Nissan terrano II 2,7TDi 2002-es évjárat hátsó difibe jó az LS olaj vagy mindenképp LSD-t kell keresnem? Mert nem nagyon találok LSD-t( csak XADO márkában) , boltban meg néznek rám kikerekedett szemekkel.
Nem a szellőző szokott ázni, hanem a hátsó ajtó körüli gumi szigetelő. Külföldi fórumokon sok helyen olvastam, érdemes ellenőrizni körben, esetleg cserélni.
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne van-e valakinek tapasztalata Terranon beázik a hátsó ablak mögötti szellőző! Most értem haza a nagy zuhiban és vödrözöm ki a vizet... Valaki tipp?
Segítséget kérnék. Nissan Terrano 3.0 DI motorost néztem ki szeretném megvásárolni de félek tőle, automata váltó, 2004 es évjárat. Sokat nem tudok róla, ha valaki tudna nekem mondani jót és rosszat azt megköszönném.
Sajnos igazatok van: egyelőre nem engedhetek meg magamnak egy jó állapotú 4x4-est... Amit meg 5-600 közt kapni, az meg gyanús hogy bukó lesz....
Ezért egyelőre úgy néz ki, hogy veszek valami "vastagabb" anyagból készült sima személyautót - a swiftnél az is mérföldekkel jobb passzív védelmet nyújt gyakorlatilag bármelyik....
Gyanús hogy egy kis 190-es merga lesz - kevesebbet eszik, és van is hozzá segítségem is ha baj lenne....
A telet meg majd megoldom valahogy :)
Köszönöm mégegyszer mindenkinek a tanácsokat!
Ha valami csoda történne - és mégis sikerül beújítanom egy szörnyet, mindenképp jelentkezem! :)
Egy terepjáró fenntartása mindig költségesebb, mint egy személyautó üzemeltetése. Ha korosabb példányt veszel, ott már fokozottan számolni kell a (rejtett) hibákkal és a rozsdával, aminek eltüntetése igen költséges mutatvány manapság. 1 milla alatt semmilyen 4x4-et nem lehet venni, amire hamarosan legalább a felét ne kellene rákölteni, ha egy üzembiztos és egyben lévő autót akarsz belőle csinálni. Az általad említett alacsony futásteljesítmény pontosan a benzinest részesíti előnyben, hiszen rövid utakon nem annyira tudod kihasználni a kedvezőbb fogyasztást, ellenben nem árt indulás előtt melegíteni a motort. Ha pedig javítani kell a turbót, adagolót (várható) akkor a 3 év alatt megspórolt pénzed nem biztos, hogy ütni fogja a költségeket.
Nekem van egy hosszú Ford Maverick = Terrano 2 2.7TD motorral. Vácon és környékén vagyok, az itteni árakat mondom. Ismerős szerelőhöz viszem mindig. Az 1-es Terrano nagyon régi, talán nehezebb hozzá alkatrészt találni, drágábban.
Használat: sok rövid utat megyünk városban napi iskolajárat + évi 1 nyaralás telirakva + tetőbox teli. Nem terepezünk, néha jól jön az összkerék.
Fogyó cuccok:
évi 2 alkalommal olaj + olajszűrő = Parnalub ExtraSyn Diesel 10W40 ( olajshop.hu ) kb 10e Ft + olajszűrő helyi Unix/Bárdi kb 2-3e + munkadíj kb 2e Ft.
2 évente gázolajszűrő, amikor eszembe jut, az is kb 3e ft, akutális olajcseréve együtt.
Üzemanyag 10 liter / 100km, sima sarki MOL kútnál. Évente egyszer rádumálnak a MOL Dynamic szupercuccra, idén pl. volt hozzá ajándék utazási biztosítás amennyi liter annyi nap.
Téli-nyári gumi: nekem kb 100e / garnitúra volt az új gumi akciósan. Szereztem külön felnit így most csak centírozzák és átcsavarozzák, tavasz + ősz kb 3e / alkalom.
Alkatrészt mindig bontottat vadászom, amikor szükség van. Pl. tavasszal kellett kitámasztó rúd az első futóműbe, elhoztam 4 db-ot 15e-ért. Elromlott az ablakemelő, az 10e volt beszereléssel.
De pl vettem relét Ebay-ről is, Angliából postázták ide a relét gombokért mert itthon 12-14e lett volna, onnan meglett 4eből postával.
Egyszer volt vízpumpa csere, a Unixnál 35e körüli összeg.
2 évente vizsga 22-25e.
Évente futómű ellenőrzés-állítás 5e.
Feleségem imádja, azt mondja nem adhatom el... :) Eddig 2 koccanás volt, nekem volt 25e karosszéria munka, a másiknak 300e fölötti biztosítós kár. Az egyik azt mondta "ez egy tank b**meg". Az tény, hogy nekem is megnyugtató ekkora fémtömegben utazni a gyerekekkel.
A mai nap folyamán majdnem meghaltam: egy barom szemből előzött egy teljes kocsisort kanyarban, emelkedőn, záróvonalon. Csak a szerencsémnek/reflexeimnek, és az autóm manőverezhetőségének köszönhettem hogy megúsztam. (Lancer GLXI-m van)... Rádöbbentem hogy a feleségem is ugyanezen az útvonalon közlekedik, a kislányunkkal, egy swifttel, nulla rutinnal....
Arra gondoltam hogy második autónak vennék egy Terrano-t, havi ~200 km-t tenne meg... Lenne persze benne sok 3-4 km-es út is, néhány 15-30 -km-es, meg ezzel mennénk nyaralni - jó messzire, sok csomaggal. (Ezért nem vennék benzinest...)
Természetesen nem csak a méretei miatt vennék 4x4-est: Hegyen lakunk - az erdő szélén , és télen elég' para a hazajutás ha leesik a hó...
Terrano I-et szeretnék, nekem ez a kockaforma nagyon bejön (lehet hogy kapuzárási pánikom is lett? :D )
Lövésem sincs arról hogy mennyibe fájna egy ilyet fenntartani...Eddig csak a fenti két autóval van tapasztalatom...
Van valakinek valami listán összeszedve hogy a kopó alkatrészek mennyibe kerülnek, és honnan lehet beszerezni? Vagy valami támpont hogy "normál" használat mellett mennyibe fáj egy ilyen dögöt fenntartani?
Sajnos nem találtam szinte semmit hozzá a neten - és semmilyen tapasztalatom nincs terepjárókkal ...
Akkor legyen az arany középút: 10W40 itthon ez bőven jó és gondolom a motor is túl van már sok ezer km-en. A GL5 magasabb minősítés, de az 4-essel sem teszed tönkre. Hátul a részlegesen önzáró difi miatt kell a speckó olaj, azt az egyet ne sajnáld tőle, különben ott gond lehet. A többi helyen nem tudsz kárt csinálni, ha egy számmal eltérő viszkozitásút használsz!
Vettem egy Nissan Terrano2-t, 2002-es évjáratban. Szeretném lecserélni az olajakat benne, már ott elakadtam, hogy az első autósboltban 5-40-es motorolajat ajánlottak, viszont a neten fellelhető gyatra vagy többségében idegennyelvű irodalom 15-40-et javasol. A difi meg a váltó olajakról nem is beszélve, különböző olaj előre-hátra, EP vagy LS 80W-90, meg GL-4 vagy GL-5, és valami LSD specifikus olajról is olvastam. Valaki tisztában van vele, hogy mik azok az olajak amikkel nem vágom tönkre az autót?
Először hézagot kellene mérni a csapágy és a főtengely között, hogy nem-e ott engedi el az olajat. Foghézagot az olajszivattyúnál illetve a fogtető és a ház fala között. Az olajszűrőnél kell lenni egy megkerülő szelepnek, ami a szűrőt védi a túlnyomástól. meg kell nézni, hogy nincs-e valami probléma (pld. rugótörés, hátbeverődés etc.)
Nekem is van egy kérdésem: Terrano II. fékrásegítő dob vákuumcsövéből leágazik egy vékonyabb gumicső,ami rámegy egy szelepre.A szelepre egy szál pozitív vezeték csatlakozik. Mi ennek a kütyünek a szerepe?
Ha már szét van szedve,a főtengely furatait fújd át kompresszorral,majd mosd át olvikorral! A motor bontása előtt ki kellett volna próbálni 15w40 olajjal...
Lenne egy kérdésem hátha találkozott már valaki ilyen hibával.: Egy 2002-es évjáratú Terrano II (R20) 3.0D üzem közben folyamatosan halványan világít az olajnyomás visszajelző lámpa. Ki cseréltük a két visszajelzőt (gombákat) újakra, üzem közben ugyan úgy halványan világít a visszajelző lámpa. Következő körben mértük olajnyomást fordulaton, alapjáraton. Mérésből kiderült, hogy alapjáraton nincs olajnyomás csak fordulaton van megfelelő érték.
Ki szereltük a motorját, hogy hajtókarcsapágyakat le tudjuk ellenőrizni és az olajszivattyút. Szét bontás után szembesültünk, hogy főtengely nem régen lehetett köszörülve plusz csapágyazva. (Az autóban 230.000Km van óra szerint) Az olajszivattyún sem látszik rendellenes kopás.
Ha már első ránézésre is szar, akkor semmiképp ne vedd meg. A külső egy dolog, de lehet hogy szerkezetileg is egy roncs. Egyébként a bontott alkatrészek nem olyan horror áron vannak - az új meg mindenhez drága. Vegyesben 10 literből ki lehet jönni vele, óvatosban még talán kevesebből is, de mivel te "terepen" is használod, számolhatsz 10-zel. Az adagoló és turbó felújítás nagyon zsebbenyúlós, ezért ha meg is veszed, csak azután tedd, miután egy hozzáértő is látta és áldását adja a dologra! Nagyon mellé lehet vele nyúli és utána nem tudod eladni és pénzed sem marad megcsináltatni. Gondold át, hogy tényleg szükséged van e rá és tényleg ez kell e neked!