Elnézést! Nem kívántam senki leendő, és meglévő motyóját leszolni. Nem is hasonlítom az itthoni hangszerhez senki hangszerét. Nem lenne sportszerű, és tőlem is messze áll, hogy valaki cuccának a hiányosságát az orra alá dörgöljem.
Szóval csak a kezdeti lelkesedést gondoltam megfontoltsággá szelidíteni!
Szerintem az enyém sem tökéletes... de dolgozom rajta:-)
... vagy legalábbis a tervezést és a kivitelezést célszerű szétválasztani :-)
Az építészetben nagyon így van és nagy bajok keletkeznek abból ha a két munkanemet a közreműködők összekeverik.
Kíváncsi leszek az újjáépítés végeredményére, tanulságos az erősítő előélete.
Úgy beázott a pince? Remélem a C3 megúszta. Az a 9 hanxórós láda gondolom a Déli mellett lakozik. Ezek a JR20-40 kabinetek érdekesek, szépek, de hangilag igen visszafogottak. Csak felújítás lesz, vagy valami szebb hangzású tuning a cél?
Hosszú és kemény küzdelem volt, mire az a szép hang megszületett, mert elõször nem annyira szólt, viszont a csövek segédrácsa szépen világított. Már akkor látszott, hogy ez lesz a dolog vége, de legalább Matyót nem érte meglepetés... Vannak bizonyos népi bölcsességek, mint például az Ohm-törvény, a Lenz-törvény vagy a Kirchhoff törvény és aki ezeket nem szándékozik tervezéskor tiszteletben tartani, annak el kellene gondolkodni rajta, hogy nem a kecskeõrzés volna-e a számára testhezállóbb foglalatosság...
Most jövõ héten ezt veszem munkába:
Kicsit leesett, meg kapott egy kis vizet, de a csövek és a trafók jók, a többi meg nem gond...
Azon ne múljon, adandó alkalommal feléd kanyarodok. Csak sajnos ellopták az etalon mobilomat -Nokia N93- amit pótolnom kell. Zenei felvételekre kivételes a hangminősége. Ismered :-)... Legutóbb Rhoda S-t, Joey DF-t rögzítettem.
Kell vele egy kicsit "politechnikázni" (átégett foglalatok cseréje, új trafó, egyenirányítók, stb, a végfok rész újravezetékelése és utána a munkapont és a negatív visszacsatolás tisztességes beállítása), de úgy néz ki, hogy a végcsövekbõl kettõ biztosan túlélte, a többit meg majd akkor látom, ha benne lesz az új hálózati trafó.
Elég sok gányolás van benne az elején is, lehet, hogy érdemes lenne letakarítani és újraépíteni az egészet. Mikor elõször láttam, már akkor mondtam, hogy ez lesz a dolog vége, nagy kár, hogy a jóslás bejött...
Saját videot majd akkor láttok, ha legalább alapszinten tudok majd játszani a hangszeren. Addig meg maradok csak csendben, és igyekszem nem kiröhögtetni magam:-) Ilyen szempontból elég szemérmes vagyok!:-) Remélem majd valaki, -aki ért a Hammondhoz- meglátogat, és akkor akár felvétel is készülhet. Esetleg építő/segítő kritikával is illeti az eredményt. Egy ilyen szeánszra szivesen látok mindenkit akit érdekel a dolog.
Most az erősítő 50W teljesítményen működik, tehát nem félek a hangszórók kimúlásától. Viszont ma az A-028-ban visszacseréltem az eredetileg ECC83 helyére betett ECC82-öt ECC83-ra. De vissza fogom cserélni a kisebb erősítésű ECC82-re, mert ugyan brutálisabb lett a torzítás, de nincs meg az a "kellemes" átmenet, hanem egyszercsak odaver nagyon, és hirtelen nagyon torz lesz a hangja. Ez annyira nem tetszett.
Az építendő lezli kellemesen meg fog osztozni a 100W-on. Nem lesz túl terhelve egy hangszóró sem. Legfeljebb csak a teljesítmény 75%-a lesz kivéve az erősítőből. Élettartam szempontjából sem mindegy:-) Nap közben meg lehet döngetni a cuccot, de a teljesítményt én mindig csak kihasználható lehetőségnek szoktam használni! Ettöl függetlenül nem építenék gyengébb erősítővel lezlit!:-)
Ez is egy érdekes megoldás Leslie végfokra: a végcsöveket az engedélyezett anódfeszültségnek csaknem a duplájával hajszolták meg, hogy az illesztetlenség miatt hiányzó teljesítményt valahogy kicsikarják. Az eredmény magáért beszél, az átütés "természetesen" magával rántotta a teljes táprendszert...
Gratulálok, ámbár azt hittem hogy saját videót fogok hallani a linkre kattintva. 8888?
Valóban hasznos a hangerő visszavétele, ugyanis az eredeti hanxórók nem viselnének el ekkora hangerőt. Meg a szomszédok sem :-) Brutál teljesítményű csöves lezlije C3juice-nak van 122-es szekrényben.
Érdekelnének az érdekes megoldások, már én is agyaltam ezen azon. Sok sikert!
Valóban, a nagy Emuk jobbak a kicsinél, csakhogy méretesebbek, nehezebbek és a kicsi sem szól rosszul.
A többi felejtős. Erről a Hitspace oldalán már soxor volt szó. Csörömpölős Akai = dobgép, ennyi. Komplexitás: ez túl képlékeny jolly joker. A legtöbb demó: zongora, fender, vonósszőnyeg, hammond, moog. Szóval a vintage szűkebb választéka. Alaposan csak a house-boyok szokták kihasználni a hangzás fantasztikus mélységeit, legfeljebb sajnálkozom hogy a milliónyi hanxín mellett ott nagyon szűkké, unalmassá válik a harmónia és dallamvilág. Meg ez különben is vastagon off már.
Hogy ki mit használ? Bármilyen típusra elő lehet rángatni egy-egy híres zenészt. Már sok ontopik orgonistánál bemutattam mit használnak még, alapjában semmi különöset és igazuk is van.
Ma összeállítottam próbából a 100W-os csöves erősítőmet az otthoni működő lesliem-mel. Az erősítőben állítható torzító is van, és a finom "karcostól" az elmebeteg brutálig lehet állítani a torzítást. Van rajta egy master volume szabályozó, azért, hogy a brutál torzításhoz ne kelljen nagy hangerőn szólnia a ládának. Ez mondjuk jól jön, ha valaki nem akar halláskárosult lenni a sound miatt:-)
Ezt a hangot sikerült ma beállítanom, úgy, hogy "félárbócon" volt a cucc.
Nemsokára nekiállok a saját építésű lezlimnek. Érdekes megoldások lesznek benne, és a felső tölcséreknek saját építésű meghajtója lesz! A membrán, tekercscsel már készen van, csak a mágneskört, és a tölcsér futóművet a tölcsérrel csinálom majd sk. én.
Üdv. Mindenkinek!
Miklós
Ui.: Nagy köszönet QQBERCI mesternek, hogy ilyen klassz lett a munkája!:-)
Tudom, hogy kissé off, bocs. The Doors a téma, gondoltam hátha tud valaki közületek tanácsot adni. Londonban rátaláltam szerintem a világ legjobb Jim Morrison-interpretátorára. Vele tervezünk egy magyarországi mini-turnét szeptemberben, de még mindig hiányzik egy budapesti helyszín. A többi - már fix - város Eger, Debrecen és Miskolc. A lehetséges időpont Budapestre szept. 17. vagy 18. Bármilyen ötletet, tanácsot köszönettel fogadok!
Kösz az elismerő szavakat, valóban megfogadjuk a tanácsot, és az átalad is említett topikokban is promotáljuk a banda soron következő koncertjeit. Melyekből sajnos itthon már csak 1 vagy 2 lesz Londonba távozásom előtt. Sajnálom a dolgot, de a recesszió körmönfont kisördöge arra késztet, hogy végre kezdjek valamit az életemmel. Bízom benne azonban, hogy odakintről is hazalátogatok, az új, kinti tervezett zenekarral, sőt a jelenlegi tagokkal (vagy akár egy 10 tagú reunion formájában) is lesz még közös zenei projekt.
Azt már elöljáróban említeném, hogy szeptember elején valamikor lenne a nagyszabású záró koncert, ahol a teljes repertoárt, mintegy 2 órányi anyagot fogunk eljátszani, egy olyan helyen, ahol nincs 11 után hangerő tilalom. :)
Volna egy kérdésem is: nem tudom sajnos annak az úriembernek a nevét, és elérhetőségét aki a helyszínen 2 térmikrofonnal felvételt készített. De megígérte, hogy a felvett anyagból másolatot kapnak a zenekarok. Viszont a koncert után szőrén szálán eltűnt. Van pultfelvételünk a buliról, de sokkal pazarabb lenne a végeredmény, ha az ő térmikis felvételét is tudnánk használni a végleges mixben. ha valakinek van valami tippje, azt előre is köszönöm!
Üdv az összes Hammondos testvérnek, és mindenkinek, aki szereti ezt a műfajt!
Ja, és hogy csak amerikaiak tudnának ütős cuccot csinálni a témában? Az Akai legalább olyan vadmalac samplert tudott csinálni, nem mellesleg a Roland az S750-ével! Ezek ugyanúgy megvannak nagy stúdiókban a rackben mint az Emu. De venni kell 25ért egy s3000-es Akait és ki kell próbálni mit tud...
Egy Esi dinamikus persze, de nagyon sok múlik amúgy a hangminta minőségén is. Egy Emu Ultra kb tíz kört ver az Esire dinamikában, hangban, konverterben, cpu-ban, mindenben... (ezt Roy Goudie european Emu sales director mondta anno a hazai Emu képviseleti találkozón mellesleg) Az emulator 3 meg ezt is megeszi szőröstül-bőröstül tehát vannak mélységek a témában, de talán ma senki nem ezek alapján veszi az új motyóit a zenészvilágban, meghallgatják, kipróbálják és annyi. A TR továbbra is szerintem egy kitűnő hangú eszköz, (írtam is hogy nagyon hallani hogy más a motorja mint pl egy Trinitynek) ami az idő múlásával egyre elérhetőbb lesz. :)
Az eladások mellett pedig még csak egy bácsit említenék: Joe Zawinul! Világ életében Korgot használt, talán nem véletlenül! Valamit csak konyított az öreg a témához... :) Tehát ok, hogy Tube te meg vagy elégedve az Emuddal, de ott nem áll meg a világ és másnak igenis kellhet pár orgona meg zongora mintánál több dolog, funkció, komplexitás, amiért a Korg is fejleszt mai napig. Ha nem volna bennük a sampler rész nyilván nem jönnének szóba az Emu mellett ez tiszta sor.
Felhívnám a figyelmet a kedves úriemberre és a korg szintetizátorára, az én fülemmel egészen meggyőző hammond hangok jönnek ki belőle! Mennyi gyári orgonahangszínre lehet számítani egy ilyen szintetizátornál?
Nem a megákkal van a baj, meg a népszerűséggel, hanem a DA-val. Magyarán egy Emuhoz képest a hangképével. Az hardver, nem változtatható. Ugyanez a gond a R-al is. Ehhez a zenéhez az amerikaiak tudják hogy kell szólni egy hanxernek.