Keresés

Részletes keresés

APT Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167581

De ez luxusipar, és itt NEM TOLERÁHATÓ, nota bene felháborító csalásnak és simlisségnek titulálható az a tervezési stratégia, ami a filléres, eldobható kínai piaci csellentyűcskéknél teljesen rendben van. 

Vagy akkor tegyenek mögé legalább az alkatrész-ellátás oldalán reális árképzést, mert ez így kvázi rablás - senkinek ne legyen illúziója, nem kerül lényegesen sokkal többe annak a toknak az előállítása - mint a pár tízezerért kapható, jobb minőségű-kivitelű acéltokos hamisítványok tokjának...

 

Basszus, az 53 éves veterán Rollsom motorját ennek az összegnek a duplájából generálozták (ki-be daruzással, csapágyakkal-gyűrűkkel, fúrás-faragással, mindennel együtt) - ez egész egyszerűen NEVETSÉGES.

Előzmény: gallo (167575)
APT Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167580

Most függetlenül attól, hogy mi generálisan a véleményem az ügyről - ezt semmiképpen ne dimenzionáld túl. Ha minimálisan vigyázol az órádra, rendszeresen megtisztítod (fogkefe, szappanos víz, kis átdörgölés bőven elég neki, természetesen betekert koronazárakkal, majd a korona kitekerése után a mentből látszó részek szép tisztára törlése, hébe-hóba egy hangyányi háztartási szilikonzsír rákenése teljesen megfelelő karbantartás), akkor annak a tokcsőnek a cseréjére nagy valószínűséggel életed végéig sem lesz szükség. Ahogy írtam volt, a 80-as évekből származó Breitlingeken is csak elvétve találkoztam a tokcső cseréjének szükségességével - és ott sem természetes elhasználódás, hanem sérülések, nem rendeltetésszerű használatok (sárra, homokra rázártak erőszakkal) álltak a dolog mögött.

Előzmény: Zonusz (167574)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167579

Lehet, hogy a tiednél nem ilyen elb@szott a tokcső kialakítása, kérdezz rá a típusszám alapján a márkaszerviznél! 

Mint írtam, a 17360-asnál és a 17390-esnél sajnos ilyen.

A többiről nincs információm.  

Előzmény: Zonusz (167577)
Zonusz Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167578

A naponta állítást a korona ki-be tekerése miatt írtam csak, azaz nem napi használatban lesz a tekerentyű.

Előzmény: Zonusz (167577)
Zonusz Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167577

Igazad van, egyébként se az vagyok, aki naponta beállítja az óráját másodpercre, csupán a felhőtlen öröm elmúlásáról beszéltem. Azt hiszem azért ez a húzás kicsit durván aránytalan. Mindegy nem érthet mindenhez az ember és nem is készülhet fel mindenre, ezt az itt hozzászóló hozzáértők reagálása csak erősítette. Biztos vagyok benne, hogy más óráknál is vannak hasonló trükkök, legfeljebb nem ennyire durvák. Még egyszer nagyon köszönöm az észrevételeiteket, segítségeteket, visszavonulok olvasói státuszomba.

Előzmény: gallo (167575)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167576

Ennek a "tokkifúró" szakembernek az elérhetőségére kíváncsi lennék!   :-O

Előzmény: gallo (167573)
gallo Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167575

Én nem aggódnék a helyedben. Az általad választott óra nagyon sokáig fog téged szolgálni, megfelelő karbantartás és tisztítás mellett. 

 

Általános trend, hogy kisebb alkatrészek nem cserélhetők önmagukban. Csak nagyobb egységekben, drágán. Kapitalizmusban élünk, ez így működik. Ha elromlik és igen drága megjavítani, vegyél másikat. Legyen szó autóról, vasalóról, vagy épp óráról, mindegy.

Előzmény: Zonusz (167574)
Zonusz Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167574

Nem mondhatnám, hogy ma is felhőtlenül örülök az órámnak. Igyekszem mindent körbejárni vásárlás előtt, de ilyenre "trükkre" laikusként nem számolhattam. Az Omega Seamaster volt a másik kiszemelt, de végül éppen annak az érzékenyebb szerkezete miatt döntöttem emellett. Deformált gondolkodással, felmerülhetne, hogy ez ugyan olyan jó megoldás mint a cserélhető, csupán méretezés kérdése, és ebből fakadóan nincs is szükség cserére. Azt hiszem azonban, hogy nem erről, hanem ordas lehúzásról van szó. Ilyesmit még az autóipar se nagyon alkalmaz, bár őket sem kell félteni. Azt kell mondjam, hogy biztos nem fogom ezért az árért megcsináltatni, legalább azt a pénzt megnyerem és megveszem az Omegát. Sajnálom, hogy ekkora vita kerekedett a tájékozatlanságomból, de legalább többek figyelmét felkeltette.

Köszönöm a türelmeteket, ne mérgelődjetek, ilyen lett a világ.

Előzmény: gallo (167573)
gallo Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167573

Valóban vannak olyan modellek, melyeknél nem bontható a tokcső. Hivatalosan tokcsere a lenti összegekért. Ki szokták fúrni. Van rá szakember. Kifúrják, új tokcső bele. Olyan lesz, mint volt. senki nem veszi észre megbontás nélkül. Akkor szokták ezt választani, amikor a tok cseréjének költsége vetekszik már az óra értékével.

Előzmény: APT (167568)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167572

Egymástól függetlenül 3 órás + a márkaszerviz állította, hogy nem lehet a tokcsövet magában cserélni. 

Alkatrész csak a WDL-ből szerezhető be. 

De akkor már ott is csináltatom meg a komplett szervizt, 24 hónap garanciával. 

Ha a tulaj ezek után sem akarja eladni az órát, az már az ő baja.  :-)

Mondtam neki, hogy legközelebb sem lesz olcsóbb megcsináltatni az órát, ha neadjisten megint tokcső problémája lesz.  :-O 

Előzmény: APT (167568)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167571

De annál cserélhető a tokcső, nem csak a komplett tokközép. :-O

 

Amúgy a szerkezet tisztítása+tok polírozás 60 ezer Ft a márkaszervizben, ami máshol olyan ~30 ezer. 

 

Alkatrész a neten nem fellelhető, csak a hivatalos helyekről. 

Előzmény: öccse (167569)
weirdo Creative Commons License 2020.12.20 0 0 167570

Furcsa. Nem vagyok naprakész de tavaly vagy tavalyelőtt vittem egy komoly pesti szervizbe a Planet Ocean-t, 2013-as volt. Úgy emlékszem, 80-at mondtak, de azt mondták, várhat egy évet. 

Előzmény: öccse (167569)
öccse Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167569

A Rolex sem kerül ennyibe.

Előzmény: DLCBP (167559)
APT Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167568

Ha ez így van - akkor nem szabad Breitlinget venni, és kész. Egy fogyó-kopó alkatrészt nem cserélhetőre tervezni - nem tolerálható marketingstratégia.

Megjegyzem: műszakilag természetesen ez is megoldható. Egyébként nem tudom, hogy tényleg nem cserélhető-e? Jártak már ilyen órák a kezemben, tokcsövet nem kellett rajtuk cserélni (azt még a 80-as években készült Chronomatoknál is csak a nagyon leharcolt daraboknál szokott kelleni hébe-hóba, de a többségüknél még teljesen jó - tehát azt mondanám, hogy normál használatban 30-40 évet simán ki fognak bírni).

 

Amúgy meg, ha az óra viszonylag fiatal és megkímélt, akkor egy átlagos szerviznél a tokkal olyan sokat nem kell foglalkozni.Szét kell szedni, ki kell tisztítani (ez még csak nem is kronográf), ha nem kell csiszolgatni-polírozgatni (vagy az ügyfél nem igényli), akkor azzal kell foglalkozni, hogy műszakilag megfelelő állapotban legyen (tiszta, jól tömítő).

 

A szerkezet viszont rutinfeladat.

 

Itt is csak arra tudok már gondolni, hogy ezek nem is a hazai szerviz-árak, hanem nem is szervizelik az órákat, visszaküldik a gyártóhoz, aki kvázi teljes felújítást végez rajtuk, ha szükséges, ha nem, svájci árakon számlázva - aztán még erre rakódnak rá a közvetítői díjak meg a világbajnok ÁFA, stb...

Miközben egy hazai műhely teljesen azonos színvonalon el tudja végezni a munkát ötöd-tized áron.

Előzmény: DLCBP (167567)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167567

bele van hegesztve a cső a tokba, nem cserélhető. 

ez van. 

Előzmény: ZésZoli (167566)
ZésZoli Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167566

Hahahahahaha! 

 

Hogy jutottak el odáig 2020-ban, hogy nem lehet kivenni a tokcsövet? Ezt a hülye dumát... :-D

 

Szemékyautókat szervizelnek olcsóbban. 

 

Mégis mitől drága az a tok? Miből van? Vagy ha drága, akkor miért cserés minden alkalommal? Komolyan kíváncsi vagyok a rizsára, higy ezt mivel magyarázzák. :-) 

Előzmény: DLCBP (167565)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167565

A tok az, ami drága. 

Előzmény: APT (167560)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167564

superocean steelfish

Előzmény: menut (167561)
gallo Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167563

Mindenki úgy dobálja ki az ablakon a pénzét, ahogy jólesik neki. 

Előzmény: DLCBP (167559)
gallo Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167562

Semmit. Ne foglalkozz vele.

Kiváló óra, használd. Semmi baja nem lesz a koronának, meg a tokcsőnek jó darabig. 

 

Előzmény: Zonusz (167551)
menut Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167561

Ezek pontosan melyik Beritling-ek? csak a kiváncsiság...

Előzmény: DLCBP (167559)
APT Creative Commons License 2020.12.19 0 2 167560

Ezek sima ETA automaták...

 

Nem is tudok mit hozzáfűzni. Nem is akarok...

Előzmény: DLCBP (167559)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167559

Én most szervizeltetem a 17390-est, 294 ezerért. 

Ugyanez  munka a 17360-asnál 506 ezer Ft. 

Ezek a hivatalos Breitling márkaszerviz árai. 

Előzmény: Zonusz (167558)
Zonusz Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167558

Köszönöm, nem állt és nem áll szándékomban, majd vigyázok.

Előzmény: DLCBP (167557)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167557

Ezért (is) kell Rolexet venni!  ;-)

Előzmény: Zonusz (167556)
Zonusz Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167556

És az ember azt hiszi van egy robusztus órája. Mindegy, örülök az órának, köszönöm a figyelmeztetést. Ahogy olvasgattam, szinte mindegyiknek van ilyen-olyan gyenge pontja, igaz olcsóbban.

Előzmény: DLCBP (167555)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167555

A 17360 és 17390 modelleknél legalábbis így van.  :-(

Előzmény: DLCBP (167554)
DLCBP Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167554

Lehet hogy ennél a típusnál sem lehet külön cserélni a tokcsövet, csak kompletten a tokkal együtt. 

Csilliárdokért.  :-O

Előzmény: Zonusz (167553)
Zonusz Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167553

Mi várható, görbül, törik, tömítetlenség? Mire ügyeljek, kihúzás, tekerés, benyomás?

Köszönöm a türelmet!

Előzmény: DLCBP (167550)
Zonusz Creative Commons License 2020.12.19 0 0 167552

A ki-be tekerésénél, vagy betekerve is?

Előzmény: Zonusz (167551)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!