Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sarkany Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1318
Ugyanolyat raknak rá

Ez a szervíz szempontjából nyilván üzleti okokra vezethető vissza, de a garanciához nem sok köze van.
Ha visszolvasol a topicban, arra is találhatsz példát, hogy nálunk a kocsitulajdonos viszi a szervízbe az olajat. Ez sem jár garanciavesztéssel...

Előzmény: chevykalos (1317)
chevykalos Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1317
Mi történik? Ugyanolyat raknak rá... habár nagyon csúnyán fogok velük beszélni akkor, mert rossz. Azt mondták, ez gyárilag így jön ezt kell szeretni. De hát itt minden fordítva van. Vajon magyarországon szervizelhetem-e autómat? Érdekelne a dolog, még utána kell néznem.
Sarkany Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1316
Elég nagy ostobaságot mondtak.
Mi történik abban az esetben, ha pl. egy év alatt autózol 60000 km-t?
Ekkora futásteljesítmény után cserélni kell, mert elkopik! Ilyen esetben sem cserélheted le a gumit, amíg az autó három éves nem lesz?
Előzmény: chevykalos (1315)
chevykalos Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1315
Visít és hurrog :) De a baj nálunk az, hogy én egy OPEL szrvizhez kell járjak. Ott mondtam hogy Michelin-re cserélnék, és azt felelték, hogy nem lehet mert a garancia elvesztését kockáztatnám. Ezt nem értem, úgyhogy 3 évig ezzel kell élni :)
Sarkany Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1314
Ugyanez van az én Kalosomon is. Kemény, rideg. Kánikulában úgy visít, mint a malac. Ahogy a zsebem engedi, lecserélem.. :))
Előzmény: chevykalos (1313)
chevykalos Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1313
KUMHO 185/60 R14 a gumi , sajnos az R13-as modellt nem vezettem még. A gumi típusa ennyire befolyásolná?
Sarkany Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1312
nem vagyok megelégedve a hangszigeteléssel. Ez főleg helyből induláskor, mikor kipörgetve veszettül zúg, de 140-es tempónál sem olyan halk, mint kellene.

Milyen márkájú és méretű gumik vannak a kocsin?

A 14-es könnyűfém felnik hamar görbülnek, ez sajnos tapasztaltam is

A romániai utak állapotát tekintve, ne csodálkozz... :)

Előzmény: chevykalos (1311)
chevykalos Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1311
Üdv mindenkinek!

Több mint egy órán át olvastam a fórumot, gondoltam én is hozzászólok :) Kolozsvárról, Romániából írok, és idén március elején részletre vásároltam egy 1.4 SX 4 ajtós Kalost. Nálunk nem Daewoo, hanem Chevrolet felirattal árusítják (itt még gyártják a Daewoo-t); ez még nem jelenti azt, hogy boldog Chevrolet tulajdonos lennék, hiszen ugyanaz, mint a Daewoo, sőt a szervizkönyvben sem Chevy-s képek vannak. Vásárlás után nekivágtam vele Európának, körbejártam gondok nélkül, most már a 9000-et üti a számláló. Észrevételeim ugyanazok mint a többi Kalos tulajnak, talán még csak annyit tennék hozzá, hogy nem vagyok megelégedve a hangszigeteléssel. Ez főleg helyből induláskor, mikor kipörgetve veszettül zúg, de 140-es tempónál sem olyan halk, mint kellene. A 94 lóerős motor sajnos 5. fokozatban torpan. Ez a román benzin, vagy más is ugyanezt észlelte? A 14-es könnyűfém felnik hamar görbülnek, ez sajnos tapasztaltam is... Összevetve jó kis járgány, és mindenkinek ajánlom. Ja és még valami: nekidőltem az ajtónak, de nem csapódtam bele, és annyira begörbült, hogy sehogy se tudom kiegyenesíteni... elég vékony a lemez.

Érdeklődők megnézhetik a "Chevrolet" Kalos képeket itt: http://www.chevrolet.co.ro/models/kalos/photo_galle_df.htm

Zsolt

rezisztens Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1310
az előbb megnyomkodtam egy skoda fabia tetejét, az sem volt masszívabb. :)
Előzmény: Sarkany (1301)
rezisztens Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1309
igen. biztosan rosszul próbálkoztam, van az s szériában is kormányzár, már én is tudom használni :)
Előzmény: Sarkany (1302)
rezisztens Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1308
ezt csak megerősíteni tudom. nekem is azt mondták az okmányirodán, h majd ők jelentkeznek
Előzmény: ZsozsoElit (1306)
mkh Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1307
Én tavaly májusban hoztam el és idén januárban jelentettem be súlyadóra. Szerintem az 1 nap késésből még nem lesz gond.
ZsozsoElit Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1306
Január 1. óta nem kell súlyadót külön bejelenti, azt automatikusan intézik adás-vétel, és új forgalmi kiadása esetén is. Kérdezt meg azért az Okmányirodát, de én februárban voltam ott és ez volt kiírva.
Előzmény: Lovep (1305)
Lovep Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1305
Sziasztok!

2hete hétfőn hoztam el a Kalosomat.Azt mondták 15 napon belül kell bejelentenem súlyadóra az önkormányzatnál.Gáz,ha kések vele 1-2 napot?Kedden járna le a 15 nap,de csak szerdán tudok bemenni.

Sarkany Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1304
1 hete check lámpa, két nap után elaludt, hibakód a szervízben érthetetlen, mert ABS-es hibát jelőlt, mikor nincs is benne ABS.

Csak erősíti a beírásod a gyanúmat, amit korábban úgy fogalmaztam meg, hogy nagyon el lehet valami kefélve a szoftverben... :((

Előzmény: mkh (1303)
mkh Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1303
Sziasztok! Nekem pénteken volt 1 éves a Kalosom. 1.2-es 5 ajtós. Eddigi problémáim vele: 1 hónapos volt, amikor az AC pumpa zárlatos lett. 9 hónaposan 2 héten belül kiégett mind a két fényszóró. 3 hete check lámpa, folyamatosan égett, szervíz EGR szelep csere. 1 hete check lámpa, két nap után elaludt, hibakód a szervízben érthetetlen, mert ABS-es hibát jelőlt, mikor nincs is benne ABS. Tegnap ismét check lámpa, de elaludt, viszont ha kinyomom a kuplungot akkor érdekes kelepelő hangot ad a motor, amit eddig nem csinált. Amúgy szeretem és jól is megy. Már 20000km benne van. Olvastam a szelep problémákról, velem ilyen még nem történt, de ha néha kihuzatod, akkor nem valószínű, hogy elő fog fordulni. Ilyenkor a szervízben is csak mennek vele és kihuzatják.
Sarkany Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1302
a gépkönyv ír vmi beépített kormányzárról, amit a kulcs "lock" állásba fordításával, majd a kormány kis elfordításával lehet zárni

Elegendő ha lehúzod az indítókulcsot és jobbra megmozdítod a kormányt. Legalább is az SX-nél így van. A Lanosnál is így volt...

Sarkany Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1301
ti nem érzitek nagyon vékonynak az autó lemezeit?

Valóban vékony lemezből készülnek a Kalosok (is). A Suzuki azért még Kalosnál is vékonyabb lemezből van.
A hatvanas években gyártott Opel Kadet és Rekord volt kb. olyan vastagságú lemezből, mint most a DAEWOO-k.

Nem egy páncélautót vettél, hanem egy kb. 1050 kb önsúlyú személygépkocsit! A tömeg/teljesítmény arányra is figyelemmel kell lenni... :))

Előzmény: rezisztens (1296)
ZsozsoElit Creative Commons License 2004.05.23 0 0 1300
http://www.alpine-europe.com/alpine/cms/details.php?p=350&details=1

Itt van a hagszóró.

Mint írtam nem kellett másik lyuk, úgy oldottam meg, hogy egy nagyobb alátéttel fogattam fel 1 helyen a 2 jó méretű lyuk mellett. A gyári csavarlyuk küvülről esett, így azt fel lehetett használni, kb. 1 cm-el tér a szabványos mérettől. Tehát most nem egy átmenő csavar tartja a hagszórót 1 helyen, hanem egy a hangszóró készlethez mellékelt kárpitrögzítő alátétet (téglalap alakú) törtem el, és az szorítja oda a hagszórót.

Tehát minden gyári maradt, fúrni nem kellett, csak megtákolni ilyen módon. Egyébként stabilnak tűnik, nem rezonál.

A hangról annyit, hogy most van végre magas, és ez már a súlya alapján is nagyobbat szól, a gyáriból a vasat rendesen kispórolták.
Az elsőket valószínűleg nem fogom bántani, nem akarom szétbontani az ajtókat. Nekem alapvetően a magas hiánya volt ami nagyon zavart, most nem szól tompán, és 8e-t megért a csere. Így most elölről érzem inkább a mélyet, és hátulról jön a magas, de egy ilyen kis autóban ez nem nagyon okoz gondot a hangképben.

Előzmény: mephysto (1289)
G666 Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1299
á, csak benéztem, mert láttam a nevedet. :)
én távoli rokon vagyok, opeles. :)
Előzmény: rezisztens (1298)
rezisztens Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1298
szia! te itt, a daewoo-sok között? :))
Előzmény: G666 (1297)
G666 Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1297
Hello rezikém!
Hogy ki mindenkit nem lát az ember. :))
Előzmény: rezisztens (1296)
rezisztens Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1296
köszönöm a jókívánságokat :)
egyébként tetszik az autó, bár azt hiszem nem kizárólag a daewoo érdeme (ez az első autónk :)).

elismerve a kalos előnyeit, (ár, csendes futás, nagy belső tér) néhány észrevétel:

lehet hogy az autók terén való járatlanságom az oka, de ti nem érzitek nagyon vékonynak az autó lemezeit? olyan könnyűnek tűnnek az ajtók, a csomagtartó ajtaja, a tetőn egy ujjal be lehet nyomni a lemezt... renault scénic-kel és f astrával van némi tapasztalatom, de azok összeségében vhogy masszívabbnak tűntek (mondjuk nem is ebbe a kategóriába tartoznak)

a gépkönyv ír vmi beépített kormányzárról, amit a kulcs "lock" állásba fordításával, majd a kormány kis elfordításával lehet zárni, ilyenkor elvileg kattannia kellene a kormányzárnak. ez csak az sx-ben van? mert nálam bizony nem kattan, és lehet álló helyzetben is forgatni.

sunnyogó Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1295
Balesetmentes sok kilómétert!!
Előzmény: rezisztens (1292)
Sarkany Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1294
Gratula!
Sok örömöt és balasetmentes autózást kívánok hozzá! :))
Előzmény: rezisztens (1292)
mephysto Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1293
>>>
kérhetnék arról a szombathelyen beszerelt kesztyűtartóról fényképet? illetve esetleg vki más hallott olyan márkakereskedőről, akinél beszerelnek ilyet?
<<<

Engem is érdekelne egy ilyen kép! Nem ér a nevem, ha nem szereltetek be egy ilyet a szekérbe...
Volta aki a Gyulait célozta meg ezzel az extrával? Kíváncsi leszek mit lépnek majd, eddig korrektek voltak extrák terén is. Majd kiderül...

Előzmény: rezisztens (1292)
rezisztens Creative Commons License 2004.05.22 0 0 1292
sziasztok!

másfél hónap után végre én is átvehettem a kalost (1.4s, sedan, ezüst, extrák nélkül), közben persze folyamatosan követtem itt a fórumon is az eseményeket. úgy tűnik, hogy a guminyomást sehol nem ellenőrzik a magyar szalonokban, a mi autónkban is 3 bar körül volt mindegyik kerékben.

az átvétel során érdeklődtem az anyósülésnél lévő, légzsákhelyre beszerelhető kesztyűtartóról, de nem igazán törődtek itt pécsen a dologgal, azt mondta az egyik eladójuk, hogy inkább az opeleket nyomják, és nem foglalkoznak a daewook ilyesfajta extra felszereléseivel, itt ugyanis, ahogy sok más helyen is az országban, egy opel szalon vette át a daewook értékesítését. khm... :(

kérhetnék arról a szombathelyen beszerelt kesztyűtartóról fényképet? illetve esetleg vki más hallott olyan márkakereskedőről, akinél beszerelnek ilyet?

zsolt160matizos Creative Commons License 2004.05.21 0 0 1291
Motor olaj 2.7 l szűrővel, 15000 km-nél, vagy évente

Kézi kapcsolású váltó 2.1l első 15000 km, utánna 45000 km-ként (második 60000 km-nél)

Fékfolyadék 0.45 l 30000 km vagy kétévente

Szervó 1.0 l folyadékszint ellenörzés 15000 km-nél, esetleges utántöltés

Automata váltó 0.32 l 15000 km-nél ellenörizni, esetleges utántöltés

Motorolaj: API SJ SAE 5W-30, SAE 10W-30, SAE 10W-40, SAE 5W-30
Váltó olaj (kézi): SAE 75W-85
Fékfolyadék: DOT3, vagy DOT 4
Szervó: DEXTRON II, vagy DEXTRON III
Váltó (automata):CASTROL TLX 988D
Persze ez Matizra vonatkozik!

Előzmény: Négyesi (1192)
Sarkany Creative Commons License 2004.05.21 0 0 1290
Okulásunkra megpróbáltam összegyűjteni - a topicban leírtak alapján - a checklámpa figyelmeztető jelzések alkalmával tapasztaltakat és az azokból levonható következtetéseket.

1. 70 %-ban az 1,2-es Kalosnál történt figyelmeztető lámpa kigyulladás. (Messzemenő következtetésre nem ad lehetőséget ez a megállapítás, mivel nem biztos, hogy ugyanolyan arányban írogatnak ide a 1,4-es és 1,2 tulajdonosok).
2. Az esetek 80 %-ában - azon kívül, hogy folyamatosan égett, vagy villogott a figyelmeztető lámpa - a kocsi menettulajdonságai nem változtak.
3. Amikor csak villogó volt a jelzés, a computer nem rögzített semmiféle hibát. Ezek az esetek a szervizek számára kezelhetetlenek voltak. Általában a benzin szennyezettségére hivatkoztak ahelyett, hogy hibafeltárást végeztek volna.
4. Folyamtos jelzés esetén, 1-2 eset kivételével, a computer a 4-es hengernél jelzett égési rendellenességet. Ilyenkor a szervíz injektor tisztítást vagy cserét javasol ill. végez. Hibafeltárás ekkor sincs, csak rutin beavatkozás történik.
5. Az injektor csere 1 esetben nem járt eredménnyel, a hiba az injektor tisztítás, majd csere után is fennállt.

Egészítsétek ki, ha valamit kifelejtettem volna!

Arra kérnék mindenkit, hogy az üggyel kapcsolatos saját tapasztalatait írja be a topicba! Hátha sikerül a mozaikokból összerakni valami épkézláb, helytálló magyarázatot a hiba okára. Nagyon úgy fest a dolog, hogy a szervizek értetlenül állnak a probléma előtt...

Előzmény: Rudyboy (1287)
mephysto Creative Commons License 2004.05.21 0 0 1289
Szia Zsozso!

A hangszórók berakásakor mennyire kellett faragni? Ha jól értem/gondolom fúrni kellett a lyukak miatt? Milyen méretű az Alpine? Cm-re és W-ban? Szívesen fogadtam volna egy-két fotót a műről :)

Így, hogy az elsők megmaradtak gyárinak, milyen változást tapasztaltál hangzásban?

Előzmény: ZsozsoElit (1286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!