Én a hazait keresem, és felmegy bennem a pumpa, amikor más kontinensről hoznak be olyan zöldségeket, amik megteremnek itt is. Ha nem is Magyarországon (mint paprika télen), de legalább a kontinensen.
Na meg a barom szabályok, amik növelik a szállítást. Pl. a cukorgyártás kinyírása. Eredmény, 50%-kal magasabb cukorár. Vagy az, hogy a holland gazda több támogatást kap, mint a magyar, mert normális viszonyok mellett, nem lehetne olcsóbb a holland sajt, mint a magyar!
Ha nem lenne annyi trükk, akkor alaposan lelassulna, vagy megdrágulna a közúti szállítás, mert a napi vezetési időbe nem férne bele egy olyan fuvar, amit ma belepasszíroznak, így vagy két sofőr lenne, ami drága, vagy kiesne jónéhány óra a pihenő miatt.
Persze emelett még a vasút is ludas a dologban, ha szivatja a fuvarozókat. :(
Amennyiben elmélyül a vita előtte meg kell jegyeznem ,hogy mindkét félnek igaza van,vagy lehetne.
Mind közúti (kamionos,mind országos közforgalmú járművezetői képesítéssel rendelkezem) .
Kicsit párhuzamot vonva a két szállítási mód között.
El kell mondani sajnos mindkét fél nagyon sokat hibázik és legtöbbször tesznek is a szabályokra.
A mozdonyvezető is ugyanolyan fáradt,mint kamionos kollégája.
A kötött pálya miatt nem fog tudni letérni az utról . Találkoztunk olyan mozdonyvezetővel is aki menetközben fittyet hányva minden forgalmi szabályra szerelte a mozdonyát. Szinte természetes, hogy menetközben eszik a vezér úr olvassa az ujságot ugyanúgy mobilozik meg küldi az sms-t, mint néhány topiktársuk az mms-t az utról meg a vasútról. .
Számtalan esetben nem tartják be a mozdonyon sem az előírt sebességeket. Mielőtt valaki azt mondja képtelenség legtöbbször az ideiglenes sebességkolrátozásokról van szó !
Valakiár egyszer átrágta a vonatbasorolás rejtelmeit? Akkor láthatóvá válik,hogy ugyaolyan szarvashibák vannak egy vasúti szerelvényben is,mint a kamionban.
Valaki már gondolt arra,hogy avasúti kocsikban valójában milyen áru is van ?
Ugye a 22,5 tonna tengelyterhelésbe minden belefér ?
Alapestben normális gazdaságnál rendszerezni kellene a szállítási módokat és feltételeket nem engedve tért nyerni sem a közúti sem a vasúti,légi, vizi szállításnak egymás kárára.
Legfőképpen ezzel is lehetetlenné téve a topikgazda vicinálisokat.
Ezt világos, az élet nem fekete-fehér. Ahogy nem is csak a kamionosok egy részével lehet gond, hanem minden olyan sofőrrel, akinél a pénz idő, és így a biztonsági okokból hozott szabályok kicsit rugalmasabbak lesznek a bankjegyek közelében. Futárszolgálati sofőrök, buszsofőrok (éppen a múlt héten halt meg egy, meg még vagy 5 utas, mert nem váltották le és elaludt), ahol hajtás van, mind-mind ketyegő bombáknak tekinthetők.
Nem tudom te mivel foglakozol, de én ma eddig elindítottam két tehervonatot, meg egy konténerekkel rakott hajót. Valamint kezeltünk kb. 30 teherautót (ma főleg a hűtősök járnak)
Szerintem ez a tevékenység sem nem vasút, sem nem közút és természetesen nem hajózás-ellenes! :-)
Nem is vártam mást itt. Szerencsére az irl másképpen működik, mint egyesek gyepesedett agya. Egymás überelitek a vasútellenes - vasútmániás hozzászólásokkal, de én vagyok a "vpeti színvonalú" és kezdő.
Jaja, a szabályt soha, senki nem szegi meg, a "többség" betartja és tiszteli a törvényeket, blabla.
Ezért történik hetente két halálos kamionos baleset elalvásból és oda nem figyelésből, ezért van az, hogy amikor kamionossal találkozok, az út szélén meg kell állni a bicajjal, különben meghalok mert nem húzódik egy centit sem odébb, ezért hajtanak mint a őrült, magasról téve minden szabályra. Biztosan vannak törvénytisztelő kamionosok, de én járókelőként, biciklizőként és sofőrként sem nagyon találkozok velük. Sem én, sem más. Persze tudom, hogy a kamionosokról kialakult kép is csak szemét általánosítás . . .
Most két lehetőség van:
1. az összes elmebeteg a szomszédomban lakik, vagy erre fuvaroznak, ők a kisebbség amit írsz, a többi helyen "béke" van
2. amit írsz, az nem fedi a valóságot. Amit nem csodálok, többször kifejtetted már hogy fuvarozással foglalkozó cégnél vagy (legyen az hajós, kamionos vagy vasutas) ergo neked hivatalból is ezt kell írni. Vagy mondjuk úgy, ott ülve kissé ferdül a valós világnézeted.
Te mennyi hazai termelésű krumplit, babot, sertéshúst, májat stb. veszel? Őszintén! Vagy apu, anyu veszi meg? :-) Minden felsoroltat "gyártanak" idehaza is. Vedd azt, aztán majd nem hozzák ide a külföldit ha rájuk rohad. (Ettől persze még egy gramm krumpli, sertéshús, máj vagy parika sem lesz vasúton szállítva, de máris kevesebb pampognivalód akad.)
a való világ is lehet sokféle... errefelé a kamionosok nem lépik túl a sebességhatárokat, sem a vezetési időket, és nem terhelik túl a járműveket. azért nem teszik, mert ők és a "vállalat" régóta kamionoznak, felépítették a céget, működik a szabályokat betartva is, és nem éri meg ilyen kis szarokon elcsúszni.
biztos van olyan világ is, ahol a sóderos billencsre felnyomnak még három kanál sódert, aztán a sofőr megy vele mint a meszes, esetleg felborul, megírja a blikk, hogy az ilyenek terrorizálják az utakat.
de peti... te tényleg azt hiszed... abban látod a vasúti teherfuvarozás sanyarú sorsát, hogy valamelyik világban meg-megtörténik a túllépés/túlterhelés/túlvezetés? mert ülök itt a világomban, és nézem amit a te világodból írsz, és az egész olybá tűnik, mint egy rögeszme. hogy nem keresed a való okot, találtál egy neked való bűnöst, te már tudod a tutit, és a fotelból ülve kényelmesen kiabálod rá a rosszat.
Mivel trükköznek folyton a kamionosok? Hogy azoknak nem kell indító forgalmista, meg főmenetirányító? Hát, tényleg mocskok!!
Te burokban élsz?
Ha egyszer kimennél a burokból a való világba (nem a Való Világba), akkor látnád, hogy a sebességhatárokat és a vezetési időt túllépik, a kamionokat túlterhelik.
Miért? pl. Kínánálk közelebb nem terem meg a nagyon egzotikus bab? Vagy a spanyol disznó jobb, mint a magyar? Vagy az argentin máj vagy az egyiptomi krumpli vagy a marokkói paprika sem szerezhető be közelebbről?
Vagy muszáj minden olyan messze gyártatni? Ha nem csalnának annyit a szállítással, akkor az olcsó munkaerő nem tudná kiegyenlíteni a hosszú szállítást, ergó olcsóbb lenne idehaza gyártatni sokmindent Kína helyett, vagy legalább egy közelebbi, de szegényebb országban. (Pl. Ukrajnában).
Meg ugye a kamion mehet túlpakolva is, elvégre ugye ha menet közben az NKH mérőkocsi van akkor mehet másfelé és egymásnak leadják a drótot. Meg ugye, lehet a menetlevéllel trükközni így a kötelező pihenőidővel is lehet játszani, meg a tahógráfot is képesek egyesek megbütykölni, bár azt már az újabb digitális rendszereknél már egyre nehezebb. Volt olyan kamionos, aki azzal bukott le, h a menetlevél szerint egy társa is volt a fuvarban, viszont ő egy fiktív személy volt, így ugye pihenőidő az smafu, mehetett egész nap, hiszen papíron, ameddig ő pihent a láthatatlan társa vezetett. Túlpakolás viszont általános dolog, pláne ha sofőr teljesítménybért kap, naná ,h bevállalja,h többet is visz mint amennyit lehetne aztán lehet,h még az ülébe is sóder van. Csak ugye az utakat meg ez rongálja.
>A termékek egy részét indokolatlanul messziről cipelik.
Ha a termék ott van, akkor onnan kell "cipelni"! Mi az, hogy indokolatlanul??
>Más részét meg vasúton lenne olcsóbb vinni, ha nem trükköznének folyton a kamionosok!
Ha olcsóbb lenne, azzal vinnék. Mivel trükköznek folyton a kamionosok? Hogy azoknak nem kell indító forgalmista, meg főmenetirányító? Hát, tényleg mocskok!!
van a bandi cimborám. kamionos. szoktunk néha sörözni a "lejtőben". rengeteg gyufásdobozos/sörösüveges trükköt ismer. de hogy ennyire összeérnek a dolgok, hogy ettől bukik be a vasúti teherszállítás... álmomban sem hittem volna.
volt az a film... emlékszel? kihajolni veszélyes címmel, mikor az állomásfőnök elkártyázta az almamelléki állomást. namindegy, bandira is haragszom mostantól.
Persze a busznak is megvannak a maga költségei. De a közúti infrastruktúra önmagában sem drágább, mint a vasúti, ráadásul - mint ahogy írták - jóval többfelé oszlik szét. Azt is figyelembe kell venni, hogy az ország nagy részén fizikailag nincs akkora ember és anyagmozgás, hogy igény legyen óriási közlekedési, szállítási infrastruktúrára. Gyakorlatilag a közút megoldja. Mellette vasutat fenntartani - egy alap hálózaton kívül - csak plusz költség. Az meg, hogy a közutat számoljuk fel és a vasutat hagyjuk meg, nyilván értelmetlen.
Peti. Azt a "röhejesen olcsó" díjat rengeteg, gazdaságilag a lét és nemlét határán billegő szállítási vállalkozónak ki kell fizetnie. Ők nem tartják röhejesen olcsónak.
Olyan vállalkozók szállítanak olyan árukat, amiket te is megveszel, és amik legtöbbjét lehetetlen lenne vasúton vinni. A többit meg lehetne, csak sokkal drágább lenne. Neked is. Lehet, hogy ez téged nem zavarna, de az emberek többségét igen.
Nem kéne paradigmát váltanod, arról, hogy "mindent vonattal!", arra, hogy "azt vonattal, amit azzal célszerűbb!" ?