Ez a szervíz szempontjából nyilván üzleti okokra vezethető vissza, de a garanciához nem sok köze van.
Ha visszolvasol a topicban, arra is találhatsz példát, hogy nálunk a kocsitulajdonos viszi a szervízbe az olajat. Ez sem jár garanciavesztéssel...
Mi történik? Ugyanolyat raknak rá... habár nagyon csúnyán fogok velük beszélni akkor, mert rossz. Azt mondták, ez gyárilag így jön ezt kell szeretni. De hát itt minden fordítva van. Vajon magyarországon szervizelhetem-e autómat? Érdekelne a dolog, még utána kell néznem.
Elég nagy ostobaságot mondtak.
Mi történik abban az esetben, ha pl. egy év alatt autózol 60000 km-t?
Ekkora futásteljesítmény után cserélni kell, mert elkopik! Ilyen esetben sem cserélheted le a gumit, amíg az autó három éves nem lesz?
Visít és hurrog :) De a baj nálunk az, hogy én egy OPEL szrvizhez kell járjak. Ott mondtam hogy Michelin-re cserélnék, és azt felelték, hogy nem lehet mert a garancia elvesztését kockáztatnám. Ezt nem értem, úgyhogy 3 évig ezzel kell élni :)
nem vagyok megelégedve a hangszigeteléssel. Ez főleg helyből induláskor, mikor kipörgetve veszettül zúg, de 140-es tempónál sem olyan halk, mint kellene.
Milyen márkájú és méretű gumik vannak a kocsin?
A 14-es könnyűfém felnik hamar görbülnek, ez sajnos tapasztaltam is
A romániai utak állapotát tekintve, ne csodálkozz... :)
Több mint egy órán át olvastam a fórumot, gondoltam én is hozzászólok :) Kolozsvárról, Romániából írok, és idén március elején részletre vásároltam egy 1.4 SX 4 ajtós Kalost. Nálunk nem Daewoo, hanem Chevrolet felirattal árusítják (itt még gyártják a Daewoo-t); ez még nem jelenti azt, hogy boldog Chevrolet tulajdonos lennék, hiszen ugyanaz, mint a Daewoo, sőt a szervizkönyvben sem Chevy-s képek vannak. Vásárlás után nekivágtam vele Európának, körbejártam gondok nélkül, most már a 9000-et üti a számláló. Észrevételeim ugyanazok mint a többi Kalos tulajnak, talán még csak annyit tennék hozzá, hogy nem vagyok megelégedve a hangszigeteléssel. Ez főleg helyből induláskor, mikor kipörgetve veszettül zúg, de 140-es tempónál sem olyan halk, mint kellene. A 94 lóerős motor sajnos 5. fokozatban torpan. Ez a román benzin, vagy más is ugyanezt észlelte? A 14-es könnyűfém felnik hamar görbülnek, ez sajnos tapasztaltam is... Összevetve jó kis járgány, és mindenkinek ajánlom. Ja és még valami: nekidőltem az ajtónak, de nem csapódtam bele, és annyira begörbült, hogy sehogy se tudom kiegyenesíteni... elég vékony a lemez.
Érdeklődők megnézhetik a "Chevrolet" Kalos képeket itt: http://www.chevrolet.co.ro/models/kalos/photo_galle_df.htm
Január 1. óta nem kell súlyadót külön bejelenti, azt automatikusan intézik adás-vétel, és új forgalmi kiadása esetén is. Kérdezt meg azért az Okmányirodát, de én februárban voltam ott és ez volt kiírva.
2hete hétfőn hoztam el a Kalosomat.Azt mondták 15 napon belül kell bejelentenem súlyadóra az önkormányzatnál.Gáz,ha kések vele 1-2 napot?Kedden járna le a 15 nap,de csak szerdán tudok bemenni.
Sziasztok! Nekem pénteken volt 1 éves a Kalosom. 1.2-es 5 ajtós. Eddigi problémáim vele: 1 hónapos volt, amikor az AC pumpa zárlatos lett. 9 hónaposan 2 héten belül kiégett mind a két fényszóró. 3 hete check lámpa, folyamatosan égett, szervíz EGR szelep csere. 1 hete check lámpa, két nap után elaludt, hibakód a szervízben érthetetlen, mert ABS-es hibát jelőlt, mikor nincs is benne ABS. Tegnap ismét check lámpa, de elaludt, viszont ha kinyomom a kuplungot akkor érdekes kelepelő hangot ad a motor, amit eddig nem csinált. Amúgy szeretem és jól is megy. Már 20000km benne van. Olvastam a szelep problémákról, velem ilyen még nem történt, de ha néha kihuzatod, akkor nem valószínű, hogy elő fog fordulni. Ilyenkor a szervízben is csak mennek vele és kihuzatják.
Valóban vékony lemezből készülnek a Kalosok (is). A Suzuki azért még Kalosnál is vékonyabb lemezből van.
A hatvanas években gyártott Opel Kadet és Rekord volt kb. olyan vastagságú lemezből, mint most a DAEWOO-k.
Nem egy páncélautót vettél, hanem egy kb. 1050 kb önsúlyú személygépkocsit! A tömeg/teljesítmény arányra is figyelemmel kell lenni... :))
Mint írtam nem kellett másik lyuk, úgy oldottam meg, hogy egy nagyobb alátéttel fogattam fel 1 helyen a 2 jó méretű lyuk mellett. A gyári csavarlyuk küvülről esett, így azt fel lehetett használni, kb. 1 cm-el tér a szabványos mérettől. Tehát most nem egy átmenő csavar tartja a hagszórót 1 helyen, hanem egy a hangszóró készlethez mellékelt kárpitrögzítő alátétet (téglalap alakú) törtem el, és az szorítja oda a hagszórót.
Tehát minden gyári maradt, fúrni nem kellett, csak megtákolni ilyen módon. Egyébként stabilnak tűnik, nem rezonál.
A hangról annyit, hogy most van végre magas, és ez már a súlya alapján is nagyobbat szól, a gyáriból a vasat rendesen kispórolták.
Az elsőket valószínűleg nem fogom bántani, nem akarom szétbontani az ajtókat. Nekem alapvetően a magas hiánya volt ami nagyon zavart, most nem szól tompán, és 8e-t megért a csere. Így most elölről érzem inkább a mélyet, és hátulról jön a magas, de egy ilyen kis autóban ez nem nagyon okoz gondot a hangképben.
köszönöm a jókívánságokat :)
egyébként tetszik az autó, bár azt hiszem nem kizárólag a daewoo érdeme (ez az első autónk :)).
elismerve a kalos előnyeit, (ár, csendes futás, nagy belső tér) néhány észrevétel:
lehet hogy az autók terén való járatlanságom az oka, de ti nem érzitek nagyon vékonynak az autó lemezeit? olyan könnyűnek tűnnek az ajtók, a csomagtartó ajtaja, a tetőn egy ujjal be lehet nyomni a lemezt... renault scénic-kel és f astrával van némi tapasztalatom, de azok összeségében vhogy masszívabbnak tűntek (mondjuk nem is ebbe a kategóriába tartoznak)
a gépkönyv ír vmi beépített kormányzárról, amit a kulcs "lock" állásba fordításával, majd a kormány kis elfordításával lehet zárni, ilyenkor elvileg kattannia kellene a kormányzárnak. ez csak az sx-ben van? mert nálam bizony nem kattan, és lehet álló helyzetben is forgatni.
>>>
kérhetnék arról a szombathelyen beszerelt kesztyűtartóról fényképet? illetve esetleg vki más hallott olyan márkakereskedőről, akinél beszerelnek ilyet?
<<<
Engem is érdekelne egy ilyen kép! Nem ér a nevem, ha nem szereltetek be egy ilyet a szekérbe...
Volta aki a Gyulait célozta meg ezzel az extrával? Kíváncsi leszek mit lépnek majd, eddig korrektek voltak extrák terén is. Majd kiderül...
másfél hónap után végre én is átvehettem a kalost (1.4s, sedan, ezüst, extrák nélkül), közben persze folyamatosan követtem itt a fórumon is az eseményeket. úgy tűnik, hogy a guminyomást sehol nem ellenőrzik a magyar szalonokban, a mi autónkban is 3 bar körül volt mindegyik kerékben.
az átvétel során érdeklődtem az anyósülésnél lévő, légzsákhelyre beszerelhető kesztyűtartóról, de nem igazán törődtek itt pécsen a dologgal, azt mondta az egyik eladójuk, hogy inkább az opeleket nyomják, és nem foglalkoznak a daewook ilyesfajta extra felszereléseivel, itt ugyanis, ahogy sok más helyen is az országban, egy opel szalon vette át a daewook értékesítését. khm... :(
kérhetnék arról a szombathelyen beszerelt kesztyűtartóról fényképet? illetve esetleg vki más hallott olyan márkakereskedőről, akinél beszerelnek ilyet?
Motor olaj 2.7 l szűrővel, 15000 km-nél, vagy évente
Kézi kapcsolású váltó 2.1l első 15000 km, utánna 45000 km-ként (második 60000 km-nél)
Fékfolyadék 0.45 l 30000 km vagy kétévente
Szervó 1.0 l folyadékszint ellenörzés 15000 km-nél, esetleges utántöltés
Automata váltó 0.32 l 15000 km-nél ellenörizni, esetleges utántöltés
Motorolaj: API SJ SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 5W-30
Váltó olaj (kézi): SAE 75W-85
Fékfolyadék: DOT3, vagy DOT 4
Szervó: DEXTRON II, vagy DEXTRON III
Váltó (automata):CASTROL TLX 988D
Persze ez Matizra vonatkozik!
Okulásunkra megpróbáltam összegyűjteni - a topicban leírtak alapján - a checklámpa figyelmeztető jelzések alkalmával tapasztaltakat és az azokból levonható következtetéseket.
1. 70 %-ban az 1,2-es Kalosnál történt figyelmeztető lámpa kigyulladás. (Messzemenő következtetésre nem ad lehetőséget ez a megállapítás, mivel nem biztos, hogy ugyanolyan arányban írogatnak ide a 1,4-es és 1,2 tulajdonosok).
2. Az esetek 80 %-ában - azon kívül, hogy folyamatosan égett, vagy villogott a figyelmeztető lámpa - a kocsi menettulajdonságai nem változtak.
3. Amikor csak villogó volt a jelzés, a computer nem rögzített semmiféle hibát. Ezek az esetek a szervizek számára kezelhetetlenek voltak. Általában a benzin szennyezettségére hivatkoztak ahelyett, hogy hibafeltárást végeztek volna.
4. Folyamtos jelzés esetén, 1-2 eset kivételével, a computer a 4-es hengernél jelzett égési rendellenességet. Ilyenkor a szervíz injektor tisztítást vagy cserét javasol ill. végez. Hibafeltárás ekkor sincs, csak rutin beavatkozás történik.
5. Az injektor csere 1 esetben nem járt eredménnyel, a hiba az injektor tisztítás, majd csere után is fennállt.
Egészítsétek ki, ha valamit kifelejtettem volna!
Arra kérnék mindenkit, hogy az üggyel kapcsolatos saját tapasztalatait írja be a topicba! Hátha sikerül a mozaikokból összerakni valami épkézláb, helytálló magyarázatot a hiba okára. Nagyon úgy fest a dolog, hogy a szervizek értetlenül állnak a probléma előtt...
A hangszórók berakásakor mennyire kellett faragni? Ha jól értem/gondolom fúrni kellett a lyukak miatt? Milyen méretű az Alpine? Cm-re és W-ban? Szívesen fogadtam volna egy-két fotót a műről :)
Így, hogy az elsők megmaradtak gyárinak, milyen változást tapasztaltál hangzásban?