Augusztus 1, szombat, DÉJA VU MUSIC CLUB, Kis Herceg és MANDRAKE MOON közös koncert. Cím: 1116, Fehérvári út 120. Fehérvári és Andor utca sarka. Megközelíthető bármelyik villamossal, ami Móricz Zsigmond körtérről indul, és megáll az Andor utcánál. Beugró: 800 Ft, várható kezdés: 21:30. A Mandrake Moon a jelenlegi zenekarom, szól benne a Hammond rendesen. Kérdés: milyen műfajt kedvelsz? Mert ez kimondottan a klasszikus progresszív rock, nem jazz, tehát nem a Rhoda/Jimmy Smith vonal. Ha érdekel, mégis miféle zene, akkor a kettővel ezelőtti hozzászólásomban lévő linkre kattints.
Tegnap Rhoda Scott megújult műsorral lépett föl. Igazán jót tett a repertoárnak. Még fiatalosabban, lendületesebben játszott. Meglehetősen méltányolta a string basst. Szinte végig az dünnyögött a lába alatt. Kivéve a Bach D mollnál, ott rendes orgonabasszus volt.
Áron alul eladó lesz HAMMOND M-100-as portable orgonám, szeptemberi külföldre költözés miatt. Szeptember eleje körül elvihető, ára: 200.000 Ft. Jó hangú, frankó scanner vibrato, kis olajozás már ráfér, de amúgy tökéletesen működik. 1 kis hiba: a 2-es perka érintkezési hibás, kis műszaki tudással azonnal orvosolható. A hangszer ketté szedhető, ezért színpadi használatra ideális. A hangját máris csekkolhatod, így szól színpadon, egy közepes minőségű leslie-vel. (eredeti fatokossal vadállat):
http://www.youtube.com/watch?v=eIxslLU8QqQ
Műhammondról vagy szintiről Hammondra váltó kezdőknek totál ideális, én is sok örömöm leltem benne, soha semmi gond nem volt vele.
Egy képet is csatolok:
Ha érdekel, írj a saxon.dave@gmail.com mailcímre, megbeszéljük a részleteket. Üdv Dave
Nagyon kedves barátomtól kaptam egy linket. Tuti jó!!!
Igazi Rhoda Scott koncert. Azon a C3-on és egysebességes csöves lacin játszik amikor 72-ben (azt hiszem akkor volt a tv-s buli) magyarországon volt. Szívesen megvásárolnám azt az összeállítást.
A csapat technikusa sajátkezűleg így rendezte át az általad is célszerűnek vélt helyzetből.
Inkább tippelnék. Az asszimmetria, meg hogy "kifelé néz" ilyen kis távolság esetén nem számít. Az elbillent hangképet könnyű ellensúlyozni a keverővel. Talán kevésbé is pulzál a több visszavert hangi összetevő miatt.
Én csak azt szeretném megtudni, miért "kifelé" néz a magasnál a két mikrofon? Mert ebben az esetben ugye elvileg csak szórt hangot vesz. Másik, hogy miért van az , hogy szinte szimmetrikusan helyezték el, amikor a tölcsér meg nem középen van, így viszont kicsit "sánta" vagyis nem egészen egyforma a két mikrofonból jövő jel.
Válaszod előre is megkösz, mert nagyon kíváncsivá tett a fotó.
Akkor segítek láttatni a kimikrofonozás pontos helyét.
Kár filózni hogy a kettő kioltja-e, összekavarja-e egymást. Jobban szól, nem törődnek az elvekkel :-) Mint a gitárcuccoknál is, nagyobb a hangleadó felület ezáltal.
Több youtube-os videómon két lezli szól. Egymás fölött (Hush), vagy kétoldalt (Small jam).
Köszönöm szaktársak. Elnézést kérek, hogy csak ilyennel tudtam (nem tudtam) növelni a fórum fényét. Igazából csak a "billentyűk nyomkodásához" értek. A műszaki dolgokhoz nem.
Emlékszem arra a szinpad alatti megoldásra, én soha nem szégyenlem a lezlimet, sőt szeretem magam mellett tudni, mégha a színpad kicsi is. A mikrofonozásnál viszont úgy látom, a mélysugárzó az alsó lezlinél lett kihangosítva, a tölcsér a felsőnél, bár mint tudjuk a mély hangok kevésbé irányfüggőek, de az alsó dob épp ezt próbálja meghazudtolni. És akkor mit hall az orgonista, a két lezli összekavarodott jelét, ilyenben még nem volt részem, de majd kipróbálom, mert nemsokára elkészül a Solton lezlim is. A többit értem, OK. Kedves Dombi szaktárs, ügyes vagy, nekem csak most esett le a tantusz, éljen a Hammond fórum, 10.000 felett is!
Egy lezli van kimikrofonozva. Viszont az óriási színpadon az óriási térben 2 lezli kétszer akkorát szól. Szóval hogy egyáltalán a direkt hangot jobban hallja az orgonista azért szoktak kettőt kérni. Ha csak egy van, akkor inkább csak a kontrollban hallja vissza a kimikrofonozott jelet.
Persze tettem föl több olyan képet is korábban ahol a lezli egyáltalán föl sem került a színpadra, hanem alatta került elhelyezésre és az orgonista csak a kontrollból hallotta a PA kész hangot.
Véleményem szerint a közönség részéről tök felesleges a két lezli a látványelemet leszámítva.
Az orgonista szempontjából az erősebb, vastagabb hangzás miatt előnyös, de ügyelni kell a térbeli helyzetre. Egy-két lépés ide, oda, és nagyon változik a basszustartalom.
Kis szemfüles! :D Egy időben én is saccolgattam, számolgattam hogy néha az elnéptelenedettség ködébe burkolózó fórumon vajon dátumilag mikorra tehető a 10k-adik comment, megoldottad! :) Mondjuk nem mintha annyit jelentene, mint az ilyen számú meglátogatott Hammondos koncertek összélménye adott esetben! :))))
Bocsi, valahol kimaradtam a tanulási folyamatból. Én nem értem a két lezlis helyzetet, a Doppler effektus ekkor teljesen összekeveredik, hiszen nem szinkron forgásról van szó, milyen lesz ekkor a hangkép? Biztosan már szó esett a fórumban róla, de nem találom. Tehát miért is jó két lacit is bemikrofonozni?