hulk [USA, 2oo3, ang lee]
a hulkot hollywood szerte már évekkel a bemutatója előtt is úgy emlegették, mint 2oo3 nyarának legnagyobb... hősét? blockbusterét? nope: legnagyobb kockázatát. hogy miért? a hulk moziváltozatát sokféle képp el lehet képzelni, a "nagy", "zöld" és "erős" szavak mindegyik változatban muralkodnak, de vajon ki gondolta volna, hogy mindez egy taiwani születésű direktor kezében fut össze, akinek legnagyobb sikerei között egy mandarin nyelven kuruttyoló wuxia és egy jane austen adaptáció van? nem kicsit lehetnek kétségbeesve az amerikai filmfővárosban... a universal szimplán rábízhatta volna jan de bontra, john mactiernanra a hulkot, de ők egy "ang lee" filmet akartak. hát megkapták. "ez nem egy átlagos blockbuster, ez egy elvont történet, ami megvalósítása történetesen jó sok pénzbe kerül" - nyilatkozta a rendező és színészei számára nyílvánvalóvá tette, hogy mennyire komolyan gondolja a projectet; felejtsék el a zöld-monstrum-lerombolja-a-fél-világot ideát és koncentráljanak az alapsztori, hm... görög dráma jellegére...
bár a filmet magát nem szabad véresen komolyan venni, elvégre mégis "csak" egy nyári effektmozi, ámde a belé ültetett mély mondanivaló tényleg nem esik szét az fx esőben; a hulkban ábrázolt [és egy kicsit szögletesre sikeredett] szülő-gyermek, fiú-lány kapcsolat emócionális töltete berobban, a frankenstein és dr jekyll és mr hyde történetét idéző sötét tónus is markánsan jelen van a filmben; az idén lezajlott iraki konfliktus hatására a képregény megalkotásakor érezhető hidegháborús lőporszag rendesen körbelengi a produkciót. a dráma ugyan egy kicsit az akció rovására megy - és ez fordítva is igaz, ám ez a "filmmutáns" mégis lélegzik, sőt néhány aspektusban simán lesöpri vetélytársait. mikor a dühöngő hulk beindul, nyugodtan oda lehet biggyeszteni a neve elé film címéből valahogy kiradirozódott "hihetetlen" jelzőt. legnagyobb sajnálatomra a három nagy bunyóból kettő sötétben játszódik [ie. nehezen követhetőek], de mégis azt mondom, a T2 óta nem láttunk még ilyen impresszív akciójeleneteket [cameron mérgelődjön csak nyugodtan, most kiosztottak az örökségének egy jókora zöld maflást :]. a képregényzerű megvalósítás - osztott képernyők, egymásba illesztett jelenetek, ide-oda forgatott képek és más kameratrükkök - egyszerűen frenetikus, néha úgy éreztem, nem is egy filmet nézek, hanem egy "kockást" lapozgatok; a hulk megvalósítása bámulatos, habár gollum szintjét nem éri el [mikor élőszereplők nyúlkálnak hozzá, sajna érezhető, hogy valójában a levegőt fogdossák]; de mozgáskultúrája, felépítése mind-mind nagyon fasza. danny elfman a zenével ismét nagyot alkotott, a színészek alakítását pedig ismételten csak magasztalni tudom.
mint említettem, a hulk a nyár legnagyobb kockázata. a film amerikai bevételei sajna, rendesen alulmúlták a várakozásokat, valszeg nem is hozza be költségeit, így ebből a filmből nem lesz franchise. de nem is baj: az utóbbi évek gyermeteg, színes-szagos [pókember] vagy túlontúl sötétre satírozott és ezért életképtelen [daredevil] képregényadaptációi közül magasan kiemelkedik a zöld manus és nem csupán méretei miatt.
Düh. Amikor az ember dühös akkor legszívesebben szétcinálna, szétszedne valamit. Pusztítana. Olyankor nagyon erős szeretnék lenni, hogy semmi sem állhasson az utamba. Valami ilyesmi járhatott Stan Lee fejében is, amikor a hatvanas ével elején megalkotta Bruce "HULK" Banner karakterét. Az életben egy visszahúzodó, szerény tudós aki egy genetikai kísérlet eredényeképpen órási, zöld ámokfutóvá változik, ha dühös. Olyankor csak szerelmének jelenléte tudja lecsillapítani. Tulajdonképpen minden képregény elem megtalálható a filmben, mégis valamiben nagyon különbözik a többitől. Hulk nem világmentő, nem egy szuperhős. Egy érzékeny átlagember, aki apja megszállottsága, és egy baleset lett az ami. Stan Lee ezzel a karkterrel, ezzel az újítással húzta ki a Marvel-t gödörből.
Napjainkra érte a filmes technika azt a szintet, hogy ezt a képregényt a hozzá méltő módon el lehessen készíteni. Az ILM stábja nagyon kitett magáért. Hulk mozgása, mimikája fenomenális. Féltem egy kicsit, mert a Weta Golammal nagyon magasra tette a mércét a digitális szinészek megvalósításában. A hús-vér szinészek nagyot alakítottak, különösen Nick Nolte! Danny Elfman muzsikája nem hagyott túl mély nyomot bennem, de ez legyen a film legnagyobb hibája.
2001 : Space Odyssey (1968)
Abyss, The (1989)
Alien (1979)
Aliens (1986)
Amadeus (director's cut) (1984)
Amelie (2001)
Assault on precint 13 (1976)
Back to the Future (1985)
Back to the Future 2 (1989)
Back to the Future 3 (1990)
Band of Brothers (TV-series) (2001)
Barry Lyndon (1975)
Basic Intinct (1992)
Batman (1989)
Birds, The (1963)
Boot, Das (1981)
Bridge on the River Kwai, The (1957)
Bridges of Madison County, The (1995)
Brother (2000)
Buffy, the Vampire slayer (TV-Series) (1997-2003)
Carlito's way (1993)
Carrie (1976)
Clockwork orange (1971)
Commando (1985)
Dawn of the Dead D.C. (1978)
Day of the Dead (1985)
Die Hard 2 (1990)
Dirty Harry (1971)
Dolls (2002)
Dracula (1992)
Emperors club (2001)
Event Horizon (1997)
Evil Dead (1981)
Exorcist (Director's cut) (2001)
Eyes wide shut (1999)
Father of Bride (1991)
Father of Bride II. (1995)
Femme Fatale (2002)
Few good men, A (1992)
Fog, The (1980)
Frailty (2002)
Friday the 13th (1980)
Friday the 13th III. (1982)
Fugitive, The (1993)
Full metal jacket (1987)
Godfather, The (1972)
Godfather, The 2 (1974)
Godfather, The 3 (1990)
Halloween Twenty years later (1998)
Halloween (1978)
Hana-bi (1997)
Hannibal (2001)
Honey, I shrunk the Kids (1989)
Honogurai mizu no soko kara (Dark Water) (2002)
In the mouth of madness (1995)
Independence day (1996)
Jason X (2001)
Jaws (1975)
JFK (1991)
Lolita (1962)
LOTR: Fellowship of the Ring (2001)
Majestic, The (2001)
Mars Attacks! (1996)
Message in a Bottle (1999)
Misery (1990)
Night of the living dead (1968)
Night of the living dead (1990)
Nightmare on Elm street (1984)
Nightmare on Elm street III. (1987)
One hour Photo (2002)
Patton (1970)
Playing by heart (1999)
Predator (1987)
Psycho (1960)
Relic, The (1997)
Ringu (1998)
Robocop (1987)
Rosemary's Baby (1968)
Scream (1996)
Se7en (1995)
Shining, The (1980)
Silver Bullet (1985)
Spartacus (1960)
Stand by me (1986)
Star Wars Attack of the Clones (2002)
Star Wars - Empire strikes back (1980)
Star Wars - Return of the Jedi (1983)
Star Wars - The New Hope (1977)
Star Wars - The Phantom Menace (1999)
Starship Troopers (1997)
Terminator (1984)
Terminator 2 (1991)
Thing (1982)
Titanic (1997)
Total Recall (1990)
True Lies (1994)
Unforgiven (1992)
Vampire Hunter D: Bloodlust (2000)
Yee do hung gaan (Inner senses) (2002)
full metal gokudo/yakuza miike 1997-es totál beteg mozija. amolyan robocop féle újraértelmezés (rímék) is lehetne, ha annál a filmnél nem lenne milliószor véresebb, durvább, kegyetlenebb és perverzebb. a filmben még a későbbi ichi the killer c. film egy-két korai szárnypróbálgatásai is megtalálhatóak egyszóval a film csak erős idegzetűeknek ajánlott.
dead or alive: hanzaisha idézett az imdb.comról: WARNING: This motion picture contains explicit portrayals of violence; sex; violent sex; sexual violence; clowns and violent scenes of violent excess, which are definitely not suitable for all audiences. na most ezen film bátran indulhatna mindenidők legjobb nyitó és záró képsorai dicső címéért. amit a rendező úr itt produkált az egészen elképesztő, szem kiakad, áll leesik, dermedt csend, megdöbbenés, kiakadás, agy eldobás.
dead or alive II: the birds a film második része kissé felemásra sikerült. elképesztő ötlet áradat, kreativitás, csak az egész nem igazán akar összeállni. az okát én nem igazán tudom, hogy miért lett ilyen. de így egy kissé csalódás a film.
junk japán zombie film. kellő mennyiségű vérrel, zombieval, változatos gyilokokkal. és mindenidők legdögösebb női zombiejával. bájos kis filmecske.
rainy dog bérnyilkos, yakuza, ártatlan halálok, szenvedés, vér, kín, dráma, tisztelgés kitano yakuza filmjei előtt (?)
hidden fortress nem tudom kurosawa ezen klasszikusára mondta-e már valaki, hogy fantasy kaland film, mindenesetre én azt mondom. két lúzer fogságba esik majd egy lázadás kitörésekor kiszabadulnak és megtudják, hogyha az éppen menekülő hercegnőt elrabolják akkor nagyon sok arany üti a markukat. nosza rajta két kis lúzerünk elindul megkeresni a hercegnőt kit meg is találnak csak a hercegnőt védő és kisérő testérővel nem számolnak aki történetesen széles e-vidék legjobb kardforgatója kinek nevét mindenki csak félve meri kiejteni ja és george lucas is nagyon-nagyon szereti ezt a filmet
branded to kill seijun suzuki 1967-es kis remek műve ez. suzuki sokakra volt hatással, sokan loptak tőle bevallva bevallatlanul, kurosawa mellett a legnagyobb japán rendező. ebben a filmben hasonlóan a tokyo drifterhez egy amolyan film-noirt alkotott. és mint ahogyan abban a filmben is itt is csak szuperlavituszukban tudom megemlíteni az összes filmen dolgozó és abban részt vevő ember nevét (még a wc-s néniét is).
the birdpeople of china miike és a dráma? na neeeee. és de. nagyot alkotott. durva hasonlattal élve ami nem sikerült a part alkotóiak az sikerült miike-nek. kissé vicces, kissé szürreális, kissé aranyos, és kissé megható. mindez együtt ez a film.
ju-on hm. japán horror, amolyan szellemes, amit mint mondják az okosok elindított a ringu, pediglen előtte is kedvelt témája volt a japán horror filmeknek a szellemek. mert hát ez náluk amolyan kultúrába ivódott mittoménmi, pont olyan mint az usa-ban a boogieman. csak hát egyszerűbb a dolgokat elintézni, hogy ez is olyan volt mint a ringu, még egy ringu rímék. pedig haj de nem. ez egy külön kis műfaj a horroron belül, ami nem csak és kizárólag a ringué és még csak nem is a ringu teremtette meg. nos tehát. a ringu halott éljen az új király a ju-on. aminek lassan már az internetes fórumokon nagyobb a hypeja mint a ringunak. a film 75 perces és 2000-ben készült, mégpedig tv-re! tv-ben is adták le sőt van nekije már második része is, ami szintén tv film. sőőőt! van az első és a második résznek már mozira készült rímékje is. hatalmas box officer volt japánban. szal 3 év alatt óriásira duzzadt a ju-on őrület japánban/ázsiában. és hogy mennyire jó vagy nem jó? azt szépen mindenki döntse el saját maga. előbb vagy utóbb úgyis lesz usa rímék is. de hát azért az originál az igazi. nem de?
[sb] temple of red lotus egy szó. csalódás. és nagy. pediglen én imádom a shaw brothers filmeket, pedig ez még ahogyan nézzük a készítés évében (1965) még műfaji korlátokat feszegető is helyenként, de ez így ebben a formában sajnos nagyon kevés volt. szereplők, történet, harcok koreográfiája gyenge és unalmas. sajnos. én bántam ezt leginkább.
némi kis válogatás, upgrade, csürés-csavarás után, íme az én 15o kedvenc filmem:
12 monkeys [USA, 1995, terry gilliam]
2001: a space odessey [USA, 1968, stanley kubrick]
a nightmare before christmas [USA, 1993, henry selick]
akira [J, 1988, otomó kacusiró ]
alien [GB, 1979, ridley scott]
almost famous - the director's cut [USA, 2ooo, cameron crowe]
amadeus [USA, 1984, milos forman]
amores perros [MEX, 2ooo, alejandro gonzalez inarritu]
an american werewolf in london [GB, 1981, john landis]
animatrix [J-USA, 2oo3, various]
arlington road [USA, 1999, mark pellington]
assault on precinct 13 [USA, 1976, john carpenter]
back to the future [USA, 1985, robert zemeckis]
baraka [USA, 1992, ron fricke]
beavis & butt-head do america [USA, 1996, mike judge]
being john malkovich [USA, 1999, spike jonze]
bitter moon [GB-FR, 1992, roman polanski]
blade runner - the director's cut [USA, 1982, ridley scott]
blow out [USA, 1981, brian de palma]
boksuneun naui geot [SK, 2oo2, park chan-wook]
boogie nights [USA, 1997, paul thomas anderson]
bound [USA, 1996, the wachowski brothers]
brazil [GB, 1985, terry gilliam]
breaking the waves [D-SWE-FR-NL-NOR, 1996, lars von trier]
butch cassidy and the sundance kid [USA, 1969, george roy hill]
c'era una volta il west [IT, 1968, sergio leone]
cidade de deus [BR, 2oo2, fernando mierelles]
clerks [USA, 1994, kevin smith]
close encounters of the third kind [USA, 1977, steven spielberg]
crash [C, 1996, david cronenberg]
csapd le csacsi [HU, 1991, tímár péter]
das geisterhaus [GER-DK, 1993, bille august]
dawn of the dead [USA, 1978, george a. romero]
deliverance [USA, 1972, john boorman]
die blechtrommel [D, 1979, volker schlöndorff]
die hard [USA, 1988, john mactiernan]
dolls [J, 2oo2, kitano takeshi]
donnie darko [USA, 2001, richard kelly]
duel [USA, 1971, steven spielberg]
dut yeung nin wa [HK, 2ooo, kar-wai wong]
el espinazo del diablo [SP, 2001, guillermo del toro]
evil dead [USA, 1982, sam raimi]
eye of the beholder [GB-C, 1999, stephan elliott]
falling down [USA, 1993, joel schumacher]
fargo [USA, 1996, ethan and joel coen]
fearless [USA, 1993, peter weir]
fight club [USA, 1999, david fincher]
frida [USA-C-MEX, 2oo2, julie taymor]
glengarry glen ross [USA, 1992, james foley]
gondong gyeongbi guyeok [SK, 2ooo, park chan-wook]
goodfellas [USA, 1990, martin scorsese]
grave of the fireflies [J, 1988, takahata iszao]
groundhog day [USA, 1993, harold ramis]
halloween [USA, 1979, john carpenter]
hana-bi [J, 1997, kitano takeshi]
heat [USA, 1995, michael mann]
hellraiser [GB, 1987, clive barker]
hukkle [H, 2oo2, pálfi györgy]
il postino [IT, 1994, michael radford]
jacob's ladder [USA, 1990, adrian lyne]
jaws [USA, 1975, steven spielberg]
jin-roh [J, 1998, okikura hirojuki]
kalifornia [USA, 1993, dominic sena]
kolja [CSEH, 1996, jan sverák]
koroshiya ichi [J, 2oo1, miike takashi]
l.a.confidential [USA, 1997, curtis hanson]
la cité des enfants perdus [FR, 1995, jean-pierre jeunet & marc caro]
la haine [FR, 1995, mathieu kassovitz]
le fabuleux destin d'amélie poulain [FR, 2001, jean pierre jeunet]
le gendarme et les extra-terrestres [FR, 1978, jean girault]
léon [FR, 1994, luc besson]
les sous-doués [FR, 198o, claude zidi]
lock, stock and two smoking barrels [GB, 1998, guy ritchie]
lord of the rings: the fellowship of the ring [NZ, 2001, peter jackson]
lost highway [USA, 1997, david lynch]
macskafogó [HU, 1986, ternovszky béla]
mars attacks! [USA, 1996, tim burton]
memento [USA, 2ooo, christopher nolan]
miller's crossing [USA, 1990, ethan & joel coen]
mission: impossible [USA, 1994, brian de palma]
mononoke hime [J, 1997, miyazaki hayao]
musa [KOR, 2001, kim sung-su]
natural born killers [USA, 1994, oliver stone]
night of the living dead [USA, 1968, george r. romero]
night on earth [USA-FR-IT-J, 1991, jim jarmush]
nightwatch [USA, 1996, ole bornedal]
noises off! [USA, 1992, peter bogdanovich]
north by northwest [USA, 1958, alfred hitchcock]
odishon [J, 1999, miike takashi]
once were warriors [NZ, 1994, lee tamahori]
one flew over the cuckoo's nest [USA, 1975, milos forman]
ostre sledovane vlaky [CSEH, 1966, jirí menzel]
out of sight [USA, 1998, steven soderbergh]
philadelphia [USA, 1993, jonathan demme]
pi [USA, 1998, darren aronofsky]
pleasantville [USA, 1998, gary ross]
pulp fiction [USA, 1994, quentin tarantino]
raging bull [USA, 198o, martin scorsese]
raiders of the lost ark [USA, 1981, steven spielberg]
raising arizona [USA, 1987, ethan & joel coen]
remains of the day [GB, 1993, james ivory]
reservoir dogs [USA, 1992, quentin tarantino]
ringu [J, 1998, nakata hideo]
schindler's list [USA, 1993, steven spielberg]
se7en [USA, 1995, david fincher]
sen to chihiro no kamikakusi [J, 2001, miyazaki hayao]
sex, lies, videotape [USA, 1989, steven soderbergh]
shallow grave [GB, 1994, danny boyle]
shrek [USA, 2oo1, andrew adamson & vicky jenson]
short cuts [USA, 1993, robert altman]
smoke [USA, 1995, wayne wang]
sonatine [J, 1993, kitano takeshi]
star wars [USA, 1977, george lucas]
swingers [USA, 1996, doug liman]
texas chainsaw massacre [USA, 1974, tobe hooper]
the abyss [USA, 1989, james cameron]
the blues brothers [USA, 1980, john landis]
the body snatchers [USA, 1993, abel ferrara]
the elephant man [GB-USA, 198o, david lynch]
the empire strikes back [USA, 1980, irvin kershner]
the english patient [USA, 1996, anthony minghella]
the exorcist [USA, 1975, william friedkin]
the full monty [GB, 1997, peter cattaneo]
the godfather [USA, 1972, francis ford coppola]
the iron giant [USA, 1999, brad bird]
the man who wasn't there [USA, 2001, ethan & joel coen]
the matrix [USA, 1999, andy & larry wachowski]
the player [USA, 1992, robert altman]
the princess bride [USA, 1987, rob reiner]
the shawshank redemption [USA, 1994, frank darabont]
the shining [USA, 1980, stanley kubrick]
the sixth sense [USA, 1999, m.night shyamalan]
the terminator [USA, 1984, james cameron]
the thin red line [USA, 1998, terrence malick]
the thing [USA, 1982, john carpenter]
the truman show [USA, 1998, peter weir]
the usual suspects [USA, 1995, bryan singer] thelma & louise [USA, 1991, ridley scott]
todo sobre mi madre [SP, 1999, pedro almodóvar]
toy story [USA, 1995, john lassetter]
trainspotting [GB, 1996, danny boyle]
trois couleurs: bleu [FR-POL, 1993, krzysztof kieslowski]
trois couleurs: rouge [FR-POL, 1994, krzysztof kieslowski]
true lies [USA, 1994, james cameron]
true romance [USA, 1993, tony scott]
used cars [USA, 1980, robert zemeckis]
vertigo [USA, 1958, alfred hitchcock]
wallace & gromit: a close shave [GB, 1995, nick park]
when harry met sally [USA, 1989, rob reiner]
ying xeong [HK-CH, 2oo2, zhang yimou]
todo sobre mi madre - mindent anyámról [SP, 1999, pedro almodóvar]
öreg korára almodóvar megszelidült. és ez így van rendjén. a groteszk vonások elhalványodtak, a sikolyok sóhajokká csendesültek, a nők megértek, a férfiak kifakultak, a történetek pedig közérthetőbbé váltak. én jobabn szeretem ezt az alomóvart.
avalon [POL-J, 2oo1, osi mamoru]
a film rendezője, osi mamoru [ghost in the shell] azt nyilatkozta, hogy filmjében az animáció és a játékfilm legelőnyösebb vonásait kívánta egyesíteni. olyan hát a végeredmény, mint az egyiptomi ábrázolásmód, ami bár kifejező, de életképtelen. az avalon nem is igazán áll össze filmé, dramaturgiailag hatalmas szakadékok szántják keresztbe-hosszába, az animéktől kölcsönzött jegyek pedig filmen nagyon esetlenül köszönnek vissza. az avalon rajzfilmként biztosan jobban működött volna, élő szereplős filmként a költségvetés és a hozzá nem értés [osi egyszerűen nem tud filmet rendezni] jókora gátat szab a fantáziának, így aztán egy pillanatig sem sikerült elszakadnom attól a kényszerképzettől, hogy használt maskarába bújtatott színészek rohangásznak fel-alá egy gyártelepen. és a történet? hangzatosnak és titokzatosnak tűnik, mint egy mondakör, valójában azonban száraz és összeszedetlen, mint egy elavult egyetemi jegyzet. azt hiszem, jobb lesz, ha elfelejtem az avalon vizuális részét és inkább elmerülök kavai kendzsi zenéjében. ezen a szinten csodálatos egésszé áll össze avalon, az összes többi tekintetben egy vegetáló félhulla, egy elveszett lélek.
hé, nem kéne ennyire általánosítani. jó sokszor nem látom előre a filmek végét... thx god. :]
sajna, a frailty forgatókönyve powers boothe alakján bukik meg. nem erőltetnék az "anyja gyilkosság áldozatául esett" szálat, ha nem lenne fontos. onnantól kezdve pedig a dolgok egymásból következnek, velük együtt a filmvégi poén is.
teljesen rendben lenne ez a film, ha nem lenne ilyen súlyosan kiszámítható és bill paxton megelégedett volna a rendezéssel, ugyanis színésznek rettentően harmatos. [hú, egy billy bob thorton milyen isteni lett volna erre a szerepre!]
Hű ez aztán frankóndurvajó film! Ne röhögjetek, ez most tényleg 10 pontos. Főleg, amikor utólag éjszaka végiggondoltam miről is volt szó... Hű de nagyon jó ez a történet. Ja és Bill meglepően jól megrendezte.
Mondom: 10/10
Álomcsapda:
Ez sem volt rossz. Sőt a sok rossz kritikánál - amit hallottam róla - szerintem sokkal jobb. Volt több dolog is, ami zavart: Az a meztelencsigaszerű "szörny" inkább nevetséges volt, mintsem ijesztő. És nekem Duddits filmvégi "nagyjelenete" sem igazán jött be, arról nem is beszélve, hogy őt sokkal inkább ki kellett volna hangsúlyozni a film alatt, hogy jobban meghasson a vége, nade ennek ellenére tetszett a film az ötletes alapötlet, az abból írt jó történet és a többé-kevésbé igényes megvalósítás miatt is. Ja és mondjuk a Körrel elletétben utána nem féltem, de pár jelenetnél azért rendesen be voltam tojva... :)
Phone Booth típusú film. Ezt egy évvel korábban mutatták be. A mesterlövész Snipes, bosszút akat állni Los Angeles legnagyobb fegyvergyárosán (Platt), mert a lányát egy általa gyártott fegyverrel ölték meg. Nem sikerült olyan feszóltre csinálni a filmet mint a Phone Booth esetében, viszont van benne pár jó ötlet.
Kisgyermekkoromban nagyon szerettem, mikor esténként édesapám vagy édesanyám leült az ágyam szélére és mesélt nekem. Olyan megszünt létezni a külvilág, és a hangjuk segítségével megynyílt a fantázia kapuja, ahol minden lehetséges volt. Az ember szabadjára engedte a gondolatait, sírt, örült és nevetett. Csodálatos élmény volt. Ma este Frank Darabont mesélt nekem. Ő képek segítségével mondott el egy olyan történetet, ami a való életben soha nem történhetne meg, de beleélni magunkat és elképzelni nagyon jó érzés. Köszönöm Frank, ezt a remek estét!
the recruit - beavatás [USA, 2oo3, roger donaldson]
al pacino leülhetne végre egy kicsit beszélgetni az ügynökével, hátha meglátja a szarvacskákat, meg a patát, hisz tetszik, nem tetszik, pacino is áruba bocsátotta lelkét, mint egykoron nagynak számító method actor társa, robert de niro. gennyes hulladék ez a film, üres és meghűlést serkentő huzatos promóció, igazi reklámfilm amerika agyonmisztifikált fedőszervének, a CIA-nak. e filmben senki sem az, aminek látszik. a női főszereplő egyáltalán nem olyan szép [sőt, kifejezetten ronda szegény], hogy colin farrell állandóan tűzbe tegye érte kezét, a forgatókönyv nem oly csavaros, mint amilyennek tűnik, al pacino nem olyan ravasz róka, hogy - SPOILER - a film végére egészen idióta módon bevalljon mindent, csak mert meglátott egy CIA mintájú képernyővédőt -; farrell pedig nem az a született ősthetség, hogy a gyakorlatban ne kövessen el újabb és újabb idegesítő hibát. roger donaldson pedig nem az a rendező, aki valaha olyan furmányos filmet csinált, mint a nincs kiút. azt talán még megbocsájtható, ha egy film rossz, de hogy emellett még dögunalmas is, az bizony minimum pontszámot érdemlő bűn.
city by the sea [USA, 2oo2, michael caton-jones]
áhá, itt jön a másik főkolompos. illetve nem jön, inkább csak cammog. megfáradt zsaruként, zűrös családi helyzettől megfásulva csatangol a szebb napokat látott long beachen és talán azon elmélkedik, hogy mit keres a rendőri pályán, miközben a fater is, meg a fia is balhés kölök. de niro pedig azon morfondírozhat, hogy mit is keres évek óta középszerben, mert ebben sem kihívás, sem kaland nincs, sőt ahogy végigzongorázza a zsarufilmek kliséit, a film menthetetlenül középszerbe fullad. a vicc pedig az, hogy a de niro fiát alakító james franco csípőből lejátssza a nagy öreget a színről. nincs nehéz dolga.
ghostship - szellemhajó [USA, 2oo2, steve beck]
az előző két dark castle film [ház a kísértet hegyen, 13 szellem] idegesítően rossz remake-ek voltak, klasszikus horrorok idétlen klipverziói. a szellemhajó sem kívánja megváltani a világot, sőt az eredetiségnek még a szikrája is hiányzik belőle, ámde mégsem húznám le a klotyón, ugyanis ez a film baromi szórakoztató. üresjárat talán csak a közepén van, mikor lefutja a nélkülözhetetlen lelkizős köröket, ámde a véres intró [és a film utolsó harmadában látható még véresebb jelenet], a hangulatosan berendezett hajóbelső, a tisztességesen elkészített trükkök és a filmvégi fordulat - ami meglehetősen bárgyú, de kiszámíthatatlan -, kiváló szórakozássá avatja ezt a kis hülyeséget.
lucía y el sexo - lúcia és a szex [SP, 2oo1, julio medem]
lucia álomvilágban él. számítógép monitorra vetett mesét sző körülötte az élet. ha az ő szemét használjuk látásra, olyan világba csöppenünk, ahol mindig telihold van, az emberek fájdalmukat szexbe fojtják és ha úgy tetszik, eltűnhetsz egy lyukban, hogy a múltban felbukkanva és a jövő tanulságaival felvértezve talán új hibákat kövess el a régiek helyett. medem filmjének varázsát mindenképp az érzékletesen megválasztott női szereplőinek köszönheti. a feleslegesen eröltett szürreális jelenetek és a suta pornográf betétek sem tudják kikezdeni azt a bájat, azt a bujaságot, esetleg szüziességet [hisz, szűz az a nő, aki még soha nem sírt], amit a film női árasztanak magukból. kisugárzásukban megfürödve az ember érdekelté válik sorsukban, átérzi tragédiájukat, részesévé válik a mesének. e nem mindennapos élményért pedig hálásak lehetünk e filmnek.
Kellemes meglepetés volt a film. A sztori (kaszinórablás, menekülés, szerelem, összecsapás, happy-end) ugyan lerágott csont, de Costner és Russel nagyon cool-ak, Cox meg gyönyörű, mint mindig, az akciók látványosak. Én egy picit rövídebbre vágtam volna a filmet, de így sem vészes a hossza.
Wow! Ismét egy igényes King adaptáció. Illetve ez több annál. Hiszen ez egy igényes King HORROR adaptáció. Erre pedig nem sok példa volt a világtörténelem során. Sajnos azt kell mondjam, hogy a könyv számomra olvashatatlanná vált a második felétől. A forgatókönyvírók (Goldman és Kasdan) nem estek bele a King-i csapdába. Nem jöttek mindenféle elvont, álomszerű tüneménnyel. Nem akartak elkábítani látomások, fantazmagóriák sokaságával. Egyszerűn csak filmre vittek egy könyvet, úgy ahogy azt kell. Izgalmasan, félelmetesen és meghatóan. A szinészek egytől-egyig remekül teljesítettek, a fényképezés jól adta vissza a téli a táj hangulatát, még akkor is, ha pár felvételen nagyon látni, hogy stúdióban készült. Egyszóval le a kalapot az alkotók előtt. Még sok ilyet szeretnék látni.
Jet Li. Ha találkozék vele, megkérdezném tőle, hogy miért vállal szerepet ilyen szemétben? Pénz? Nem hiszem, hiszen szerintem az van már neki. Hogy minél jobban megismerje az amerikai közönség? Arra meg szarjon rá! :) Aki olyan igényes filmben játszott, mint a Ying xiong (Hero), az ne bohóckodjon ilyen szemétben.
Ez az a film, amire 2 dolcsit is kár volt kidobni. Forgatókönyv nincs, akciók vannak... de gyengék.
Jet Li miatt..
fad gadget - for whom the bells toll If I've heard them once
I've heard them a thousand times before
I'm in danger of repeating myself
But I don't care anymore
Sleepless nights and world weary days
I live without you
But life goes on regardless
I don't know what to do
Chorus
The bells keep ringing
The doors keep slamming
You don't understand
But the doors keep slamming
For whom the bells toll
If I put a shell up to my ear
I can hear the sea
Even though I've tried to erase
That memory
You could be wiped up on
Some faraway beach
But all I know and feel is
You're still out of reach
Chorus
Switch out the light, and go to bed
Switch out the light, and go to bed
breaking the waves - hullámtörés [D-SWE-FR-NL-NOR, 1996, lars von trier]
nem vagyok könnyű helyzetben most, hogy erről a filmről kell írnom. nem is hiszem, hogy képes vagyok rá, hisz még potyognak a könnyeim. nem gondoltam volna, hogy van még film, ami ilyen hatással lehet rám. nagyon fáj. nem, nem lettem hívő, a szó hagyományos értelmében, viszont hívő lettem, voltam, leszek, ha arra gondolok, mire képes a szerelem.