Kicsit off, de félmegoldásnak - amíg nincs más - azért jó, ha valakinek sürgősen "melegre" van szüksége. Már láttam ilyet és amint beszerzek egyet saját használatra, igérem ha érdekel vkit majd beszámolok róla mit is tud ez valójában.
A hírek szerint egy ilyen kis palack tartalma kb egy teljes éjszakára elegendő.
Túra üzletekben még nem láttam ezt a fura készüléket, csak aukciós oldalakon...
Az aljában lévő "idegen test" - akarommondani - hella gyártmányú vízpumpa villanymotor része szorult meg, vagy mi, mert nem is berreg, csak veszi fel a delejt. ;o) Szóval megpróbál szerencsétlen fűteni, megy is neki, de a védelem letilt. 3* próbálkozik és úgymarad. Van egy üzemelő villanymotor részem, ami csereszabatosnak kell lennie, mert ugyan ilyen van a jármű kiegészítő szívattyújában is, csak a kiömlő csonk része más.
Kedves Vera! Meg tudod adni, hol lehet beszerezni (vagy milyen is az tulképp) vízcsőelszorítót? (max. 30mm átmérőig) Hogy ne kellljen leeresztenem a vizet. Gondolok itten a kollégáid segítőkészségére is. ;o)
Ez csak olyan szólás-féle. Egyébként vannak kutyáink, imádnak autózni; a mercit meg különösen kedvelik...
Szóval az én w123-asom a maga 28 évével még a technikának nem ezt a szintjét képviseli! Igen, a radiátoron az utastérfűtőt értettem,amit mechanikusan nyit-zár az ember.
A motornak meg elkél a meleg az induláshoz :(, majd lesz utána meleg bent!
Bocs, ha bántónak érezted, csak az enyém jövőjébe gondoltam bele!
A lista rendben (KÖSZI), majd minden megvan,csak a visszacsapószelep nálam kimarad,mivel a két T-elágazó nem egymás mellett van, hanem a radiátor előtt és után. Talán mivel a radiátor csapos (nem állandóan kering a víz),ezért bolondbiztosabb volta miatt szerelték az elektromost így. Egy hátrány,hogy a fordítva kering a víz a motorban, vagy csak az utasteret fűti :(. Én úgyis csak a motort szeretném (egyenlőre) melengetni, így jó lesz,remélem!
A felsorolt árak szépek,nem mondom! Ha csak a fele kell,már tényleg inkább kutyát kell dobálni a cuccal! :)
Beépítés előtt mindenképp megpróbálok mindent átnézni. Nem volna jó, ha a tuti (de kényelmetlen) elektromos helyett beépül valami bizonytalan (másnaptól tuti -20 °C,indulás nyet :) ), már a munkáról nem is beszélve!
Remélem rendben lesz a kályha, állítólag 2 éve dobozban állt. A pumpa elsőre nem is tett semmit, de egy kis WD-40-es áztatás meggyógyította! A vízpumpa nincs megszorulva, a levegőst még nem néztem.(Zsákbamacska?)
A T-elágazók nincsenek meg :(, de annyiban tán szerencsém van, hogy most egy külső elektromos előmelegítő már van a gépben és annak a helyére terveim szerint elfér, így a vízes rész OK lesz.
A leírásod alapján a pumpa tehát csak nyomni szeret :)? Volt egy ötim, hogy a motor tápszivattyúja előtt ágaztatom le, egy próbát lehet megérne.(Ha a tank kb. 1/3 felett van, simán folyik elől az olaj. Csak a szintre kell figyelni, azzal eddig sem volt gond:).)
A vezérlés és a programozó között a 4 szál OK, az ötödikre nincs tipped? A szervíz leírást még nem volt időm alaposan végignézni(örülök neki,KÖSZ!!!),de elsőre abban nem láttam.
Még 1szer köszönöm a segítséget! Nem tudom még, mikor tudom beszerelni (hely és idő hiányában), de nagyon kiváncsi vagyok,hogy sikerül!?
T4-esekbe D3W szokott lenni. Ha fenn a három feltétel amit írtam, akkor mennie kellene. Ha nem megy először ellenőrizd a kályhára menő csatlakozót, ha ott minden OK, akkor a kályhán belül van baj. Bemenő csat. 8 pólusú, 1 láb állandó +12V, 2-es test, 6-os +12V a külső hőm.gombától ha 5 fok alatt van a hőm., 7-es +12V a generátortól (ezzel nézi, hogy jár-e a motor). A vízhőmérséklet érzékelő a kályhán belül van.
Sikerült beszereznem egy DB46-os kályhát,elvileg kompletten.(A típus nem 100%,nem találok rajta jelzést.) Még beszerelés előtt állok, kellene egy kis segítség!
A programóra a 1423-on látható. Az enyémből 5 szál jön ki, 4-nek van csatlakozása a vezérlőhöz, egy kék-szürkének nem találok "folytatást". Lehet,hogy a műszerfalvilágításhoz menne?
Az AC-pumpa elhelyezésére, a kályhától való távolságra van valami előírás, vagy mindegy, csak működjön?
Előre is köszönöm a segítséget! (Valószínű, kell még kérnem:( !)
Még annyit, hogy a műszerfalon az olajnyomás "lámpa" mint ahogy szokott pirosan világít, mikor elindult a motor utánna ugyanaz a "lámpa" sárgán villog nem számoltam, hogy mennyit, majd elalszik.