ALEXANDROSZ: Jó PASSIONATA képe, de nem erről szól a történet, ez nem kronó. A kronórész centrálkerekének szabatos megnevezése középmásodperc-kerék, és central-wheel néven fut ez is. De ez egy sűrű (jelen esetben a kapcsolókerékhez képest dupla fogszámú) háromszögfogazású kerék.
MESSERSCHMITT: Azért ha bemész és rámutatsz az órára, hogy ezt kéred, akkor biztosan annyi, amennyi rá van írva! A POEN-ban pedig ha semmit sem veszel de érdeklődsz valami iránt, akkor is ugyan olyan kedvesen elbeszélgetnek veled, mintha egy vitrinnyi órával szeretnél távozni fizetés után. Szerintem a NOMOS-vételed során sem szereztél más tapasztalatokat, vagy tévednék? Tessenek próbálkozni az OREX-nél aztán össze lehet hasonlítani! Bár velem ott is kedvesek szoktak lenni, de a szakértelem ugye...:-)
Hogyan is mondja az ángelus azt, hogy "centrálkerék"? Central wheel? :o) Nagyjából bírom az angolt, de ilyen szakmai kérdésben meg kell kérdezzelek titeket is!
Sajna nincs róla.
(Úgy tűnik mostanában nem is lesz. Nekem nincs digit fotóapparátom, akit meg felkérhettem volna e tárgyú segítségre, Ő meg szintén távol áll most a lehetőségektől )o:
oyster:
Remélhetőleg a szexuális életed nem fog tönkre menni e fontos probléma miatt! :) A "szövedék" csak mintázat. Hogy a bőr mivel van felületkezelve, azt nem tudom. Van viszont a Hirsch Artisanal Carbon Sport, ami valóban kevlarból készül, artisanal kaucsuk belsővel, de 4x annyiba kerül.
APT: koszi az infokat. Valoban, most hogy mondod, nagy csaladi esemeny volt kiskoromban hogy evente egyszer -karacsonykor- felhuztuk az orat. Aztan tonkrement a torzios rugo, es valahonnan Szabadkarol sikerult szerezni. Azota csak all egy uvegbura alatt, de a terveim mar megvannak vele.
Namost a közelnézet viszont arról árulkodik, hogy nem látható semmiféle elemi száltömeg. Inkább csak mintázat. Ekkor viszont kevlárszerű szerkezet híján hová tűnt a karbon ?
Tényleg, az Omega féle hasonló szíj milyen névvel illettetik ? Kevlár, vagy karbon ? És az ugyanilyen szíjfelületű, vagy igazi elemi szálak szövedéke ?
A Carbon szíj szövött anyaga megtévesztésig hasonlít az átlövésgátló anyagként alkalmazott kevlárhoz, mely elemi szénszálakból van szőve. Szerintem ez az elnevezés titka, és valószínűleg rettentő nagy a szakítószilárdsága az ilyen óraszíjnak.
Azért még Parabellummal /9x19 Lueger/ valószínűleg lukasztható.
A fekete cérnával varrott fekete bőrszíj tipped megfogadva.
Végülis egy ilyen szíjat tettem fel a mostanában viselt aranyszínű órámra. Az igaz, hogy színében jelentősen elüt tőle, de ezt nem amolyan lepukkadtan, hanem inkább elegáns megjelenéssel teszi.
Már csak abban bízom, hogy ha már nem is bírja a szíj az izzadtságot, az legalább randa látványt ne hagyjon rajta. (Az egybefüggő sötét felületen csak-csak nehéz dolga lesz :)
Ha a Carbon Sport szíj felső rétege "speciálisan felületkezelt bőrből" vagyon, akkor mitől "Carbon" ?
És egyáltalán "szövedék"-e, vagy csak mintázat ?
A szíj maga ettől tartósabbá vált-e ?
A belső gumi felületet magam is észre bírtam vételezni. Az legalább arról árulkodik, hogy nem válik pempővé az izzadságtól a belseje. Utána úgy gondoltam, hogy ha a külsejhét megértem, akkor a tömedék már a kutyát sem érdekli. (De lehet, hogy felül emelkedek a kutyákon, mert a likakon beáramló nedv akár ott is rohasztó eredményeket érhetne el. De ezt majd meglássuk...)
Tehát ismét : Mitől karbon, és miképpen nyerte el a szövött mintáját ???
Tudja-e valaki ?
(Merthogy nagyon leragadtam ennél a problémánál... :)
KUONI PÁSZTOR: A vékony fólia a híd alatt alighanem távtartó volt, és elképzelhető, hogy billegőtengely-csere után került oda, mert a cserélt tengely hossza esetleg nem stimmelt. Más ötlerem nincs. Az asztali órádat pedig becsüld meg, ha találkozol vele, meghajlás után nevezd "Tekintetes uramnak"! ;))) A leírásod alapján egy hamisítatlan torziós ingás óra. Az elv azon alapszik, hogy a torziós szálon ide-oda forgó test ugyanúgy állandó lengésidővel bír, mint a normál inga. Mivel a lengésidő több, sőt akár 10-15 másodperc, így ritkán van emelés, és nagyon lassan járó, hosszú járásidejű órák készíthetőek, gyakoriak voltak a 400 napos órák is. Csak sajnos a torziós inga nem olyan pontos, mint a normál inga, a hőfüggése is nagyobb, így a gyakorlatban nem vált be teljesen, de mint érdekesség és látványosság pompás!
A stabil órák felhúzási pontjait illetően pedig helyes a meglátásod, ezek az alábbiak:
1 - az óraművet húzza, precíziós regulátorokon mindig csak 1 van.
2 - az ütőművet húzza, álló, fali és asztali órák általában feles vagy negyedütősek.
3 - a zenélőművet húzza ("grande sonnerie"), ezek egész órában valamilyen dallamot is eljátszanak, leggyakrabban a Westminstert.
PASSIONATA: Valóban, a fly-back kronó menetközben leállás nélkül nullázható, úgy, hogy azonnal újraindul. (No és tényleg nagyon elmentetek MESSERREL "marine style" irányba! Gondoljatok a topicon csüngő sok fiatalkorúra! ;)) )
MÁLNAPUDING, FEKVŐRENDŐR: Sok órás rendbe tudná tenni az óráitokat, próbálkozhattok a P.Kiss Istvánnal is, de ő nyár végéig aligha fog ráérni. Látni kellene, milyen állapotban vannak az órák, talán akár én is bevállalnám őket.
Passionata: A Chopardnak csak 2 saját werkje van, igaz ez a kettő külön-külön is többet ér, mint egyes svájci cégek. Automata a L.U.C. 1.96 és modifikációi (központi mp. stb), meg van egy kézifelhúzósa is (Messerschmitt figyelem, készítheted a 18.000 Eurót) a Quattro. A többinek annyi köze van a Chopard névhez, mint a Breitlingnek az ÓRA fogalmához. (Semmi)
oyster:
Úgy tudom, speciálisan felületkezelt bőrből van kialakítva a szövedék. A belső felület gumi, de hogy a töltőanyag mi, azt talán csak Hermann Hirsch tudná megmondani! :)