Sikerült kicsit félreértelmezni a bekeretezett részt.
Az ugyanis arra vonatkozik, hogy beépítés után az adagolószivattyú környezetének a hőmérséklete nem lehet több, mint +20 °C. Vagyis ne építsük teszem azt féktárcsa, kipufogódob vagy mittomén a motor közelébe.
Ami a félreértést okozta az az, hogy az Umgebungstemperatur nem egyenlő az Aussentemperaturral. Merthogy az a konkrét külső hőmérséklet.
Vitatkoznék - bár nem tudom, hogy mivel, mert szerintem ellentmondasz magadnak. Az Aussentemperatur egyértelműen nem ugyanaz, mint az Umgebungstemperatur, de esetünkben pontosan azért az Umgebungstemperatur a mérvadó, mert az Aussentemperatur lehet akár -20°C, ha mondjuk az üzemanyagszivattyú egy protonágyú mellett van. Tehát esetünkben az Umgebungstemperatur erősebb korlát, mint az Aussentemperatur, mert ahhoz, hogy az Umgebungstemperatur ne emelkedjen 20°C fölé, egyértelműen és halálbiztosan az kell, hogy az Aussentemperatur se legyen e felett, hiszen az autóban a klíma kimenetét kivéve nem fogsz találni az Aussentemperaturnál (tartósan) hűvösebb helyet.
A német szöveg meg teljesen egyértelmű: az (üzemanyagpumpa) környezetének megengedett hőmérséklete üzem közben semmilyen esetben sem haladhatja meg a 20°C-t. Ez fekete-fehér, és nincs játéktér.
Tennék egy aprócska kiigazítást, meg ez a válaszom Varshi-nak is:
Sikerült kicsit félreértelmezni a bekeretezett részt.
Az ugyanis arra vonatkozik, hogy beépítés után az adagolószivattyú környezetének a hőmérséklete nem lehet több, mint +20 °C. Vagyis ne építsük teszem azt féktárcsa, kipufogódob vagy mittomén a motor közelébe.
Ami a félreértést okozta az az, hogy az Umgebungstemperatur nem egyenlő az Aussentemperaturral. Merthogy az a konkrét külső hőmérséklet.
Szóval a havi egyszeri beindítás továbbra is javallt.
Igen, ez az általános beszerelési (egyébként szívesen :-)
Érdekes olvasmány, jó pár dologra fény derül, ami a típusspecifikus beszerelésiből nem derül ki, pl. a levegőszívó és az üaszivattyú elhelyezése stb.
Ami még érdekesebb, hogy a kipufogó hangtompítójának az elhelyezése ellentmond annak, amit a típusspecifikus útmutatók zöme mond. Ez ugyanis (fejből mondom, nem 100%) azt mondja, hogy minimum 20 centire kell lennie a hangtompítónak a kályhától, és a Webasto gyári beszerelőkitek 80%-án ennél közelebb van.
Az E-bay-en vettem egy webasto thermotop z típusú vizes állófűtést kompletten, víz és kipufogó csövek, kábelek, stb. 106 euróért. Az autómat is magam szervizelem, a kályha bekötésével sem mennék szervizbe. Az érdekelne, hogy a vízkörbe hová csatlakoztassam az egységet? Látom többeknek van manuálja, ha megtennétek küldjétek el a gergely.dornyi@celgeptervezo.hu címre. Minden hasznos információt szívesen vennék.
Figyi, én átnyálaztam mindent, de sehol se találom ezt a 20 °C-os kikötést. Még csak említést se, nemhogy kimondott tiltást, ami az üzemeltetésre vonatkozna.
Nem nyálazni, olvasni!!! De mert ilyen szépen kérted:
> Azért a havi egyszeri bekapcsolással nyáron vigyázni kell, mert azt meg még szigorúbban > leírja a manual, hogy 20°C környezeti hőmérséklet felett nem szabad használni > az üa-szivattyút
Figyi, én átnyálaztam mindent, de sehol se találom ezt a 20 °C-os kikötést. Még csak említést se, nemhogy kimondott tiltást, ami az üzemeltetésre vonatkozna.
Galaxy 1.9 pdtdi 2001-es kiegészítő fűtéshez keresek izzítógyertyát. Bármilyen segítséget szívesen veszek(hol, mti, mennyiért). A kályha típusa:D5W Z (eberspacher)
üdv mindenkinek! ma kimosódott a távkapcsolóm 60 fokon és túlélte! csak az elemek merültek le benne kicsit. pedig a program a centrifugálást kivéve végigment.