szakasz volt.1.4 8 szelepes Kalos 12000 km,fogyi vegyes haszn.6,8-7 lityi.Ezt a fogyit a nejem által vezetett km-ek alatt mértem.Finoman kifejezve Ő egy
"közúti akadály".
Egyébbként 120-130 km/h között utazunk."
Elrémítő adatokat olvastam itt a Fórumon a Kalos fogyasztásáról, az enyém biztosan gyári hibás, mert egyelőre 7 litert sem akar megenni 100 km-en.
2003 12. 29-én lettem a tulajdonosa egy 8 szelepes 1.4-es metálfekete Kalosnak. Még csak 1028 km van benne, mert a másik kocsival járok, ez egyelőre "ünnepi" autó.
Eddig háromszor tankoltam bele, először, amikor átvettem az autót, aztán még kétszer. Másodszor 506 km megtétele után úgy tankoltam bele 32 litert, hogy a vége kissé melléfolyt (a másik autó gázos, ezért a benzin tankolásban még kezdő vagyok). Ez 6.32 literes átlagfogyasztás. Legközelebb a kutassal tetettem tele, 501 km megtétele után 32.6 liter ment bele, ez 6.5 literes átlagfogyasztás, mindkét esetben kb. 1/3 város, 2/3 országút. Nem gyorsítok hirtelen, 3000 fölé 3000 km eléréséig nem pörgetem a motort, menet közben igyekszem a fordulatszámot 2000 és 3000 között tartani. Ha ez a fogyasztás egy idő után még csökkenni is fog, nagyon de nagyon meg leszek elégedve.
1.4 8 szelepessel szerintem igen csak oda kell figyelni a 7-7.5ös fogyasztás eléréséhez... Nálam mint írtam lejjebb (1.2) 6000-7000km között kezdett beállni, hogy továbbiakban változik e még, nem tudom. Kiváncsi vagyok az 1.4 8sz. tulajok hozzászólására.
Szerintem ehhez kb 2000-2500 között érdemes váltani. Ha "sokáig" tart mig váltasz, akkor inkább 2500. Nem jó, ha szinte alapjáraton megy a motor, mert akkor is szeret fogyasztani, "kapaszkodik". Én azt vettem észre, hogy 1500-2000 között nagyon kellemes, csendes és szerintem kíméletes is. 3000 fölé nem igen vittem, akkor általában mindig váltok, kivéve 5-ben :)