Még annyi hogy a Korgok gyári hammond mintái tényleg nem bajnokok, kivéve talán az Oasyst (cx3 van benne), így érthető ha hirtelen egy tökös B3 hang meglepetést okoz bárhol egy samplerből, legyen az Emu, Akai, Ensoniq vagy épp Triton. A másik része a dolognak hogy a billentyűsön is sok múlik mennyire igényes és mer belenyúlni a hangszerébe hangilag! Sajnos ily módon kevés zenész van akire elmondható, aztán a gitáros meg sokszor még annyit sem ért a szintik megítéléséhez aki esetleg kitiltja a próbateremből, de ez amúgy is egy rendkívül sok paraméteres egyenlet így, hogy a szubjektivitást ne is említsük. Fontos a jó sound, a jó hangszer és nem utolsó sorban a jó zenész és az ízlés, a zene, és a zeneértő közönség sem elhanyagolható. Komplex dolgok ezek így együt, de asszem nem mondtam újat.
:) a kolléga szinti eligazítást kért, és amúgy a TR tényleg brutálisan jó! Amit esetleg nem értesz, benne van egy 64 megás sampler amibe ugyanúgy egyéb hangminták tölthetők! Így pl egy Tube hammond bankkal spékelve már nem biztos hogy annyira letiltanák a próbáról hisz ugyanúgy szólal meg, ráadásul egy jó kis laci effekttel is több és még vagy több tucat mással, pl rhodesokat már alapból nem kell bele tölteni, vonóst, szintit, padet stb sem! Ily módon messze túl mutat egy ESIn és egyáltalán nem rosszabb! Ha egyszer módod lesz próbáld ki, csak ne előítéletekkel közelítsd meg! Másrészt azért hozzá tartozik hogy a Triton sorozat a legnépszerűbb hangszer a világon, messze felette eladásokban az Emunak, tehát nem biztos hogy annyira tiltanák a színpadokról, de nem akarok senkit győzködni, egy sampleres hangszer mindig nyitott lesz, és az szól belőle amit akarunk... :)
A Jazz7et illetőleg, megkértek hogy reklámozzan kicsit őket. Nagyrészt tényleg nem hammondozik a Robi de mivel jazz-rockot játszanak és itt sokan szeretik a műfajt, egyesek szervezésben is jártasak, talán nem árt ha ismerik valamennyire őket, hátha... Persze meg lehet írni, ha nem tetszenek és őket is ki lehetne küldeni a próbateremből. :) (utóbbi csak vicc!)
Több zenekarnál fordult már elő hogy az ESI samplert meghallva megtiltották a billentyűsnek hogy mégegyszer bevigye a Tri -nityt, -tont a próbaterembe :-)
Az információ-szerzés és a szabad időm szerencsés találkozása révén ma megnéztem az ismereteimből eddig - jogelődjével együtt - teljesen kimaradt Mandrake Moon koncertjét. A koncerten egy új rajongót szereztetek személyemben (különösen a program második - "kazettacsere utáni" - része győzött meg).
Azt mondjuk nem annyira értem, hogy a zenei gyökereitekhez oly közelálló zenekarokkal foglalkozó topikokban (pl. itt vagy itt) miért nem volt eddig semmilyen promóciótok - akkor talán ez a találkozás előbb létrejött volna nemcsak velem, hanem másokkal is. Ezt a "rosszallást" a jövőre nézve tekintsétek meghívásnak, önmenedzselési lehetőségnek is!
Az az itt olvasható "félmondatokból" is átjött, hogy a zenekar életében komoly változások következnek. Remélem, hallok, hallunk még Rólatok - sok erőt, kitartást és képességeiteket méltón elismerő sikereket kívánok!
FONTOS KÖZLEMÉNY! KISHERCEG MANDRAKE MOON KONCERT HELYSZÍNVÁLTOZÁS!!!!!!!!!
Sziasztok!
TÁJÉKOZTATNI SZERETNÉNK MINDENKIT, AKI JÖNNE A MOST SZOMBATI KISHERCEG-MANDRAKE MOON KÖZÖS KONCERTRE A DÉJA VU MUSIC CLUB-BA, HOGY
A KONCERT NEM OTT LESZ MEGTARTVA, BIZONYOS TECHNIKAI ÉS NEM PUBLIKUS PROBLÉMÁK MIATT. UGYANAZNAP, UGYANAZON IDŐPONTBAN A RENDEZVÉNY A
MENTA TERASZ Restaurant & Lounge & Club-ban KERÜL LEBONYOLÍTÁSRA. CÍM: 1022 BUDAPEST MARGIT KRT 14. A 4-6-os villamossal megközelíthető, leszállás: MARGIT HÍG BUDAI HÍDFŐ, ONNAN MÁR MEG LEHET TALÁLNI.
KAPUNYITÁS: 19:30
KEZDÉSI IDŐPONTOK VÁLTOZATLANOK. AZAZ:
KEZDÉS: 20:00 - KIS HERCEG 21:30 - MANDRAKE MOON BEUGRÓ: 800 HUF
Pár szó a fellépő zenekarokról.
KIS HERCEG: fiatalos, lendületes, művészi szövegekkel, és érdekes, egyedi hangzásvilággal operáló intellektuális alternatív zenekar
MANDRAKE MOON: A progresszív nagy elődök(GENESIS, PINK FLOYD, KING CRIMSON, GENTLE GIANT, YES, SUPERTRAMP) nyomvonalán haladó, dallamos, de komplex rockzenét játszó együttes, saját kompozíciókkal, változatos hangszereléssel. akusztikus és elektromos hangszerekkel. Eredeti Hammond orgona, fuvola, hegedű, dob, basszus, szólógitár.
Felállás SZÁSZ OLIVÉR - basszusgitár, ének SZÁSZ DÁVID - Hammond orgona, akusztikus gitár, ének BOROSS TERÉZ - fuvola, billentyűsök TYUKÁSZ BOTOND - szólógitár, ének MÁDY GÁBOR - dob SÁRKÖZI ALÍZ - hegedű
Gyertek el. Elnézést a kavarásért, nem a zenekar tehet az egészről,
Üdv, a számom: 70 866-1881 (inkább holnap 13h után keress, mert akkor érek rá majd legjobban!)
-***- Most pedig kis helyzetjelentés a napi hangszer körutamról: 1. Nord elektro 3, a legelső fejelés! Csalódást okozott a szinte játszhatatlan minőségű billentyűje, hangok nagyjából rendben vannak, orgona részről már nem olyan mint a C1, valahogy más. Nagyon jók a Rhodesok, zongorában van némi furcsaság, viszont elragadóak a mellotron minták. (elvileg bármi hangminta belerakható, ha a szoftverével lekonvertáljuk)osztályzatra egy 3-as 2. Új Kurzweil csodák: számomra nagyívben feleltős mind! Vacak billentés főleg a szintiknél, dinamikátlan ósdi hang, ennyi. osztályzat: 2 alá-alá
(módom volt megnézni a nemrég említett Akai billentyűt is, ez nem rossz darab, kicsit emberesebb a billentyűje; jó kalapácsmechanikás a CMI UF80, jobbnak tűnt a Fatar Numanál!; néztem az Maudio Axiomot is, nem az új pro verziót ugyan, de ez is tűrhető cucc, de szinte az összes szinti mechanikás master billentyű elmarad egy roland ep sorozatú klaviatúra mellett ha hammond játék a cél rajtuk!)
3. Yamaha-Roland: p85, p155, cp33 valahogy ebben a sorrendben. Szép hang, kevés funkció néhol, ellenben a válság miatt jócskán emelkedett árak, 3-400 közelében! osztályzat: 4 viszont nekem jobban tetszett a Roland FP4es zongija! Szinte tökéletes zongorahangja van, olcsóbb a Yamaháknál és tele van plusz szolgáltatásokkal. Picit másabb ugyan a mechanikája, de nagyon szerethető. 4,5-öt mondok rá összességében.
Szinti-zongora kategória: Itt a Korg említett TR sorozatából a 88as kalapácsos verziót vizsgálhattam most = *5ös osztályzat! Nagyon szép, dinamikus hangok, ötletteljes hangszínek (több mondjuk a technos, dances de csak saját képzeletünk a határ ha szeretnénk mást keverni magunknak, a net tele plussz hangprogramokkal, és még ezután jön csak a sampler része!!!), ezenkívül hallhatóan minőségibb a hangkeltése mint mondjuk egy régi Trinitynek, egyszerűen hallja az ember az ütősebb konvertereket benne! A szinti billentésű verzió nem tudom milyen, illetve mennyire rosszabb, mert abba egy olcsó mechanika van, de ennek szintén jó volt a kalapácsa. Volt egy Motif ES is az Eldorádó hangszerboltban, az 5 oktávos, ennek rendkívül zavaró keskenyek a fekete hangjai, rossz a játékérzete. Hangilag hol a TR felett, hol alatt teljesít, bonyolultabb a kezelése, ill kevésbé logikus mint a Korg, de ebben is ott a sampler, tehát nyitott a világa. :)
Végül a nap csúcspontja, a Roland V-Piano volt. Kategórián felüli, kizárólag fizikailag modellezett zongora! 1.5 millióért már illik is tudnia vmit! :) Azonban minden billentyűs zenésznek ajánlom a zenegalériában meghallgatni, felejthetetlen élmény! Ennyit már megér. :)
Majdnem lemaradt a Yamaha NP30! Szomorú tény hogy ilyen hangszert gyártanak és főleg hogy a méter japán cég. Majdhogynem gumi kasznis, csavarodik mint egy törölköző! Nem lenne nagyon gagyi a billentyűje, de valahogy mégis olyan. Az árát nem éri meg hiába "olcsó"... fejeltős ez is!
Bazookabill, Tube mester sampler ajánlata mellé még a következőt tudnám javasolni: Hogy házon belül maradjunk :) nekem eladó az Emu B3 hangmodulom. Tiszta hamisítatlan hammond és csak az! Nem kifejezetten drawbar megoldású az igaz (de erről Tube tudna okfejteni neked mennyire nem életbevágó e hiány), főleg stúdió felhasználásra vagy színpadra szánt dolog, amikor nem teljesen az orgonáról szól a zene mint pl Jimmy Smith stb, hanem ahogy írod, játék közben kell egy ilyen vaskos hang is a többi mellé. Na ennek van, eredeti B3 leslis minták és száraz vonalkimeneti hangok is vannak benne! Rakható még bele bővítés is teljesen más kaliberű mintákkal, akár vintage vagy más vmi kell, lehet találni bele. Itt némi hangzóanyag fellelhető, nézd meg! http://hammond-club.atw.hu
A másik ötlet egy Korg Triton, TR, vagy Triton LE. 5 és 6 1/4 oktávos is van belőlük ha számít. A Triton classic a régebbi, de minőségben ez a jobb is, viszont ez 150 körül indul még ma. Ennek még yamaha dx7 billentyűsora van, ami a legstrapabíróbb és egyik legjobb szinti billentés. A TR egyszerűbb, de dupla hangtárral jön, minőségibb hangokat kapott, picit drága még mert nem régi dolog (220-tól van felfelé használtan) SD kártyát olvas ami lényeges előny ha samplerként használod, akár Tube saját mintáival például! viszont gyenge pontja a billentyűzet olcsó minősége. Ettől eltekintve egy minden színpadi igényt kielégítő kis univerzális hangszer, nagyon impresszív és sokrétű alap hangkészlettel + megannyi extra funkcióval! (multi effektek akár külső jelforrásra is, pl ének; seqencer stb.) Végül az említett LE modellről: 105E forintért látni már hirdetni, ami nagyon elfogadható amit a cucc kínál. Triton hangkészlet (32mb) és kicsit egyszerűsített funkciók, de ebben is sampler stb! Billentyűzete szintén olcsóbb kategória, a sajnos már kihalt SmartMedia kártyát kezeli, megszólalásban kevesebb a TR-nél.
Ha fontos az ár és hogy szinti legyen, az LE mellett maradnék, evvel minden megvan, ha lényeges a klaviatúra: Triton Classic, ha a hang a mérföldkő: TR vagy esetleg a legújabb M50 de ez már drágább pénz! viszont a döntés a tiéd! :)
Ez most Coryell produkciója volt. Dedikált egy számot két kíváló magyar zenésznek: Pege Aladárnak és Szabó Gábornak. Valóban, nem játszottak túl sokat, de baromira meleg volt és hármukból ketten kemény felesleggel rendelkeznek. A beállásnál annál jobbat játszottak élvezettel. Rögzítettem az egészet.
Láttam őket a múlt hétvégén. Orgonistánk nem volt valami nagy formában, a kevés szólóban is mindig 2 mp alatt ért el a csúcsra, semmi felvezetés vagy hangulatteremtés. A dobos fekete létére nem tudott sem rendes shuffle-t, sem blues-t dobolni. Szerencsére Coryell mentette az estét, így pozitív lett a mérleg.
Már sok mindent kipróbáltam, használtam zenekarokban, legtöbbször hasonló stílusban. Nekem a saját összeállításom vált be: Emu sampler a szükséges hangokkal. (orgonák, zongorák, mellotron, szintik, effektek) A samplernek vastag, ütős, dinamikus hangja van. Ami így ehhez kell, masterbillentyűzet, ESI2-4000 sampler, igazi lezli vagy lezlieffekt (Boss Rt20). Külön kimeneten megy ki a lezlihez az orgona és külön az egyéb, nem forgatott hangok. Egy ilyen mindenre jó összeállítás elég kevésből kijön, sajnos azért amennyit te írtál, annyiból nem. De nem nagyságrenddel többől és nyitott rendszer.
Van egy nem túl nagy próbatermünk, ami így is eléggé tele van, pl van egy Vermona formation 2-esünk, ami egyébként nagyon jól kiszolgál:) Tehát fontos, hogy ne foglaljon sok helyet, ezért konkrétan orgonát nem szándékozom venni, vagy egy szintetizátort szeretnék, ami viszonylag jól visszaadja a hammond hangzást, vagy a már említett modulok közül választanék. Néztem ilyen értékben szintetizátorokat, aminek tudtam meghallgattam neten a hangját, de egyáltalán nem győzött meg. 70es évek karcos blues-os, rock-os muzsikát játszunk, ehhez szeretnék hangszert venni.
... ha ez a fényképek alapján sem egyértelmű... :-)
Sajna a 12BH7 lábai kicsit kontaktosak voltak, de akkor nem mertem hajlítgatni.
Rhoda kérésére később lecsavaroztam a fedelet és kottatartót, ill. feszesítettem a basszpedálon. Dedikálásában a kottatartón külön megköszönte a string basst.
Az orgona lezlivel kölcsönös megegyezés esetén birtokba vehető. 230V Hammond C3 (1964), string bass, pedálvilágítás/Leslie 145. Jó külső, hibátlan, gyönyörű belső. Ami a képen, plusz fedél, kottatartó.
Hammond TR 500-asom eladó, inkább háztájiba ajánlanám. A kevert perka már kifésülve second/third -re. A dobgép része nem megy, előző tulaj szándékai szerint ki lett kötve.
Bár itt a fórumon igen eltérőek az izlések, és a pofonok, de a Viscount DB3-as egy jó kompromisszum ár/érték arányban. Egy jó lezlivel meg egyenesen jól is szól! Nekem volt itthon ilyen ketyere, és egy jó összehasonlítási alap is van itthon. Nekem tetszett a hangja, és az új gazdája is elégedett a Viscounttal.
Azért olvasd el más véleményét is!:-) Talán lesz valakinek kallódó hasonló klónja valahol.
hangszervásárlás előtt állok és a segítségeteket szeretném kérni. Használt szintetizátorokat és modulokat nézek neten, de nem tudom mi volna a legmegfelelőbb választás. Azt hiszem a legjobb ár/érték arányt a viscount db3 kínálhatja, de nem volt még szerencsém kipróbálni sem ilyet, sem mást. Ha tudtok ajánlani valami 70-90 ezer forint értékű klónt, ami a legközelebb áll az eredeti hammondok hangjához, légyszíves írjatok!
Már beharangoztam korábban, de most egy plakáttal megtoldva az augusztus 1-i koncertünk, ahol többek között egy Hammond M-100-as is megszólal pár számban: MANDRAKE MOON-KIS HERCEG közös koncert augusztus 1 DÉJA VU MUSIC CLUB 1116, Budapest, Fehérvári út 120. Fehérvári és Andor utca sarka. Móricz Zsigmond körtérről megközelíthető bármelyik villamossal, amely megáll az Andor utcánál: Gyertek el!
Várunk Benneteket, én is remélem, hogy a hangosítás jó lesz, sajna kis hazánkban ezt nem sok helyen oldják meg profin, de a Hammond kiemelése nálunk alap, addig nem kezdjük a koncertet míg ez nem stimmel! :)
Szeva George testvér! Hát igen, amiatt is, és a várható, kezdeti túléléses aljameló után terv szerint valóban folytatódik a Mandrake Moon, méghozzá brit színekben! Az új felállásban a dobost, és a basszerost, no meg a kalapos hülyegyereket a Hammondnál (jómagam) leszámítva lóarcú, teát, és langyos sört kortyolgató, krikettező úriemberek fognak szerepelni. :) Terv szerint a székhelyünk Bristolban lesz kis Londoni tőkeerősödést követően, és asszem két felállást fogunk működtetni: az egyik a megélhetési (vendéglátós) verzió, a másik a kompromisszum mentes, pókhálós angol prog rock, amiért kicsi szívem majd 20 éve dobog. :) Remélem, George, Ti is visszatértek a színpadra, és még taposunk egyazon deszkákat! :) Üdv Dave