bocsi de eddig nem volt időm benézni a fórumra.
Képek: sajnos nem tudok betenni a fórumba, de holnap küldök egy párat mailben, ha Te vagy más be tudja/akarja tenni.
Kesztyűtartó: szép ez a májusi napsütés, a kesztyűtartó meg mindenképpen kell nekem, úgyhogy valószínűleg beiktatok egy szombathelyi utat:)
Bocs,biztos volt már róla szó,de nem találtam.Lehet a kocsira nagyobb kerekeket tenni?Ezek nagyon kicsik.Ha lehet akkor milyet,honnan,mennyiért?
Más:Van a kocsiban 4 gyári hangfal.Ezek milyen minőségűek?Normál rádióhallgatást szeretnék benne,erre gondolom jók.Vagy érdemes lecserélni őket?
A Kalosnál a váltóolajat 2 féle módon lehet cserélik. A betöltő nyíláson keresztül csövet helyeznek be és vákummal kiszívják az olajat,vagy a váltó alján van egy "dekni"amit 10 db csavar oldásával le lehet venni.Ezen keresztül gondolom már kissebb javítást is lehet végezni.
De mégegyszer írom nem előírás a csere.Váltó bontásnál javításnál természetesen új olajat tanácsos betölteni.
Egyedül a Matizok váltó olaját cserélik 15000 km-nél, utánna 40000 km-nél kell!
Olyan nincs, hogy leeresztőcsavar nincs rajta, mert 65000 km mindenképpen cserélni kell! Ezt a GM-Daewoo kötelezővé teszi, tehát kell leeresztőcsavarnak lennie!
Ezt honnan veszed?
Nekem 1 éves 1.4-es 8 szelepes/akkor még nem volt 16 szelepes/Kalosom van.
A kezelési könyve nem említi a VÁLTÓOLAJ cserét csak az esetleges olaj pótlást.
Te láttál már motort hogy ilyet írsz? " (nincs is olajleeresztője.)"
Nem vagyok moderátor de ne vezess félre senkit,ha nem vagy benne biztos.
Szia
Szia Chris. Szóval a riasztó már eredetileg benne volt a vasban, szintén gyárilag benne volt az el.ablak, és a központi zár. A szerelőtől annyit kértem, hogy a központi zárat vezérelje a riasztó, illetve az ablakokat is húzza fel. Egy plussz motort tett a zárhoz, illetve egy modult az ajtóba. Gyönyörűen műkszik a dolog, és csak egy huszasba került.
lehet, jobban jarsz, ha nem nyulsz hozza, kepzeld el, amikor par ev mulva el akarod adni az autot, ott all veled szemben a potencialis vevo, es magyarazod, hogy az a javitas, az csak egy kis karcolas volt, nez rad hogy jo, akkor talan meseld el az egesz tortenetet, es azon veszed eszre hogy fel oraja csak azon mentegetozol hogy nem, nem volt osszetorve az auto, nem, csak egy picikiskarc....
Na meg van az első karc:(Egy suhanc rallizott a biciklijével és az álló autómnak jött.Nagyon vékonyan látszik és akkor ha a nap oda süt,de van erre valami javító?Létezik ilyen.Elég kis helyen van,de zavar.
KODI, az lenne a kérdésem, hogy mennyiért szerelték be a riasztót? Valamint nekem van benne közp. zár, tudja távvezérelni ezt is a riasztó az ablakokon kívül?
Megint a szombathelyi gyerek vagyok!!!!Képzeld megrendeltem a KALOST (sajna csak sokára jön meg)
de rendeltem bele pót kesztyűtartót.Az árát sajna rosszúl mondták nekem ,most már tudom biztosan: 7900FT.
Az eladó nagyot nézett,mikor említettem ezt a fórumot,hogy itt azt írják,hogy a más kereskedők nem is hallottak róla.
Szóval itt Szombathelyen van és meg is fogtam.Megnéztem,stb!!!!!
Igazad van, én is megnéztem. Fejből írtam, de rosszúl emlékeztem. Ennek ellenére nem érzem magam átvágva, amiért azt mondták hogy 15e-nél (és nem 15e-ként!) cserélni kell a váltóolajat.
Szia Sarkany!
Az én véleményem - valószínüleg nagyobb fordulaton nagyobb nyomással fecskendezi be az anyagot az inj.tor és ez kinyomja az esetleges szenyeződést.Próbáld meg csak SHELL benzint használni én az elejétől fogva csak azt használok és még járómotornál nemláttam chekklámpa színét.Állítolag a Daewook nagyon érzékenyek az üa.tisztaságára.Milyen kútnál tankolsz?
Üdv Mephysto!
"A könyv szerint 15e-nél cserélni kell, utánna csak ellenőrizni. "
Ilyet nem ír a könyv.
"15e-ként ellenőrizni esetleg utántölteni",így írja.
Furcsa volna 15e-nél váltó olajat cserélni.
Kiegészítsésként megjegyzem , hogy az utántöltés nem szükségszerű!!! Csak ha valami oknál fogva a váltó enné az olajat, vagy elfojna valahol. Ennek igen kevés a valószínűsége :)
Oda nem tud felakadni. Hidegen is max ~1500 a fordulatszám. Váltásnál lehet, hogy kicsit megugrik, vagy nem zuhan vissza hirtelen. Ami nem baj! Ezt a jelenséget ha jól gondolom, korábbi hozzászólásokban megtalálod a véleményekkel együtt.
Talán ha leírnád, milyen szituációban tapasztaltad ezt a jelneséget. Álltál, mentél, hideg motor, meleg motor, talán váltásnál?
Szokott még az lenni, hogy ha megállsz pl. lámpánál, akkor tapasztalhatod, hogy kicsit felemeli a fordulat számot (~1200), majd vissza engedi. Valamit magyarázott a szerelő, ezzel és a kartellgázzal kapcsolatban. Nem tudtam megjegyezni, a lényeg, hogy NORMÁLIS jelenség. És bár unalmas lehet, mert mindig visszanyúlók előző autómhoz (Astra F), de az is csinált ilyet.
"A váltóolaj cseréjét kimondottan pénzkidobásnak tekintette a szerelő"
A könyv szerint 15e-nél cserélni kell, utánna csak ellenőrizni. További csere nem szükséges, csak utántöltés. Ezen szerintem nem éri meg spórolni, még egy ismerős véleménye végett sem. Gondolom nem az ővé az autó, igy könnyen osztogat tanácsot. Hát ez az én véleményem.
Sziasztok. Kétszer fordult elő velem, hogy a Kalos alapjárati fordulata kb.2000 ford/perc-en fennakadt. Igaz,hogy ez még télen történt. Talán az automata szivató? Másnál is előfordult ez?
Üdvözlet Kalostársak!
Rég jártam erre,de hát újra itt.A verda elérte az egyéves kort,így hát a Gödöllői szervíz látogatása lett belőle.
A költségek:Motorolaj CastrolGTX3,olajszűrőcsere,a levegőszűrő tisztítása valamint a teljes átvizsgálás öszzesen 18,800 huf.A váltóolaj cseréjét kimondottan pénzkidobásnak tekintette a szerelő,ezért azt nem kértem (a szaki ismerősöm ismerőse)
A hétvégén voltam egy hosszú uton ~1000Km a fogyasztásom ~6,2 lett 1,2-es motorral.Ahol lehetett 120;130-körül galoppoztam,szerintem nem olyan rossz.További jó Kaloskodást. Na csá
Pesten, az M3 autópálya melletti Metro-nál lévő kereskedésben szereltettem be a könyöklőt.
Igaz, 1,5ezerrel drágább volt, mint Érden lett volna, de
1. nem kellett átautóznom Pesten oda-vissza,
2. megmaradt a hátsó pohártartó is.
Nagyon kényelmes, mindenkinek ajánlom, aki nem sajnál érte ennyit.
(Pót kesztyűtartó:
eddig a szombathelyi kereskedésen kívül még sehol sem hallottak a jobb első légzsák helyére szerelhető pót-kesztyűtartóról. Tudna valaki segíteni, hogy Pesten / Pest megyében melyik kereskedés árul ilyet?)
3-asban nagyon picit valóban rángat,de alig észrevehetően.
Korábban írtam már, hogy volt hasonló rángatási problémám hideg motornál. Míg a motor el nem érte az üzemi hőmérsékletet, a jelenség fennállt, ezt követően megszűnt.
Mivel a checklámpa, egy eset kivételével, mindig csak villogott, a problémát a számítógép nem regisztrálta. Abban az egy esetben a 4-es hengernél jelzett égési rendellenességet, ki is cserélték garanciában az injektort. Evvel együtt a jelenség nem szűnt meg. A szervíz tehetetlen volt.
A nyűgöm végül is úgy szűnt meg, hogy valamelyik reggel, amikor éppen elérte az üzemi hőmérsékletet a motor, üresben, kétszer lepadlóztam a gázt úgy, hogy leszabályozott a motor. Ettől kezdve a jelenség elmúlt.
Tud valaki magyarázatot adni arra, hogy mi lehetett a hiba oka?
A szervíz nem tudott... :((