Keresés

Részletes keresés

hAnd Creative Commons License 2013.01.30 0 0 5180

Köszönöm a választ!

Rákeresek én is ...

Előzmény: NMT (5179)
NMT Creative Commons License 2013.01.29 0 0 5179

Ilyen ebmpapst ventilátort vettem: R1G175-AB63-02 + csigaház, bbvill, 65e.


Előzmény: hAnd (5165)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5178

Ha, az éppen bent tartózkodókra óránként 30 m3 friss levegőt számolsz akkor nagyot nem tévedsz.

 

Ha, azonban mozognak, főznek, pláne dohányoznak akkor már több kell.

Ha, vendégek vannak azoknak is kell a friss levegő!

Akár a 15-20 húsznak is...

 

A rendszer tehát rugalmas kell legyen.

Miközben csendes és huzatmentes is marad.

Előzmény: hetmann64 (5176)
peterch Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5177

 A bentlakok szama, van-e gazfozolap, dohanyoztok-e, stb. Nekem a belsoben van az elhasznalt levego, kulsoben a friss levego. Igen a cso felulete a hocserelo. Nekem Spirocsoveim vannak( horganyzott vaslemezbol). A csatornaba semmit, maximum a ket venti, esetleg a friss levegore szuro (oszto-gyujto, de ez megoldhato hazilag is) es a befuvo, valamint elszivo anemosztatok.

Előzmény: hetmann64 (5176)
hetmann64 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5176

Halvány gőzöm sincs, hogy mekkora légcsere lenne megfelelő.

Azt mi határozza meg?

Neked a külsőben van az elszívás a belsőben a befúvás, így a felületen is van hőcsere?

 

Mit kell még beépíteni a csöveken kívűl a csatornába?

Előzmény: peterch (5174)
hetmann64 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5175

Kérlek ide küld:

hetmann64_kukac_yahoo.com

Előzmény: Sa_nyi (5171)
peterch Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5174

  Szia !

 

  Nekem 200mm a kulso es 125mm a belso csomeret. A legcsere maximum 212m3/ora.  Termeszetesen azon mulik, hogy Te mekkora legcserevel szamolsz, ahhoz kell ugy megvalasztani a csovek atmerojet, hogy megkozelitoleg egyforma sebesseggel haladjon mindket csoben a levego. Minel lassabb a levego mozgasa, annal jobb.  Fugg a cso hosszatol is, mivel az adja a hocserelo feluletet. 5m/sec. fole mar nem szabad menni! A kiaramlo es az elszivohelyeket is ugy kell meretezni, hogy az ott ki es belepo levego sebessege kisebb, vagy kozel 1m/sec. legyen. Igy a zajszint alacsony marad. Termeszetesen a ventik zaja es az anemosztatok formaja is nagyban befolyasolja a zajszintet. A kulso csore legalabb 10cm vastag kozetgyapot az ajanlott es arra folia, ami nem engedi a nedvesseget a gyapotba. Kondenzviz gyujtes es elvezetes szukseges , amit a csovek lejtesevel a meleg oldal fele lehet megoldani . Elvezetes egy szifonba, vagy egy gyujtoedenybe. Vezerlest a sajat igenyeidhez igazitod(tobb sebessegfokozat, teli , nyari uzemmod,stb.).

 

  Udv , Peter.

Előzmény: hetmann64 (5170)
Sa_nyi Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5173

Kellene a címed.

Vagy inkább dobj ide:

m_sanyi kukac citromail pont hu

Előzmény: Sirjames73 (5172)
Sirjames73 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5172

Nekem is küldhetnél erről a kínairól egy infot! Köszi!

Előzmény: Sa_nyi (5171)
Sa_nyi Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5171

Ha gondolod ímélben átdobom.

 

Előzmény: hetmann64 (5169)
hetmann64 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5170

Milyen anyagú és átmérőjű csövekből lehet ezt megoldani?

Előzmény: peterch (5166)
hetmann64 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5169

Milyen árak vannak?

Előzmény: Sa_nyi (5168)
Sa_nyi Creative Commons License 2013.01.28 0 0 5168

Sziasztok!

 

Gondokodom kínai szellőztető beszerzésén.

Már felvettem a kapcsolatot a gyártóval.

Igen barátságos árat kaptam, csak a szállítás drága.

 

Ha valaki beszállna, a szállításon lehetne spórolni.

 

Még 1 db-nál is olcsóbb, mint itthon!

 

Sanyi

Takyka! Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5167

Én Sonodec hőszigetelt flexibilis csővel csináltam a csövezést. A gerinc 200mm átmérőjű, A szobák 160-as és 125-ös csövekkel ágaznak le. Ez a legjobb ár/érték arányú megoldás. A nagy átmérő a flexi cső nagyobb ellenállását hivatott kompenzálni.

 

T.

Előzmény: hetmann64 (5163)
peterch Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5166

Szia !

 

Esetleg egy cso a csoben rendszert is epithetnel, ha van hely a padlason. Ma mar vannak ventik, amik csendesek, meg jo minosegu elszivok es befuvok, amik zajtalanul vegzik a dolguk, ha jol valasztod meg oket. Szerintem a legolcsobb megoldas.

 

Udv , Peter.

Előzmény: hetmann64 (5163)
hAnd Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5165

Milyen PAPST ventiket vettél a Recair-hez? Nekem még a pincében pihen a hőcserélő, lassan el kellene kezdenem gyűjtögetni a kiegészítőket ...

Előzmény: NMT (5151)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5164

A padlás alján lévő fólia eltávolítása után... !

 

Létráról (átmeneti cserép félre rakással) hungarocell darabokból  és PUR habbal falazz ...és máris lesz majorpank.

 

Töltsd fel annyira ott a helyet (teljes falszélességben), hogy a hungarocell teteje és

cseréplécek alja között csak 1-2 cm maradjon a felszáradáshoz, ha valamiért pára-víz jutna be oda....

 

Ezzel sokat teszel a plafon-fal sarok penészedése ellen.

 

A padlás aljára kerülő gyapot pedig hézag mentesen érjen össze ezzel a hungarocell falazással.

 

A másik (Hőszigetelős http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9084059) fórumból  képek... ilyesmiről van szó.

Abban a fórumban bővebben is tudsz tájékozódni, ha akarsz....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: hetmann64 (5162)
hetmann64 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5163

A légtechnikával kapcsolatban tudtok tanácsot adni?

 

 

A rekuperátort kb.10-12 m-re tudom ( majd, ha lesz rá pénz) elhelyezi a tervezett legtávolabbi elszívási/ befúvási ponttól.

Milyen átmérőjű, anyagú, stb csövet érdemes beépíteni?

Mit kell még a csöveken kívűl berakni a csatornába?

 

Totál kezdő vagyok.

 

Felénk sajnos nincs kitől megkérdezni.

hetmann64 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5162

Bocsánat a sok OFF-ért!

 

 

A jelenlegi állapotot így örököltem.

Azt hiszem igazatok van.

Mindenképpen valami "felső" megoldást kell kitalálni a legkevesebb rombolással és a lehető leghatékonyabb módon.

A majorpank felénk a két gerenda közötti rész a főfal tetején.

Ha az teljesen felér a grendák tetején jévő felső padlásdeszkáig, akkor elvileg zárt a légréteg.

 

Nálunk ez helyenként hiányos, vagy nincs.

 

Előzmény: Törölt nick (5161)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5161

Nos ez így nagyon nem jó....ahogy most van.

 

- vissza kell bontani a perlitet, felső sarat és nylon fóliát

- lezárni a gerenda közöket (major pank, ahogy nevezed)

- leteríteni 25 cm gyapotot  a megmaradt saralásra a padlás alján

- a gyapotot átvezetni az eresznél a fal élen! az ereszdeszkázatig

 

A belülről való megoldást, pedig elfelejteni....

Előzmény: hetmann64 (5158)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5160

"közöttük nylon leterítve"

 

Óriási hiba harmatponti hőmérséklet alá hűlő rétegbe párafékezőt rakni. Hideg időben a fólia alja folyamatosan vizes lesz (a lakás párájától), ettől átnedvesedik alatta minden, ami rövid távon csak a rétegek hőszigetelését nulláza le, hosszú távon viszont elkorhasztja a fát és akár a nyakadba is szakadhat a födém. Csak olyan hőmérsékletű réteg lehet párazáró, amely soha nem hűl harmatponti hőmérséklet (kb 10-13 fok) alá.

 

"Az északi szél pillanatok alatt kiviszi a szabadba."

 

Akkor a gerendák közé kell tenni az üveggyapotot (plusz egy kicsit a gerendák tetejére, hogy ne legyenek hőhidak)

Persze belülről/alulról is lehet hőszigetelni, de ezt minden esetben kizárólag profi szakember tervezze és a kivizetelést is felügyelje.

Egy belső hőszigetelést vagy szabálytalanra barkácsolsz és akkor vagy szar lesz (=vizesedés+födémleszakadás), vagy olyan sokba fog kerülni, hogy annál százszor olcsóbb lesz ledobálni a padlásodon jelenleg lévő házibarkács "szendvicset" és egyszer megcsinálni rendesen.

 

Továbbiakat a hőszigetelős topicban.

Előzmény: hetmann64 (5158)
peterch Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5159

Szia !

 

Engedj meg nekem egy kerdest! Idezlek:  "  Felülről sártapasztás 2 rétegben ( az eredeti régi kb 10 cm majd később még kb.5-7 cm, közöttük nylon leterítve )ezek tetején kb 8-10 cm perlites réteg.Tehát felülről lenne is szigetelés "

                                                                   " Az alulról felszálló meleg hamar átmegy az alsó stukator vékony rétegein és a gerendák közötti légréteget eléri. Az északi szél pillanatok alatt kiviszi a szabadba."

A kerdesem.  Szerinted nem uti egymast ez a ket megallapitasod? Minek kell a sartapasz ketszer, kozte nylonnal, meg perlit, ha a gerendak mellett bejuto szel kiviszi a meleget? Szerintem a nylonnal lezartad a para utjat elmeletileg, mert " szerencsere a valosagban " a szel kepes kiszelloztetni a gerendak kozet, tehat nem gombasodhat meg.

Valoban esetedben a befujt szigeteles a legjobb megoldas.

 

Szerintem.

 

Udv , Peter.

 

Előzmény: hetmann64 (5158)
hetmann64 Creative Commons License 2013.01.27 0 0 5158

Az a baj, hogy régi építésű ház lévén a főfalakra fektetett gerendák igen méretesek, legalább 20-25 cm átmérőjűek.

Alulról alsó padlásdeszka+nád+vakolat van rajta.

Felülről sártapasztás 2 rétegben ( az  eredeti régi kb 10 cm majd később még kb.5-7 cm, közöttük nylon leterítve )

ezek tetején kb 8-10 cm perlites réteg.

Tehát felülről lenne is szigetelés, de a ház tájolása ( kelet-nyugat, így a gerendák észak-déli irányúak)  és a majorpank hiányosságai miatt

az uralkodó északi szél végigfúj a gerendák között.

Az alulról felszálló meleg hamar átmegy az alsó stukator vékony rétegein és a gerendák közötti légréteget eléri.

Az északi szél pillanatok alatt kiviszi a szabadba.

Ezért gondoltam, hogy belülről kellene szigetelni, így a meleg nem jut ki a belső légtérből.

Tisztában vagyok azzal, hogy a hideg és meleg találkozása a fűtött térben lesz( a belső szigetelés alatt) , de most meg sok hő távozik a plafonon.

 

Gondolkoztam befúvásos celulózszigetelésen is, szerintem nagyon jó, de óriási mennyiséget kellene befújni.

Mifelén 100 Ft/ m2/cm+ Áfa áron csinálják.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (5156)
NMT Creative Commons License 2013.01.26 0 0 5157

"nyomás fel a padlásra és gyorsan szétteríteni"

Egyetértek, de a szél által behordott hó problémáját nem százas tető esetén át kell gondolni. Pár hete egy kömbéter havat szedtem össze a födémről. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (5156)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5156

"más lehetőségem nem lévén- szeretnék álmenyezet és szigetelést felrakatni a plafonra."

 

A hőszigetelést a födémen KÍVÜLRE tedd, ne amatőrködj álmennyezetbe rakott hőszigeteléssel. Máris vehetsz 20 centi olcsó üveggyapotot (20cm kb 800Ft/m2), nyomás fel a padlásra és gyorsan szétteríteni. Még ebben az évben be fogja hozni az árát.

Én a légcsöveket is a padláson vezetném (természetesen a hőszigetelés alatt), álmennyezetre meg egy fillért sem költenék és máris megtakarítottam egy rakás pénzt.

 

A falra rakott 5 centi hőszigetelés meg nyomorúságosan kevés, persze 5-10 éve még olcsó volt a fűtés, ezért akkoriban csak ennyi volt szokás.

Előzmény: hetmann64 (5155)
hetmann64 Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5155

Sziasztok!

 

 

Egy ideje olvasgatom a topicot.

Egyre inkább foglalkoztat szellőzőberendezés beépítése a házunkba.

Sajnos most is- mint minden évben- megjelenik a penész a fal és a plafon találkozásánál, egy két szekrény mögött, stb.

Régi vályogház, 5 cm külső szigeteléssel és műanyag nyílászárókkal.

Az idén - más lehetőségem nem lévén- szeretnék álmenyezet és szigetelést felrakatni a plafonra.

Ezzel egyidőben jó lenne a légtechnikai csöveket is beépíteni az álmennyezet alá, a központi hőcserélős ventillátoregység még a jövő (pénz) kérdése.

 

 

Van egy plusszos helyiségem kb. a ház közepén, ami egyenlő távolságban van az összes helyiségtől, onnan indítanám a csövezéseket.

Sajnos talajszondára sem pénzem, sem lehetőségem nincs.

 

 

Tudnátok tanácsokkal, javaslatokkal segíteni a kiépítésben?

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5154

"Szerintem a villanyszámla amit számoltál nem nagy összeg cserébe nem lesz penészes vonal. "

 

Energiatakarékossági beruházásokat általában  10-20 évre szokás számolni. Ami viszont nem szokás: nem csak a nyereségeket, hanem a pl lustaság/spórolás/hiba miatt generálódó éves veszteségeket is ennyivel kellene megszorozni, mielőtt döntünk.

Ha a tényleges (kiszámolt) éves áramszámlát. megszorszod tízzel-hússzal, rá fogsz jönni, hogy miért írtam. Abból a pénzből már hőszigetelni is lehet, ami 10-20 helyett száz évig működik.

 

"és lehet hogy a vízszigetelés is megsérült. "

 

Ez viszont már baj. Így vagy úgy, de sokba fog kerülni.

Előzmény: NMT (5151)
peterch Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5153

  Szia !

 

  Mekk Elek ezermester-nek igaza van.:)  Nalam jolszigetelt haz, hocserelos szelloztetessel es klimafutessel jelenleg 40% a relativ paratartalom 23,3°C-nal.

 

  Udv , Peter.

Előzmény: Danecay (5150)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5152

"Este a nappaliban 64%-ra állt be, ami 74%-ról esett le"

 

Egy megfelelően szellőzetett lakásban télen többnyire száraz a levegő, minél hidegebb van odakinn, annál szárazabb.

Ahol nem ez van (és nem frissen épült a ház vagy nincs tele növénnyel), ott általában súlyos szellőzési problémák vannak.

Energiatakarékossági okokból sajnos nagyon sokan túlságosan lefojtják a lakás légcseréjét. Inkáb bevállalják a használt levegő túl magas széndioxid szintjéből következő csökkent szellemi teljesítményt, folyamatos fáradékonyságot, stb, 

lényeg, hogy 2-5 százalékkal még alacsonyabb legyen a gázszámla. Az ilyen lakásokban szokott előfordulni télen az ennyire magas páratartalom.

Előzmény: Danecay (5150)
NMT Creative Commons License 2013.01.25 0 0 5151

Szerintem a villanyszámla amit számoltál nem nagy összeg cserébe nem lesz penészes vonal. 

 

Nálunk van egy szoba ahol nagyon kritikus a szoba padló és fal találkozásánál a fal. A homlokzaton 15 cm a lábazaton 10 cm (födémen 20 cm de ez itt nem játszik). Szoba padlószint alá van húzva a külső szigetelés kb 80 cm-el. Nincs a fal előtt semmi, nincs eltakarva, letakarva, mégis problémás, mert a padlózat vízszintesen hőszigetelve nincs, és lehet hogy a vízszigetelés is megsérült. 

 

Évi 5e ft villanytöblet + 10e beruházás VAGY feldúrom a szobát, víz+hő szigetelés + burkolat + egyéb. 

 

De egyelőre várok, mert kezd összeállni a rekuperátor. Ezt így is úgy is meg akartam csinálni. Hogy a fő támához visszatérjek. 

Recair hőcserélő + EBM-Papst ventik már megvannak. Most szedem össze a háznak valót + táp + szűrő.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (5149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!