Sziasztok! Megint lenne egy laikus kérdésem. Korábban már beszéltük itt, hogy a gyári 195/55R15 méretű gumik helyett 195/65R15 gumikkal vettem a kocsim. (Korábban ezt már itt kitárgyaltuk pro és kontra). A hétvégén először mentünk 5-en a kocsival és eléggé vacak út szakaszok is voltak. A kérdésem, hogy ennyivel nagyobb kerék mértnél már természetes, hogy rosszabb utaknál bele-bele ér a gumi a rázkódáskor a kaszniba? Elég hülye hangja van ekkor és 40-50km/h-val tudtunk csak menni ilyen szakaszon óvatosan. Vagy lengéscsillapító csere is érik nálam. 3-4 emberrel terhelve nem szokott gond lenni.
A BRC magyarországi hivatalos partnerénél voltam. Ki lett olvasva az autó komputer és menet közben is léett olvasás az aktuális adatokkal.
A szervizes srác mondta el, amit én is. Az érdekelne, ha elvonatkoztatunk a gáztóll, akkor benzines indítását mi okozhat egy ilyen hibát, hogy nem indul elsőre.
Nem volt sok időm a szervíz én, de azért két dolog. A srác kereste egy érzékeny műszerrel a gáz eltünésének helyét, és nem talált semmit. A másik, hogy kerül a reduktorból a szívócsőbe a gáz? Sztem át kellene mennie a gáz injektoron, és akkor az egyik injektor a bűnös.
Néhány napja mászkálgattam egy chevrolet lacetti vel 1.4 es ,. Es olyat csinál a kocsi hogy rendesen mentem 60 nal meleg motoral éreztem hogy kivanj a sebességet a kocsi váltottam 5 be utana egyenletes tempóval mentem es ereztem hogy nyomom a gazt es lasul a kocsi utana félre altam kivettem sebességbol es elkeztem túrátattni a motort akar medig nyomtam a gaz pedalt padloig vagy csak ép egy picit 2000 res fordulat főle nem ment es egy idő utan vissza is esett a mutató leállítottam a motort es 5 per mulva elindultam haza utana mar nem csinalta ezt de ereztem hogy nem ugy megy ahogy kene . elotte 2 nappal is csinálta ezt kb 1 szer haza kellet huzni masnap tudtam menni vele egy csomot es semmi utana valo nap kise fordulok a kapubol es nem is gyorsult 5 km /h sebesség fölé ott ki is gyuladt a chek lampa akkor rá lett dugva egy nem profi gep ott a p0132 kodot irta vagyis lamnda szinda csere az megtörtént utana masfel napig tökéletes ment az autó es utana kezdte megint azt amit az elejen leirtam. mi lehet a problem fogalmam sincs hogy hol kezdjem ?? :(
Update 1. Most veszem észre, révén hogy sötét van. Beszállok a kocsiba, kocsikulcs nincs bedugva, benyomom a fékpedált és felkapcsolja a benti műszerfal világítást és a helyzetjelző első lámpákat is :O :O ez mi már? :D
Szevasztok! Kiégett a jobb féklámpa, semmi gáz, kicseréltem. Azóta folyamatosan világít a fék lámpa ha felkapcsolom a világítást. Mind1 hogy távolsági vagy tompított. A fék akkor is világít (a felső is). Miközben kicseréltem a kiégett izzót azt hozzá kell tennem hogy raktam azt autóba led világítást, de az szivargyújtóról megy. Ha kihúzom természetesen akkor is ég a fék lámpa. Szerintetek mitől lehet ez?
Nézesd meg a kinyomó csapágyat. Az enyém is zavaró hanggal kezdte , kuplung cserélve kinyomó csapággyal együtt. A csapágy teljesen szétesett, a forgó része kézzel mozgatva is rágó hangot adott. Persze magas fordulaton tutult meg zörgött. Azóta rendben van a hangja.
kombi lengéscsillapítójával vigyázz az összes katalógus a TECDOC-ra épül és el van cseszve mind mert összereferenciázza a 4/5 ajtóséval az SW-t pedig az SW gátlója szárban 2 házban 4mm el vastagabb
Mi a különbség a Lacetti 1.6 SW (J200) 2005 és egy Nubira 1.6 SW (KLAN) 2005 között alkatrészileg? Cserélnem kell a hátsó lengés csillapítókat lassan, továbbá nem találok kipufogót sehol hozzá.
Egy 2006-ban vásárolt lacetti sedan 1.4 benzin első tulajdonosa vagyok, és az elmúlt két héten megjelenő problémára kérnek tanácsokat.
Először menet közben érkező halk, furcsa, morgó hangra lettem figyelmes. Mivel tudtam, hogy a nyári gumik már a végét járják, ezért a tervezett új gumi vásárlásokat mind a tèlit, mind a nyárit előrehoztam, mivel első gondolatom a rosz gumi volt.
Lecserélték a gumit, három-négy napig minden rendben is volt, legalábbis így éreztem viszont utána a hang újra előjött, illetve erősödött. Jó, vittem szervizbe. Ott megállapították, hogy jobb első kerékcsapágy csere szükséges, illetve a bal oldalinak is van egy nagyon halk morgása, de azt még nem kell cserélni. Miután kész lett, munkába menet éreztem, hogy sokkal jobb, de halk morgás még mindig hallható, így vissza a szervizbe, ahol kicserélték a bal oldalit is. Két napig mentem, mikor sebbessègtől függően egyre erősödő hangot, morgást észleltem az utastérben. 90-100 környékén már nagyon zavaró, idegesítő volt. Vissza a szervizbe, ahol megnézték a hátsó kerèkcsapágyakat is, de azokkal nincs gond, mondják elmennek egy próbaútra. Visszaèrve közlik velem, hogy nagyon valószínű váltót kell cserélni, mert az búg, morog, de előtte csináljunk egy olajcserèt egy adalèkkal kiegèszítve, mert az javíthat a helyzeten. Kicserèltèk, próba, és nem hogy jobb lenne, de egyre rosszabbodik. (mondjuk azt el kell ismerni, hogy ezèrt a próbálkozásèrt nem is kértek pénzt). Most nem igazán lehet a kocsival közlekedni, mert már szinte elviselhetetlen a zaj benne. Főleg 90-100 környékén. Persze lassabb sebességnél is hallható, csak ott még elviselhető.
Eddig a kocsival soha nem volt baj, csak a kötelezőket kellett időnként cserélni, így meg is tartottam második autónak, és most is szeretném megjavíttatni.
Tudtok ebben segíteni, hogy mi lehet a baj, esetleg volt már valakinek ilyen tapasztalata? Esetleg megéri venni váltót bontóban? Ha igen mennyi km-t futott autóból?
Nekem ez az ajtókeret izé a légterelő miatt tört el..
_________________
Juggler 19, nekem is így kezdődött anno. 2004-es a gép, szelepcsere lett a vége. Igaz még sikerült gariban megoldani, bár addig húzták az időt, hogy kifussak a gariból, de az asztalra csaptam, felhívattam velük a GM-et és engedélyezték a garis cserét. Persze nem törvényszerű, hogy Nálad is ez a probléma. Ha a hibakódot megjegyzed, rá lehet kereresni a Google-n.
Hibakód ki lett olvasva. Azt most ne kérdezzétek, milyen hibakódot írt ki. Egy eddig megbízható "sufni" szervízbe hordtam. Először gyújtáskábelt cserltünk, de az nem oldotta meg a problémát. A szerelő srác azt mondta, hogy 99%-ra a szelepeket kellene kitakarítani, mert valószínű a lerakódás miatt nem nyit rendesen. De ez kb 80-100 ezres mutatvány lenne. Szóval nekifussak ennek a nagyobb költségnek? Sorry, de fölöslegeen nem dobnék ki ennyi pènzt az ablakon...
Namost a "hivatalos szerviz azt mondta" pontosan mit takar? Látta is szerelő az autót? Ha igen, megvan a hiba oka. Ha nem, még mindig el kell vinned egy gázautó szervizbe, ahol megmondják, mért viselkedik így, ahogy viselkedik.
Elviszed az autós egy az autódhoz értő szervizbe és kiolvastatod a hibát, nem véletlenül van az a szerviz lámpa, találgatni meg felesleges. Autó nélkül, műszerek nélkül, látatlanban mégis mit javasoljunk?
Tavaly augusztusban vásároltam egy 2006-os 1.4-es Lacettit. Az autóban 80.000 km volt. Szépen, minden gond nélkül ment az autó, míg el nem jött az ősz és a rossz idő. Hidegben indítás után kigyullad a szervízlámpa, illetve néha le is tilt egy hengert. Ha egy kicsit bemelegedik a motor, akkor utána semmi baj vele. Újraindítás esetén a szervízlámpa sem világít. Elmúlt a hideg, jött a nyár, a hibajelenség teljesen eltűnt, azonban mostanában megint előjött ugyanez a probléma. Mi lehet a hiba oka, illetve a megoldása?
Érdekes problémát tapasztaltam. Reggeli indításkor elsőre nem indul be az autó. Rögtön utána másodikra gond nélkül nagyon gyorsan.
Az autó gázos, d benzinnel indít és bizonyos vízhőfok után vált át gázra. Érzem a pici rántást és hallom a vezérlő kattanását, tehát szinte biztos a benzines indítás.
A gázrendszer BRC, a hivatalos szervíz a nyáron tesztelte és kis nyomásesést tapasztalt álló motornál. Azt mondta, ha nehezen indul lehet az oka a gázbejutás a reduktorból a szívócsőbe (átengedi a gázt oda), ami szépen lassan kiszorítja az oxigént és nem lesz elég a benzines keverékképzéshez. Az első indítás után jut be friss levegő és már indulhat.
Milyen más hiba szokott még hasonlóan előfordulni?
Ha elégetlen LPG jut a kipufogó rendszerbe, nem kellene jeleznie a computernek.
Hideg időben ez kellemetlen lehet. Néhány órás állás után nem tapasztaltam pl. munkahely 8 óra egy helyben. Éjszaka 10-15 órát áll.
kellene nézni adatlistát!elektromos hiba miatt ,még NEM kellett cserélnem ABS tömböt mechanikus miatt igen!Több jeladót és ABSgyűrűt/féltengelycsuklót is kellett már,kontakt sprayt autó közelébe nem engednék!