1150 cm3-es motorral 3000 km alatt az össz átlag 8 liter felett van!
Szvsz 1 lehetséges hibaok a gyárinál nagyobb méret? gumik használata, mivel az 1,2esek 175/70 R13 méret? gumikkal jönnek ki és mint ahogy az el?z?ekben írtad ezeket lecserélted. Viszont azt is figyelembe kell venned hogyha a gumi mérete változik akkor a sebességmér? m?szer is pontatlanabb lesz vhány %-al.Persze nem azt mondom hogy ezeket a motorokat a fogyasztási rekord megdöntésére fejlesztették volna ki ( ismer?söm sárkányos autója P307 1,4 HDI 40l / 1200 km ) de szerintem egy megbízható jól üzemeltethet? motor. Nekem is 1,2-em van 2200km el, f?leg városban használom és max 6,7l-re jön ki a fogyasztás.Hamarossan nagyobb utat teszek meg vele és megküldöm a mocit na akkor leszek kíváncsi mennyit hamizik:)
Tapsztalatokról majd írok
Üdv
Azt tudja valaki, hogy mitől fogyasztanak a Kalosok ilyen rosszul? Szinte hihetetlen számomra ez a relatív magas fogyasztás, amit produkálnak, de sajnos igaz.
1150 cm3-es motorral 3000 km alatt az össz átlag 8 liter felett van! Ugyanennyi km alatt és hasonló üzemeltetési környezetben 1,6-os Picassoval 7,5 alatti átlag jött ki, 1315 kg-os kocsival (20e km-es)! És mindegyik 8 szelepes. A korábbi sebességben és gyorsulásban mindkettőhöz képest "vadállat" Fiat Bravo 1,6 SX-em 103LE-vel szintén 8 liter kicsit meghaladó fogyasztást produkált, és a vége GPS-el is 187 km/h volt, és ment is rendesen.
Szóval nem értem mit tettek a motorokkal a koreai csókák, egy ilyen autónak 6-6,5 litert kellene megennie. Az 1,4-es 10 l-es fogyasztása meg rémisztő, annyit egy 2,5-ös V6-os Mondeo eszik meg, vagy egy 200LE-s Saab sem fogyaszt sokkal többet.
Persze lehet azt mondani, hogy ha városban megy, akkor ennyi, de mindhárom autót kb. fele-fele arányban városban és főuton használtuk.
Ha csak főuton megyek, akkor a Bravo 6,5-et is fogyasztott, és a Picasso is megállt 7 alatt 100-120-as sebességtartományban. Ezekre ráver 1 liter a kis 1,15-ös motor. Ezt magyarázza el valaki.
Na én is csatlakozom hozzátok, ha minden jól megy ezen a héten átvehetem a KALOS 5 ajtós kivitelt. Metálszürke, van benne légkondi, elektromos ablak, központi zár, szervokormány ezt mind ajándékba kapta. Már alig várom, hogy beleüljek. Na majd még írok és irjatok ti is. Na sziasztok Wallmart
Anélkül, hogy rontani akarnám az üzleted, az a baj ezekkel a gyári KUMHO gumikkal, hogy iszonyúan ridegek és kemények! A nyári melegben, a legkisebbb irányváltoztatásra úgy sírnak, mint a malac! :))
Ha valakit érdekel, van 2 db eladó gyári 175/70 R13-as Kaloshoz való gumim. Ha jól emlékszem Kumho gyártmányúak. Én lecseréltem őket, illetve a nyári gumi könnyűfém felniken 195/50 R15 lett. 2 maradt még meg belőlük. 500 km-t futottak, hibátlanok, decemberben vettem az autót, azóta téli gumikkal ment, ezzel éppen csak mentem a gumicseréig.
Ára: 15e egyben.
Én 160km/h próbálom ki remélem nem fog "pirosba" pörögni a fordszám,finoman fokozatossan viszem fel,remélem ezt be tudom l?ni utazó sebességnek.( elvileg 5600/p nél adja le a maximális nyomatékot)Amire kiváncsi leszek az a fogyasztás.
Más az 1,2 eknél 15.000km után a válltóba olajcserét javasol a könyv, volt már aki ezen túlesett, és ha igen akkor ? vitte az olajat?
Üdv
Szia!
Rángat? Milyen körülmények között? Tapasztalatom szerint kicsit "érzékeny" a gázpedál és a motorfék is okozhat ilyet, főleg ha azt a 30-50-et mondjuk 1-esben éred el :)
Félretéve a tréfát. Egyenletesen nyomod a gázpedált, nem "pumpálgatod"? Milyen fordulatonon jelentkezik ez?
Én is tudok ilyet produkálni, szvsz nem hiba, hanem megszokás kérdése. Mint pl. a váltásnál való kis felpörgés. Beleraksz még pár km-et és érezni fogod.
Szerintem bírja majd, de én nem szeretem nagyon hajtani. 157km/h-nál szerintem 4-5 ezer között fog mozogni. Én maradok ~3e környékén :)
De érdekel majd a tapasztalatod!
Tegnap tankoltam, így sikerült lemérni a városi fogyasztást, ez 9,5 literre jött ki (csak város, időnként a rakparton 15 perc/1 km-es tempóban). Remélem úgy lesz ahogy itt többen is írtátok, és hamarosan bekövetkezik az egy, másfél literes csökkenés.
A gépkönyv 157km /h állapít meg végsebességnek, de akkor nem értem, h miért van 2 kilóig számlálva az óra
Szerintem azért, mert egy műszert a névleges kalibrálás 80 %-áig szokás terhelni. Efölött is mutat ugyan, de ilyenkor a mutatott pontosság már nem garantált, sőt, tönkreteheti a műszert!
A motor piktogramot ábrázoló sárga jelzőlámpa nem szokott villogni, netán folyamatosan világítani ilyen esetben?
Volt hasonló tapasztalatom, hideg motornál. Ilyenkor a sárga checklámpa villogott vagy folyamatosan égett. A szervízben a számítógép a 4-es hengernél jelzett égési rendellenességet. A megoldás az volt, hogy garanciában kicserélték az injektort.
Azért 200-ig, mert az 1,4-esbe is ugyanezt épitik be, és nyilván költséghatékonyabb ha csak egy számlapot kell gyártani.
Más autókban is túl van számozva jóval az óra, na meg ha esetleg valaki tuningol akkor még akár jól is jöhet :)
Azért érdekl?d?m mivel nemsokára egy hosszabb kiruccanásra indulunk, f?leg autópályán fogom hajtani a gépezetet, és nem szeretnék 100 -as tempóval kocogni :)
A gépkönyv 157km /h állapít meg végsebességnek, de akkor nem értem, h miért van 2 kilóig számlálva az óra. Szerintem b?ven vinné a 170-is, de majd meglátjuk, mit bír tartósan.
Matiznakl is 147 km/h írtak a végsebességnek, ennek ellenére Horvátba mikor mentünk küldtük neki 155-el és nem hullott szét.
Üdv
Sziasztok,
3 hete van egy 1,2-es Kalosom,fogyasztása 7,5 felett van.2250km után 500km-es periódusban tankolva 7,6 7,5 7,6 7,6 főleg városon kívül.
30-50 km között a kocsi rángat.Tapasztalt-e valaki ílyet?Szervízben 1800km után jónak minősítették.
Uraim!
Elnézést a hibás gépelésért! természetesen 1500 km-re gondoltam!
Nem mindegyik, de sok szevíz belenyugszik a hozott olajba.Számla legyen róla,és bontatlan legyen.
Stiga!
Tisztázzuk, 15000 km-nél, vagy egy év után kötelező az olajcsere, ha a hozott olajat nem fogadja el a szervíz, akkor ugrik a gari, ezért egyeztetni kell a szervízzel! 1000 km-nél ajánják, nem kötelező!!! Pl.: nekem az ezres szervíznél lecserélték a hűtővízet, mivel Román összererelésü a Matizom, és a Román fagyálló szétmarhatja a vizpumpa lapátját, saját szememmel láttam!
Egyébként a szervizben meg kell kérdezni milyen olajat tesznek bele, kis olajmagyarázat a Daewooklub hivatalos fórumán, katt ide!
Végsebesség? Mi a vége? Én nem úgy nyomom neki, hogy a papíron ezt olvastam és tolom neki. 100-110 között mentem vele tartósan, affelet szerintem nagyon pörög már, nem fogom ennél jobban hajtani. Leginkább 80-100 között használom. Kényelmesen viszi...
Félreérthettél valamit! 15 000 km-nél kötelező az olajcsere. Az 1000-2000 km között esedékes ingyenes átvizsgálás alkalmával ajánlott.
Az eredeti kérdés ez utóbbira vonatkozott!