A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Múlt héten a Nagyvárad téren égett a metró , most az Árpád hídnál . Kész életveszély már metróban utazni , biztos azért mert nincs elhanyagolva . A multkor mér szó volt , hogy tiszta olaj a programszőnyeg a két sín között , és egy kicsi szikrátol is begyulladhat .
Nem ártana lassan légzőmaszkot osztogatni a metróbejáratoknál . :(
Igazából arra lennék kiváncsi, hogy: A topiktárs lefotózta a BPO-750-et a Fehérvári úton, 22-es és 53-as táblákkal. De nem látszik a környékből az ég egy adta világon semmi. De szó szerint semmi.
Ennek vajon mi értelme volt? Mert ugyanezt meg lehet csinálni a Moszkva téren is, akár egy 46-os táblával is.
Egy kis fantáziával ugyanaz a téma.
Ezt a képet
Ebből a képből vágtam ki.
Ezért jó ha nagy felbontásból, távolról csináltok képet. Ez az, amire a topiktárs ki akart lyukadni.
Ugyanis ha lefényképezed távolról egy jó fényképezőgéppel, akkor hibátlan kép lesz belőle még akkor is, ha levágod.
Ebben a fényképben szerintem minden benne van, ami a végállomás jelképeként fellelhető. Erről mindenki tudja, hogy hogy Fehérvári úton készült.
Valamint sokan nagyon félnek a menet közbeni fotózástól. Kérdezem én? Miért?
Másik szemszögből. Erre már azt mondom hogy ne a legjobb minőségű, de lehetne ez a dok jelleg alsó határa.
(Hát persze hogy akkor ment el a felhő a nap elől, mikor ez készült.)
Nézd, jómagam 95.- óta fotózgatok hobby-szinten, és néha ( ha fizetik ) alkalmakra járok elsősorban nyaranta! (esküvő)
A problémát én abban látom, hogy az nem gond ha valaki lefényképez egy buszt, ehez sok köze senkinek nincs, ha jogellenesen nem használja fel az illető. Na de amikor személyiséi jogokról prédikál valaki, aki szinte ütésre álló kézzel, és személyes érintettségemben megsért ( anyáz) az nekem ne kezdjen el magyarázkodni hogy őt megsérti egy kép, ami esetleg a saját gyűjteményemet bővíti!! Jól is néznénk ki, ha én menet közben kiszállnék a viliből ha észreveszem hogy fotóznak, és nekiállok kajabálni.......
Saját taktikám ami sok esetben működik:
- megvárom a v.á.-n hogy kiszálljon a vezető
- ha nem száll ki, de nekem nagyon kell a kép, odasmegyek és jelzem neki mit szeretnék-- közterületen ahol nem is kéne !!!!!
-igazolván magamat, hogy BKV-nál dolgozm, és vázolom miért vagyok ott, miért kéne a kép
- ha menet közben van a jármű próbálom úgy elkészíteni, hogy ne vegye észre, nem belevakuzva a szemébe
- ha ezek ellenére agresszív hagyom az egészet!! ( na ilyen még nem volt)
- ha csak belémköt mint ahogyan a minap írtam akkor meg megbeszélhetjük a dolgokat
Na nagyjából ezek a dolgok 30 mp-nél hamarabb lezajlanak, és általában nincs vita, nekem össze vissza volt eddig két helyzet amikor agresszívabban jöttek oda hozzám, vagy hozzánk, amikor kollegámmal készítettük a felvételeket.
""
A szerzőket egyéni, eredeti alkotásaikon személyhez fűződő és vagyoni jogok illetik meg. Személyhez fűződő joga a szerzőnek a mű nyilvánosságra hozásának (ill. esetlegesen visszavonásának) joga, a mű integritásához való jog (azaz a mű megváltoztatásának tilalma) és a minden szerzőt megillető névjog (azaz, hogy a művén a nevét mindig fel kell tüntetni).
A kép készítőjének jogain túlmenően foglalkozni kell a kép tárgyának jogaival is. A Polgári Törvénykönyv szabályai szerint a személynek joga van a képmásához, amelyet nyilvánosságra hozni – a nyilvános közszereplés kivételével – csak a személy engedélyével lehet jogszerűen. A magyar törvény ehhez nem ír elő írásos formát, de külföldi fotópályázatok, fotóügynökségek internetes oldalain gyakran látni alaposan megfogalmazott hozzájáruló nyilatkozatokat, amelyek csatolása nélkül a képeket el se fogadják. Bizony a kórházakhoz hasonlóan (akik a részletes műtéti protokollokkal készülnek fel a műhibaperekre) itt is félnek a nagy összegű kártérítési igényt támasztó perektől.
Viszont arra kénytelen voltam rádöbbenni a minőség hiányának kapcsán ami a fiatalságot illeti, lefényképez.. dokumentál valamit a telefonjával, ami ellenfényes, bemozdult, homályos, a céltárgy kilóg belőle alul felül oldalt, és az neki megfelel.. ahogy a 15-22 éves lányoknak is tökéletesen megfelel az olyan kép ahol a fürdőszoba előtt csücsörít, kezében a mobillal,m háttérben a fajansz, vagy a tele szennyeskosár :) egyszerűen nincs igényük arra hogy jobbat csináljanak. ez nekik tökéletes, és nem érzékelik a differenciát egy profibb kép és a sajátjuk közt..
lehet hogy így van a digitális koszak gyermekével is egy olyan ember aki 30 éve fotóz, és analógra dolgozott világéletében, lehet neki a digitális képek ugyanilyenek a szemében.. :)
viszont ez tökjó hozzáállás, együttműködéssel, nem kevés stressztől kímélheti meg magát az ember, de ehhez mindkét fél kell. és azthiszem fontosabb az hogy a fényképezni vágyó, tényleg ne másszon bele intim szférába..
Viszont annak mi értelme lehet amikor mondjuk 10-15 ember enymás mellett állva tökugyanazt kattintgatja? akkor sem lesz értéke.. én mindigis próbáltam ilyen téren olyan képet csinálni ami keveseknek lesz meg :)
Erre a teljesen korrekt hozzászólásodra azt mondom neked, hogy ha ismerik az illetőt aki fotóz, ismerik a muinkásságát, hogy milyen munkája fekszik benne, hoigy milyen képeket készít és mi célból, akkor a legidegbetegebb járművezető is azt fogja hogy csináljon nyugodtan fotót, és ha kell akkor segít is neki.
Tehát ha pl odajön hozzám egy ismert fórumos vagy fotós, akiről lerí, hogy ért ahhoz amit csinál, akkor nagyion szívesen segítek neki. Pl én HáBé kollégával vagyok fotózás tzéren nagyon jó viszonyban, mert ha volt valami érdekesség, akkor Ő biztosan ott van. December 24-ei délutáni és éjszakai járatok, ünnepi terelések stb, vagy ha különleges járműtípus van az adott vonalon.
Legutóbbi ilyen közös fényképkészítési együttműködésünk a Keletiben volt ha jól emlékszem a 10-42 a 7E viszonylaton. Láttam hogy elkezd fotózni, így lekapcsoltam helyzetjelzőre a világítást este, megvártam míg csinál 2-3 képet és utána továűbbmentem. Az egész 2 perc alatt 1 utas nem szólt egy rossz szót se, de viszont meg lett örökítve valamint mivel ismerem az illetőt volt amikor a nyugatiban 931-esen kapcsoltam le 2006 dec 24-én az tompított világítást helyzetjelzőre. Ezek ugyan apróságok, de mivel egy fényképnél és egy esti fotónál nagyon nem mindegy, hogy milyen fények vannak így sergítek ahol tudok, de csak olyan embereknek, aki normálisan, hozzáértően csinálják ezt.
Sajnos Tény és való hogy annyira elhatalmasodott a sulinetes fotószenvedély, mert ha 114-esen Knorrozás van, akkor mindenki oda kell hogy menjen, amikor eddig azt se tudta hogy létezik ilyen vonal mert ha ő csinálja akkor nekem is kell. Ez az 1 bolond 100-at csinál élő példája, sztem ha KXM-020 vagy Virtualbus Fan kútba lenne ugrasztva, a többi kollégája úgy követné őt mint a messiást.
A legjobb amikor vagy 8 mobilos sulinetes a Leányka utcai felüljárón úgy fotózott délután, az egy dolog hogy FULL Ellenfényes volt, de nem csak homlokfalból, hanem mivel verőfényes napsütés volt, így még az oldala is Fekete volt a busznak. Mikor megláttam őket, amennyire tudtam a jobb oldali korlát felé húzódtam, akkor már legyen teljesen használhatatlan a készülő fényképek sorozata. Tehát amikor akkor baromságot csinálnak hogy az embernek felmegy az agyvize, valamint sunyi módon fotózgatnak és megosztják a rossz minőségű, sokszor tényleg sértő és egyéb dolgot tartalmazó képeket akkor ne csodálkozzanak, ha az embernek elpattan a húr. Többször előfordult már, hogy kattant a fénykép és már szabály szerint menekült az illető, amikor egy rossz szót sem szóltam hozzá. Ezeket be kellene fejezni. A járművezetőnek ez tényleg zavaró és ingert keltő dolog.
Szóval ha csinál egy fényképet a buszról, akkor vállalja már fel legyen szíves, legalább egy kézfeltétellel, mint ma valaki a Budaörsi úton.
Ha érzi az illető, hogy a minősége silány, vagy nincs benne semmi érdekes, lehetőleg ne ossza már meg az egész világgal, mert a kutyát nem tudja érdekelni, max felidegesíteni, hogy mennyire nem képes egy fénykép elkészítésére. A Járművezetők nagy része úgy gondolkozik, hogy egy szinten Ő is benne van a fénykép elkészítésének kivitelezésében.
Megpróbálom érthetően leírni, remélem akik fényt kaptak, azok is megértik.
Ha csinálnak rólad egy igazolványképet ami jól van megvilágítva, jól be van állítva a fejed, a hajad, stb. Azt ugye átveszed és kifizeted a pénztárnál.
Egyesek ugyanúgy kifizetnék az összeget? ha sötét lenne a fejük, árnyékos, majdhogynem felismerhetetlen? Ha úgy néznének ki mint Pumukli? Mert szerintem nem. Ugyanezt az elvet kell használni minden ilyen fotózás alkalmával.
Úgy csináljátok a minőségi képeket, mintha ezért nektek fizetnének.
Ezt azért mondom, mert egy jó képnek később értéke lesz.Ellentétben egy rossz képnek akkor sem lesz értéke, ha az az egy kép lesz az ég egy adta világon arról a tárgyról, buszról, stb.
Már nem azért, de ha a cigány követeli ugyanazokat a jogokat, mint amit egy magyar megkap, akkor egy magyar miért ne követelhetné ilyen esetben, azokat a jogokat, amiket egy cigány megkap. Vmint nem kell cigánykodni egyből, hanem normálisan is meglehet fogalmazni, hogy nem baszogasson az ellenőr, hamár a drága "utastársakat" békénhagyta...
Csak meg kéne magyarázni az ellenőrnek hogy te miért nem adod oda a személyit úgy hogy nem vernek meg a kisebbségiek. Mert nem tudsz úgy rájuk hivatkozni hogy nem sérted meg őket :)
Tegnap 120-ason volt. Az első ajtónál a leszállásjelző leszakadva a kapaszkodóról, lógnak a vezetékei, még működőképes. Nyolcvanvalahány éves nénike nem tud jelezni, csak odaáll az ajtóhoz, hogy leszállna, sofőr észleli, megáll a megállóban, de az ajtót már nem nyitja ki, inkább odaszúr neki, hogy "jelezni kellett volna".
Eközben a busz másik felében szorgoskodó ellenőrök a három fős kissebbségi c..... családot nem büntették a bliccelésért, a mögöttük utazó "hazai-fehér" két fős társaság természetesen sárga csekkel gazdagodott.