Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103651

+ a Szilik és a Fecskék!! 😂😂

Előzmény: RhB (103650)
RhB Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103650

Klassz kis film. A BFMK-sok milyen sztárok lettek. :-)

Előzmény: SÜNÖCSKe (103637)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.17 0 1 103649

Köszi, azt :)

Előzmény: róbertke (103647)
rezgaras Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103648

én úgy tudom, a Sommerfeldt rendszer meg van feszítve. Nem súlyokkal, hanem a súlyokban rejtetten elhelyezett rugókkal. De személyesen nem láttam ilyen rendszert, pláne nem működés közben, a katalógusokat és leírásokat tanulmányoztam csak.

Előzmény: diginewl (103640)
róbertke Creative Commons License 2021.05.17 0 2 103647

Segíthetek Jeffsy és  diginewl ?

Gyanúm szerint a "Tartósodrony" nevet keresitek. 😎

Előzmény: Jeffsy (103646)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103646

Ja értem, szeretném a felső (kísérő?) vezetéket is, és valóban elég jellegzetesen annak van egy esése, ezt is szeretném megjeleníteni, meglátom mennyi rugalmassága lesz, lehet, hogy finom ívben meg tudom hajlítani, a mellékelt ábrád szerint.

Előzmény: diginewl (103644)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103645

Köszönöm, nagyon kedves tőled, de már megrendeltem.

Előzmény: Tyapa (103643)
diginewl Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103644

Az a baj, hogy ha jól kinézőt szeretnél, akkor az eredeti fizikája szerint kéne modellezni... na ezt nehéz.

A felső vezeték (nem tudom a nevét) fel/fel járkál - lásd kép:

Az alsó (munkavezeték) egyenes.

Ha madzagból csinálod, akkor mind a kettő párhuzamos lesz, nem lesz a felsőnek ez a fel/le járkálása.

Itt pedig az egyvezetékes megoldás:

Előzmény: Jeffsy (103642)
Tyapa Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103643

Ha még nem rendelted meg, 0,25 mm-es edzett sárgaréz huzalt tudok adni kísérletezni, akár pár métert is. Üdv, Zsolt

Előzmény: Jeffsy (103642)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103642

Szia!

 

Azt hittem azt fogod megjegyezni, hogy igazán leporolhattam volna a járműveket :)

 

Dehogy bántó, tök igazad van, már megérte ide betenni a videót!

Szűk ívben nincs tervezve terep egyelőre,így ez a probléma szerencsére elkerül.

Mire gondolsz az utolsó mondatnál, hogy csak egy szálat lehet kihúzni?

 

https://www.fohrmann.com/de/feder-bronzedraht-verschiedene-oe.html

Ezzel fogok próbálkozni, elvileg pont jó erre.

Előzmény: diginewl (103640)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103641

Én a hétvégén műanyaggal próbálkoztam, borzalmas volt.

Teszek egy próbát a fémhuzallal, összesen olyan 3m felsővezeték kell nekem a 2 irányba, talán az jobban fog menni.

Előzmény: Törölt nick (103639)
diginewl Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103640

Üdv!

Véletlenül sem szeretném, ha bántónak éreznéd, de a HD, szuper, tökéletes, tűéles felvételen, gyönyörűen megépített terepen --- fordítva van feltéve a felsővezeték. Furcsa, hogy Róbertke sem szúrta ki, mert neki aztán van ehhez szeme.

Először fordítsd meg, mindjárt másképp adja a feelinget. Van még a Sommerfeldt féle felsővezeték, ez vékonyabb, és még úgy ahogy magától megáll, nem kell feszíteni.

A másik nagy bibi az ívben hajlás/egyenes vezeték esete. Szűk ívben oszloperdő lesz a a sín körül, ha hajlítod - állítólag Szentstégtörést fogsz elkövetni....

 

Ami még izgalmas lehet számodra - terepasztal építése topikban került fel - a rugalmas madzag. Ez minimális feszítéssel is egyenes, nem hajlik (telefonpózna, távíróvezeték). Viszont csak egy szálat tudsz kihúzni, ami pedig 40-50km/h sebességű felsővezetéket eredményez.

 

Nem egyszerű sajnos.

Előzmény: Jeffsy (103635)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103639

Ha nem gyári rendszert szeretnél, akkor ahogy a linkelt FREMO-s videón is látszik, olyan anyagból érdemes megoldani, amit lehet forrasztani, és a teljes hosszláncot végig feszíteni kell. Nem egyszerű, én egyszer próbáltam meg 0,2mm-es rézhuzalból csinálni egy rövidebb szakaszt, kísérletképpen, a felénél feladtam, maradt a Viessmann.

 

A műanyaggal szerintem az a baj, hogy azt csak ragasztani tudod.

Előzmény: Jeffsy (103635)
nazareth Creative Commons License 2021.05.17 0 1 103638

...amihez csökkentett áramszedő-nyomás is dukál. Azaz az ilyen pályákon csak olyan mozdonyok közlekedhetnek, amelyeknek előzetesen át lett állítva az áramszedőjük. 

Előzmény: SÜNÖCSKe (103637)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.05.17 0 0 103637

A FREMO-sok huzalból készítik és rendesen meg is feszítik súlyokkal:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ybvUJiNS1Aw

Előzmény: Jeffsy (103635)
róbertke Creative Commons License 2021.05.17 0 1 103636

Japán modellklubok asztalain rendszeresen azt látni, hogy csak az oszlopokat állítják fel, a madzagolást kihagyják.

Előzmény: Jeffsy (103635)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.16 0 0 103635

https://www.youtube.com/watch?v=JTDEJMvdgmk

 

Van valakinek ötlete milyen anyagból lehetne megépíteni szépen a felsővezetéket?

 

Azt találtam ki, hogy nem fog hozzáérni egyik szedő sem a rendszerhez, még ha hülyén is néz ki bizonyos szinten.

 

A gyári Viessmann rendszer feleslegesen erős (és vastag) csak dekorációs célra , mivel arra tervezték, hogy áramszedők szántsák végig, érthető is.

 

Drótban is gondolkoztam, de azok fel vannak általában tekerve.

Van itthon fekete damil, de azt is feszíteni kell elég rendesen, hogy kisimuljon.

Arra gondoltam, 0,2-0,3mm-es fekete műanyag lenne a jó, aminek van egy kis tartása, nem kell megfeszíteni ahhoz, hogy egyenes legyen.

 

Bármilyen ötlet/tanács jöhet.

 

 

MTTP Creative Commons License 2021.05.10 0 2 103634

Sziasztok!

 

Ide is kiírom, vannak még, akik kerülik a közösségi oldalt. :-)

 

Ötödik alkalommal rendezzük meg a nagy sikerű Vasútmodellező tábort Diósjenőn.

Idén lesz egy haladó kurzus is, amit 12+-os korosztálynak hirdettünk meg.

Akinek van kedve nagyobb gyermekét elküldeni, vagy ő maga is jönne az ifjonccal, akkor hajrá, lehet jelentkezni.

 

A kisebbeknek szóló, első turnus már betelt, de esetleg lehet még próbálkozni oda is. :-)

 

Petyke91 Creative Commons License 2021.05.09 0 0 103633

Sziasztok!

 

Valaki rendelt már a https://modellbahnmarkt24.de/ oldalról? Kinek milyen tapasztalatai vannak? Körülbelül mennyi idő volt mire megérkezett a rendelés?

 

Köszönöm!

Bbmot_634 Creative Commons License 2021.04.26 0 0 103632

Köszönöm!

Előzmény: EVM (103631)
EVM Creative Commons License 2021.04.25 0 0 103631

Az Erkel utca biztos.Feliratkozol a hírlevelükre és infót kapsz ,hogy mikor jön szállítmány.

 

Tel:06309605543

 

Vagy :info@modellkit.hu

Előzmény: Bbmot_634 (103630)
Bbmot_634 Creative Commons License 2021.04.25 0 0 103630

Sziasztok!

 

NME termékeket itthon melyik bolt forgalmazza?

 

Köszi előre is!

rm40 Creative Commons License 2021.04.24 -3 3 103629
Chabs Creative Commons License 2021.04.22 0 1 103628

Nagyon koszonom az eszreveteleket es a hasznos utmutatast! A javaslatoknak megfeleloen keszitem el a kovetkezo darabokat. :)

Előzmény: E-lok (103627)
E-lok Creative Commons License 2021.04.22 0 2 103627

Teljesen jónak tűnik, egy apró hibát látok csak, az áteresz cső folyásszintje mindig egy szintben van a csatlakozó árok fenékszintjével, máskülönben nem folyik bele a víz. A képen úgy tűnik, hogy a cső magasabban van mint az előtte lévő beton. Kifelé még kifolyna nyilván, de amúgy ott is egy szintben szokott lenni. Ettől eltekintve tök jó lett, régi monolit vasbeton előfejet el tudok így képzelni. Előregyártott is létezik, több betonterméket gyártó cég is készít, de a színe alapján ezt régebbinek szántad gondolom. Talán még annyi, hogy maga a cső sem szokott túlnyúlni az előfej síkjából, ha nagyon precízek akarunk lenni. De így meg talán látványosabb! Az összekép szerintem jó!

Előzmény: Chabs (103626)
Chabs Creative Commons License 2021.04.22 0 7 103626

Tegnap tettem egy probalkozast egy vizelvezeto csatorna bejarat lemodellezesere - Woodlan Scenics Concrete Culvert adta az otletet. Teljes egeszeben otthoni "szemetbol" lett osszerakva es utana festettem. Egy mellekvonal mellett huzodo beton vizelvezeto arok kezdetehez szeretnem helyezni. Mi a velemenyetek? Nem kell finomkodni, oszinte velemeny johet nyugodtan abbol tanulok. :)

 

Maradek XPS lap cafatokbol raktam ossze a vazat es egy toll kupakbol a kiallo csovet majd arra kentem gipszet amit utana csiszoltam es festettem.

 

 

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.04.22 0 0 103625

"... az alagút előtt tudtommal hangjelzést kell adni..."

 

Ez sem feltétlenül igaz. Nálunk Magyarországon nincs ilyen szabály, Csehországban és Szlovákiában pedig külön jelzővel jelzik (mint az útátjárók előtt), ha valamiért szükségesnek tartják az adott műtárgy előtt (híd vagy alagút) a hangjelzést, mert ez sem általános.

Előzmény: ELŐRE! (103617)
hodika1977 Creative Commons License 2021.04.21 0 0 103624

Köszönöm. Érdeklődök majd.

Előzmény: csíkos-háTTú (103613)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.04.21 0 0 103623

Köszönöm mindenkinek, úgy érzem értem a válszokat.

csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.04.21 0 2 103622

Hát kereshettem, mert 2014-ben csináltam. A méret az Z, de ez most nem lényeges.

A terv:

Semmi extra, ahogy látni lehet, egyvágányú fővonal, és az állomásából kiágazó mellékvonal fel a hegyre. Mondhatni, klasszikus, vagy megszokott elrendezés. A pálya analóg vezérlésű, Z kapcsolás, a jelzők vonatbefolyásolással működnek.

 

Az alsó pálya, a fővonal alagút bejárata. Mivel az alagút másik végén az állomás bejárati jelzője közel van, így az alagútnak ehhez a végéhez illik egy előjelzőt tenni, hogy ne érje "meglepetés" a mozdonyvezetőt.

 

A mellékvonal alagútja, az alsó állomás felé menet. Mivel a pályán nincs sok hely, így ez a bejárati jelző ide került, nem pedig az alagút másik végéhez. Így nem kell előjelző, meg élethűbb is, nem 2cm-re van a bejárati jelző az első váltótól.

 

Mivel ez az asztalka kicsi, így a nyílt vonalakon nincsenek térközök (blokkok), az alagút előtt ezért kellett előjelzőt, illetve bejárati jelzőt tenni. Ha van elég hely, és lehet térközöket kialakítani, mert olyan hosszú a nyílt vonali rész, akkor, ha szükséges, lehet tenni - német témánál maradva - sima kétfényű blokkjelzőket is.

 

Ennek kis asztalnak az építése nyomon követhető a hobbivasut "Z méretarányban mindenfélét" című topic-jában, csak vissza kell görgetni 2014-ig.

http://www.hobbivasut.hu/forum/topic_90_from.html#from

 

Előzmény: ELŐRE! (103620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!