Az E-jelű metro-villamos a reptér épülete elől indul, és végigmegy a városon, a többi vonalra remek csatlakozást biztosítva. Azonban nem túl sűrűn jár csúcsidőn kívül, és esetenként igen zsúfolt.
Tudja-e valaki, hogy a portói repülőtérről beérkező transzfer busz hová érkezik? Vagy a taxin kívül hogy lehet a városba bemenni? esetleg metró ? Köszi.
Miután hetek óta nézegetem az autókat, meg az árakat, végre eljutottam odáig, hogy le is foglalom. Nem győzöm megköszönni neked azt a kisokost, amit összeállítottál az autóbérlésről. Nekem nagyon sokat segített, pedig nem vagyok kezdő bérlő, csak Portugáliában. Ki is jegyzeteltem a megnevezéseket az önrész nélküli biztosításra vonatkozóan, amit majd a helyszínen fogok megkötni.
melyik mennyi idő kb. szerinted?, (bár zárójel : tudom, kinek mennyi, + minden relatív, -pl. anno, még a British múzeumban, én kb. jó 3-4 órát voltam, tetszett is nyilván, de akartunk még mást is aznapra, nem is tudtuk nyilván, mily' hatalmas, stb.-, na erre mondta ismerős azóta, hogy volt bent 1 órát, de ha nem is unta magát, annyira nem tetszett, és ment is tovább, másik valaki meg mondaná, hogy akár 1 hétig is elidőzne, mert oly csodás az egész...), inkább úgy kérdezem :
pl. a Belem negyedre, ill. a környéki dolgokra tervezett napra belőném a :
'Felfedezések emlékmuve - Szent Jeromos-kolostor - torony' hármast,
ha ezek olyan 10-20 perc sétára is vannak egymástól, amit a google mond, (tudom, nem az a nagy út, meg sok idő), az egy dolog, mondjuk nem is tévedek el, viszem a térképet, stb., de először még sorban is áll + vár az ember, az is vmi plusz, de aztán amit bent tölt az ember, - ez utóbbira vmi becslés?
ha pl. 1 napot erre is áldozok, mondjuk reggel 10-du./este 6-ig kb., az már azért 1 8 órás műszak, azért az említett 3-ast nagyjából végig lehet nézni?
Szia, szerintem belefér, mert mi is pont így voltunk. 5 napunk volt a városra és környékére, és még Obidosig is eljutottunk. Nézd meg a beszámolóm, talán segít valamit. Nagyon hasonlóan gondolkodtunk, mint ahogy te is írod. Talán a városon belül egy kicsivel kevesebbet néztünk meg, mint ahogy te írod.
Itt van a beszámolóm első része, ha alatta az újabb bejegyzés gombra lépsz, azzal tudsz mindig az időrendben következő részre menni.
okt.-nov. környékén tervezek Lisszabonba menni, kb. 6 nap, 5 éjre, (úgy néz ki, egyedül), -bár nem ez volt a terv, de az élet néha s...-, a lényeg, hogy nem akarok mindenáron sok tucat templomot, múzeumot, kolostort, stb. megnézni, /egy párat mondjuk igen/, de inkább a városon belül amit lehet megnézni, ill. 1-2 napra elmenni pár környező kis faluba, 1-1 napos kirándulásra, (pl. 1 nap Cabo de Roca - Sintra - Quinta da Regaleira hármas mindenképp), ill. esetleg 1 nap Cascais
marad ugye kb. 3-4 egész nap a városban, kérdés erre a köv. lista :
Barrio Alto, Chiado, Baixa Pombalina, Praça do Comércio, Alfama, Belem (leginkább : Felfedezések emlékmuve, Szent Jeromos-kolostor, Torre de Belém), 28-as villamos, Hard rock café, Sao Pedro de Alcantara, Brasileira, Rua Prata, Café Nicola, Pastéis de Belém, Munchie, Manteigaria Fabrica De Pasteis de Nata, Padaria Portuguesa, Maria Caxuxa, Beira Gare
szóval ezek mindegyike belefér-e?
ha lesz akár 1-2 olyan napom is, amikor -bár nem kelek majd korán, de nem is fekszem későn szerintem-, szóval reggeltől akár estig, csak a várost járom, jó 6-8-10 órán át, akár gyalog, akár a híres villamossal, ahogy néztem a térképen, az említett dolgokból jó pár egymáshoz igen közel van, némelyik nem egész 5-10 percre gyalog,
a kérdés inkább az lenne, (ahoz szól főleg, aki már volt), hogy melyik helyeket próbáljam összerakni 1 napra?
ja, és még egy : bár a holiday-k miatt az időpontom szinte fix, de akkor még (olyan okt. utolsó 1-2 hete + max. nov első hete, ezen belül az áltama belőtt 6-7 nap), szóval ekkor még nincs túl hűs kirándulgatni?
értem, amit írsz, de nekünk a végösszeg a fontos, mivel évente 4-5-ször uatzunk, ez csak úgy megoldható, ha mindenből a lehető legolcsóbbat hozzuk ki. ;-)
Az üzeneted azalatt írtad, míg Görögországban voltunk és csak utána olvastam, mikor már itthon voltunk. Az autót hónapokkal korábban foglaltuk. Ekkora roncsot még soha nem kaptunk, a váltó panele, és az anyósülés belső műanyag burkolata egy az egyben folyton le/kiestek. Az egész kocsit már csak a lélek tartotta össze.
ez így van, viszont nézetem szerint az nem helyes, hogy ha ezt az összeget a bérlés alapdíjához vetítjük. sokkal inkább helyesebb a biztosítási önrészhez, amit ez kivált. márpedig az sok-sok száz, bizonyos országok esetében ezer eurót is jóval meghaladó összeg lehet. ahhoz képest pedig már nem is annyira sok az, főleg, ha hozzávesszük azokat a bizonyos ősz hajszálakat, melyekről sparks is mesél. számomra ez összességében megéri ezt az összeget - miközben abszolút megértem, hogy másoknak miért nem.
viszont: ahol ennek díja már az arcátlanságot súrolja (olaszország, franciaország pl.), ott hajlamos vagyok én is a harmadik feles megoldást választani. viszont a most következő portugál túránál ez az összeg napi 11 euró lesz, ezt én rááldozom; ennyit egy szállásválasztással is vissza lehet hozni talán.
írtam a blogodban kommentben egy szaloniki céget, kár, hogy nem próbáltad ki őket, náluk nem lett volna ilyen gond, ők úgy működnek, ahogy a szigetes kis görög cégek. laza, nyugodt, egyszerű, barátságos ügymenet. és jóval olcsóbban is úsztad volna meg.
Anyagilag jó vége lett, de hogy pár új ősz hajszálam lett az amúgy sem kevés mellé, az tuti :)
Egyébként most nehezen tudnám eldönteni, hogy legközelebb ilyen biztosítást válasszak-e vagy kölcsönzőnél sajátot. Mert így utólag a macera nem volt akkora hatalmas, és a Rentalcars-os biztosítás tényleg mindenféle baxakodás nélkül fizetett és így, hogy még jól is jártunk... Na majd legközelebbig kitalálom. Az biztos, hogy ilyen hangyafaxnyi sérülést képtelenség az átvételkor megtalálni, így a végén a macerára tuti fel kell készülni. Azt minden esetre megtapasztaltam, hogy ilyen esetben még 1 órácskát pluszban tegyünk rá a reptérre menéskor, hogy tényleg ne kelljen idegeskedni semmin és persze készülni szépen zsével, ha fizetni kéne :)
Amúgy Lisszabon és környéke megint nagyon bejövős volt. Annyira, hogy a legközelebbi utunk is oda fog vezetni, mert rengeteg a felfedezni való hely. Mondhatni az eddigi Barcelona imádatunkat Lisszabon kicsit elcsente :) Na meg majd északra is jó lenne egyszer elmenni, jó hosszú az az ország :)
De nekem az a tapasztalatom, hogy a közvetítőknél 10-20 Euro ez a biztosítás az egész időszakra, míg direkt a cégeknél, napi 10-15 Eurós összegekben szabják ezt meg. Így ha 14 napra számolom ezt, drágább lenne bizonyos esetekben a biztosítás, mint maga az autó bérlése. Biztosan nem mindenhol így van, de eddig nálunk ahol ezzel próbálkoztak, mindg 200 Euro feletti árat mondtak. És mivel ezt előre nem írják ki sehol sem, nekem biztosabb a harmadik félnél.
Szia Sparks, sajnálom, ami a kocsival volt. És örülök, hogy leírtad ezt a pozitívumot is a végén, hogy a közvetítő visszafizette a pénzt, mi ugyanis mindig ezt a verziót választjuk és még soha nem történt semmi, de mindig rettegek tőle, hogy sohasem látjuk a pénzünket.
Nem akarok sokk off-ot írni, de mi most Görögországban voltunk és ott akartak hasonlókat űzni velünk. Ránk akartak kényszeríteni egy "karcolás biztosítást", miszerint minden új karcolásért, ami a kocsin van 250 Eurót kell fizetnünk és arra nem érvényes a mi biztosításunk, az új biztosításért 220 Eurót akartak. Az egész autó tele volt karcolva, mindet lefotóztam, de kutya sem ismerte volna már fel, hogy melyik hol volt. A végén nem volt problémánk. De ezeket a karcolásokat soha sem javítják ki, így nem igazán értem, mire akarnak érte pénzt szedni, a dolgozók karácsonyi prémiumáért? Ilyen lehetett a ti esetetek is, én is azt sejteném, hogy a záras sztorit eljátszák mindekivel....
azért olyan sok olyan júzer csak nincs, aki még harmadik félnél se köt biztosítást. mert ha van legalább olyan, akkor azért ez nagyrészt mindegy, mert előbb vagy utóbb, de csak pénzénél lesz.
viszont mi ebben egyetértünk, én is majdnem mindig ott kötök, a fenének sem kellenek az ilyen procedúrák, még ha ez esetben anyagilag jól is jött ki belőle az olvtárs. tudom, hogy drágább, de a teljes nyugalom nekem ennyit megér.
Na de értitek, mi a gond...Egy ilyen "meghúzást" 10cm-ről kell fotózni, feltéve ha látszik.
Ebből kiindulva az egész autót ilyen pózban kb. 1000 képpel lehetne "körbeérni".
Véleményem szerint ezért is jobb a kölcsönzőnél kötni biztosítást, akkor nem kell felesleges köröket futni. Most Madeira-n tényleg annyira tré' volt a kocsi, hogy a már azt se lehetett látni, hol vannak a sérülések bekarikázva a lapon (az egész autót fullra be kellett volna karikázni, na).
haha, ez vicces így, hogy rajta hagyták az autópályadíj költségét is. :))
amúgy baromi érdekes, hogy egy tök másik kölcsönzőnél ugyanezt a feltörés cuccot velünk is megpróbálták tavaly tavasszal! nekem viszont náluk kötött nullázóm volt, így kénytelenek voltak beérni ennek a költségével, de még így is minden apróbetűt megnéztek, nem lehetne-e valahogy ránk terhelni mégis. :) úgyhogy akkor nem kizárt, hogy ez tényleg egy biztosító-lehúzós megoldás portugáliában.
Napok óta nézegetem. Leginkább az autó felvételi helyét akarom meghatározni, mert hogy nem a reptéren vesszük fel. Az első héten Lisszabonban nem lesz kocsink. Azt csak később egy héttel kell, amikor Porto felé megyünk majd.
Egyébként most már eldöntöttem, hogy az autoeurope.com-on keresztül bérelünk, és a hotel Tivolinál lévő telephelyükről hozom el a kocsit. AZ van ugyanis a mi szállodánkhoz a legközelebb.
Egy kis autóbérlési tapasztalat Lisszabonból: Rentalcars.com-on keresztül a Guerinnél béreltünk egy mini kategóriás autót. Eredetileg 4 ajtós VW UP volt vagy hasonló a megjelölés. Odaértünk és Fiat 500 diesel lett volna belőle, 2 ember is alig fért el benne, 2 ajtós kivitel. Mondtuk, hogy ezt nem kérjük, 4 ajtós volt a foglalásban, így hoztak helyette egy Fiat Pandát, ez már nem diesel és 4 ajtós volt, így elfogadtuk. Egyébként a megérkezésnél a Guerinnél kb. 1 órát kellett sorban állni, iszonyat lassan mennek arrafelé a dolgok. Közben a többi kölcsönzőnél szinte ember sem volt (Europcar és társai). Az autó átvételénél (a Rentalcars erre külön küldött emailt) érdemes az autót körbefotózni és ha hibát találunk jelezni az átadó embernek. Ezt mi elmulasztottuk, az autó látszólag sértetlen volt, a papírra is ez került, így átvettük (eléggé elcsigázva a hosszú utazás, a közel 1 órás csomagra várás, majd az újabb 1 órás autóra várás után).
Kértünk autópálya kütyüt, amivel a zöld folyosón lehetett áthajtani, ez nagyszerű dolog, mert a fizetőkapuknál (a hidakon tutira mindig) tömegek várakoztak hosszú sorokban. Ennek úgy emlékszem, hogy kb. 1,6 EUR volt a napi bérleti díja, és erre jött rá az autópálya használat. Visszatérve a kocsira: a kis Panda teljesen rendben volt, a nagyobb emelkedőkön kissé kellett pörgetni a motort, de azért felment mindenhova. Autópályán 120 körül már azért eléggé labilis volt, de összességében 1300 km megtétele után azt mondom, hogy tökéletesen megfelelő volt a célnak. Az autópálya használatunkért 40 eurót kellett (volna) fizetnünk a végén, az utolsó napra vagy 8 eurót ki sem számláztak, gondolom még nem futott át a rendszeren, tehát közel 70 euró lett volna 1300 km autózásra és 11 napra, nem kevés, ha azt nézzük, hogy ez nálunk alig pár ezres lenne itthon. Hogy miért csak lett volna, az a végén kiderül a happy endnél :)
Mi kötöttünk biztosítást a Rentalcarsnál, ez kb. napi 2500-2800 Ft, már nem tudom pontosan mennyi volt, de nagyságrendileg ennyi. Emiatt, hogy a fullos biztosítás nem a Guerinnél, hanem a közvetítőnél volt, a kártyánkra ráraktak nagyjából 1300 EUR foglalást (kb. 400.000,- Ft), ami a nyaralás végéig ott maradt és 2-3 nappal hazaérkezésünk után oldódott fel. Nem ért meglepetésként, erre vittünk egy külön hitelkártyát, amit kint nem is használtunk. A bérlős ember elmondta, hogy ha káreset lenne, akkor ki kell fizetnünk és majd a közvetítő biztosítója visszafizeti. Mondom OK, talán azért most sem lesz gond, már sok autót béreltünk, még sosem volt...
A történet drámaibb része: A kocsi visszavitelekor sikeresen elszalasztottuk az utolsó benzinkutat, így kicsit vissza kellett kanyarodnunk, de nem volt nagy probléma, mert volt egy kis kút 2-3 km-re a reptértől, ahol megtankoltuk a kocsit és egy szép 5-6 sávos körforgalomban visszaszambázva sikeresen visszatértünk a reptérre. Picit kiszáradt a szám menet közben, még szerencse, hogy jó időben (értsd: a repülőgép indulása előtt 3,5 órával) odaérkeztünk, így az infarktus elmaradt. No nem volt egy leányálom megtalálni az autóleadási pontot sem, de azért a táblák csak útbaigazítottak. Amikor felértünk a Guerinhez, már szép kis tömeg volt, éppen csak le bírtuk parkolni a kocsit és átadni egy ottani arcnak.
Kiszedtük a csomagokat, azokkal beálltam a sorba, közben a párom elment az átvevő emberrel, aki közölte vele, hogy az autónkat feltörték vagy megpróbálták feltörni. WTF?!
Közben a Guerin irodájában már voltak jó páran, így szokásos délies várakozó üzemmódba kapcsoltunk. Megtörte a nyugalmunkat egy francia nő, aki a párjával előttünk adta le autóját és valami marhára nem tetszhetett neki, mert bár franciául szinte egy szót sem értek, de az lejött, hogy sajtóval és perrel fenyegette a Guerin emberét, mindezt dobhártya szaggató hangerővel nyomatékosította. Ez ment 6-8 percig, közben sorra kerültünk a másik átvevőnél, egy fiatal lánynál.
No itt jött a hideg zuhany. A lány közölte, hogy mivel az autónkat feltörték, ezért ki kell fizetnünk a zárjavítást, ami cca. 188 euró lesz (kikereste a javítási költséget), plusz az autópályadíj, ami 40, szóval 228 eurós számlát kaptunk. Megkérdezte, hogy van-e biztosításunk és megnyugtatott, hogy ők majd szépen visszafizetik a pénzt nekünk. A zárolást feloldotta a kártyánkról, majd egy másikkal kifizettem nekik a 228 eurós lehúzási díjat.
Közben az idő szépen telt és már azon aggódtam, hogy még a gépünket is lekéshetjük, ami alaptalan volt, de azért kissé ideges voltam. Kaptunk egy papírt a káreseményről és a kifizetett 228 euróról, amit a lány elmondása szerint majd el kell küldeni a közvetítő cégnek. Gondoltam ennyi legyen a legnagyobb bajunk az életben, örültünk, hogy szabadulunk és mehetünk a gépünkhöz...
És álljon itt a fénykép, amit a leadáskor készítettem a zárról:
Macska legyek, ha ezt észre vettem volna akkor, amikor a kocsit átvettük (pláne a fent említett állapotban). Lehet csak nagyon gyanakvó vagyok, de véleményem szerint nem mi voltunk az elsők, akinek a biztosítása ezt az alig észrevehető dolgot kifizette nekik. Szép extra cash, gratula Guerin. Hozzáteszem, hogy bár nem vettünk észre olyat, hogy feltörték a kocsit, ettől független akár ez is megtörténhetett, szóval nem akasztanám fel őket az első lámpavasra ezzel a váddal, de a gyanúm erős maradt...
A tanulság, hogy nagyon meg kell nézni a kocsit átvételkor, pláne biztosítás nélkül, bár Lisszabonba biztos nem mennénk úgy (láttunk pár ablakbetörős kocsifeltörést nagyobb parkolókban).
Happy end: Itthon beküldtük a papírokat a közvetítőnek a weboldalon, ami olyan egyszerűen ment, hogy ennél még a sarki Sparban is bonyolultabb megvenni 2 liter tejet... Tízen pár nap után kaptunk egy szép emailt, hogy köszönik, hogy igénybe vettük a szolgáltatásukat és a pénzt arra a kártyára elutalták, amivel az autóbérlést kifizettük előre (ja, mert hogy előre leperkáltuk a pénzt, ami visszamondható lett volna az indulás előtti napokig). A pénz megérkezett, a teljes 228 euró, forintra váltva, ami a befizetetthez képest kevesebb volt (az árfolyam baxakodás miatt) 1500 forinttal...
Mivel nem volt külön papír az autópálya használatról, így véletlen (fájdalomdíjnak :)) ezt is visszakaptuk...