A múltkor valamit matatgattam a kormány környékén és lebontottam a burkolatot. Alatta látszódik a váltó mechanikának egy darabja. Befújtam védénegyvennel és lényegesen könnyebben jár azóta. A bal oldali index-ablaktörlő-reflektor kapcsolót is befújogattam és az is komfortosabb lett.
Halihó. Köszönöm az észrevételeket. Ami biztos, hogy a váltórúd végigjárja a maga útját az is bizonyos, hogy a számítógépnek nincs baja és azt mutatja, hogy LÜKIBEN VAN. Most azt várom, hogy Brown tanult kolléga tapasztalatainak utána járjanak és megnézzék a rögzítő fék effektust. J Addig is nagyon köszönöm. Suzuki FOREVER ..
Alkatrész tekintetében, ami nekem sokat segített ROCK AUTO. COM. Gyakorlatilag mindent megtaláltok. Amerikából te magad rendeled. Pl, múltkor rendeltem 2db komplett első parkoló lámpa burát (az L alakút) valamint egy hátsó lámpát. Mindez 30 pénzembe fájt szállítással együtt amit a fedex hajtott végre 1,5 hét alatt. Üdv mindenki csoki puszi.
nem hiszem, hogy ebből Rick4 komoly problémát csinálna..
többek között mert:
nem hiszem,hogy ebből a pár exploreresből élne meg:)
többünknek már bevált mint alkatrész beszerző és ugye járt utat járatlanért...
volt, hogy nekem is inkább más utat ajánlott maga helyett,mert az olcsobb és gyorsabb megoldást igért..
visszatérve még az angliai kenyérre, nekem a tesom is kint él, vele tudnék küldetni, de azt hittem neked van valami minden héten elérhető kontaktod igy az jo lett volna:) de persze erre ne pazaroljuk a dolgot, bár nekem fontos:D
Próbálj ki valamit: egyszer hajnalban így jártam, akkor jöttem rá, hogy ha a rögzítőfék be van rúgva (és danol is...:), akkor a váltómban a védelem automatikusan kiiktatja a hátramenetet. Szóval bal kézzel húzd meg jól a kibiztosító kart, aztán bal lábfejjel koppanásig told vissza a pedált, (lehet ki van kopva, vagy sokat "felejtették" bent ez miatt nem megy vissza) és már működik is. Nekem bevált, nagyon boldog leszek, ha a tiednek is csak ennyi baja van, mert ezekben a hátramenet csak úgy nem szokott elmenni szarni.
Rá se ránts, a durva az volt, amikor Murkel V8-asát egyszer levéhatosoztam, na az durva volt, apukám, álmatlanul forgolódtam, miközben én voltam a balansztengely egy V8-asban! :))
Nagy vagy ember, ezer köszönet a segítségért. Sajnos a leírásodban mindjárt az elején objektív akadály van, nincs aknám. Tehát a villanylift basztatása prolongálva, próbálok valami cimborát keríteni akinek van. Utána nekiugrom a dolognak, a leírásod alapján úgy érzem menni fog. Még egyszer köszi!
Na szóval akna, pótkerék le, jó steklámpa és máris meglátod hátul a két dundi lökésgátlót amiben a levegő is dolgozik. Belemegy egy egy kis vékony műanyag cső amit ha követsz az alváz és kasztni között "eltűnik" a kompresszorba. A jeladó mechanika pedig a hátsó hídon felülről van rögzítve.
Gondolkoztam azon, hogy mivel csak egy jelfogó van mindkét rugóba ugyanannyit nyom holott nem biztos hogy mind a kettőbe egyforma mennyiség kell. (nem biztos hogy egyenesen áll az autó mikor leterheled). Elég elnagyoltnak tűnik nekem ez a rendszer. (Rangen kerekenként van jeladó).
Nem tudom, nekem jól működik, de ki van kapcsolva mert ritkán terhelem az autót komoly súllyal. Hátul nekem egy IFA laprugó van pluszban betéve (egyszerű művelet) és pá.
Ma délután elmentünk drájvingolni a kedvesemmel és két Explorert is láttam. Az egyik szembe jött a Vác és Váchartyán közötti úton a másik a Cora parkolójában áldogált. Jó statisztika egy 20 kilóméteres úton. :)
De sokan lettünk hirtelen. Te is legyél üdvözölve.
Szvsz. azt kell beazonosítani, hogy minek lehet baja. Váltóbot, elektronika, mechanika. Egyszercsak mit csinált ? Vagy mit nem ? Az enyémben nagyon nem puha a váltó, ha más kipróbálja úgy kell győzködni, hogy bátran, tegye fokozatba. Lehet, h nem reteszel az R-ben ?
A kontakt baráti, azaz ha megszorulok tudok tőle szívességet kérni. Ezt ha nem bánod a kenyérre nem pazarolnám el, de tudom helyette ajánlani itt a falunkban a sarki pékséget. Olyan irgalmatlan bandzsa az ember, hogy már csak azért megéri minden reggel ott kezdeni, mindig röhögve jövök ki tőlük. Mikor kettévágja a 3 kilós kenyeret, gyakran felizgatjuk azzal az ősrégi poénnal, hogy vajon oda szúr-e ahová néz, mert akkor helyet cserélek a veknivel. És ehhez nem kell se repülő, se Csalagút, se komp, elég ha kirándulsz reggelente a Dunakanyarba :o).
Értem, és bár tök zöld vagyok a témában, valamiért ösztönösen egyszerűbbnek érzem a "jeladó- koszos, sérült pálca" vonalat csekkolni, tehát ezzel fogom kezdeni. Persze csak akkor, ha segítesz a tájolásban mert halvány sejtelmem sincs merre keressem. A kis kompresszor helyét sem tudom, de ha mégsem az a fránya pálca lesz a ludas akkor annak kellene következnie. Előre is köszönöm!
A légrugós Range Roverokon állandó probléma forrás. Volt egy 4.2 Lsei-m egy rövid ideig azon egyszerűen ki lett szedve és sima tekercsrugó lett beépítve. Na mindegy a lényeg, hogy a rendszer tömítetlenség miatt ereszt le. Gázszerelő kontrolspray vagy szappanos víz mindenhova ahol megy a levegő a kis kompresszortól elkezdve és biztosan megtalálod a hibát. Vagy a szlntszabályozó jeladó beteg, koszos, a kis műanyag "pálca" sérült....
Tisztelt mindenki. Nemrég léptem be a mozdonyvezetők világába (megjegyzem élvezetes). Viszont van egy csekély problémám méghozzá Ford Explorer 1998 4011 cm automata váltós gépjárművemben egyszer csak eltűnt a hátramenet . Kérném azon a sokat tapasztalt kolléga segítségét aki már találkozott hasonló jelenséggel. valamint kérdés hogy a kormányváltónak mennyire kell puhának lenni amikor kapcsolgatom?.
Ajjaj, akkor nála asszem elég jól "bekezdtem". :o) Természetesen eszem ágában nincs senkinek a pályáját keresztezni, meggondolatlan voltam mert nem számítottam erre a lehetőségre itt a fórumon. Mindössze a segítő szándékomat akartam kifejezni és nem másoktól üzletet elorozni.
Tehát ismeretlenül is bocsi Rick4, remélem nincs harag! Visszatérve a bejelentkezésem okára, továbbra is érdeklődve figyelem a kommenteket hátha tud valaki tanácsot adni a szintezési nyavalyámra.
És nem mellesleg borzalmasan segítőkész. Én tegnap, vasárnap, ebédidőben hívtam, hogy nem indul az autom, mit tegyek és baromi segítőkész volt, felsorolt csomo megoldást... Ismeretlenül..
A Rick 4-re vonatkozó utalást még nem értem, nem ismerem őt (sem, meg a többieket sem). Ha konkrétan szüksége van valamire keressen és igyekszem segíteni. Hozzáteszem mégegyszer, a jószándékot akartam jelezni nem üzletből hanem márkatársként. Nem szeretnék és nem is tudok ebből komoly beszerzési csatornát szervezni, inkább olyasmire gondoltam hogy ha valaki elakadt, megszorult valamivel és nem tud jól kijönni belőle, ilyesmi.
Szia, köszönöm a választ. A vételár nem lenne támpont, mert mint írtam barátok közötti üzlet volt. Rengeteget segítettünk már egymásnak az életünk során ezért nem a piaci árviszonyok, hanem elsősorban a kapcsolat döntött. Neki örömet okoz hogy tudja, jó kezekbe került a járgány, nálam az döntött hogy jól ismerem a régi gazdit és az autót. Abban bízom hogy tudom mit vettem meg, az árra akár azt is írhatnám, hogy ajándékba kaptam. Bocsánat hogy nem írok összeget, de valóban nincs értelme, ha ez mégis támpont: az ár nem érte el a félmilliót.
A szintszabályozás kérdése nem izgatna különösebben, de gyakran fogok vele megrakott középnehéz, vagy nehéz futót húzni és a terep sem kifejezetten ideális. Tehát továbbra is szeretnék segítséget kérni, merre induljak a hibakereséssel.
Mennyiért sikerült beszerezni a kicsikét ? Csak, hogy ne aludjunk nyugudtan, mert a válság miatt mennyire inflálódott el a seggünk allatt a gép.
Az autómata szintező betegségét nem könnyű megtatálálni, ha sokat megy akkor vélhetően valahol ereszti a nyomást. Szerintem kapcsold ki, akkor nem idegesít, hogy szar.
Kis odafigyeléssel ezek a nagy vasak rengeteget bírnak. Talán már elmlítettem volt egy 260as Patrol-om azt 550 kmel adtam el vagy 6-7 éve, a mai napog látom mozogni a városban, munkára vették, legalább 1millió km, már lehet benne.
Ezek sem kevésbé tartósak abban biztos vagyok, csak győzzük tankolni.