Köszi, a VK-t is ezek miatt javasoltam volna neki, meg az talán sűrűbben forog a pöacon, utánna láttam hogy azért a DB3 sem elveszett gyerek. Feribá amúgy kis művészlélek :) 62 éves és inkább a gyengéd dallamos tánczenét játsza szinte már 50 éve, nagyon finoman és hangulatosan, tehát a rock kizárva. :) Max a fehérnél is halványabb... Amúgy hosszú évek óta egy Korg 05/RW boldog tulajdonosa, meg van egy Technics KN1000-ese és szépen elmuzsikálgat magában most már csak, meg néha nyugdíjas klubbokon ha hívják, úgyhogy állóvízként meglepett a hirtelen Hammondos törekvése, bár 20 éve nála láttam életemben először orgonát (szintén egy Technics) tehát valamit konyíthat hozzá az öreg mégiscsak. :) Megnézzük mit találunk, ha el nem kelt már a Viscount. (elolvastam újra Tube az abszolutos fórumon mikor megvetted a DB5-öt és írtál róla pár sort, nagyjából szuperlativuszokban :) kedvcsinálónak ki is nyomom az öregnek...)
Keményebbre VK7. Abban is van Rhodes, meg vonós, meg basszgitárok, meg sípos orgonák 39db. Szóval nagy "találmány" a C2-től a kibővített hanxínkészlet.
Ráadásul egyszerre is tudja, pl. alul nagybőgő, fönt B3, rétegben vagy kettéosztott billentyűzet módban.
Ha Hammond pótlékot szeretne, legyen már legalább igazi drawbar húzókája! Ezért nem javaslom a Nordot.
Szóval a bácsinak a DB3-at tudom leginkább javasolni. Ráadásul ennek a beállítása, kezelése is a legegyszerűbb, a legközelebb van az igazihoz.
Vegyétek föl Floyd71-Sanyival a kapcsolatot, most publikálta éppen.
Egy idősebb ismerősöm nevében érdeklődnék, hogy Viscount DB3-at most milyen áron lehet találni? A fórumon is láttam hogy nem ritka darab annyira szerencsére. Továbbá én ajánlottam neki a VK7-et is, mivel Tube anno a legjobbklónok közt említette, meg a Nord Electro 2-t is, mondván az sem túl borzasztó, és még jó Rhodes is van benne. Most beszéltem a kisöreggel telefonon és valahol hallott élőben Hammondot és felhomályosították hogy vannak már digi klónok mint a DB3 is, ami elég jól közelíti a témát. Úgyhogy Feribácsi kissé most be van indulva! :)
A héten mind a DB3, mind a VK7 főleg gyors lezlivel vinnyogott.
1. Mindkettőnél jelentős változást lehetett elérni a hangkép vastagabbra hangolásával. Ráadásul a vastagabb hangzás közelebb áll az igazihoz. Mindkettőnél a basszus 0-ról kb. 50%-al meg lett emelve míg a magas meg a 0-hoz képest 40%-al le lett csökkentve.
Mindjárt kellemesebb lett a tremoló meg a vibrátó hangzása, meg az egész hangkép a torzítóval egyetemben.
2. A vastagítás miatt kissé lehetett emelni a keyclick arányán is.
3. Nem kell eltúlozni a motor és leakage zajokat.
4. A VK7-nél egy további hangvastagítás volt az vintage hangforrás helyett a clean alkalmazása. Nagyobat ütött, kellemesebb lett. Elvileg nem rossz a remegős vintage, de vékonyít a hangján. Inkább legyen erős.
Nohát nem gondoltam volna hogy ekkorát ugrik az a bizonyos nyúl a bokorból, :) de mindenesetre hasznos vélemények hangzottak el a korai B4 vs. B3 ügyben. Talán ha csak így hármunk között is sikerült megvitatni, szerintem senki nem vesztett vele semmit, sőt... :) Azt szeretném hozzáfűzni az elhangzott értékelések fényében, hogy a teszt nem mai keltű, tehát a B4/I megjelenése utánra datálható. (ekkor ugye még B4/II gondolat sem volt!) A teszt3-ban a komplett nóta igényessége mutatná a friccek elkötelezettségét, ámbár könnyen meglehet ahogy Tube is céloz rá, hogy egszerű kiosztott feladat volt, azaz a főszerkesztők a Keyboardsnál megmonták Stefannak és Grünnek hogy írjanak egy cikket a B4-ről, meg vegyék föl a hangját... Aztán ez messze nem bizonyíték hogy legalább olyan avatottak lennének Hammond ügyben, mint hallottuk gitároztak is, de abban megegyezhetünk hogy még zenészek írják azt az újságot. Nekem azért hosszú ideig meghatározó képet alkotott az a beletúrás a B4-ről és nem kevésbé feledhetőt a valódi B3-ról. Miután Tube bemutatta hogy állítgatásokkal lehet a B4-en segíteni (Hamichord video), az a konklúzióm, hogy tényleg szakavatott kezek kellenek ehhez is mint sok máshoz. Nem lehet a dolgot annyival elintézni, minthogy hip-hopp láttam 20 részt a vészhelyzetből, nosza akkor már tudok is operálni. :) Az ember míg él, tanul, tapasztal és ez így van rendjén.
A klón a falaciba vs. Hammond a klón laciba próbát én is támogatom, nagyon jó ötlet!
Misi! Az Emu B-3 olyan amilyen, emlékszem Rabata Zsoltit kiverte a víz mikor egy klubban meghallotta, azért is vette meg utánna. Azonban ez a modul nem igazán a vérbeli 2kéz-2láb élmény elérésére született. Többször leírtam régebben, hogy igazából stúdiókba, ahol egy track erejéig kell a Hammond sound, oda lett kitalálva, vagy az olyanoknak mint egyik haverom, aki pusztán szereti a Hammond hangját és másodhangszerként bejátszik vele részeket a zenéibe, de Jimmy Smith féle játékra, csak korlátozva, körülményesen alkalmas. (pl az élő regiszterváltások is kisebb-nagyobb munkával programozhatók be, gyárilag semmi ilyen nincs előkészítve benne, de ha nagyon kell tudja adott szinten) Szóval anno mikor még Tube nem találta fel a sampler Hammondját, ez volt a legolcsóbb kompromisszummentesen elérhető eredeti Hammond sound. Ha pár hetet eltöltene vele Tube, biztos ez is másképp szólna, mert neki ott a sarokba az etalon, amihez rögvest igazíthatná, de persze az is kell hogy min szólal meg a dolog. Ezért is raktam ki a vonalmintájú demokat, hogy aki tudja, kösse be a forgó ládikójába, hogy ott milyen...
TV: ettől nagyobb marhaságot nem hallottam, hogy magánszemélyeknek így-meg úgy... Lehet hogy már ez is az újhullámos reformereknek köszönhető? Szégyen! (bár gondolom pénz és emberhiány áll mögötte, de ha jobban belegondolok, az olyan felesleges dolgok, mint a tv taxi, arra van ember is, kapacitás is, szóval nem is tudom) Annyi ötletem van csak, hogy Tube ismeri Presser Picit személyesen. Esetleg rajta keresztül vagy tőle, ha meritek ilyennel zaklatni... hamár a TV ilyen ostoba volt.
Amúgy tényleg jó lenne egy amolyan több klón együtt "hang"-verseny ma mit mutatna, de asszem ez korábban már volt napirenden. És jó volna pl a VK7-et is újra bedobni a csatába ha még elérhető.
Sajnálattal tapasztalom hogy beetetnek a "nagytekintélyű" sajtó újságíróinak cikkei is. Pedig tudjuk hogy más területen amit a tévében látunk, sajtóban olvasunk, annak csak töredéke a valóság. Úgylátszik a zeneipari "szakújságírás" is hasonló talajon termett.
Nemrég ismét megdöngettem egy picit a VK7-et. Egy 10 évvel ezelőtti cikkben egy "nagyon alapos, mindenre kiterjedő" tesztsorozatban elébe sorolták az XB1-et és Voce V5-öt. Akkor is bűzlött, de mostmár visszatekintve szánalmas "tudományoskodó reklámcikknek" kell minősítenem a Keyboard magazin cikkét :-)
Természetesen, örömmel kibróbálnám veled együtt ilyen összeállításban, a B4 és a VB3 pluginek használatával, de bekapcsolhatjuk Djuice által javasolt Logic plugint is a tesztbe.
Letöltöttem a Djuice linkjéről a 3. tesztet és megnéztem a Sound Forge-al. Egymás fölé rakva a B3 és a B4 grafikus megjelenítését rögtön kiderül, hogy - a hangerő pedált a tesztelő zenész nem ugyanúgy használta a B4-nél mint a B3 esetében - nem ugyanaz a drawbar állás, a B4-nél a 2' és felette lévő drawbarok nincsenek ugyanannyira kihúzva - a B4-nél belerondít a minta fele körül egy allulról felfelé glisszandót, míg a B3-nál egy felsőbb tartományban lévő fentről lefele glisszandót játszik, ráadásul kevésbé túlvezérelve - Az overdrive a B4-nél "túl van tekerve", a B4 1.1-nél 70% fölé nem javallott menni mert akkor - mint a Marshal torzítóknál is - nagyon kellemetlen interferenciák jönnek elő. A B4 en is akkora mértékűre kellett volna állítani az overdrive-ot mint amennyire a B3 vezérelte túl a L122-őt.
Ezeket a gondolatokat nem a B4 "védelmében" írtam, hanem csak azért, hogy rámutassak a teszt tendenciózus voltára
Igazán ügyesen játszol. Mindegyikünk jó néven venné ha sajátkezűleg muzsikálnál a fülünkbe. Modulod van, midi mastered van, sőt hozzászólásod alapján úgy látom ámítógéped is. Vagy nincs benne hangkártya? :-D
Egyébként a legtöbb klónnal egész kellemesen el lehet boldogulni ha nem támsztunk túlzott igényeket irántukban. Egy biztos, az igazi dögös aktívládán szól. (csöves falezli) A jó hangú komoly cuccot nem lehet műanyag pc-s hanxórókkal helyettesíteni. Legalább egy emberesebb házi hifiszett a minimum, netán egy gazdaságos aktívbox egy Solton...
A Key-B-vel készítettem olyan összehasonlítós tesztet ahol azonos körülmények között szólaltak meg. Magyarán a Key-B száraz direkt hangját bevezettem a B3 hangerőszabályzó dobozán található bemenetbe ahová a dobgépet szoktam egyébként kötni. Így az is a 122-es lezlin szólt. A beépített műlezlijét is teszteltem, lestoppoltam a 122-t és rákapcsoltam a szimulációt.
Esetleg ezt nálad is kipróbálhatnánk egyszer, beküldeni a Hamichordot az A102 rca aljzatába, ott mit produkál!
Nem sajnálnám rá a pénzt, még többet sem! Sajnos azt írják az MTV honlapján hogy az "archívumból magánszemélyeket csak személyes érintettség okán szolgálnak ki" Te tudsz esetleg valami másik lehetőségről?
Tehtube mester érintette az összehasonlítások legnagyobb veszélyét: a kütyük ezeknél a teszteknél egyáltalán nem biztos, hogy a képességeik optimumára vannak állítva. Ezt később még egy kicsit részletezni fogom. A másik - nekem személyes - problémám, hogy én általában nem olyan regisztrációkat használok amikor játszom, mint amilyeneket a demóknál beállítanak, így igazából nincs is a fülemben hogy hogyan kellene szólni a kütyünek ha jó lenne. Sokszor maguk az előadott melódiák is idegesítenek (nem kedvelem a "kukori-kotkoda" hangzást még az igazin előadva sem). Ez persze kihat a véleményemre is.
Örülök Djuice összeállításának, sajnos csak ma este tudtam meghallgatni:
Az EMU B-3 nekem gyengébbnek tűnik a B4-nél, de ez lehet hogy leginkább a felvételnél használt beállitások miatt van. Ez leginkább az első négy minta meghallgatása közben alakult így bennem. (a 4. teszt hangszínbeállítása direkt kimenettel az Emerson melódiához számomra K.O. volt). A többi EMU B-3 minta viszont tetszett. A műlezlijénél egyetértek Zsolt véleményével szerintem is szebb hangkép a choral módnál mint tremolónál.
B4: nyílván gyengébb mint egy konzol Hammond Leslie 122-vel ez nem kérdés számomra, de itt a tesztnél biztosan nem tettek meg mindent, hogy a B4 a legjobb formáját hozza. Néhány nekem azonnal szembeötlő dolog:
- 1. teszt: a B3 egy karbantartott "clean" Hammond a B4-nél viszont egy elhasználódottabb tone-wheel szimulációt kapcsoltak be. Kipróbáltam most vele együtt, az én B4-em nem ilyen interferenciás keresztmodulációs hangú, de én a "clean" tone-wheel szettet használom.
- 2. teszt: csak a második fele összehasonlítás, az első felében a B4 mint effekt plugin felhasználását demonstrálják, a második fele meg tulajdonképpen az L122 összehasonlítása a B4 műlezlijével. Eddig én nem hallottam olyan műlezlit amelyik egyenrangú lett volna egy 122-vel, de itt komoly diferenciák vannak az "igazi" mikrofonozása és a klón mikrofon szimulációja között. Ezek közül a legszembeötlőbb az hogy a műlezli alsó rotorja kb negyed hangerővel szól csak az igazihoz képest. Így nem csoda hogy bukik a mutatvány. A sztereo kép eltérősége már csak hab a tortán.
- 3. teszt: valóban itt a legszembetűnőbb az eltérés, ez a B4 verzió inkább a Marshal torzítóra hajazó overdrive szimulációt tartalmaz mint egy csöves jellegűt. Jómagam ezt a verziót használom, mert pl. a "Lazy" és a "Might just take your life" ezen a korábbi verzión szebben szól. A B4 II-ben már "valódi" csöves overdrive-ot építettek be ami lehet hogy egész másként produkált volna ebben a tesztben. A legnagyobb gond ennél a tesztnél, hogy az alsó rotorra adtak lényegesen nagyobb hangerőt egy szerencsétlen EQ-val együtt, míg az "eredetinél" inkább a tölcsér hangja dominált.
Talán egy olyan összehasonlítással lehetne objektívabb képet kapni, ha meghallgatnánk a B3 hangját a klón műlezlijén keresztül, majd a klón kangját a 122-esen keresztül. Nekem az az érzésem, hogy a lezli nagyobb mértékben befolyásolja a hangképet mint a mai fejlettebb klónók és az igazi között még mindig meglévő különbség.
Jajjajj, nehogy túldicsérj Tube! Fel éve hogy nem ültem úgy igazából hangszer előtt. A demo riffek a modul audition presetjei, gyárilag szólnak a dobozból. :) Én messze állok az ilyen színvonaltól még ezért is nem erőltetem magam pl a youtubeon sem. A blues riffet azért sikerült lekagylózni még anno mikor a Wesselényi utcában először volt szerencsém az Emuhoz, ez nagyon megtetszett benne. :) Annyi hibádzik a dologgal hogy egy midi csatornán szól, elvileg szekvencerrel szét lehetett volna bontani balkéz + lábbasszra, de nem tökörésztem már vele. Így pl a 888 888 888-as beállításnál kicsit csúnya az orgonapontos basszus a felső manuálon, de legalább lent is hallható milyen a sound. Hozzáteszem, kb fél órát foglalkoztam a fölvétellel, nem vittem túlzásba. :)
Ami a B4-et illeti, nem gondolom hogy túl pancserek lennének a németek a Keyboardsnál, de szegények ezzel akarták felhívni a figyelmet mennyire akkurátus a hangja egy elő B3-hoz. :) Némely dolog picit tényleg hasonló a tesztben, de az általam korábban "faporszívónak" titulált hang ami a glissando bemutatásánál hallgató, az tényleg egy zötyögő régi kávédarálóra emlékeztet sajnos. Persze ha benyomták volna a B3 falacijába a B4 vonaljelét, biztos mást mutatott volna. Hát ez van. :) Ahogy írod, kell oda a vas-preamp bizony. És valóban, a VB3 esetén is a full állásban "behomályosodik" a sound, nem pedig kinyílik, mint az eredetinél. Mindenesetre én még várom azt a mennydörgő, forrtyogó, hangfalat szétbontó, dögös hangzást ami a tesztben is megszólal mikor beletúrnak úgy emberesen a B3-ba. Eszméletlen! :)
Igazán igényes összeállítást készítettél. Meglehetősen ízes témákkal játszottad föl a demonstrálandó dallamrészleteket az EMU modullal, gartulálok.
A zenekari B3-B4-et gondolom mások játszották föl, idegen forrásból származik.
Ilyen demók, tesztek számítógépen meghallgatása nagyon csalóka. Azt tapasztalom hogy a legtöbbször rosszul van beállítva a hangzás és ez nagyon sokat levesz az élvezeti értékéből.
Ezen a héten Floyd 71 két orgonáját is beállítgattam. DB3, VK7. A lényeg, egy ötperces matatás után mindkettő szinte megtáltosodott. Persze önmagához és a gyári hangjához képest.
Szóval télen Misinél is leültem a B4/1/Hamichord mögé és egy csomó ideig kellett elég erősen átállítanom a jellemzőit hogy egy olyan hangképet kapjak amit elvárnék az igazi ismeretében. Erősen kétlem hogy a bemutatónál ezzel ennyit törődtek volna.
Az EMU modul -igaz nem jellemző- regisztrációja elég szép hangzású mind szárazon mind lezlizetten. A lassú forgással azért szebb a hang mint a gyorssal.
A demóban a B4 eléggé alulmaradt az igazi mögött. Hogy ennyire, azt inkább beállítási hiányosségnak tudnám be. Mindenesetre ha más klónnal játszották volna be ugyanezt a dallamrészt, szerintem azok még inkább alulmaradtak volna.
Szóval hogy mennyire jó, az relatív. Mihez képest?
Mindig javaslom hogy amennyire lehetséges, próbáljunk a digitális láncba minnél több eredeti összetevőt beilleszteni. Pl. igazi lezlit, de legalább féllezlit. 2101, Motion S. Ha mégis száműzettetik a mechanika akkor legalább egy olcsó (10-20e) csöves előfokkal torzítsunk, ne a fedélzeti digitálissal. Ég és föld a különbség. Ennyi már csak befér a büdzsébe. Ezekután kár a fedélzeti digitális :-( torzítóról szót ejteni.
Az elmúlt félévben több jó minőségű B3 programot próbálhattam ki jó cuccon.
Azt tapasztaltam hogy mindegyik szűkebb érzetű hangot ad ki az analóggal szemben. Egy full esetében nem különülnek pl. annyira el az egyes regiszterek.
A B4, VB3 mellett ugyanezt tapasztaltam a Key-B programjánál is.
Mint tudjuk, egy hang a regiszter átfedések miatt egyszerre többször is mexólal.
Nos, míg a B3-nál ez nem gond, a szimulációs programoknál mintha valamilyen interferenciából ezek a hangok inkább kioltanák egymást, sokkal szűkebb a hangzás érzete, egy csomóból jönne a hang.
Még most a VB3 / L100Presser hallgatása során is ez ugrott be elsőre. Szóval valamilyen fizikai hatással szerintem még nem számoltak a T. programozók.
Legegyszerűbb és legbiztosabb útja a feltétel megszerzésének ha a királyi tvt megkeresitek vele. Párszáz forintért megkeresik és kiírják dvdre, nem tétel egy ilyen hőn áhított felvételért! A közönségszolgálatot kell zaklatni az ügyben. Amúgy valóban ízes a hammond a felvételen! :)
Próbálgatva a VB3-at sokat gondolkodtam, hogy melyik nótában érezném a legfrappánsabbnak a megszólaltatását. Az LGT-től nekem a legkedvesebb nóta "A szerelem börtönében" amit korábban játszottunk is az Artonssal de a B4 nem szólt ebben igazán meggyőzően. Beállítottam a VB3-at valami hasonló hangszínre mint amit érzésem szerint Presser Gábor használhatott és meglepődtem mert a VB3-on az eredetihez valami nagyon közeli szólalt meg. Azonnal megvettem a programot..:-)) Eszembe jutott hogy 5-6 évvel ezelőtt sávonként fel akartuk venni ezt a nótát egy csomó másikkal együtt , de valamiért nem fejeztük be. Viszont megtaláltam a dobosunk, Lacika - aki azóta sajnos eltávozott közülünk - által feljátszott ritmus szekciót. Ehhez a hangszer szólamokat meg a vokált gyerekjáték volt külön-külön felvenni, s a szólógitárosunkkal, Csabával lekevertük a nótát. Szóval nekem ebben a VB3 "üreges" hangja nagyon tetszik és ezen hanghatás ellenére az ebben a nótában megszólaló egész hangtartományban szerintem szép kiegyensúlyozott hangképe van. Ha van kedvetek/időtök meghallgatni (nagyobb hangerő javallott a hallgatáskor hogy a műlezli szélzaja is hallattszon) megtaláljátok a felvételt a még nem teljesen kész honlapunkon: www.artons.hu a Zenék fülön az LGT nóták között. Remélem lesz olyan közöttetek akinek tetszeni fog....
Amikor ez a nóta megjelent, volt egy műsor a Magyar Televízióban ahol ezt az LGT élőben eljátszotta és leadták teljes terjedelmében. Próbáltam a nyomára jutni ennek a felvételnek, de egyetlen ismerősömnek sincsen meg. Nincs véletlenül valamelyik kedves szaktárs látókörében ez a felvétel? Nagyon szeretnék a nyomára jutni mert szerintem ezzel a dallal Presser Gábor világszínvonalú Hammond-os produkciót alkotott. üdv:
Tegnap jött üzi, egy Zoli nevű sráctól. Amennyiben rá gondolsz, köszönöm hogy szóltál neki. Ha viszont téged is érdekel, akkor egyeztessétek egymás között, melyikőtök lenne komolyabb szándékú vevő. Ebben nem én szeretnék dönteni. A részleteket beszéljük meg inkább emailben, ne a fórumot terheljem a saját dolgaimmal.
Az alábbi oldalon található az EMU B-3 orgonamoduljának kicsiny ízelítője, nem minden részletre kiterjedően ugyan, de azért van pár lehetőség a betekintésre.
Az első szekcióban a modul direct mintái hallhatók, amit gyárilag vonalból vettek fel egy Apogee AD8000-es konverterrel! (remélem ez a név mindenkit meggyőz!)
A második szekcióban a modul lezlis mintái hallhatóak, (aki nem ismerné, a gyors és lassú, angolosan fast/slow hangminták közötti kifinomult hangátúsztatással szimulálja a sebességváltást) Figyelmet érdemel külön a 888 888 888 C3 vibrátós demo, ahol eredetiben hallható a sírós vibrat sound, ami nem modellezett, hanem mintavett!
A vonaljelű mintákat többekközt azért is raktam ki, mert így be lehet játszani az otthoni falaciba, hogy mit mutat a dolog! :) S még annyi, hogy minden hanganyag CD felbontásban (44.1kHz/16bit) található meg, hogy az mp3 rémségei ne jelentsenek kompromisszumot senkinek, továbbá a fájlokon semmi utómunka nincs, tehát a lánc: B-3 --> PC --> web közvetlenül!
Végül a régesrég ígért B4/I teszt a Keyboards Magazintól zárja a sort. Ajánlom mindenki figyelmébe a tanulságok levonásához! (direkt nem minősíteném, hallja majd mindenki akinek van füle) :) Németül beszélők előnyben, mert elhangzik minden részlet ami fontos.
Nagyon szeretném kiemelni a 3. glissandos tesztet, B3 - B4 viszonylatban, mert ott minden igazságra fény derül! (kíváncsi leszek a kommentjére majd)
Eladó egy Viscount DB3 Hammond klón. A hangszer újszerűnek mondható, a külseje és a működése alapján. A tisztelt fórumozók körében talán nem szükséges ecsetelnem a képességeit, és a hangzását. Akinek ismeretlen a márka, szívesen válaszolok a kérdésekre. A 9762. számú hsz.-ban, Posanuist szaktárs kiváló szólói hallhatók/láthatók ilyen orgonán.
Budapesten kipróbálható a XVII. ker-ben, egy gitár erősítőn, vagy onnan 20 percre autóval, egy Solton kétrotoros Leslievel.
Tanulságos dolgot írtál le, köszönöm, szerintem nagyon sokunk hasznára vált.
A legfőbb tanulság hogy a NewB3 után kihozott XK3 ennyire elmarad az etalontól. Igaz beépítettek mindenféle hókuszpókuszt hogy a vásárló jól érezze magát, kütyüzhessen, de úgy vélem a lényeget szándékosan rontották el. Mint írtam, a NewB3 után hozták ki.
Ez még hagyján is lenne, hiszen lényegesen alacsonyabb árkategóriájú de!...
Ezeket a billentyűzeteket is a hirdetéseikben csúcskategóriájúnak állították be, sugallva hogy olcsón (nem is annyira) B3-hoz juthatunk!!! :-(((
Jól látszik a reklámok hátteréből is. Egyszerűen disznóság, a vevők szándékos becsapása.
Ha egy M100-at tettek volna mögé pl. korrekten jártak volna el. Pl. a perka is úgy működik mint a spinetek esetében, hogy a 2. v. 3.-at kell külön, vagy akár együtt is bekapcsolni. Nem szelektív a vibrátó mint az L100-nál, kisebb a dinamikája a nagyokéhoz mérten. Szerintem nagyon sok embert megvezettek. Nem véletlenül lett olyan sok XK3 eladó hirtelen, mihelyt kijött az XK3c. És ott is ugyanaz a gond -ha árnyalatnyival kisebb mértékben is- mint az elődjénél. Ehhez képest az XK1 egy korrekt hangszer mind árában, mind filozófiájában.
Egy kedves barátom a minap az eby-en vásárolt magának Angliából olcsón egy XK3-at, (nem az új C-t, hannem a régebbi kiadásút) és elhozta hozzám mustrára. Érzéseimet/tapasztalataimat a következőekben osztanám meg veletek:
Első dolog ami azonnal szembe illetve "izomba"szökő: Marha nehéz. Aztán rögtön a második, a billentyűzete. Szerintem sokkal jobb mint az új XK-é. Nem tudom annakidején a Suzuki ezt honnan szerezte be, de jobb mint az utód.
Lezlire dugtam, vibr off, perc off halljuk!
Alaphang: gyakorlatilag megegyezik az XK-1 el, Az állítási lehetőségei is:
keyclick lenyomásra - felengedésre HPF LPF.
Különböző előre beállított leakage közötti választás, és itt van az első különbség is : Custom tonewheel set, ami azt jelenti, hogy saját magunk csinálhatunk különboző hanggenerátor beállításokat, aminél az egyes hangenerátoroknak mi állíthatjuk be a hangerejét, a szűrését LPF HPF RESONANCE, mintha az igazin a pickupot illetve a szűrők rezgőkörét piszkálnánk. Gyakorlatilag ha valakinek van türelme, a saját otthoni Hammondja hangkarakterét alkothatja meg, vagyis inkább a tervezők által felállított korlátok között közelíthet hozzá.)
Perka: kis különbség az XK1-hez képest, hogy a hangereje jóval kisebb. Az M3-amhoz beállított érékeim az XK1-en soft perkánál 2, normálnál 7 a 16-ból. Itt, hogy ugyanakkorát szóljon a soft 6, a normal 13. Hogy miért? jó kérdés... Valamint egy lehelletnyivel puhábbnak is éreztem. A KEY TRACK algoritmusa (felfelé menet halkítja a perkát) túl sokat szűr. Az új verzióban már át van ítva, itt kikapcsolt állapotban adja azt az eredményt, mint az XK1 bekapcsolva. M3-amhoz az új verzió jobban hajaz.
Vibrato: Kizárólag a sebessége állítható 6,1 és 7,25 Hz között. Ezt is átvariálták az új verzióban: mind a 6 állásban külön külön beállítható a vibráció mértéke, a tremoló hatás, valamint együütt szabályozható az emphasis (ami a magas kiemelést csinálja), de tapasztalatom szerint túl nagy gyakorlati szerepe nincs, ugyanis az újon ehhez képest szinte csak lefelé lehet szabályozni. Egyedül az Emphasis, amivel talán egy leheletnyivel karcosabbá tehető a hang.
Overdrive: No igen. Csöves előfok... Jótékony a hangra az biztos... mondjuk elsőre a gyári érték: Singl volt, ami azt jelenti, hogy a teljes jel rászalad, mind a két fokozatra, így én elég durvának éreztem, ráadásul ilyenkor eltünt az alja, de aztán dual módba kapcsolva nagyon jól működött. Ilyenkor egy általunk kiválasztott frekvencián szétválasztja a jelet, és külön kölün törzítja. Ez a mód szerintem sokkal barátságosabb hangot produkál. Az XK1 digi overdrive-jától sokkal-sokkal jobbat.
Aztán átdugtam egy csöves erősítőből es egy 3 utas ládából álló rendszerre, hogy a digileslie is bemutatkozhasson.
Ha diplomatikus akarnék lenni azt mondanám érdekes... Hangra az XB1-XK2 Leslie-je van benne, nem véletlen hogy kicserélték. Ebben Az XK1 (ezért valószínű, hogy az XK3C is) sokkal jobb.
Remélem írtam valami használható újdonságot. Összegzés nincs. Ki ki vonja le maga a tanúságokat. Ez a hangszer, mivel mem új, már elég korrekt áron beszerezhető, a fentiek figyelembevételével.