Szerintem igazi Hammonddal is ki tudnád próbálni... Ok, tudom, vagy 5 szint választja el a kettőt. Esetleg pár percet vonalból felvennél vonalból nótbúkba a B3-adból, aztán azzal megküldenéd lent.
Kezelőszervek:
Ezeknek oldalt van egy kisebb tenyérnyi nyílás. Ott van a két csatorna passzív magasszabályzója. Szerintem megfelelően pici potikkal azt a helyet kellene kihasználni.
A bemenet meg jó hátul. Én a 11-es aljzatot is meghagynám, vagy a hangot és a vezérlést Solton-Motion módra jack aljzattal oldanád meg?
A gyári tápon az a plusz fölső doboz felel a stand by-ért. Klónnal így szintén ki-be lehetne kapcsolgatni a 11-es csatlakozó által. Meg a motorvezérlés is ott van... Azt kár kidobni hogy egy hasonló funkciójút tégy bele. Az erősítőpanel meg takarásnak sem utolsó alulra. Én attól sem szabadulnák meg.
Viktor 710-esét így tuningoltuk 122-vé. A táp, vezérlés felkerült a köztes polcra, míg alul helyette egy 22H erőlködő lépett be. Ok, nála kijött a rotó is és bekerült a fadob a lavór alá.
Más, Dieter Reith német orgonista nagyon jó lemezt adott ki 1974-ben. Senkit ne tévesszen meg a borítón a kép.
Igen valami olyasmi lesz. A 40cm-es mély fogja az igazán mélyeket nyomni, mivel a hangspektruma nem is alkalmas másra. A rotosonicban valóban egy ovális hangszóró volt, de azt lapátra tettem, mert nem szólt. Helyette egy régi békebeli videoton került bele, miután a szétrohadós peremet kicserélték becsületesen. Ha a dob reflex nyílását lefedem, -mert le fogom- akkor 80-120Hz között egy bruális emelése van a hangszórónak. Tehát a mély tartományokban is érzékelhető lesz a pulzálás, és feljebbi tartományban egy kiegyenlített hangkép. (ez sem kap keresztváltót) Az újabbik Jensen V21 tisztább hangját meg majd a torzító fogja "kárpótolni" de nagyon brutálisra is lehet majd fokozatmentesen állítani a torzítást. (Ide lesz téve egy kondis csatolás, hogy a mélyek ne menjenek fel erre a hangszóróra) Sajnos a puding próbája a majd akkor lesz, ha össze lesz rakva a hangfal rendesen. Egy cd hangja után következtetek a Hammondos hangra. Hát a cdnek nagyon odavert:-)) 700milli voltos érzékenység mellett volt nagy torzítás. A Hammondból, ha nem vigyázunk kijön akár 10V is.
Ma nekiláttam a bőr ragasztójának a levakarásához. Lakkbenzinnel kell beitatni, és csak utána jön le:-( Különben a bőrt simán le lehetett szedni, csak a ragasztó maradós egy kicsit. Gittelve, és festve lesz. Az élvédő perem alumínium profilt kap. Az alján fém sarokvédőket, és alul szintén fém élvédők lesznek felszerelve.
Kinek mi a véleménye?
Az erősítő kezelőszerveit, és a bemenetet előlapra helyezzem, vagy inkább maradjon hátul? Ez a felhasználó szempontjából lényeges! Ti vagytok a profik! Mi a véleményetek?
Szép fába vágtad a fejszédet. A rotosonic dobjában az a hanxóró tuning? Oda azt az ovált szokták tenni általában. Ez izmosabbnak néz ki.
Egyébként felépítésében megegyezik a 822-mel, csak vékony kopoltyús, nem keretes-szövetes.
Egyébként nem rossz az eredeti kialakítás sem, mert egy 11-es aljzatú klónnal szépen kommunikál. A klón által kapcsolódik ki-be, vezérli a három sebességet és pl. szétválasztja a VK7-esnél a hangokat. A forgó részre kerül az orgona az álló basszussal megtámogatva, ill. a közös álló basszusra és a három oldalsugárzóra meg a nem orgona hangok.
Ahogy sejtem csöves, passzív hangváltós háromutasra építed át?
Ma végre megérkezett a 100W-os csöves végfokom első igéretes hangú darabja:-)
A beépített torzítója igencsak Deep Purple-s lesz!!
Tegnap nekiálltam szétszedni a régi porosodó ProLine 815-ös hangfalat. Kibeleztem teljesen, és a szakadt bőrözés is lekerült róla. Ebbe fogom majd beleépíteni a csöves végfokot. Elöször az volt a tervem, hogy átépítem dobrotorosra, de olyan jó hangja van a rotosonic dobnak, hogy marad eredeti állapotban, és csak a három oválhangszóró nem kerül vissza. Egyébként a 40cm-es Jensen 16ohmosítva, a V21-es, eredeti tölcsérekkel, és a motorok áttekercseltetve 230V-ra.
Pár kép a kiindulási alapról.
Mielött elfelejtem. Az eredeti működőképes erősítője valami nem arcpirító jelképes összegért elvihető táppal együtt!:-) Kép róla lejjebb lesz.
Tényleg ezt írja, de jónéhány hangszín és az általam már említett "önjáró" szekvencia Karn Evil végéről biztosan Modular Moog szoftver szinti. Itt említi is hogy megvette: "Yeah, the top keyboard is an EMU Xboard, which controls a Yamamha EX5. The EX5 is pretty amazing but I might be able to get even closer with the Arturia Moog modular software that I got recently. " A lényeg hogy cefetül jól szól a produkciója...:-)))
Kerry: "It's a Korg CX3. There several good sounding fake B3s out there but the Korg seems to best capture the fatness of the real thing." Egyebek mellet még azt is leírja, hogy leginkább egy Yamaha EX5-öst használ az egyéb hangok előállítására.
A legtöbb szintihangot a Modular Moog szoftver szintivel játsza a srác. A Karn Evil 3rd impression végén lévő szekvencia a Modular Moog egyik "premium" preset-je. Korábban végighallgattam mindegyik videóját, egytől egyig remek előadások. A Hoedown-ban nem az eredeti szinti szólót játsza hanem egy improvizáció-szerűt. Nem tudom hogy saját kreátum-e vagy valamelyik Emerson koncertről kagylózótt verzió, de nagyon frappáns és színvonalas az is.
Ez valóban lenyűgöző! Klasszikusokat vagy jól, vagy sehogy. Ezt még Emerson bácsi sem tudná így lejátszani.
A srác bitang jó. Igényesen megcsinálta a hanxín kiosztásokat az EMUXB61 billentyűzetre. Gondolom szoftverszintit hajthatott meg. A szekvenszeres háttérzene is egész élethű.
Már-már annyira precíz mintha playback felvételről menne. Sajna az ilyen tökélyre vitt előadás nem ad lehetőséget az előadó egyéniségének megmutatására. A mesteriskolát viszont kijárta.
Igen, hát azért valóban hegy-völgy szerűen elkülönülnek a klón és a vas hammond hangzások a felvételeken. :) A zenekar különben nagyon igényes bármelyik nótát nézem!
Ezt nem értem. A80-81-es midi csatorna? Akkoriban még 1-16-ig volt, max 32-ig. Nem inkább a kontroller címzésére (cc) gondoltál? De a 80-81 az összesen kettő darab.
A rolandék oldották meg ezt akkoriban igényesen.
1, ki lehet választani hogy a drawbarok sysex vagy ctrl change utasítással működjenek.
2, a drawbarok kontroller címzését szabadon lehet 1 és 128 közt kiválasztani.
alapérték kb. 70-79, de a lényeg szabadon választható.
A Viscounték nehézkesebb midi vezérlést választottak, csak sysex. Ámbár Misi a valósidejű midi fordítóprogramjával ezt könnyedén kicselezte :-)
Én is szeretnék gratulálni mokusmisinek először is a Presser nótához. És egymás után hallgatva a Booker T Time is tight-tal, alig 'fülbe'tűnő a különbség számomra B4-B3 tekintetben. Visszatérve az LGT-re, Pici bácsi nagyon jól kihasználta itt a Hammond-ot, kár, hogy kevés van az ilyen számok/aik-ból.... De Misi tökéletesen felidézi az orgona témákat. Csak gratulálni tudok hozzá!
Üdv.Gyuri
(sajna a VMK-161 Organ Plus / B4 egyelőre OFF... $$$-kérdés, de azt nem sikerült kiderítenem, hogy az új FATAR-ok mindegyike képes az NRPN-re, mert az XB-1 (Upper-Lower manual) drawbar-jai (9-9) a #80-81-es MIDI csatornán vannak...???ez a MIDI...)
Ami a regisztrációt illeti teljesen natúr hang vibrato és perka nélkül. Eredetileg 888800000 lehet, de nekem úgy egy kicsit mély tónusú volt a hang ezért egy hangyányival visszavettem a 16' drawbarból: 788800000 állással lett felvéve. Az alsó manuál ebben nem játszik túl nagy szerepet de ami megszólal az 005543100. üdv: