Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Igen, régebben is nézegettem már az aliexpresszes és ebayes ilyen fejegységeket, csak ott ugye az a baj hogy külföldről jön a termék. Na már most ha beleugrik a vámba, akkor lehet fizetni... Illetve ott előre kell fizetni. Gruppinál meg itthonról érkezik, és lehet utánvételesen is kérni amiben kisebb a rizikó. A fene se tudja mi lenne a jó...
A rövid tájékozatóban szerepel, hogy a térképállományt micro SD kártyáról kell betölteni. Persze még az is kérdés, hogy milyen navigációs szoftver van telepítve: IGO vagy más.
Üdv! Tudna nekem valaki segíteni hogy ez a kütyü milyen oprendszerrel van ellátva. Az érdekelne még hogy mi a menete annak hogy a rajta lévő gps-hez kártyára kell lemeteni a térképeket?
Nem igazán értem a dolgot. Meg kell nézni a kábelkötegeket: nem a kocsiban levő sárgáról beszéltem, ugyanis elképzelhető, hogy más színű, de funkcióját illetően a sárgának felel meg. A fejegységből jövő kötegben levő sárgaszínű vezetéket (az első képen látható) és a fekete csatlakozós (tápdugó) sárgát kell összekötni, majd a feketét és a barnát dugni a kocsispecifikus ISO-ba, azt pedig az autóban levő csatlakozóval társítani.
A fejegységből jövő pirosat a fekete csatlakozós pirosával kell párosítani.
Nem egyet csináltam már, s mindig jól működött, soha nem volt gond!
Köszönöm a segítséget lehet hogy en nem voltsm eleg konkretan érthető, ezeket a csatlakozokat be szereztem, össze forrasztottam, ugyan akkor semmi nem történt, ugyanis autóm csatlakozojaba nincs sárga kábel azaz ugyneúgynev állandó +12 v. Csak a piros fekete van úgy oldható meg hogyan a fejegység ből jovo piros +12 osszekoktom a sárga+12 v al de így akkor folyamatosan megy a készülék. Erre nem tallomt a megoldást.
Az új fejegység típusára lettem volna kíváncsi az esetleges több információ reményében, de ezek lényegében univerzális változatok, s körültekintéssel a legtöbb autóba beszerelhetők.
(1) A fejegységhez többek között egy ISO kábel is jár. A mellékelt képen 5. sz., amely szabad végeit forrasztással (esetleg gyorscsatlakozóval) össze kell kötni a külön megvehető táp- és hangszóró kábelköteg-végekkel (barna és fekete csatlakozós).
(2) Be kell szerezni egy típus/modell/évjárat specifikus ISO kábelt (olyan kivitelű, mint amelyet a 676. sz. hsz.-om tartalmaz, amely dugóit csatlakoztatni kell a hangszóró és tápvezeték aljazatokhoz. Az ISO köteg fennmaradó (fehér) csatlakozó aljazatait pedig az autóhoz.
Végignéztem az ISO kábel beszerzési lehetőségeit. Itthon is kapható – olcsón – a legtöbb autóhoz, de ez esetben eléggé bizonytalan vagyok, hogy a mellékelt linken feltüntettek, mennyiben kompatibilisek a 2005-ös Fiat Stilo-val. Javaslom a kapcsolat felvételét a forgalmazóval, s pontosítani, hogy megfelelőek-e?
Az Ebay-on is találtam. Az ottani kivitele számomra meggyőzőbb + a megfelelőség is pontosan nevesítve van. A döntés előtt a hirdetési képeket és a kocsi csatlakozóinak kivitelét összevetném, s ezen kívül a külföldi forgalmazónak is lehet levelet küldeni. Általában gyors és korrekt válaszok születnek (egyéni tapasztalat).
Ez rendben is van, de abban az esetben ha nekem az autóban a gyari csatlakozón nincs sárga kábelem hogyan tudnám maskemá megoldani mert előzőleg egy le vehető fejes cd lejátszó volt de a 2 din-es nem levehető így nem lehet megszakítani az áram forrast.
Lásd a képen nallam nincs sárga kábel.
És a másik képen ugy oldották meg a leszedheto fejes cd lejátszó... Hogy a piros ra van dugva a sárga, de mint mondtam 2 din-re nem jó ez mivel azt nem tudom kikapcsolni ha így szerelem össze.
Erről a kérdésről/problémáról már több ízben volt szó, melyhez magam is hozzászóltam (pl.: 644, 524. sz hsz.). Kicsit célszerű lenne visszaolvasni, vagy keresni pl. a „bekötés” kifejezéssel.
Hogy azért valamivel konkrétabb is legyek: az említett hiba akkor szokott jelentkezni, amikor a + 12V-os (sárga) és az ACC (piros) vezeték is állandó +12 V-ra van kötve.
Javasolt megoldás: az ACC vezetéken a gyújtáskulcs 1-es állásában legyen mérhető feszültség (+12 V).
Gondolom, hogy a fejegység bekötése egy, az autóhoz illeszkedő ISO kábelköteg közbeiktatásával történt. A mellékelt kép a bekötés mikéntjét szemlélteti.
Minden pénz kérdése, illetve látszólagos vagy valós igény, elvárás! Ha az operációs rendszer verziószáma és a beépített RAM között kellene választanom, az utóbbit preferálnám. Természetesen mindenki a saját szempontjai szerint választ.
Úgy emlékszem hasonló jellegű kérdések már felmerültek, s hellyel-közzel válaszok is születtek.
Véleményem szerint a választott készülék biztos megfelel egy átlagos igénnyel rendelkező felhasználónak (ráadásul autóspecifikus): jó felbontás, rádió, audio és video felvételek lejátszása, kormánytávvezérlés, navigáció, tolatókamera és egyéb bemenetek, külső mikrofon alkalmazása stb. Összességében jó ár/érték arány.
Két kocsimban kétféle fejegység található, mindkettő 7”-os:
EinCar: Android 5.1, 1 GB RAM (32 GB-ig bővíthető), 800x480 pixeles felbontás. Évek óta korrektül üzemel. Igaz nincs sok (felesleges) applikáció telepítve, de lassulást nem észleltem.
Amennyiben helyes a bekötés, nem kell minden bekapcsolás esetén 20-30 s-os várakozás a rendszer felállásához, azonnal indul.
FUNROVER: Android 8.0, 1 GB RAM, felbontása 1024x600 pixel. Nem régi beszerelésű. de az előzőhöz hasonlóan, kedvező a tapasztalatom.
Amit sikerült is bekötni, viszont olyan problémám kelentkezett hogy lemeritette az aksit, mivel nem külön gyujtas után indul, és kikapcsolni sem tudom csak alvó pozicioba a kábelek jól vannak bekötve...
Van valakinek ötlete hogyan tudnám úgy megcsinálni hogy csak gyujtasrol induljon el az Android fejegység.
Javaslom a két videó megnézését. A kiszerelést tartalmazó egyértelműen láttatja, a kijelző kivitelezését, csatlakozóit, s tippet ad az esetleges cserére, pótlásra.
A másodikon egy, a kijelző helyére elképzelhetően beszerelhető Androidos fejegység látható, amely a rögzítéseit illetően erősen hasonlít az eredeti kijelzőjéhez. Természetesen a felvételek alapján azért teljes biztonsággal nem azonosítható, de talán ez is segítségül jöhet pro vagy kontra. Meg kell kérdezni a hirdetőt!
A kocsihoz illeszkedő 2DIN-es beépítőkeret, és szintén 2DIN-es fejegység esetén – mivel már többet szereltem – a méreteket illetően, szerintem nem lehet gond, legfeljebb a fejegységhez/kerethez adott rögzítő elemek vonatkozásában lehet szükség kisebb módosításra. Több rádióhoz még keretet is szoktak adni a fejegység és beépítőkeret illesztése végett.
Még nem volt szerencsém francia kocsihoz, főként nem Lagunához, de, amint látom, többféle kivitele van, s – ugyan nem részletekbe menően, de – áttekintve a kezelési utasításokat is, az igen sajátos műszerfal kialakítása miatt, nekem nem tűnik egyszerűnek a megoldás. Az idő, hőmérséklet, rádió, navigáció kijelzője, pedig – bár nem találtam róla adatot – leginkább 6,2”-os lehet.
Bizonyára azért sikerül olyasvalaki véleményét, tapasztalatait is megszerezni, aki már azonos gépkocsin megoldotta a fejegység cseréjét.
Kívánom, hogy siker koronázza az elképzelésed megvalósítását!
Szerintem az lesz, hogy veszek egy ilyen slim fejegységet, (valami olcsóbbat, amit nem annyira sajnálok kicsit átalakítani) külön a kijelző biztosan elfér a műszerfali kijelző helxén, a többinek meg lehet helyet szorítani itt-ott.
Igen, ezeket az oldalakat én is néztem, de nem mindenhol tüntetik fel a külső-belső méreteket, és a fejegységek méretei között is vannak eltérések. Az eredetit beépítő keretet már lemértem, ehhez tudok viszonyítani, de a fejegység-keret párost nem egyszerű összerakni.
A RAM mennyiségét illetően csupán azt mondhatom, hogy mindkét fejegységem 1 GB RAM-mal rendelkezik, de nem észleltem érzékelhető lassulást, legalábbis az általam használtak tekintetében. Tehát nekem elegendő, s a készülékek is jóval olcsóbbak voltak, mint 2 GB-osok.
Itthon is kapható beépítőkeret – csak néhány ajánlat: