Elküldtem, a nagyobb fájl amiben talán benne van a google drive-ról tudod leszedni. Valahol a 160-ik oldalnál kezdődnek a pdf-ben a rajzok és olyan 300-ig vannak azt hiszem...
azért azt tudni kell, hogy a dugattyú lehúzógyűrűje minden ütemnél hagy fent egy leheletnyi filmet a hengerfalon amit az ellensúlyok szórnak oda előtte. ettől aztám ez a film minden ütemben elég. ki kell számolni, hányszor mozdul fel és le minden dugattyú 10 ezer km alatt. szóval valamennyit megeszik a motor különben gyorsan besülne a dugattyú. 10 ezer km alatt fél liter semmi....
Azt azért tisztázzuk, ki, hogyan méri az "olajfogyasztást"? Nálam a nívópálcán viszonylag kicsi a különbség a min-max jel között, de én mindig olajcserénél beleöntöm az 5 literes kannából kb. az előírt 4,9 litert, így van másnap reggelre(többnyire este van olajcsere, akkor van egy pár km járás is vele) pont a felső- max. - jelnél az olajszint. Ez kb. 1-2 hetente van nézve is, valamint olajcsere előtt szintén és ugyanott van az olajszint. Az is lehet, hogy 1-2 deci olaj hiánya nem is tűnne fel, mert amikor leengedem, nem szoktam megmérni mennyi, mert egy nagy (60 l) hordóba folyik bele a fáradt olaj. Viszont a másik kocsimnál (MIII 1,6 dCi) ott 10ekm alatt kb. 1,5-2 mm-rel alacsonyabb a nívón a szint. Ha feltöltöm ott is csak 1-1,5 dl tudok tölteni addig, hogy visszaálljon max alá egy hajszálnyival, mert azt mondták a turbós motornak az a jó, ha nincs feltötve maxig...
Sziasztok! Abszolút amatőrként szeretném kérdezni a profikat. A Renault Dialogy programban keresném a 2002-es Clio UCH részletes, elektronikus rajzát.
1. Található-e benne ilyen?
2. Miképp találom meg? A bejelentkezési adatokat csak a forgalmiból tudom kitölteni, sok dolog nincsen benne hozzá. A felületen nehezen igazodok ki, valami elérési út kellene.
Az enyém 1.4 16V-s 17 éves múlt az autó, én is 5W40-es olajat használok,de nekem sem eszi az olajat. Tudom,hogy ez nem vigasztal....
A nívópálcát nem tudom megnézni,mert nem vagyok nőgyógyász és nem fér oda a lapát kezem, de indításkor mindig ránézek a digitális kijelzőre. Eddig még soha nem fogyott el 1 "pálcika" sem a kijelzőn!
Akkor ezek szerint csak nekem ilyen szar a motorom. Rendben értem.
Akkor nem eheti az olajat egyetlen motor sem. Gratula a jó motorokhoz.
Akkor azért megy csődbe a Renault mert nekem eladott több olajfogysztásos motort. Remek, remélem a francia állam nem menti meg ha ilyen szemetek velem. 😋
Ez hasonló téma mint ki milyen olajat használ. De én nem győzködök senkit se. Csak tényeket írom le.
Igen, normalis az olajfogyasztás, addig amig a könyvébe szereplő adatot nem lépi túl.
De az emberek 80% vagy nem valja be, vagy fogalma sincsen hol a nivó pálca, még ha az digitális is.
De ez van.
Az enyém eszi az olajat. Ha a magyar beidegződést alkalmaznám azaz 10w40-est akkor az enyém se enne belőle 5 dl, max 0.05 amit nem vennék észre.
Olyan problémám van hogyha nagyon napos helyen állok, felmelegszik az utastér, indításnál villog az immobilizer lámpa. Átszellőztetem 10 percig és elalszik.Kulcsban már lett chip cserélve.Lehet hogy a immobilizer gyűrűvel van probléma?. Hogyan lehet levenni a kormányoszlop takaró műanyagot? Hátsó fele patentos, elülső részét nem tudom.
Az 1,4 16v szerintem nem eszi az olajat, legalábbis az enyém nem. 300ekm felett van benne egy kicsivel 5w40 Elf olaj 10ekm-nél cserélve és nincs látható olajfogyás sem a nivópálcán, sem a kijelzőn.
Köszönöm a választ! Az aksi frissen cserélve, majd, miután azzal is lemerült már azt is cserélték garanciába. Minden kikötve, belső világítás,ajtók, felső világítás, rádió, kormány, ami leköthető, minden. A fogyasztás marad akkor is és az említett relére rámérve egyértelmű, hogy beragad. Kapcsol, amikor az 5 A-os biztosítékot visszateszem és áram alatt marad. Ha az nincsen benne , nincs fogyasztás. Másik UCH cserélve, az eredmény változatlan.Már hónapok óta megvan a jelenség, a rendszeres lemerülés, kb. két hetet bír ki. Nem én járok vele és nagyon ritkán, csak helyben van használva. Olyan rajz esetleg lenne valakinek, ami az UCH bekötését ábrázolja?Valami olyasmit keresnék, mint amit mellékeltem, csak azon sajna nem az van. Amiket a rajzra írtam, kimértem, azok a relék azokat működtetik a műszer alapján. Kettőt nem bírtam csak.Mit vezérli a ?????- vel jelölt első relét? Mert felette a fehér csatlakozó 6. vezetékén mindig áram van.
Szia 80 mA alatt normális a fogyasztás. A tied 30 és 40 mA fogyaszt ez normalis au ECUés az UCH és a rádió készenléti állapotban van. Én néznek egy töltést ha az is rendbe van akkor lehet aksi baja is. Mérésnél amikor sorba kötöd a multit varni kell legalább 30 mp-et mig nyugalmiba teszi magát. Ha van időd töltsd fel az aksidat vedd ki és hagyd 1 hétig kimt a kocsin kívül és mérjél rá ha 12.4 V alá esik 1-2 napon bellul az akisi feladja a szolgálatot. Belső világitást utastérit kapcsold le lehet valamelyik ajtó nyitó zárlatos.
Üdv! Segítséget szeretnék kérni. A Clio 2-es (1.2 16v) autóm két hétig bírja kb., utána lemerült aksi miatt nem indul. Kimérve egy nagyon minimális ,állandó fogyasztás van az autón, 0,03-0,04 kb. Annyit sikerült kideríteni, hogy az UHC első reléje van állandóan áram alatt, ha az UHC bisztijét kiszedem, megszűnik a fogyasztás. Van amit sikerült kiderítenem a relék közül, van amit nem és pont a hibát mutatót nem tudtam kinyomozni mihez tartozik. Esetleg a relékhez egy pontos infot illetve a 40-lábashoz egy kötési rajzot tudna valaki becsatolni? Előre is köszi!
Ja az enyém, 1.2 16V és 245 ezer km van benne. Persze ha 10w40 használnék akkor nem ené meg az olajat. De nem teszem bele mert rövid távon használom.............
De a 10w40 sem tenné tönkre a motort, de olaj kérdésben hajthatatlan vagyok, ami jár az jár neki.
Engem nem zavar hogy csípi az olajat szebb a járás...............
Az olaj fogyás motor típus függő. Az 1.4 8 szelepes motor nem eszi az olajat. Az 1.2 és 1.4 es 16 szelepes már igen. Nekem a 5w30 - asból 10 ezer km alatt 0.5 és 0.7l között eszik. A konyve szerint ha 1000 km alatt 0.5 litert eszik meg akkor kell szervizbe fordulni. Brutálisan hangzik de ez van leírva. Dizelnél nem tudom mennyit fogyaszt. A sűrűbb olajat meg el kell felejteni, mindig ami a könyvébe le van írva. Ha eszi az olajat és sűrűbb olaj van beleöntve, akkor okés, hogy nem eszi az olajat, de a motornak nem használ se a hidrotökéknek se a hideg indításnál az olaj nyomás felállásának. A régi szerelők véleménye a sűrűbb olaj, értelmetlen. Eze már nem zsigulik.
Ha nagyon eszi az olajat akkor, lehet turbós, szelepszárszimmeringes vagy fotengely szimmeringes. Vagy nem húztad meg az olajleeresztő csavart és valahol elcseppen,............
Ha ennyi km van a motorban, eheti az olajat. Én 10 ezrenként cserélem, nem kell közben utántölteni. Picit sűrűbb olajat használj és időnként ellenőrizd a szintet.
Udv. Egy gyors kerdes. Bar tudom nem jellemzo, de a batrak leirhatjak...:) olajfogyasztast tapasztaltatok-e. En ma vettem eszre hogy minimumon van a szint. Eddig nem csinalta. Nemtom mikor neztem utoljara, mert nem ette. Dci 254 e km.az olajban 13 e km van. Koszi.