Az elmúlt 8 évben négyszer vettem új autót, ebből kettő volt DAEWOO.
Amikor felkerestem a szalonokat avval kezdtem, hogy előadtam milyen felszereltségű autót szeretnék és ha van, abban az esetben vagyok rá vevő, ha legtöbb 8 nap alatt átadják.
Mindig átadták...
Szerintem, ha a vidéki szalonokban körülnéztél volna, könnyebb lenne a helyzeted.
Ha nem voltam vagy 20 kereskedésben, akkor egyben sem.
Az álalam kért az átlagosnál éppen egy kicsivel magasabb felszereltségigényre a Suzuki kivételével minden márka (Daewoo, Opel, Skoda, FIAT!!, Hyundai) minden kereskedője 1.5-3 hónapot mondott.
Ami tényleg azt jelenti, hogy a valóság 2-5 hónap.
1. Lehet, hogy nem tetszett az arcom ezeknek a kereskedőknek. Na de egyiknek se?
2. 20 közül csak volt legalább 1, aki tényleg akart autót eladni, de tényleg nem tudott olyat és úgy, ahogy Én szerettem volna.
A hozzászólások szerint nekem szerencsém volt.Wallisnál rendeltem meg a Kalost.Kérdésemre,hogy mennyi idő az értékesítő azt mondta,hogy kb 3 hét.Gondoltam,hogy akkor lesz ez másfél hónap is.Ismerőseim már meséltek ezekről az előrejelzésekről,kb 150%-át kell venni.A lényeg:nem kerestem őket,hanem 3 hét múlva csengett a telefon,hogy mehetek átvenni a Kalost(múlt hét hétfő).Kellemesen csalódtam.Pedig én is rakattam bele jónéhány dolgot.Másik:a fogyasztás tényleg gáz.Eddig 500 Km,és 10.7L/100Km.No comment...A kerekek hangja sem túl jó,de ezt már itt említették.Ami még fontos,hogy ha 1-es,2-es,vagy 3-asban motorféket használok,akkor valami nyekergő hang hallatszik a motorból.Ezt lehet jelezni a szerzvízben,vagy általános dumával elintézik?
Nekem erre az volt a reakcióm, hogy keresek inkább másik kereskedőt,
Annyi köt ehez a kereskedéshez, hogy a használt Uno-nkat emelt áron beszámitották.Egy kereskedés sem adott volna érte ennyit.Ja és amig nem jön meg a Kalos addig használhatom a régi kocsinkat.
Hát most várakozó álláspontra hejezkedem és várom hogy ismét előjön-e a chek lámpa.Remélem hogy nem!
Egyébként ez érdekes mert erre nem gondoltam volna! Érdekes !!
Ma hallottam egy esetet, ami szintén a Kalos checklámpa kigyulladásaival van kapcsolatban.
Egy ismerősömnek ugyanúgy, mint Neked, meg sokunknak, sűrűn kigyulladt a sárga figyelmeztető lámpája. Az illető - agilis lévén - nem hagyta magát kifizetni olcsó magyarázatokkal, addig járt a szervíz nyakára, míg komolyabb hibafeltárásba nem kezdtek.
A végeredmény az lett, hogy garanciában kicserélték az üzemanyagszivattyút, mert időnként kisebb nyomással szállította az üzemanyagot. Így az nem a megfelelő mennyiségben jutott be a hengerekbe.
No, ennyit a benzin szennyezettségéről és a sok improvizatív szerelői szakvéleményről! :))
Igazad van. Nekem erre az volt a reakcióm, hogy keresek inkább másik kereskedőt, (nekem 6 hetet mondtak) azt mondták, máshol sem megy hamarabb. Én erre azt mondtam, köszönöm szépen, azt hiszem, nem veszek Daewoot. De holnap keresek másikat, ha ott is ugyanez a válasz, tényleg nem veszek Daewoot. A Puntót tavaly úgy vettük meg, hogy hitel, vám, rendszám+minden intézéssel együtt a 3. napon délután vittük haza az autüt. Nekik ezek szerint eladó.
Haliho! Szia Sarkany! Visszatérve a tegnapi témára, elindultam a fővárosba és 20-km után jött a chek a sárga fény.Az ideg elindult és a legközelebbi kuton megáltam ami shel volt,és rátankoltam amennyit tudtam 17l. Gondoltam hogy majd Ny-házán bemegyek a szervizbe. kb 10-km után a sérga fény eleludt és 600km-ota semmi. Bementem a szervizbe visszafele jövet és megnézettem a hiba mint mindig. Na most lehet rossz benzin vagy nem? Vagy valahol valamijen szar adalék van benne? Már nem tudom eldonteni hogy mi az igazság.
Amugy a gép jó volt végig. Átlagfogy:6,04L 120-130-nál.
Ha nincs raktáron az autó, a 2 hónap - sajnos - természetes.
Ha az általam kiválasztott típus a megfelelő felszereltséggel, színben nem lett volna a kereskedőnél, akkor nekem is kb. két hónapot kellett volna várnom.
Nekem mondjuk marha nagy szerencsém volt, mert csak egy olyan autó volt a kereskedőnél, ami nekem minden szempontból megfelelt, ráadásul akinek hozták, az nem kapta meg a hitelt a banktól (feketelista), így az autó szinte az ölembe hullt:)
Abban viszont igaza van Sárkánynak, hogy a vágyott autó lehet, hogy a "szomszéd" márkakereskedőnél ott állt az udvaron...
Március 29-én fizettem be a kocsira, a válasz arra, hogy mikor vehetjük át az autót,2 hónap volt.
Én villámgyorsan kerestem volna egy másik kereskedőt. Amikor egyre nehezebb autót eladni, egy kereskedő nem szabjon ilyen eszement határidőt! Annak muzsikálnak, aki fizet! :))
http://index.hu/gazdasag/magyar/auto20040518/
=>
Ebben a cikkben:
"A GM másik márkája, a Daewoo esetében sincs szó áremelésről, csupán a Kalos 30 ezer forintos esetleges drágulásáról tárgyalnak."
Szivesen megosztom veled mit modtak,nagyon rendes az üzletkötönk nem hiszem,
hogy kamuzna.
A következő:Március 29-én fizettem be a kocsira, a válasz arra, hogy mikor
vehetjük át az autót,2 hónap volt.
(emiatt:metálfény,közp.zár,szervokorm.,el.ablak,nem volt ilyen az országban)
Unios csatlakozás elötti héten voltam bent,interneten megtudják nézni hol
van az autód.Nekünk már sikeresen kirakták az autót a hajóból,valahol a
horváth tengerparton,és arra vár, hogy a többi társával eggyütt feltegyék
vonatra, vagy trélerre.Megnyugodtam ,innen már csak 2 hét hangzott a válasz.
2hét múlva:
Magyarországon Majosházán van a Daewoo-nak telephelye ahonnan indulnak a
kereskedésekbe az autók.
Az autókat itt helyben vámolták és intézték az egyéb papír dolgokat.Azért
írom múlt időben mert az Unio végett megszünt egy csomó vámudvar,többek
között a Daewoo-jé is.
És egy kis számadat:
230dbDaewoo várja magyarországon,hogy valaki levámolja őket,és 400db Daewoo,
hogy valaki behozza őket a kikötőből.
Ezek után mivel a rosszullét kerülgetett ezzel vigasztaltak:
Ha elindul a kiszállítás(május12),akkor elindul a beszállítás is.
Veszprém Daewoo Pataki
Röviden ennyi a sztori, és ne felejtsd el!
A remény hal meg utoljára!
Én is most várom az autót, de még nem szóltak, hogy az EU csatlakozás bármin is változtatna, vagy fennakadást okozna.
(A megrendelés óta fölhívott több olyan kereskedés is, akiknél régebben jártam, és Őket kérdezve sem változott semmi. Sem az ár, sem a szállítási idő, sem a hitelfeltételek, semmi.)
,,lepadlóztam a gázpedált és megszünt a hibajelenség"
Szevasztok!
Csak erről jutott eszembe egy sztori.A kollégám akkumlátort cserélt az ezeréves Mitsubishi Galantjában és lám eltünt róla az alapjárat.Szerelőtől szerelőig vittük az autót,amikor az egyik szaki bevágódott az autóba és 15mp.ig olyan padlógázt nyomott,hogy majd szétdőlt a gép.És láss csodát megvan az alapjárat.Azt mondta hogy,igy resetelte,vagy mittudom én mit csinált az elektonikával.
Csak ennyit akartam érdekesség ként!
Lassan megjön az én Kalosom is de az Unio végget jól beleköptek a levesembe.
Aztán majd számolj be, hogy milyen hibát jelzett a computer, no és mit mondott rá a szerelő!
Ne hagyd Magad kifizetni avval a dumával, hogy szennyezett volt a benzin! :))
Nem benzinfüggő a dolog. Annak a valószínűsége a nullához konvergál, hogy a szennyezett benzin mindig csak a négyes henger injektorát tömje el. Márpedig, jelen topicba beírtak szerint is, ez a henger rakoncátlankodik az esetek többségében.
Szerinted a többi henger injektora miért nem tömődik el? Azokon is ugyanaz a benzin áramlik át!
A benzinre fogni ezt a sok hibajelzést biztos, hogy nagyon kényelmes dolog a szervíznek, de ok-okozati összefüggésben nem állja meg a helyét! Szerintem fogalmuk sincs, hogy mi okozza problémát, vagy a javítás nagyon költséges. Ez utóbbi esetben oda a haszon...
Sziasztok, újból check-lámpa ügyben. Tegnap délután óta nem világít. Ennek örülök! Viszont nem tudom, hogy ilyen esetben meg tudják-e nézni, hogy mi volt a gond. Péntekre vagyok bejelentkezve, szerintetek elmenjek a szervizbe akkor is, ha addig egyszer sem világít a lámpa, vagy akkor nincs értelme? Vagy csütörtökön telefonon kérdezzem meg a szervizt?
Az én 1.2-esemen még egyszer sem gyulladt ki a chechk lámpa.Bár megjegyezném, hogy kizárólag csak Castrol 95-öst tankoltam.Tapasztalatom szerint jobban is megy és kevesebbet is fogyaszt mint akár a MOL-os naftától!!
Hibamentes jóutat
Most megyek pihizni mert hajnalban indulok egy 600km-es utra. Remélem minden rendben lessz az uton. Majd mondom hogy mi volt.
A technika legyen veletek CSaó!
Ezt már csak idővel fogjuk megtudni. Bár az sem biztos, mert a vecrámnál a számitógép hibakódját 3év alatt sem tutdták megfejteni! Egyébként ez a 4-es hengeres dolog érdekes, de az autó azért még nagyon jó.
Kalos szériahiba, hogy rossz négyes henger injektora - mondta egy nagyokos szerelő, ami szerintem egy nagy marhaság.
Miben különbözik a négyes henger injektora a többitől?
Valami konstrukciós probléma okozhatja azt, hogy ennél a hengernél jelentkeznek mindig a zűrök.
Pl. a négyes henger hajlamos a túlhűlésre, vagy valami hasonló ok miatt...