Tanulságos dolgot írtál le, köszönöm, szerintem nagyon sokunk hasznára vált.
A legfőbb tanulság hogy a NewB3 után kihozott XK3 ennyire elmarad az etalontól. Igaz beépítettek mindenféle hókuszpókuszt hogy a vásárló jól érezze magát, kütyüzhessen, de úgy vélem a lényeget szándékosan rontották el. Mint írtam, a NewB3 után hozták ki.
Ez még hagyján is lenne, hiszen lényegesen alacsonyabb árkategóriájú de!...
Ezeket a billentyűzeteket is a hirdetéseikben csúcskategóriájúnak állították be, sugallva hogy olcsón (nem is annyira) B3-hoz juthatunk!!! :-(((
Jól látszik a reklámok hátteréből is. Egyszerűen disznóság, a vevők szándékos becsapása.
Ha egy M100-at tettek volna mögé pl. korrekten jártak volna el. Pl. a perka is úgy működik mint a spinetek esetében, hogy a 2. v. 3.-at kell külön, vagy akár együtt is bekapcsolni. Nem szelektív a vibrátó mint az L100-nál, kisebb a dinamikája a nagyokéhoz mérten. Szerintem nagyon sok embert megvezettek. Nem véletlenül lett olyan sok XK3 eladó hirtelen, mihelyt kijött az XK3c. És ott is ugyanaz a gond -ha árnyalatnyival kisebb mértékben is- mint az elődjénél. Ehhez képest az XK1 egy korrekt hangszer mind árában, mind filozófiájában.
Egy kedves barátom a minap az eby-en vásárolt magának Angliából olcsón egy XK3-at, (nem az új C-t, hannem a régebbi kiadásút) és elhozta hozzám mustrára. Érzéseimet/tapasztalataimat a következőekben osztanám meg veletek:
Első dolog ami azonnal szembe illetve "izomba"szökő: Marha nehéz. Aztán rögtön a második, a billentyűzete. Szerintem sokkal jobb mint az új XK-é. Nem tudom annakidején a Suzuki ezt honnan szerezte be, de jobb mint az utód.
Lezlire dugtam, vibr off, perc off halljuk!
Alaphang: gyakorlatilag megegyezik az XK-1 el, Az állítási lehetőségei is:
keyclick lenyomásra - felengedésre HPF LPF.
Különböző előre beállított leakage közötti választás, és itt van az első különbség is : Custom tonewheel set, ami azt jelenti, hogy saját magunk csinálhatunk különboző hanggenerátor beállításokat, aminél az egyes hangenerátoroknak mi állíthatjuk be a hangerejét, a szűrését LPF HPF RESONANCE, mintha az igazin a pickupot illetve a szűrők rezgőkörét piszkálnánk. Gyakorlatilag ha valakinek van türelme, a saját otthoni Hammondja hangkarakterét alkothatja meg, vagyis inkább a tervezők által felállított korlátok között közelíthet hozzá.)
Perka: kis különbség az XK1-hez képest, hogy a hangereje jóval kisebb. Az M3-amhoz beállított érékeim az XK1-en soft perkánál 2, normálnál 7 a 16-ból. Itt, hogy ugyanakkorát szóljon a soft 6, a normal 13. Hogy miért? jó kérdés... Valamint egy lehelletnyivel puhábbnak is éreztem. A KEY TRACK algoritmusa (felfelé menet halkítja a perkát) túl sokat szűr. Az új verzióban már át van ítva, itt kikapcsolt állapotban adja azt az eredményt, mint az XK1 bekapcsolva. M3-amhoz az új verzió jobban hajaz.
Vibrato: Kizárólag a sebessége állítható 6,1 és 7,25 Hz között. Ezt is átvariálták az új verzióban: mind a 6 állásban külön külön beállítható a vibráció mértéke, a tremoló hatás, valamint együütt szabályozható az emphasis (ami a magas kiemelést csinálja), de tapasztalatom szerint túl nagy gyakorlati szerepe nincs, ugyanis az újon ehhez képest szinte csak lefelé lehet szabályozni. Egyedül az Emphasis, amivel talán egy leheletnyivel karcosabbá tehető a hang.
Overdrive: No igen. Csöves előfok... Jótékony a hangra az biztos... mondjuk elsőre a gyári érték: Singl volt, ami azt jelenti, hogy a teljes jel rászalad, mind a két fokozatra, így én elég durvának éreztem, ráadásul ilyenkor eltünt az alja, de aztán dual módba kapcsolva nagyon jól működött. Ilyenkor egy általunk kiválasztott frekvencián szétválasztja a jelet, és külön kölün törzítja. Ez a mód szerintem sokkal barátságosabb hangot produkál. Az XK1 digi overdrive-jától sokkal-sokkal jobbat.
Aztán átdugtam egy csöves erősítőből es egy 3 utas ládából álló rendszerre, hogy a digileslie is bemutatkozhasson.
Ha diplomatikus akarnék lenni azt mondanám érdekes... Hangra az XB1-XK2 Leslie-je van benne, nem véletlen hogy kicserélték. Ebben Az XK1 (ezért valószínű, hogy az XK3C is) sokkal jobb.
Remélem írtam valami használható újdonságot. Összegzés nincs. Ki ki vonja le maga a tanúságokat. Ez a hangszer, mivel mem új, már elég korrekt áron beszerezhető, a fentiek figyelembevételével.
Nagyon vastag, meleg hangú, gyönyörű torzítással és jól definiált rotorhangzással.
Állítható immár rajta a fel és lefutási idő a rotor balance melett két kis trimmerrel.
Jónak néz ki, az ára is "színvonalas". A wet/dry arányra is adhattak volna lehetőséget szegény felhasználónak, remélhetőleg helyesen választották meg, nem pumpál zavaróan.
Eredeti a szekrény (persze nyílás kivágva a tölcsérnek), alsó motorok, dobrotor. Kiegészítés a felső polc kompletten tölcsérrel, magassugárzóval, motorokkal, crossoverrel.
Cserélt a 12"-os szélessávú 15"oös mélyre (nagyon nem mindegy) és másik, immár kétcsatornás erősítő.
Hangbemenet, vezérlés 8-as aljzaton. Adok ilyen dugót hozzá, de 11-esre is cserélhető. További hangbemenet 1-1 tuchelon.
Az eredeti Leslie-k szélesebbek európai változatuknál, ez is, és a hangzásban ez számít. Egyébként viszonylag kompakt méret. 50×70×70cm+görgők.
Nemrég írtam az RT20-ról. Én mostanában ritkán lépek föl és márcsak billentyűalapnak is a Motion Soundot viszem. Emiatt értelmetlen számomra egy RT20.
Viszont nemrég kipróbáltam a képen látható saját bankos összeállításomat ezzel. A lényeg valamiféle olcsóbb, de elfogadható megoldású hangláda. Erre egy szinte filléres, könnyű kínai aktívbox jól megfelel. Ez elé van kötve az Rt20. Kellemes hangzás, jól állítható jellemzők, határozottan elkülönülő rotorok. Lényeges sok lezliszimulációval szemben hogy nem nagyon tompítja az effektezett hangot bypassról bekapcsolva. Szóval jó szimuláció. Egy paramétert nem sikerült normálisan összehozniuk, a torzítót. A 0 után a legfinomabb állásban is csúnya, tranyós hangot produkál. Ezután bekerült a lezlieffekt elé egy kis csöves mikrofon előfok. Ez tette föl az i-re a pontot. A hangkép még torzítás nélkül is szép, csöves jellegűvé változott. A hangerő, meg a bemenet állásától szép fokozatosan megjelenik később az a vastag, lágy, grízes hang, ami egész a sikításig szabályozható stílus és ízlés függvényében.
A fentiek alapján azt tapasztaltam hogy egy Hammond klón tulajdonosának is örömet szerezhet hogyha a gépére ráakaszt egy kis csöves előfokot a fedélzeti torzító helyett.
Kár hogy 3 állású kapcsoló nem köthető rá az effektdobozra, csak hangerőpedál bemenete van. Az két okból is abszolút használhatatlan. 1: nem áll kézre, 2: a pedál állása szabályozza a sebességet. Marad a lábnyomogatás, vagy pedig a lábkapcsolók kivezetése.
A Line6 hogyha el is marad hangzásban az Rt20-tól némiképp, de lényegesen olcsóbb, tehát ár/érték viszonylatban érdemes számolni vele. A 145-ös állása egész elfogadható.
A G4 sem rossz. Árban, hangban a két előző közé passzol.
B2B3: Javaslom hogyha találkozol velük a dévédéjüket is szerezd meg, kíváló anyag. Jó szórakozást!
Múlt héten a gyermekkel végigcsodáltuk Imax-3D-ben a Légy a holdon c. sz.gépes bábfilmet. Csak azért on, mert ez volt a főcímzenéje: Fly Me To The Moon
Bolti árát tekintve feltételezem hogy az A37 jóval 50e fölött lenne. Alulról közelítené a 100-at. Picibáé.
Ha esetleg egy A-30-ba botlasz bele az sem megvetendő, sőt, gyanítom hogy a Samick KK1L is hasonló lehet. Sajna még nem találkoztam ilyennel.
Még egy kép, egy A33-nál jobb a kettő, szépen leragasztva a felsleges feliratokkal :-) Ott az ESI, lent az RT20, nem látszik a csöves előfok.
Különbség: 32 helyett 128 Patch (komplett utasításcsomag). Gombból kevesebb van neki, de van kijelzője. Minden patch meghívásához 2 billentyű lenyomása szükségelteteik emiatt, de van +, - egyesével létpető gombja is ellenben. Árban, biztos több, de újabb. Ugyanaz a mechanika, vibrátókapcsoló beépítve.
No! Látom volt nálad termés akkortájt, méghozzá az akkori idők jobbik hangú eszközeiből. :) Hát igen, a 90-es évek a midi home stúdiók korszaka volt... :) Ahhoz viszont nem kell szekvenszerezni, hogy egy plugint a futtatókörnyezetével elindítsunk. Mikor már szól (pl VB3 is, azért mondtam) kutttyát nem érdekli hogy még midi sávok is vannak mellette, sőt nem is céloztam rá hogy midi multi trackelni kéne...
Aki teheti hogy a jóöreg "forgattyús" dunnyogjon otthon a háta mögött, még szép hogy nagyívben el minden pc-s förmedvényt. :)
Ja, komplett foldback? Az 1'asnál csak azt a 18db vastag, fekete vezetéket kell csak a forrfülekhez. Ha komplett, tehát a többit is, akkor finoman be kell ültetni először a kontaktokat az üres helyekre. A vékony ellenálláshuzal (ott 16ohmos) elrendezendő szintén cikk-cakkban és a szokásos módon forrasztható. Ha leszakad, a tövénél azért más a helyzet! :-(
Na ennek a Forte Ensemble programnak utánanézek, köszi a tippet.
foldbackelésnél a kis cérnavezetékeket simán lehet forrasztani? még nem mertem nekiállni... kibontottam, de kicsit megijedtem...
a virtuális hangszerekkel van mégegy érdekes felhaználási mód, amivel mindegy, hogy csak vst kompatibilis, vagy sztendölón.
léteznek úgynevezett VST Host programok, az egyik legjobb (állítólag) a Forte Ensemble. egy progi, ami pluginokat szólaltat meg, akár idegen plugin effektekkel.
ez olyanokat tesz lehetővé, mint a performance bank egy szintiben. megosztások, layer-soundok, stb. és mindezt nagyon egyszerűen, átláthatóan. élő felhasználáshoz is szeretik. (nekem egy vevőm mutatta, ezt a progit, aki évek óta ezzel zenél színpadon)
sequencer progival valóban túlbonyolított rendszer a virtuális szintizés, aki nem minden nap van dolga velük, annak bizony elmehet a kedve az egésztől, mire beállítja az összes beállítgatnivalót :-)
Aha, értem. 11 éve nem szekveszerezek, ezáltal nem tudom használni. (nem is akarok szekvenszerezni :-)
A 80-as évek végétől írtam vagy 15 cd-nyi zenét workstationnal, benne sok hammondos ízű számmal. Túlnyomórészt Ensoniq SQ2/32-vel. Azt megelőzőleg M1, SQ1+, Proteus, később O5w, CS1x, ESI32. Javarészt fedélzeti szekvenciázóval, de később Cubase-el. Ez tartott kb. 88-98 közt. Ennyi elég is volt, azót eszembe sem jut a gépi vezérlésű midi kapcsolat.
Csak sajnálkozásomat tudom kifejezni hogy több program nem megy magában "mankó" kell neki.
Tube: A Logic a Cubase megfelelője, régen pcn is futott, most már csak macen megy. Misi: Tubenál ott a Logic cdje (eszembe jutott hogy inkább TDK az mint Philips) sok egyéb infoval pluszban rajta, de elküldhetem mailben is neked a programot only.
Tube egyetértek hogy jobb a B4 koncepciója hogy önállóan is megy, de pl a VB3 is csak plugin! :) (és szerintem jobb is mint a B4 hangban, hiába csak plugin!) :)