E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
(Júdáról) 1 Nézzétek, fut a hegyeken a hírvivő és hirdeti: „Szabadulás!” Tartsd meg ünnepeidet, Júda, teljesítsd fogadalmaidat, mert Béliál nem látogat el többé hozzád: mindenestül elpusztult. 2 Helyreállítja az Úr Jákob szőlőskertjét, és Izrael szőlőskertjét. A fosztogatók teljesen kifosztották, letördelték a vesszőket.
II. NINIVE PUSZTULÁSA
A támadás 3 Felvonul ellened a pusztító. Állj őrt a várfalon, őrizd az utat, övezd fel derekadat, gyűjtsd össze minden erődet! 4 Harcosainak vöröslik a pajzsuk, bajnokai bíborba öltöztek, harci szekereinek vasa tündöklik, amikor a harcba bevetik, lovasai toporzékolnak. 5 Az utakon vágtáznak a szekerek, végigszáguldanak a tereken. Olyanok, mint a tűz, mint a cikázó villám. 6 Bevetik az élcsapatot, megütköznek a hadoszlopok, megrohanják a várfalat, készen áll a védőtető. 7 Megnyílnak a folyóra néző kapuk, a palota rémüldözik. 8 Elfogják és fogságba viszik az Úrnőt, rabszolgái jajgatnak, mint a galambok, siránkoznak mellüket verdesve. 9 Ninive olyan, mint a medence, amelyből elillan a víz: „Álljatok meg, álljatok meg!” De senki nem fordul meg. 10 „Raboljátok az ezüstöt! Raboljátok az aranyat!” Kimeríthetetlen kincstár ez, tömérdek drágaság. 11 Lopás, rablás, fosztogatás! Kihagy a szív, a térdekremegnek, rémület vesz erőt a veséken, színét veszti minden arc.
1 Azután így szóltam: Halljátok hát, Jákob fejedelmei, és Izrael házának vezérei! Vajon nem nektek kellene-e ismerni a jogot? 2 Mégis gyűlölitek a jót, és a gonoszt szeretitek. 3 Amikor majd felfalják népem maradékát, bőrét lenyúzzák, csontját összetörik, amikor majd felaprózzák, mint a húst a fazékban, a pecsenyét a lábasban, 4 akkor majd kiáltanak az Úrhoz. De ő nem hallgatja meg őket; elrejti majd előlük arcát abban az időben a bűnök miatt, amelyeket elkövettek.
A haszonleső próféták ellen
5 Ezt üzeni az Úr a prófétáknak, akik félrevezetik népemet: Ha van mit a foguk alá venniük, azt hirdetik: „Béke!” De ha valaki nem tömi a szájukat, hadat üzennek ellene.6 Nos, ezért látomás helyett éjszaka borul rátok, jövendölés helyett sötétség tör rátok. Lenyugszik a nap a próféták felett, a nappal éjszakára fordul. 7 Akkor majd megszégyenülnek a látók, szégyen borítja a jövendőmondókat. Mindannyian elfödik arcukat, mert nem jön az Istentől üzenet. 8 Engem azonban erő tölt el, az Úr Lelke, igazság, bátorság, hogy feltárjam Jákob előtt vétkét, Izrael előtt gonoszságát.
A felelős vezetőkhöz: Sion elpusztul
9 Halljátok hát, Jákob házának fejedelmei, és Izrael házának vezérei, ti, akik megvetitek az igazságot, és ami jogos, azt kijátsszátok! 10 Ti, akik vérdíjból építitek fel Siont, és gonoszságból Jeruzsálemet! 11 Fejedelmei ajándékért szolgáltatnak igazságot, papjai bérért döntenek, prófétái ezüstért jövendölnek. És még az Úrban bizakodnak! Azt mondják: „Nemde közöttünk van az Úr? Nem érhet minket semmi veszedelem!” 12 Bizony, ezekért, vétkeitek miatt, felszántják Siont, mint a szántóföldet, Jeruzsálem romhalmazzá válik, a templom hegye erdő borította magaslattá.
Köszönöm Teremtő atyám hogy meghalgatad kérésemet, tudtam hogy beteljesited, az aratás már elkezdődőtt 2011 -ben. a 3 sarlóval hosszú nyele volt. Te kezed is hosszú az újjad is a felhő között.
Képeket is felraktam de a sötétség jobb nekik, azért csukják be a szemüket nem látnak és nem hallanak.
Énok könyvét még egyszer át vizsgálom még van időm, más szisztémával írták, (fejezet :37-70-ig ) a választottak értik azt elkészítették. Mindegyik a saját íze szerint változtat, szándékosan sátán vezeti félre őket.
Dániel bűnbánó imádsága. 1 Első éve volt annak, hogy Achasvéros fia, a médek nemzetségéből való Dárius a káldeusok birodalma fölött uralkodott. 2 Uralkodásának első esztendejében, én, Dániel, megértettem a szent könyvekből, hogy annyi évnek kell elmúlnia, amennyit az Úr Jeremiás próféta által előre megmondott, vagyis hogy Jeruzsálem pusztulása hetven évig tart. 3 Istenhez, az Úrhoz fordultam, s böjtölve, szőrzsákban és hamuban buzgón imádkoztam és esdekeltem hozzá. 4 Könyörögtem az Úrhoz, az én Istenemhez és bűnvallomást tettem ezekkel a szavakkal: „Ó Uram, nagy és félelmetes Isten, hozzád könyörgök. Te megtartod szövetségedet, és irgalmat tanúsítasz azok iránt, akik szeretnek és megtartják parancsaidat. 5 Vétkeztünk és gonoszságot műveltünk, gonoszok és lázadók lettünk, megszegtük parancsaidat és törvényeidet. 6 Nem hallgattunk szolgáidra, a prófétákra, akik a te nevedben szóltak királyainkhoz, fejedelmeinkhez, atyáinkhoz és az ország egész népéhez. 7 Te igazságos voltál, Uram, nekünk pedig mind a mai napig szégyen borítja arcunkat, nekünk, Júda férfiainak, Jeruzsálem lakóinak, Izrael egész népének, akik közel vagy távol laknak azokban az országokban, ahová száműzted őket, amiért elpártoltak tőled. 8 Uram, pirul az arcunk, a királyainké, fejedelmeinké és atyáinké, mert vétkeztünk ellened. 9 De te, Urunk és Istenünk, irgalmas vagy és megbocsátasz, bár lázadoztunk ellened. 10 Nem hallgattunk az Úrnak, a mi Istenünknek a szavára, s nem éltünk törvénye szerint, amelyet szolgái, a próféták által adott nekünk. 11 Egész Izrael megszegte törvényedet, és elfordult tőled, hogy ne is hallja figyelmeztetésedet. Ezért zúdult ránk az átok és a fenyegetés, amely meg van írva Mózesnek, Isten szolgájának könyvében, mert továbbra is vétkeztünk ellene. 12 Erre teljesítette szavát, amelyet kimondott ránk és vezetőinkre, akik kormányoztak minket, hogy olyan csapást zúdít ránk, amilyen még nem fordult elő az egész ég alatt, csak Jeruzsálemmel.
24 Mert megváltásunk még reménybeli. Az a remény viszont, amit már teljesedni látunk, többé nem remény. Amit valaki lát, azt reméli? 25 Ha tehát reméljük, amit nem látunk, várjuk állhatatosan.
28 Tudjuk azt is, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden javukra válik, hiszen ö saját elhatározásából választotta ki őket.
38 Biztos vagyok ugyanis benne, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelemségek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmasságok, 39 sem magasság, sem mélység, sem egyéb teremtmény el nem szakíthat bennünket Isten szeretetétől, amely Krisztus Jézusban, a mi Urunkban van.
18 Ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket.
Most is azt teszik, sajnos ! Sok ember szenved a sátánok miat
Teremtő Isten és Jiftach bíró kérem a segitséget! Isten létezésének bizonyítás, a te képmásodat a te népedet támadják a sátánok !Lesz nekik váratlan meglepetés.
Nagyon várnak benneteket a hűségesek!
Tudom itt vagytok, ti hűsségesek mindent tudtok, Nehémiás hű de sokan vagytok ! De jó lessz aki a hűségesek találkozni fognak veletek, ők is örvendezni fognak, mint én most!
Máté 6:9-13
Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved; Jöjjön el a te országod; legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is.
A második látomás: szarvak és kovácsok.1 Azután fölemeltem tekintetem és látomást láttam. Volt ott négy szarv. 2 Megkérdeztem az angyalt, aki beszélt hozzám: „Mik ezek a szarvak, Uram?” Azt felelte: „Ezek azok a szarvak, amelyek szétszórták Júdát [Izraelt] és Jeruzsálemet.”
4 Megkérdeztem: „Mit fognak ezek itt csinálni?” Azt mondta: „[Ezek azok a szarvak ott, amelyek szétszórták Júdát, úgyhogy senki sem merte fölemelni a fejét.] S ezek most idejöttek, hogy legyőzzék őket, [hogy letörjék azoknak a nemzeteknek a szarvát, amelyek fölemelték a szarvukat Júda országa ellen és szétszórták]”.
A harmadik látomás: a zsinórmérték. 5 Azután fölemeltem tekintetem és látomást láttam. Egy embert, akinek mérőzsinór volt a kezében. 6 Megkérdeztem tőle: „Hová mész?” Azt felelte: „Megmérem Jeruzsálemet, hogy lássam, mennyi a szélessége és mennyi a hosszúsága.” 7 Az angyal, aki hozzám beszélt, mozdulatlan maradt, és egy másik angyal jött eléje. 8 Az előző így szólt: „Szaladj, mondd el ezt annak az ifjúnak: Nem övezi majd fal Jeruzsálemet a benne lakó emberek és állatok sokasága miatt. 9 Ezt mondja az Úr: Magam leszek a tüzes fal körülötte, és én leszek a dicsősége.”
Felhívás a száműzöttekhez 10 Jaj, jaj! Meneküljetek Észak földjéről! [– mondja az Úr –], [mert a négy szél irányába szórtalak szét benneteket – mondja az Úr.] 11 Jaj, Sion, mentsd meg magadat, aki Babilonban laksz! 12 Mert ezt mondja a Seregek Ura [az ő dicsősége küldött engem] a népekhez, amelyek kifosztottak titeket, [mert ha valaki hozzátok ér, olyan, mintha a szempillámhoz érne]:
14 Örülj és ujjongj Sion leánya, mert nézd, máris jövök, hogy nálad lakjam – mondja az Úr.
16 Júda az Úré lesz, mint az ő öröksége a szent földön, és ő újra kiválasztja Jeruzsálemet. 17 Némuljon el minden test az Úr színe előtt, mert ébred már és elindul szent hajlékából.
A meggondolatlanul vállalt kezesség 1Fiam, ha kezességet vállaltál másért, idegennek adtad a kezed, 2 s így szád szava által tőrbe estél, ha foglyává váltál saját szavaidnak, 3 akkor, hogy szabadulj, fiam, ezt tegyed, mert embertársad kezébe kerültél: Menj, siess és zaklasd embertársadat. 4 Ne hunyd be szemedet álomra, a szempilládat ne hagyd elszunnyadni! 5 Mint zerge a hálóból, szabadítsd ki magad, vagy mint a madár a tőrből!
A lusta és a hangya 6 Te lusta, menj el a hangyához, nézd meg, hogy mit csinál és akkor bölcs leszel:
9 S te lusta, meddig akarsz még heverészni? Mikor akarsz végre fölkelni álmodból? 10 „Még egy kis alvás, még egy kis szendergés, keresztbe font karral még egy kis pihenés!” 11 Így rád tör a szegénység, mint az útonálló, s mint valami koldus, a nyomor.
A KÖNYV CÉLJA 1 Salamonnak, Dávid fiának, Izrael királyának mondásai, 2 hogy bölcsességet, fegyelmet tanuljunk, és megértsük az értelmes beszédet; 3 hogy világos útmutatást kapjunk, igazságosságra, jogra, becsületre; 4 hogy a tapasztalatlan okosságra tegyen szert, az ifjú meg tudásra és körültekintésre. 5 Ha bölcs hallgatja őket, gyarapítja tudását, az értelmes megtudja, hogyan kormányozzon. 6 Hogy megértsük a mondást és a hasonlatot, a bölcsek szavait s fogós kérdéseit.
I. BEVEZETŐ7 A bölcsesség kezdete az Úrnak félelme, ám a balgák megvetik a bölcsességet és az intést.
A BÖLCSESSÉG AJÁNLÁSA
Óvás a gonosz cimboráktól 8 Hallgass, fiam, atyád intelmére, s ne vedd semmibe anyád tanítását! 9 Hisz díszes koszorú ez a fejedre, ékes aranylánc a nyakadba. 10 Fiam, ha a bűnösök rosszra csábítanak, ne egyezz bele! 11 Ha így szólnak hozzád: „Gyere velünk, vérre leselkedünk, ártatlannak ok nélkül tőrt vetünk, 12 úgy elnyeljük őket élve, mint az alvilág, az egészségest csakúgy, mint azt, aki sírba készül, 13 mindenféle drága kincset szerzünk, megtöltjük zsákmánnyal a házunkat, 14 s velünk együtt részesedsz a sorsoláskor, mindannyiunknak közös lesz az erszényünk.” 15 Fiam, ezekkel ne indulj el egy útra, tartsd távol lábadat ösvényüktől.
Vannak olyan érvek (pl. az 1947-ben megtalált holt-tengeri tekercsek), amelyek megkérdőjelezhetetlenné teszik Isten gondviselését a Biblia szöveghűségén.De aki megismeri az Isten szavát, és igaznak fogadja el, annak megnő a felelőssége is. Úgy látom, hogy ezt a plusz felelősséget jelenleg nem engedi meg Isten mindenki életében.
Jól láttad!
A 11_11. (1947.01.01.született ez sem a véletlen! )
Számomra is egyértelmű,hogy ezt a plusz felelősséget jelenleg nem engedi meg Isten mindenki életében.
Mindenkinek a saját döntése,miben hisznek, és kinek.
Miben hisz , aki nem hisz ?Tisztában vagyok vele, meg is tapasztaltam, sokat tanultam
de én csak azt írom kékkel, ami fentről van.
Én úgy érzem ez volt az útolsó üzenet, amit le kellet írnom. 4589. lap.
Köszönöm a megtisztelő figelmet amit fentről kaptam, és tovább adhattam!
Teremtés könyve 1. fejezet27 Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt, férfinak és nőnek teremtette őket. ( nekem ,érthető és világos )
A zsidó és a keresztény vallások közös alapdokumentuma azok az írások, amelyeket Alexandriában, valamint Palesztinában gyűjtöttek a zsidó értelmiségiek.
A legkorábbi írások, amelyek az i.sz.e. 1000-es évekből származnak és az azt megelőző 5-600 év szájhagyományát foglalják írásba, a "Tórában" találhatóak.
Ez a mű, amit tévesen Mózesnek tulajdonítottak, 600 éven keresztül állandóan változtatva lett a mindenkori vallási vezetők gusztusa szerint és a mostani formáját i.sz.e.400 körül érte el. Ettől az időtől számít szentnek és istentől sugalmazottnak.
Minél keserűbb volt a zsidók sorsa (babilóniai fogság), annál több ú.n. próféta lép színre, hogy a népet "vigasztalja", vagy buzdítsa.E próféták írásai is a gyűjteménybe kerültek és kellő válogatás után i.sz.e.200-300 között lezárták az összeállítást.
Az i.sz. 90-100-ban a jamnai zsinaton a zsidók a palesztinai összeállítást ismerték el az Ószövetség hivatalos dokumentumának (palesztinai kánon).
A kezdeti keresztény közösségek az alexandriai (alexandriai kánon) változatban ismerték meg az Ószövetséget, ez lett a katolikusok Szentírása.
A reformátorok a rövidebb, palesztin kánont tartották "sugalmazottnak".
Meg kell még említeni az u.n. apokrifeket, amelyek ugyanolyan célzattal és istenre való hivatkozással íródtak, mint a többi, de sem a zsidóknak, sem a keresztényeknek nem tetszett a tartalma és ezért nem ismerték el szent könyveknek.
Összegezve: ősrégi mesék és ahhoz fűződő értelmezések és magyarázatok írásos dokumentjai közül a vallási hatalom képviselői a nekik tetszőket szentnek, isteni sugallatnak nevezik. :))
Biblia nem hazudik, Isten szava, minden nemzedéken ismétlődik!
Nem vagyunk egyedül ,sokan feltámadtak már áldott legyen a Teremtő és hűséges követőid, nagyon sokat dolgoztok, megérdemlitek az örök élettett, ti már megkaptátok biztos megérdemeltétek. Most Jóbra gondoltam , a sátán nem tudta félre vezetni.
Nekünk is türelmesnek kell lenünk, vigyázni a fény ki ne aludjon.
18 Ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket.19 Ha a világból valók volnátok, mint övéit szeretne benneteket a világ. De mert nem vagytok a világból valók, hanem kiválasztottalak benneteket a világból, gyűlöl benneteket a világ.
1 A gazdag nem alszik, ezért soványodik, a sok gond elűzi az álmát. 2 Elűzi az álmát a megélhetés gondja, mint súlyos betegség, nem hagyja aludni. 3 A gazdag fárad a vagyon gyűjtésével, amikor meg pihen, akkor mulatozik. 4 A szegény küszködik, mert nincsen vagyona, amikor meg pihen, akkor szűkölködik. 5 Az arany bolondja nem marad bűntelen, s aki pénz után fut, azt becsapják vele. 6 Az aranynak sokan estek áldozatul, nem tudták elkerülni a vesztük.
8 Boldog az a gazdag, aki bűntelen marad, aki nem lohol folyton a pénz után. 9 Hol lelhető ilyen, hadd dicsérjük meg, mert hisz csodadolgot vitt végbe népe közt?
11 Ezért szilárd lábon áll a gazdagsága, jótetteit zengik az egybegyűlt közösségben.
A lakomák
12 Amikor nagy ember asztalánál ülhetsz, akkor ne te nyisd ki elsőnek a szádat. Ne jegyezd meg: milyen sokat tálaltak fel!
A bor
31 Borozgatás közben ne szóld le barátod, és ne vesd meg a vidámsága miatt. Ilyenkor ne intézz becsmérlő szót hozzá, pénzköveteléssel se zaklasd ilyenkor.
„Nem tudjátok, hogy a világgal való barátkozás ellenségeskedés Istennel?
János apostol is figyelmezteti a hívőket: Ha valaki a világot szereti, nincs meg abban az Atya szeretete. Mert mindaz, ami a világban van, a test kívánsága és a szemek kívánsága és az élet kérkedése, amely nem az Atyától van, hanem a világból.[17]
Az Újszövetség alapján minden ember szentségre hivatott el. A katolikus szent, Vianney Szt János is határozottan szembeszállt azokkal, akik úgy vélték, az üdvözülésheznem kell szentté válni, elég valamennyire jónak lenni.[18]
A bűn elcsúfította, sőt csaknem kitörölte az emberben Isten képmását.
Felmagasztal. Ez a szó azt jelenti: magasra emelni, valakit másokhoz képest naggyá tenni vagy nagynak nyilvánítani. A B különböző viszonylatokban használja ezt a fogalmat.
1. Istent mindenekelőtt a saját tettei magasztalják föl. Ezek a tettek - akár egyénileg átélt csodák (mint pl. Sára, Anna, Dániel és társai, Erzsébet és Mária, Péter, Pál és Szilász életében), akár próféták által értelmezett történeti események akár a bölcsesség-irodalomban boncolgatott természeti tünemények mind annak jelei, hogy Isten fölötte áll minden egyéb látható vagy láthatatlan hatalmasságnak (Jób 40,6-14; Zsolt 89,7-9; Ézs 2,11.17; 33,10; 46,5-11).
2. Felmagasztalják Istent azok az emberek, akik csodás tetteit látva, hódolattal borulnak le előtte, és nevét dicsőítik. Nemcsak Izráel fiai (2Móz 15,1-18; 1Sám 2,1-10; Zsolt 34,4; 97,9; Lk 1,16-55.68-79), hanem más népek fiai közül is sokan (2Kir 5,17; Zsolt 66,3k; Dán 3,28-33; 6,26-28).
3. Isten felmagasztalja az őt felmagasztaló Krisztust (Fil 2,6-11), földi életében teofániák és mennyei szózatok által (Mt 3,16-17; 17,1-5), halála után pedig feltámasztása és mennybevitele által (ApCsel 2,33-34; 5,30-31; Ef 1,20-22; Zsid 2,9; Jel 5,6kk). Krisztus felmagasztalásának kifejezésére szolgál az Isten jobbjára (Mk 12,36; 14,62; ApCsel 2,33; 7,55-56; Róm 8,34; Kol 3,1; Zsid 1,3; 10,12; 12,2; 1Pt 3,22), ill. a mennyei trónra ültetés képe (Mt 25,31; Jel 22,1.3).
4. Isten embereket is felmagasztal. Az 1Móz 1,26-29 és a 8. zsoltár szerintIsten az embert,tehát az egész emberi nemet azzal magasztalta fel, hogy tükörképeként és képviselőjeként a teremtett világ élére állította.Az ily nagy méltóságra emelt embert a bűn meggyalázza(Péld 14,34b), az (isteni) igazság és bölcsesség keresése pedig felmagasztalja (Péld 4,8; 14,34a).
Az egyetemes emberi méltóságon belül a B több helyütt beszél egy-egy ember vagy közösség különleges felmagasztalásáról.
Isten felmagasztalja választott népét (2Móz 19,5-6 = 1Pt 2,9; Zsolt 148,14; ApCsel 13,17), de más népeket is (Ám 9,7; JSir 2,17; Zsolt 89,43); Izráel felkentjeit (Józs 3,7; 1Sám 2,10; 2Sám 5,12; 2Krón 9,8; 32,23; Zsolt 18,49; 89,20), de más népek királyait is (Ézs 41,2; 44,28-45,7; Jer 27,6; Jn 19,11); engedelmes Szolgáját (Ézs 52,13), a benne bízókat (Zsolt 37,34; 125), a védtelen szegényeket és elnyomottakat (1Sám 2,8; Zsolt 113,7), az összetört szívűeket (Jób 5,11) és az alázatosokat (Mt 23,12; Jak 4,10; 1Pt 5,6). A Krisztust befogadó, újjászületett hívőket Isten arra méltatja, hogy őket is fiainak tekinti (Jn 1,12-13; Zsid 12,7-8; 1Jn 3,1-2) és Fiának
A Bibliában szent mindaz, ami Istené, és ami Isten köréhez tartozik. A szentség Isten elválaszthatatlan tulajdonsága; abszolút értelemben vett erkölcsi tisztaság. Amikor élettelen dolgokra, időszakokra, helyekre vagy tevékenységekre használja ezt a kifejezést a Biblia, az azt jelenti, hogy ’elkülönített’ vagy ’Istennek szentelt’, el van különítve az általános használattól.
Az Újszövetség szóhasználata a szent szót többnyire Istenre, a bűntelen szellemi lényekre (angyalok) és gyakran az istenfélő személyekre, az őskeresztényekre alkalmazza. Ez utóbbi szerint szent az, aki Jézushoz hasonlóan tiszta és kegyes életet él.
Diplomáciai kapcsolatok ápolására is használták az olajat. Királyok trónra lépése alkalmával a baráti országok uralkodói követeket küldtek, akik az új királynak királyi palástot és finom olajat vittek ajándékul. Szokás volt Egyiptomban a magas rangú hivatalnokok felkenése, Babilóniában pedig a papok felkenése is.
A kereskedelmi életben a szerződéseket közös lakomával erősítették meg. Ilyenkor a szerződő felek egymás fejét olajjal kenték meg. Ezzel ratifikálták a szerződést.
Az ÓSZ elsősorban a király felkenetéséről beszél. Izráel a környezetében élő államoktól vette át a királyság intézményét. 1Sám 8,4k szerint Izráel vénei azért kértek királyt Sámuel prófétától, mert a többi népeknél ez volt a szokás. A királysággal együtt meghonosodtak az ehhez tartozó szokások, a királyi udvartartás rendje, így többek között a király felkenése is. A felkent szó legtöbbször királyt jelent az ÓSZ-ben (1Sám 2,10.35; 16,6; 24,7.11; 26,9.11.16; 2Sám 1,14.16; 19,22; 22,51; 23,1; Zsolt 2,2; 18,51; 20,7; 28,8; 84,10; 89,39.52; 132,10.17). Idegen királyt nevez az Úr felkentjének Ézs 45,1: a perzsa Círust, aki megengedte a babiloni fogságban élő zsidók hazatérését.
Az ÚJ.SZ Jézust nevezi Felkentnek, Krisztusnak. Az Ő felkenetése egyszerre jelent királyi (ApCsel 4,25-27; Zsid 1,9), prófétai (Lk 4,18) és papi karizmát (ApCsel 10,38; Zsid 5,10). Jézus a keresztelés alkalmával kapta meg a küldetésének betöltéséhez szükséges Szentlelket
(Mt 3,16; Mk 1,10k; Lk 3,21k). A Jézus keresztelése alkalmával elhangzott Isteni kijelentés arról a mennyei eseményről ad hírt, hogy az ég és a föld Teremtője trónra emelte és királlyá kente Fiát (Zsid 1,3-13).
Köszönöm hogy Teremtő, képmásának teremtettek, és ahol megtapasztaltam pár dolgot a szeretet a legnagyobb, ezt itt a földön nem tapasztaltam meg , hiszen ti is tudjátok le is van írva rég a Bibliában .
Látomás a négy vadállatról. 1 Baltazárnak, Bábel királyának 1. esztendejében Dániel álmot látott fekvőhelyén; látomás jelent meg szeme előtt. Az álmot rögvest leírta. Így hangzik: 2 Ezt jelenti Dániel: Éjszakai látomásomban azt láttam, hogy íme, az ég négy szele a nagy tenger ellen támadt.
4 Az első olyan volt, mint az oroszlán, de sasszárnyai voltak. Láttam, amint kitépték a szárnyait, de aztán fölemelték a földről, s mintha ember lett volna, két lábára állították, sőt emberi szívet is kapott. 5 A második vadállat, lám, olyan volt, mint a medve; félig fölegyenesedett, s a szájában a fogai között három borda volt. Így biztatták: „Kelj fel, és egyél sok húst!”
7 Ezután, íme, éjszakai látomásomban egy negyedik vadállatot is láttam. Félelmetes, rettenetes és szörnyű erős volt. Hatalmas vasfogai voltak: falt és rágott, a maradékot pedig széttiporta a lábával. Egészen más volt, mint a többi vadállat, tíz szarva volt. 8 Amint a szarvakat figyeltem, lám, még egy kis szarv nőtt ki közöttük. De előbb az addigi szarvak közül hármat kitéptek. Lám, ezen a szarvon emberi szemhez hasonló szemek voltak, meg fennhéjázón beszélő száj.
Látomás az Ősöregről és az Emberfiáról. 9 Amint néztem, egyszer csak trónokat állítottak fel, és az Ősöreg leült. Ruhája fehér volt, mint a hó, fején a haj tiszta, mint a gyapjú. Trónja lobogó lángból volt, kerekei meg izzó parázsból. 10 Tűzfolyó eredt belőle és folyt tovább. Ezerszer ezren szolgáltak neki, és tízezerszer tízezren álltak előtte. Ítéletet tartottak, és felnyitották a könyveket.
12 A többi vadállat is elvesztette hatalmát, de egy meghatározott időre még életben maradhattak. 13 Láttam az éjjeli látomásban, hogy íme, az ég felhőin valaki közeledik. Olyan volt, mint az Emberfia. Amikor az Ősöreghez ért, színe elé vezették. 14Hatalmat, méltóságot és királyságot adott neki. Minden népnek, nemzetnek és nyelvnek neki kellett szolgálnia. Hatalma örök hatalom volt, amely nem enyészik el soha, és királysága nem megy veszendőbe.
A látomás magyarázata. 15 Nekem, Dánielnek emiatt megrendült a lelkem, s elmém látomásai megzavartak. 16 Odamentem az ott állók közül az egyikhez, és megbízható felvilágosítást kértem tőle mindezek felől. Szóba állt velem, és megmagyarázta nekem a dolgok értelmét:
18 De a Fölséges szentjei nyerik el a királyságot, és az országot örökké birtokolni fogják, örökkön-örökké.” 19 A negyedik vadállatról is szerettem volna bizonyosat tudni, amely egészen különbözött a többitől, és igen rettenetes volt. Fogai vasból voltak, karmai meg bronzból. Falt és rágott, a maradékot pedig széttiporta a lábával. 20 Továbbá a fején levő tíz szarvról, s arról a másikról, amely kinőtt és amely előtt a három szarv lehullott. Ennek szemei voltak, és fennhéjázón beszélő szája, és nagyobbnak látszott, mint a többi szarv. 21 Láttam, hogy ez a szarv hadat viselt a szentek ellen, s legyőzte őket, 22 míg el nem jött az Ősöreg, és igazságot nem szolgáltatott a Fölséges szentjeinek, s míg el nem érkezett az idő, és a szentek el nem foglalták a királyságot.
24 A tíz szarv (ezt jelenti): ebből az országból tíz király jut hatalomra. Utánuk pedig egy másik kerül uralomra. Ez különbözik a többiektől, és három királyt megaláz. 25 Beszédeket mond a Fölséges ellen, és eltiporja a Fölséges szentjeit. Azt tervezi, hogy megváltoztatja az időket és a törvényeket. Mindnyájan a kezébe kerülnek egy időre, két időre és egy fél időre.>>>>>>>> 26 Akkor ítéletet tartanak, s megszűnik uralma, széttiporják, úgyhogy végleg megsemmisül. 27 Azután a Fölséges szentjeinek népe nyeri el a királyságot, a hatalmat és a legnagyobb országot az egész ég alatt. Az ő országa örökkévaló ország lesz, neki szolgál, és neki engedelmeskedik minden uralkodó.” 28 Itt végződik a jelentés. Engemet, Dánielt, gondolataim úgy megrémítettek, hogy arcom színe is elváltozott. A dolgot jól szívembe véstem.
Az Új-Szövetség görög szövege az “aion” szót; melléknévként pedig az “aionosz” szót használja
Az egész Bibliában ezek 541-szer fordulnak elő. A különböző új-testamentumi szótárakban az “aion” szónak sokféle jelentése van. Az “aion” és “aionosz” – mint főnév és melléknév – jelentése : hosszú idő, régidő, ősidő, hajdankor; negatív értelemben: soha, soha többé, befejezés (pl. világvégére vonatkozólag, aratás ideje), életfogytiglan, generációk, jövőbeli korszak, állandóan, tartósan. Az "örök kárhozat " forditási hiba
A nép vezetői ellen 1 Jaj a lázadó és tisztátalan városnak, a hatalmaskodónak!
3 A főemberek olyanok ott, mint az ordító oroszlánok. Bírái, mint az esti farkas: reggel nincs min rágódniuk. 4 Prófétái fennhéjázók és gonosztevők, papjai megszentségtelenítik, ami szent, és megszegik a törvényt. 5 Csak az Úr igaz ott, aki nem művel semmi gonoszat: minden reggel kihirdeti törvényét, egyetlen hajnalban sem mulasztja el, és a gonoszságot nem ismeri.
Tanulság a népek sorsáról 6 Elpusztítottam a népeket, bástyáik leomlottak: kihalttá tettem utcáikat, nem jár ott senki sem. Városaikat kifosztották, nincs ember, aki lakja őket. 7 Azt gondoltam: „Te majd félsz engem, megfogadod az intelmet; nem tévesztheti szem elől, hogy hányszor meglátogattam.” De nem! Sietve tovább folytatták gonosz üzelmeiket. 8 Azért várjatok csak rám – mondja az Úr –, a napra, amelyen felállok és vádat emelek. Mert elhatároztam, hogy egybegyűjtöm a népeket, összegyűjtöm az országokat, hogy rájuk zúdítsam haragomat, indulatomnak egész hevét.
IV. ÍGÉRETEK
A pogányok megtérése 9 Igen, akkor majd tiszta ajkat adok a népeknek, hogy mindannyian segítségül hívhassák az Úr nevét, és egy szívvel szolgáljanak neki. 10 Etiópia folyóin túlról is hoznak majd nekem áldozatot az én híveim.
Izrael maradéka 12 Nem hagyok meg belőled, csak egy szerény kis népet, amely az Úr nevében reménykedik:
Örömének 17 Veled van az Úr, a te Istened, az erős Szabadító! Örül majd neked nagy örömmel, újjáéleszt szeretetével, örül majd neked ujjongó örömmel, mintha ünnepet ülne. 18 A balsorsot elfordítottam tőled, hogy ne viseld többé a gyalázatot.
Visszatérés a szórványból 20 Abban az időben hazavezetlek titeket, abban az időben összegyűjtlek benneteket. Dicsőséget és hírnevet szerzek nektek a föld népei között, amikor majd jóra fordítom sorsotokat, a szemetek láttára – mondja az Úr.
Egyiptom ellen. 1 Fenyegető jövendölés Egyiptom ellen: Lám, az Úr gyors felhőn szállva Egyiptomba érkezik. Egyiptom bálványai megremegnek színe előtt, és az egyiptomiaknak megolvad a szívük keblükben. 2 Akkor fellázítom egymás ellen az egyiptomiakat, és harcolni fog testvér a testvér ellen, barát a barát ellen, a város a város ellen, ország az ország ellen.
5 Elapadnak a Nílus vizei, a Folyam teljesen kiszárad.
8 Búsulnak majd a halászok, s gyászolni fognak, akik a Nílusba horgot vetnek. Azok is, akik a vízen szétterítik hálóikat, keseregni fognak. 9 Kudarcot vallanak, akik lennel foglalkoznak, akik fésülik és fehér gyolccsá szövik. 10 A takácsok tönkremennek, s a napszámosok szívét gond emészti. 11 Bizony, esztelenek Szoán fejedelmei, s a fáraó legbölcsebb tanácsosai balgák. Hogy is mondhatjátok a fáraónak: „Bölcsek tanítványa vagyok, ősi, királyi nemzetségből való.” 12 Nos, hol vannak most a bölcseid? Álljanak elő és mondják meg: Mit határozott a Seregek Ura Egyiptom felől? 13 Szoán fejedelmei esztelenek lettek, Nof főemberei tévedtek. Egyiptomot tévútra vitték tartományainak kormányzói.
15 Ezért Egyiptom nem vihet végbe semmit sem, hiába próbálja akár a fej, akár a farok, akár a pálma, akár a káka.
Egyiptom és Asszíria megtérése. 16 Azon a napon az egyiptomiak olyanok lesznek, mint az asszonyok: félni fognak és rettegni, amikor a Seregek Ura fölemeli ellenük a kezét. 17 Akkor Júda földje rémületére lesz Egyiptomnak, ha csak említi is valaki, már megijed Egyiptom attól, amit a Seregek Ura határozott ellene. 18 Azon a napon öt olyan város lesz Egyiptomban, ahol Kánaán nyelvén beszélnek, és a Seregek Urának nevére esküsznek, az egyiknek „a Nap városa” lesz a neve. 19 Azon a napon oltára lesz az Úrnak Egyiptom országának belsejében, és emlékoszlopa lesz az Úrnak a határhoz közel. 20 Mindkettő jel lesz és bizonyság a Seregek Ura számára Egyiptom földjén. És ha a szorongatás idején az egyiptomiak az Úrhoz kiáltanak, szabadítót küld nekik, hogy megoltalmazza és megmentse őket. 21 Az Úr kinyilatkoztatja magát nekik, és az egyiptomiak elismerik az Urat azon a napon, sőt véres áldozatokkal és ételáldozatokkal fognak hódolni neki. Fogadalmat is tesznek az Úrnak és teljesítik is.
A negyedik látomás: Józsue főpapi koronája.1 Megmutatta nekem Józsue főpapot, amint az Úr angyala előtt állt. Jobbján a sátán állt, és vádolta. 2 Az Úr angyala ezt mondta a sátánnak: „Parancsoljon neked az Úr, sátán, parancsoljon neked az, aki kiválasztotta Jeruzsálemet! Nem üszök ő, amelyet kimentettek a tűzből?” 3 Józsue piszkos ruhába volt öltözve, amint ott állt az Úr angyala előtt. 4 Az angyal megszólalt, és azt mondta az előtte állóknak: „Vegyétek le róla a piszkos ruhát, és öltöztessétek díszes ruhába! 5 A fejére tegyetek tiszta föveget!” Fel is öltöztették díszes ruhába, a fejére pedig tiszta föveget tettek. Az Úr angyala ott állt előtte és azt mondta neki: „Látod, levettem rólad bűnödet.” 6 Majd így szólt az Úr angyala Józsuéhoz:
8 Nézd, a kő, amelyet Józsue elé tettem, ezen az egy kövön hét szem van; nézd, magam vésem bele a feliratot – mondja a Seregek Ura.”
Eljön a Sarj.9 Halljátok hát, Józsue főpap, és társaid, akik előtted ülnek – mert hisz jelképes személyek vagytok! Nézzétek, elküldöm szolgámat, a Sarjat, és kiirtom a gonoszságot ebből az országból egyetlen nap alatt. 10 Azon a napon – mondja a Seregek Ura – meghívhatjátok majd egymást a szőlő és a fügefa alá.