Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
A rendszám sok mindenre kötelez, a problémát persze nem oldaj meg, de akkor már van alapja, hogy valakit megkeféljenek.
Közúton is rengeted elmebeteg barom rohangál ön és közveszélyesen. Azok ellen is harcolnak.
Könnyebb ha azonosítható az illető.
Én a gépemet akár naponta meg tudom változatni úgy, hogy ne tudja azt mondani senk, hogy ezt látta tegnap.
Ha akarom piros, ha akarom fekete, ha akarom citromsárga, van 2 féle ruhám 20 felsőrészem...
De ha van egy rendszám a gépen, akkor ott nincs kecmec.
Nyilván nem a szőlőt metsző embert kéne buzdítani arra, hogy jelentsen fel egy neki nem szimpi quadost/motorst, mert akkor már csak 1 lépés és éljen szála...i..... :((((
Csak részben osztanám a véleményed,ugyanis ez nem amerika:))tehát ne várd azt.
Egyébként ha jobban ismernéd,nem nagyon kívánnád.
Ott hihetetlen nagy területek vannak magánkezekben,napokig mehetsz hogy,valakivel is találkoznál.
Tehát,dolgozzunk abból amink van,és ha apró lépésekkel is de haladjunk.
Előszőr is,a vesszőparipád a rendszámozás úgynéz ki megoldódik,bár nem értem hogy,miért fontos.Csekélységemet is lemeszeltek az erdőben(nem TT)rendszám,
forgalmi,jogsi,személyi minden volt,viszont a rend őrének csak a személyi kellett
ugyanis nem közút.Szerintem ha,rendszám nélkül nem térsz le az útról és nemmész
TT-re akkor,rendszámmal sem.
Másodszor:megint a megkülönböztetés(munka,sport,enduró,cross)ÖSSZEFOGÁS !!
Egyik sem jobb a másiknál,mindeggyik gépjármű ami" csak a kijelőlt helyen
közlekedhet"ami nincs ...sajnos.Még !
Lehet hogy,most mozdult valami.Az idézetten kívül most hallottam hogy,a másik
renitensek a lovasok-nak is sikerült pár útvonalat kiharcolni a Mecsekben.
Harmadszor:Azt kellene elérni hogy, az erdei utakat lehessen használni,ami
kétnyomsávos és nem TT,ezen elférne mindenki.A mezei utakon meg eddig is
Öröm ilyen hozzászólásokat olvasni, több okból is.
Egyfelől a stílusod és a hozzáállásod is tetszik.
Másrészt az idézetben olvasható hír is.
Ha közös a szándék, mindenre lehet megoldást találni - itt a bizonyíték. Mégpedig egy olyan térségben és olyan szervezet -Bükki Nemzeti Park- jóvoltából, akikről nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy példaértékű munkát végeznek, a Bükköt járva ordít a gondosságuk, a nagy létszámű tanösvény, a jelzett utak, tájékoztató táblák, látogatópontok -múzeumok, tanösvények, bemutatóházak, barlangok, stb.- állapota.
Dédes és környéke tényleg szép, a várhegy és a rom uralja a látóhatárt.
Ha endurós létemre nem zavartok ki,volna egypár gondolatom.
Pecas vagyok a Mecsekből és endurós,aki szereti a természetet ,viszont a TT-t csak gyalogosan.ahol nem TT ott is csak az utakon.
Előszőr is,ahelyett hogy mutogatnánk egymásra ki a kártékonyabb és ki a f..a gyerek
ossze kellene fogni,motoros és quados.
Sajnos mindenhol vannak idióták,ezen a motorizált oldalon és az ellenzőin is,
volt részem mindegyikben.Az ellenzők részéről sajnos kompromisszum készséget
eddig nem tapasztaltam,az erdőtörvény azon az oldalon áll és ehhez rgaszkodnak.
Valamikor volt Nagymátén egy összeröffenés erdészek,vadászok,Duna-Dráva nemz.park részvételével ellenünk.Voltak akik szorgalmazták a megoldás keresését
de a nagytöbbséggel szemben alul maradtak.
Az újság szerint keresik a megoldást(szerintem valaki aki nem ért hozzá kijelől egy
teljesen alkalmatlan és apró területet)
Kompromisszum részünkről megvan,hajlandóak lennénk egy a természet messzemenő figyelembevételével,kocsiutakon történő útvonal kijelölésében,
kialakításában is ami részünkre is megfelelő.
Egy példa hogy,meg lehet csinálni.Hát....sasoljatok !!
Ezt a Racing-MX SE honlapján olvastam:
"Az új pályánk
Az új pályánk Dédestapolcsányban készül. Ezt a mondatot remegve várták azok, akik majd nem jöhetnek ide (gyengébbek kedvéért: az MxM Se). Az igen nagy érdeklődést tapasztalhattuk a kattingatások irányából. Na de komolyra fordítva a szót, hogy miért pont Dédestapolcsány? Azért, mert gyönyörű környezet, homokos talaj, kb. 40-50 méteres szintkülönbség és a település vezetése felöl érkezett felkérésnek egyszerűen lehetetlen volt ellenállni. Ilyen szuper polgármestere, erdésze és testülete bizony nem minden településen terem! Minden segítséget megadnak és támogatnak, örülnek, hogy épül szépül a pálya. Hálás köszönet jár minden dédesinek,valamint a bükki nemzeti park embereinek a támogató, kedves hozzáállásukért! A pályáról csak elfogultan tudok nyilatkozni. Gyönyörű, és a legjobb természeti adottságokkal, a legjobb nyomvonallal és le- felugrókkal rendelkező pálya lesz az egész országban. Csaknem 2 km-es a motocross pálya, és akár 20 km-es enduros nyomvonalat van lehetőségünk kijelölni akár a fenyvesben, akár az erdőben. Szóval Dédesben épül a crossosok és endurosok álma! És ebben nem volt semmi nagyképűség . Büszke vagyok a csapatomra és köszönet nekik a fáradhatatlan munkájukért: Nics Robinak, Mizerák Lacinak és Zsarnai Bandesznak, a fiaimnak, azért hogy építettek maguknak egy olyan pályát, amilyen csak egyetlen egy lesz az országban! Remek emberek!"
Hogy-hogy nemzeti park emberei által támogatott, és bemegy a pálya erdőbe is?!?!? Eddig arról szóltak a hírek, hogy lelövik ott a motorosokat...
Előszőr megnéztem a dátumot........nem áprilisi tréfa.
Kb. mintha fognál egy hörcsögöt, leraknád magad elé, hogy "Na, hörcsög, most elmagyarázom, mik azok a prímszámok". :)
Ha szórakoztat, ám tedd, de sok eredményt ne várj tőle. :)
A dolog eléggé úgy fest, hogy egy hörcsögbolygón élünk.
Szerintem meg kell próbálni nem konfrontálódni, amíg lehet (pl. nem olvasni ilyen topikokat :), ha meg nem lehet -- mert pl. az erdőben cseszik szét a normális emberek pihenését --, akkor úgy kell venni, mintha idegesítő, genyó kis rovarok lennének.
Nem lehet az összeset agyoncsapkodni. (Pláne, mert törvényileg tiltott. :) Vannak, és kész. Megszívtuk.
"Az uj gépeknek direkt van EUs homologizációja és talán a világon mindenhol kaphat rendszámot csak nálunk nem! De azt a baromságot ki tudták találni,hogy adnak rendszámot de szilárd burkolaton nem használható:akkor hogy megyek tankolni?"
Eszem megáll... komolyan mondom, tényleg előfeltétel a pozícióba kerüléshez, hogy gyárilag hülye legyen az illető.
Ez a szemlélet egyébként országspecifikus, nálunk ez mondhatni evidencia.
Tényleg, akkor miként lehet levizsgáztatni? Sehogy? Nyilván lehetne valami megoldást találni... vagy aki pozícióban ül, az általában mindig tudatlan az életről? :-))
A majmolást arra értettem, hogy általában véve nem vagyok egy ilyen "hűűűű, Nyugaton bezzeg!"-gondolkodású, de e téren bizony irigykedtem.
Az 1996-os erdőtörvényben -szerintem- azért nincs szó quadról külön, mert akkor talán még nem is létezett, továbbá tudtommal nem arra tér ki a szövegezés, mivel nem lehet bemenni, hanem hogy miként lehet.
"A dolog hasonló azzal amikor a gyalogosok felháborodnak ha egy jármű a járdán közlekedik,ha meg az úttesten szaladgál egy gyalogos az autósok szidják."
No igen.
Volt rá példa, hogy mentem a kerékpárúton, szembe jött egy motoros. Gondoltam róla ezt-azt, főleg, hogy a főút a kerékpárút mellett halad 1,5 méterrel, tehát még útvonalat sem kellett volna módosítania. Ezután egy perccel látom, hogy szemben, a főúton, azaz a bicikliút mellett 1,5 méterrel, halad 3 bringás, ebből kettő egymás mellett.
Nem vagyok egy nyugatmajmoló típus, de a szellemiséggel van baj alapvetően. Ami közös, az már le van sz.... nálunk szerencsésebb történelemmel bíró országokban -bár ez tán inkább nevelés kérdése- egymás mellett halad a járda, a bicikliút és az autóút. És mindenki kőkeményen csak azon a sávon megy, ami neki épült... tavaly egy hetet voltam Németországban, és ledöbbentem. Nem is azon, hogy jobban kiépített a hálózat, tudom, mások a lehetőségek. De itt is sok helyen halad már együtt járda-bicikliút-autósáv.
Továbbá a megelőzés: nyilván sokan nem is tudják, mit lehet és mit nem.
A rendszám szerintem már égető szükség lenne egyfelől. Másfelől a szaküzletekben is kellene kapnia minden járművásárlónak egy tájékoztatót (persze most nem centiről centire részletezve az országot egy tájfutótérkép pontosságával, de nagyjából, megemlítve a nemzeti parki törzsterületeket, ill. elvi síkon, hová lehet, hová nem), hol, milyen feltételekkel használhatja a járművet.
S mint a Bükki Nemzeti Park ill. a Budai Tájvédelmi Körzet területén, elhelyezni a védett területeken táblákat, mivel lehet behajtani, mivel nem. Nyilván elrettentő ereje tömegével nincs, de ha páran visszafordulnak, már elért valamit a dolog.
Nem vagyok krossz- és quadbarát (bár az Eurosporton szoktam nézni a motokrossz vb futamait és még tetszik is), de ezt én sem, és más sem gondolhatja komolyan, hogy aki megteheti, hogy vesz egy ilyen gépet (még csak multimilliomosnak sem kell lenni, nyilván mindenkienk megvan a prioritása, mire költ és mire nem), még nem feltétlenül lelketlen és szar ember.
Aki végigtúrja a védett területeket, turistaútjelző-tájákoztató ill. tanösvénytáblákat tesz tönkre egy rúgással, az vandál nemes egyszerűséggel, s minden bizonnyal a gépről leszállva az élet más területén is egy egoista bunkó.
Olvasgattam a topicot. Nem is titok, hogy mint aktív természetjáró, krosszosok és quadosok kapcsán kialakult negatív tapasztalataim miatt írjak ide.
Azonban az a benyomásom, hogy az itt írogató quadtulajdonosok számára is kellemetlen az, amit egyesek művelnek.
Ami istenigazából talán nem is quadkérdés, hanem mentális probléma és inkább a vandalizmus kategóriája.
Aki ide regisztrál, nem tartom valószínűnek, hogy tojik a szabályokra. Persze önmagában véve már szabályellenes, hogy természetvédelmi területre motoros járművel mennek. Március elején mentem fel Kosd felől az Országos Kéken a Naszályra, még a faluban hallottam, hogy fent zúgnak a gépek. Saras habarcsot túrtak a szűk gyalogösvényen, a meredeken haladni képtelenség volt, egy lépés előre, kettőt visszacsúszva. A Kopasz-tetőnél és a Naszály környékén a ritka növényflóra, ami itt van, bizony megsínylette a túrást. Fent hóvirágtenger, persze abban is volt kár rendesen. Fától fáig kapaszkodva lehetett csak felmászni, vagy be a dzsindzsába...
Viszont nem védett területeken ki kellene alakítani pályákat, nincs mese. Mint pl. a piliscsévi krosszpálya. Nem tudom, milyen feltételekkel lehet használni, erre nincs rálátásom.