A tudomány mai állása szerint a kereszt makláron a gyors és a személy által lenne... érdekes tervezet, amit több helyről is hallottam (ha tud valaki infót jólenne), h a pécsi IC szerelvénye fordulna Egerbe Halbi vezérlővel valamilyen paripa által húzva cirmos vagy TRAXX...
A keresztet meg elveszik Maklárról a zavarérzékenysége miatt ha jól tudom csak még nem küldték a menetrendi tervezetet a vezebek a vezetékről :-D
Ha átpakolod a keresztet, akkor ott vagyunk, hogy csak a személy érkezése után tudod indítani Abonyból (:48 után), páratlanban meg óra 08-ig le kell érnie az inga indulásáig, magyarán pontosan ott vagyunk, ahol jelenleg. A keresztetet nem tudod átpakolni Maklárról, csak ha a személyek menetrendjéhez hozzányúlsz.
Ezért lényegében csak egy lehetőség marad, a Füzesabony-Maklár állomásköz rendbe tétele (és szinten tartása), hogy 100-as tempóval nyugodtan járható legyen.
6 perc ez teljesen igaz de mivel nem lehet nappal tíz óránál többet vezetni meg kell az MKSZ is ezért Vámosgyörkön kiesik egy-két vonat az ütemből...oda amúgy se nagyon kell, Eger felé viszont annál inkább. A keresztet meg elveszik Maklárról a zavarérzékenysége miatt ha jól tudom csak még nem küldték a menetrendi tervezetet a vezebek a vezetékről :-D
a debreceni vonatok a következő menetrendi időszaktól nem járnak fel Egerbe... Hallelúja... amúgy sem volt túl gazdaságos megoldás. Még a "régi" menetrendben tökéletes volt a páros újhelyi előtti érkezés (így aki Miskolc felé ment, annak ott volt a gyorsvonat is, a tiszafüredi hivatásforgalomról nem is beszélve), volt 45-50 perc fordulás és laza csatlakozás Füzesabonyban. Dehát ami jó, azt ugye el kell venni. Nomindegy, legalább nem miattuk fog borulni az egri oldal...
A hírek szerint decembertől kettő inga szolgálja ki Egert
Mi a fenének? Nem tudják kiadni az MKSZ-t? 6 perc fordulás Vámosgyörkön lehetséges, Egerben meg nem? Ameddig leengedik a Sas úti sorompót meg a bakter átdobja a vasat, bőven lenne időtök hátramenni. Ha esetleg a pihenőidő meg egyebek miatt tényleg kellene tartalék, a Hatvan-Füzesabony-Eger szerelvény (V43+2B) besegíthetne. Ez a vámosgyörki/káli átszálósdi röhejes lesz, főleg az egri eljutás ellehetetlenítése miatt. Délután egy mindenhol megállós Flirt-et végig lehetne zavarni Füzesabonyig a Keletiből (magyarán a hatvanit meghosszabbítani), Adács, Karácsond, Ludas, Nagyút miatt (pl. a mostani Putyin helyett). Aki sietős, Hatvanban/Vámosgyörkön átszállva még elérné a gyorsról. Erre egyébként évtizedeken át volt példa (Keleti-Miskolc személy). Szóval a gyorsítás miatt kieső megállók kiszolgálására én ezt a két verziót tartanám reálisnak. Vagy a Flirt, vagy Hatvan-Eger személy.
a gyorsvonatoknak rövidül a fordulási ideje egy óra negyven percről tizenöt percre csökken
Úgy, hogy közben majdnem 10 percet faragunk a menetidőn, a jelenlegi állapothoz képest. Aszód és Hatvan között mindíg van valami gebasz, éppen ellenkezőleg kellene, 1-2 perc pluszba. A tervezet hétvégén Flirt-tel talán még reális is lenne, csukással éppen hogy, a miskolci gyorssal (Szili + 7-8 kocsi) meg bőven lehetetlen! Megint az történt, hogy a menetrendszerkesztők fogták a milliméterszalagot, aztán szerintük ez működni fog. A valóságban meg szinte kizárt. Látom magam előtt... a miskolc felől érkező IC-t megvárja az inga, ha csak 5 perccel később indul, borul a maklári kereszt, a páratlan gyors várhat :20-22-ig. Mire az leér 'Abonyba és végigvergődik az állomáson, bőven :30 után lesz, most akkor érjen fel alig másfél óra alatt a Keletibe 5 megállással (IC-knek kell 1:22). A PÜ is hülye, hogy áldását adja az ilyenekhez és aláírják a menetvonalat.... úgy kellene már végre menetrendet tervezni, hogy reális menetidőkkel, laza átszállásokkal, kompromisszumok nélkül!
"Jól kivitelezett" utastájékoztatás a vágányzár idején.
Az elérhető menetrendekben Fa-Eger között most sem közlekedő dízel ingák helyett végül 2 kocsis hagyományos miskolci szerelvény pendlizik 2 óránként. Én egyedül az abonyi állomáson láttam kitűzést, hogy ezek a vonatok mégis járnak. Aki távolabbról jön, és esetleg tud a vágányzárról, az esélytelenül indul.
Az alapfelvetés, az volt, ha épül majd valamikor egy Eger Füzesabony M25 autóút amin a busz max 70 km/h al mehet (hivatalosan!), lévén nem autópálya, akkor rövidül e a menetidő Budapest Eger között vagy sem?
A válaszom pedig:
Ludas 87 es kilométernél van az M3 on, Kál 101 es, Füzesabony 113 as kilométernél.
Füzesabony M3 lehajtó és Eger között 25-27 km a táv jelenleg, attól függően , hogy bemegy e a busz Füzesabonyba vagy sem.
Ha megépül az új M25 út akkor se lesz rövidebb ez a 25 km.
Namost így a busz nem a mostani 128,3 km futja be amit Gyöngyösön át illetve Ludason át megy, hanem a 138 kilométert ténylegesen Füzesabonyon át.
Füzesabonynak menni a leghosszabb és ez nem csökkenti a menetidőt még az sem ha 26 km távot megy sztrádán Ludastól Füzesabonyig , mert , mert nyer menetidőben 7 percet a sztrádán, de a 10 km többletnél miatt 8,5 perccel több a menetidő, így 1 perccel még hosszabb is a füzesabonyi útvonal.
M25 ös autóút nem lesz autópálya, mert túl drága lenne, lévén az autópálya 2*2 sávos, leállósáv is dukál, meg a pályán nem lehet szintbeni kereszteződés.
Amúgy a M25 autóút az Eger Füzesabony vasúttal részben párhuzamos lesz, a K2 eshez csatlakozik majd, a másik végén a 33 as úthoz.
Valószínű, hogy felüljáróval metszi is majd a vasutat, gondolom Nagytálya Maklár, Andornatálya esetében a vasúton keresztül lesznek becsatlakozások, ami ami összeköti a régi és az új utakat.
Magyarul a mostani 1 óra 50 perces menetidő tovább nem csökkenthető a busznál, de a vonatnál, igen, ha Rákos Hatvan között 160 km/h sebességre átépül a pálya (kivéve Gödöllő Aszód), és Hatvan után Füzesabonyig is 160 km/h lesz a vasút.
Ez elméletben Keleti Füzesabony között 55 perces menetidő( Jelenleg 92 perc), erre rájönne a Füzesabony Eger menetidő legyen 15 perc az összesen 70 perc lenne egy 160 km/h-s Keleti Eger IC 160 km/h s pályákon, ha átépül a 80 as fővonal....
"Az a baj itt, h szarba se lennének a buszok, ha a MÁV venné a fáradtságot és időt, pénzt nem kímélve beindítana egy rendes ütemes Eger-SU IC járatot... "
Milyen nagylelkű egy cég..
Amúgy a busz és a vonat fogalmával tisztában vagy? Csak mert amiket leírtál, az kb a hazai vasúti utazást takarja....
"Anno a Borsodos (17.15 ös pénteki másodrész mentesítő járat volt anno) E 94 jött le Füzesabonynál (Talán GSG 321) és 1:57 et Produkált Bp. Népstadion-Eger színház között mert a arra ment."
Ne keverjük a már a szezont a...
A Borsodnak a kocsikiadásai nagyon neccesek, alig van tartalék, nincs elég távolsági kocsi. Egy elővárosi kocsitól ne várj jobb menetidőt, amúgy is baromi lomhák azok a Rábás E94esek.
A buszt ráadásul tovább fogja majd az javítani ha elkészül a gyorsforgalmi az M3-ig.
Kilométerbe hosszabb az út Füzesabonyon át!
Pont e miatt a ludasi rövidebb útvonal miatt nyerő menetidőben.
Anno a Borsodos (17.15 ös pénteki másodrész mentesítő járat volt anno) E 94 jött le Füzesabonynál (Talán GSG 321) és 1:57 et Produkált Bp. Népstadion-Eger színház között mert a arra ment.
Én pont elértem vele a 19.15 ös buszom a Főiskolánál nekem pont jó volt.
Kipróbálták Kálon át is a sztrádás Bp Eger buszok, ott a vasúti sorompó, meg a hosszabb belterület kavart be meg az az út is hosszabb.
1:50 alá a busz max úgy tud menni, ha a kötelező lakott területi 50 km/h-t, lakott területen egyéb úton 70 km/h-t, autópályán sima busszal a 80 km/h-t, tempo 100 vizsgással a 100km/h-t túllépi.
Anno sokat buszoztam, , volt rövid ideig 140 km es busz bérletem is.
:))))
Mindig neccesek voltak a Dunántúl-Észak Magyarország utazások, mentem én tovább busszal /vonattal Székesfehéhérvárra, meg Győrbe is.
Napi szintem Eger környékén átlag 30 km utaztam erre jött rá még a nem mindennapi távolsági buszozás illetve vonatozás.
Rokonok is szerte szét laknak az országban oda is mentünk eleget Nyíregyháza, Debrecen, Mezőtúr, Veszprém, Dunakeszi, Miskolc Vásárosnamény, Lónya stb felé..
Iskolába meg meló miatt is kénytelen voltam bejárni akár igen messze, mert máshol jobban lehetett pénzt keresni, mint itt Heves megyében..
Volt, hogy itt minimálbért adtak, Pesten meg 2,5 szeresét , mert ott hiány volt, szakmunkásokból.
Egerben a buszról buszra átszállások a buszállomáson esélyesebbek, mert a vidékről beérkező buszokról Pest Miskolc Debrecen felé az átszállások kényelmesebbek.
Ezért is népszerű a busz, helyben a helyi járatokkal van több gond is , előfordult járatkimaradás, késés, vagy épp korábban elmenés a megállóból, így a vasútra kibuszozni meg bebuszozni a városba necces.
Ha 2-3 perccel hamarabb megy a busz a megállóból és a kedves utas helyközi busszal érkezik a buszpu.-ra és az orra előtt megy el a helyijárat lehet már a következővel nem éri el a vonatot....
A Eger Egervár-Felnémet-Szilvásvárad vonal pont ezért is jó lett volna, hogy ráhordja elhordja az embereket a vasútról vasútra még városon belül is,.
Gyakorlatilag a csatlakozásokat lehetlenítették el, mert 08 kor beért a Pesti vonat a szilvási meg 46 kor indult.
Régen 22 re érkezett a Pesti és 25 kor indult a szilvási....
Meg minden Pesti, füzesabonyi vonathoz nem lehet Felnémet Szilvás felől csatlakozás...
Azért messze nem olyan rossz a buszon utazás mint ahogy azt te leírod. Olyan esetet hoztál fel ami a vonaton is bármikor előfordulhat. kitömött kocsik ott is vannak. és simán előfordulhat ott is az állás. az út meg még hosszabb a vonaton. Nyilván te a vonatot preferálod ennyi. Én csak annyit mondok hogy a busz messze jobb helyzetben van és lesz is amíg posta Bhv-k rohangálnak 2 óránként. A buszt ráadásul tovább fogja majd az javítani ha elkészül a gyorsforgalmi az M3-ig.
Ha valakit érdekel jövő héten érdekes főpróba lesz Eger és Fabony között, mivel a 108-as vonalon vágányzár lesz, a csörgők nem tudnak járni, ezért két inga lesz a jövő héten hétköznap (vagylegalább is egy inga és egy villanyszerelvény)!
Szerintem még nem ültél győri kocsiba az életetben, de nem akarom én megváltoztatni senki véleményét kérlek te se tedd. Nekem nem jó a busz és punktum, télen fáztam, nyáron melegem volt, kicsik a helyek inkább egy macskának elég nem embernek és őszintén tojok az új csimbi távolsági buszokra. A buszok silány műszaki állapotáról már nem is szólok, h a vadonás új két-három éves gépek már nyakig rozsdásak vagy úgy vetik az üvegszállas szerkezetükről a festéket mintha fizetnének érte,bele nem ülök egy ilyen lélekvesztőbe, de nincs mit tenni ezeket az új csodákat csak tíz évre tervezték. A FLIRT meg nem hosszútávú jármű egyébként a vezető ülésen én egész jól elvagyok, szal vagy vonat vagy autó, a busz még a legrosszabb rémálmaimba se forduljon elő...
Erre jó példa a Bp-Székesfehérvár, ahol azért vonatközlekedés is igen jelentős, mégis rengeteg busz jár.
Kiszámíthatóbb: nincsenek csatlakozások, ICelengedés, ilyen-olyan zavarok, amik miatt borulhatna a menetrend. Persze útzár előfordulhat.
,,baromira kényelmetlen"
Ha egy Vogel, vagy bármilyen távolsági utasülés kényelmetlenebb, mint a Flirt vagy a mocskosbhv, hát, érdekes. Te érzed.
,,van, h úgy ráz az istenadta ócskavas, h majd össze hányom magam..."
Fantasztikus érzés, amikor a postabhv majd leesik a sínről, úgy pattog rajta 60-80 között, rezeg a terem válaszfala.
,,beindítana egy rendes ütemes Eger-SU IC járatot..."
Volt közvetlen IC, nem? És ennek ELLENÉRE is sűrűn jártak a buszok Budapestre.
Akik vidékről érkeznek (kivéve F.abony, onnan az utas csak nem jön Egerbe hogy 'pestre utazzon), és utaznának tovább Gyöngyös-Budapestre, azok mind a buszpályaudvarra érkeznek. És ha már oda érkeztek, onnan is indulnak tovább.
Nem fognak kiutazni még +pénzért a vasútállomásra, hogy aztán onnan utazzanak fel.
Ez a legnagyobb érv, ami a busz mellett szól szerintem.
Azt hogy kiszámíthatóbb-e a busz erősen kétlem hol időben, jön hol tíz percel hamarabb, hol meg késik....sztem a busz nagyon nagy visszalépés a vonathoz képest és baromira kényelmetlen olyan rosszul sosem utaztam mint mikor petsre kellett mennem busszal, jesszum egy örökkévalóság volt, ráadásul álltam, amit ha jól tudom nem is lehetne ilyen távolsági buszon. Bár annyira nem baj mert van, h úgy ráz az istenadta ócskavas, h majd össze hányom magam... a sofőrök vezetési szokásairól már nem is beszélek. Az a baj itt, h szarba se lennének a buszok, ha a MÁV venné a fáradtságot és időt, pénzt nem kímélve beindítana egy rendes ütemes Eger-SU IC járatot...
,,Most hogy buszozok a volánnál nyilván más szelek fújnak. hisz nem fogok egy vagyont fizetni a vonatért pl Szegedre ha elvisz az Agriás kolléga. "
Gondolkodj más szemszögből. Téged, és a másik 600 Agria Volános dolgozót +családját ingyen elviszi.
Másokat viszont nem.
A szociálpolitikai kedvezmények alapján 1., 2. kategóriás és teljes árús menetjegyes és bérletes utasok vannak, sokan. Az ilyen-olyan okból ingyen utazókkal nem foglalkozom.
Hiába dob rá 150-300 Forintot a buszra, akkor is busszal fog menni a többség, hiszen GYORSABB, KÉNYELMESEBB, TISZTÁBB, KISZÁMÍTHATÓBB.
"Van aki a csomag miatt választja azt, van aki azért mert szeret vonatozni."
Nyilván ideértendő az is akinek csak szimplán jobb a vonat. Volt középiskolai osztálytársam nagytályai. neki egyszerűbb az egri sebes Maklárig. Szülők kimennek érte és 5 perc alatt otthon is vannak, mert busz ugye nincs csak Bp-Eger,Eger-Nagytálya.
de attól hogy a buszt drágítják nem lesz jobb a vonatközlekedés. Attól hogy egy kicsit olcsóbb lesz? Ugyan már. Úgy akarják helyzetbe hozni a vasutat hogy a buszt bedrágítják. Attól még nem fognak átszokni az emberek a vonatra. egy olyan vonatra ami 1.50 menetidejű feláras átszállós. Mert ha IC-t akarok használni át kell szállnom. Az hol buli? Cucc fel-cucc le várok jó esetbe pontos a vonat, cucc fel majd megint cucc le. Ehelyett buszon 25-3-M3. express esetében már Egertől csucsukálhatok ha 5.45-kor indulunk mert a következő megálló Pest. Vonaton megnézném ki meri megcsinálni azt hogy alszik. Egy 6-7 helyen megálló vonaton ráadásul a posta bhv nem is fülkés. Sötét nincs így a szemed kiégeti a fény egész út alatt. Aludni tehát ha valami csoda folytán mégis szeretnél sem tudsz, mert egy munkából hazaeső ember nem azt fogja nézni hogy olcsó e a vonat hanem gyorsan átszállás nélkül nyugalomban haza tudjon menni.
Vonatnak is megvan a maga hangulata. Van aki a csomag miatt választja azt, van aki azért mert szeret vonatozni. neki mind1 lesz hogy drágább vagy olcsóbb a vonat. Mintahogy nekem is mind1 volt fősuli alatt. inkább zötykölődtem a vonattal majd 4 órát 1700 ft-ért, ahelyett hogy felültem volna a lassú nyíregyi agriás buszra és 3:30 alatt átszállás nélkül 1250ft-ért hazahozott volna. Pedig vonaton minimum 2 átszállásom volt csomaggal!
Most hogy buszozok a volánnál nyilván más szelek fújnak. hisz nem fogok egy vagyont fizetni a vonatért pl Szegedre ha elvisz az Agriás kolléga.
Kár a szilvási vonalért, sajnos csak a turistaforgalomra számoltak, meg a felső szakaszra volt pár átszálló, és ez megszűnt.
Gyakorlatilag hivatásforgalomra alkalmatlan a vonal, mert pl Tihaméren se áll meg a vonat, a gyáraknál, üzemeknél, a Tesco szintén növelné az utasszámot ha ott lenen megálló.
A buszos jegyárak remélem nőnek, mert csak az hozhat új utast ha a busz drágább lesz a vonatnál, ahogy régen volt.
A tervezet egri 14 perces pesti ingás fordulás miatt a Keleti-Eger vonatra pont Flirt kellene, mert 400 as vezérlővel, szolnoki papagályokkal tartani a menetidőt sokszor nem lehet.