Én csak azt szeretném megtudni, miért "kifelé" néz a magasnál a két mikrofon? Mert ebben az esetben ugye elvileg csak szórt hangot vesz. Másik, hogy miért van az , hogy szinte szimmetrikusan helyezték el, amikor a tölcsér meg nem középen van, így viszont kicsit "sánta" vagyis nem egészen egyforma a két mikrofonból jövő jel.
Válaszod előre is megkösz, mert nagyon kíváncsivá tett a fotó.
Akkor segítek láttatni a kimikrofonozás pontos helyét.
Kár filózni hogy a kettő kioltja-e, összekavarja-e egymást. Jobban szól, nem törődnek az elvekkel :-) Mint a gitárcuccoknál is, nagyobb a hangleadó felület ezáltal.
Több youtube-os videómon két lezli szól. Egymás fölött (Hush), vagy kétoldalt (Small jam).
Köszönöm szaktársak. Elnézést kérek, hogy csak ilyennel tudtam (nem tudtam) növelni a fórum fényét. Igazából csak a "billentyűk nyomkodásához" értek. A műszaki dolgokhoz nem.
Emlékszem arra a szinpad alatti megoldásra, én soha nem szégyenlem a lezlimet, sőt szeretem magam mellett tudni, mégha a színpad kicsi is. A mikrofonozásnál viszont úgy látom, a mélysugárzó az alsó lezlinél lett kihangosítva, a tölcsér a felsőnél, bár mint tudjuk a mély hangok kevésbé irányfüggőek, de az alsó dob épp ezt próbálja meghazudtolni. És akkor mit hall az orgonista, a két lezli összekavarodott jelét, ilyenben még nem volt részem, de majd kipróbálom, mert nemsokára elkészül a Solton lezlim is. A többit értem, OK. Kedves Dombi szaktárs, ügyes vagy, nekem csak most esett le a tantusz, éljen a Hammond fórum, 10.000 felett is!
Egy lezli van kimikrofonozva. Viszont az óriási színpadon az óriási térben 2 lezli kétszer akkorát szól. Szóval hogy egyáltalán a direkt hangot jobban hallja az orgonista azért szoktak kettőt kérni. Ha csak egy van, akkor inkább csak a kontrollban hallja vissza a kimikrofonozott jelet.
Persze tettem föl több olyan képet is korábban ahol a lezli egyáltalán föl sem került a színpadra, hanem alatta került elhelyezésre és az orgonista csak a kontrollból hallotta a PA kész hangot.
Véleményem szerint a közönség részéről tök felesleges a két lezli a látványelemet leszámítva.
Az orgonista szempontjából az erősebb, vastagabb hangzás miatt előnyös, de ügyelni kell a térbeli helyzetre. Egy-két lépés ide, oda, és nagyon változik a basszustartalom.
Kis szemfüles! :D Egy időben én is saccolgattam, számolgattam hogy néha az elnéptelenedettség ködébe burkolózó fórumon vajon dátumilag mikorra tehető a 10k-adik comment, megoldottad! :) Mondjuk nem mintha annyit jelentene, mint az ilyen számú meglátogatott Hammondos koncertek összélménye adott esetben! :))))
Bocsi, valahol kimaradtam a tanulási folyamatból. Én nem értem a két lezlis helyzetet, a Doppler effektus ekkor teljesen összekeveredik, hiszen nem szinkron forgásról van szó, milyen lesz ekkor a hangkép? Biztosan már szó esett a fórumban róla, de nem találom. Tehát miért is jó két lacit is bemikrofonozni?
Persze hogy boldogan használják, hiszen zenélhetnek, ami a leglényegesebb.
De, a klón max. pótolhatja, nem helyettesítheti a B3-at.
A paksi Gastroblues fesztiválon pénteken XK2, Nord rack, XB1 volt. Az XK2-n a lengyel billentyűs egész ízesen játszott. Mindezek ellenére nagyon más hang jött le a színpadról mint szombaton, amikor B3 adta az orgonahangot. Persze a Hammond fontossága számít a zene stílusától, a hanxerelésétől is.
AZt bírom ebben a topikban, hogy az összes klón ki lett már osztva, míg ha felpillantok a színpadra, vagy megnézek egy tetszőleges videót, boldogan használják őket és nem összeszorított foggal, hogy "...na itt nincs foldback...stb"
igen, ez sajnos csinált trafó... a trafót így is-úgy is el kell mozdítanom, mert a scanner mögötte van. ha pozíció váltással megszűnne a problem, akkor nagyon örülök majd, ha nem, akkor scanner ribild :-(
Nem kell áttenni, megszüntethetõ a szórás a bal oldalon is. Ha eredeti Hammond trafó, akkor egészen biztos, hogy nem maga a trafó (a vas) szór, hanem a hozzá- és elvezetések. "Csinált" trafónál persze más a helyzet.