a negatív rekordot a Daewoo Kalos tartja, amibe talán kulccsal a kezünkben sem sikerülne 3 másodperc alatt bejutnunk
A '90-es évek elején ezt a 3 másodperces rekordot az AUDI, a BMW és a Mercedes tartotta.
Akkoriban a Ford Escort bizonyult a "legbiztonságosabbnak", nem egész negyven másodpercre volt szükség ahhoz, hogy ki lehessen nyitni. :))
"A független szakértők feladata az autóba való bejutás, majd a motor kulcs nélküli elindítása volt. A bejutásra két percet kaptak, míg az indításhoz 5 perc állt rendelkezésükre. [...] a vizsgált járműveknél a beépített biztonsági felszerelések mindegyike helyt állt az utóbbi megmérettetésen. [...] A kisautók között a negatív rekordot a Daewoo Kalos tartja, amibe talán kulccsal a kezünkben sem sikerülne 3 másodperc alatt bejutnunk"
a hyundai get és a peugeot 206 sem húzta sokkal tovább...
igen, a kumho gumi oldalán, a "power" felirat e betűje láthatóan kidomborodik. holnap megkérdezem a márkaszervizt, h mikor tudnak fogadni, sajnos nincs gumis ismerős a városban, akinek meg tudnám mutatni.
a mutató 3/4-en áll, a kilométerszámláló pedig 407-et mutat, vagyis olyan 8,3 literes fogyasztás jön ki
Tapasztald ki, hogy amikor ennyit mutat a műszer valójában mennyi is van a tartályban!
Nálam, ha kigyullad a tankolásra figyelmeztető sárga benzinkút piktogram még 8 l van a tankban. Ez nem baj, sőt... Jobb ha "siet" a műszer, mintha "késik".
Meglásd, jobb lesz az a fogyasztás! A jelenlegi sem rossz egy kezdő vezetőtől...
A kitüremkedés a gumi oldalán van?
Ha igen, akkor fennáll a gyanu, hogy a gumi vászontöréses, azaz gyári hibás.
Haladéktalanul mutasd meg szakembernek és ha valóban vászontörés, garanciában cseréltesd ki! Nem túl biztonságos vászontöréses gumival autózni!
ha már szóba kerültek a gumik, szerintem elég hangosak 110 fölött. ráadásul a bal elsőn észrevettem egy kis kitüremkedést is. szerintetek érdemes várni a 2000-es szervízig, vagy vigyem vissza azonnal?
lassan elérkezik az ideje az első tankolásnak, a mutató 3/4-en áll, a kilométerszámláló pedig 407-et mutat, vagyis olyan 8,3 literes fogyasztás jön ki vegyes használat mellett, amiben nappali városi, éjszakai városi, mecsek környéki, dimbes-dombos országúti menetek, sőt négyszemélyes hegymenet is volt. kezdő sofőr vagyok, márciusi jogsival, így a városban elő-előfordul lefulladás is, gondolom az sem tesz jót a fogyasztásnak. :-)
Érdekes kombináció :) Ez már a harmadik név amit ismerek a kocsira; Daewoo Kalos, Chevi Aveo, és akkor ez most akettő keveréke :)
Más:
Viszont egy dolog érdekelne. Melyik orr-rész az újabb? A 4 ajtósokon és a Chevi nevű 5 ajtósokon a külön indexes orr rész van, nálunk pedig az 5 ajtóson az egybeindexes, aminek a hűtőrácsa is más (nekem személy szerint ez jobban tetszik).
Múltkoriban valaki emlitette, hogy nálunk is ősztől Chevrolet néven fognak futni, vajon akkor nálunk is a Romániában kapható tipus lesz, vagy pedig nekünk jár már az ujabb tipus amit majd átkeresztelnek?
Van némi alapom az összehasonlításra. Jártam már Continentallal, Firestonnal, Michelinnel, igaz nem evvel az autóval.
Minőségi különbség van a Hankook rovására.
A Michelin volt a legjobb, szerintem...
Hankook/Kumho
én nem érzem, hogy annyira rossz lenne, igaz ukrán(!) gumival szerelt Samaráról váltottam.
ami érdekes. - bár nem tudom Andliába mivel szerelik, - de a London-Szöul! 19000km-es utat a gyári gumival tették meg tavaly nyáron, kibírta.
Steel wall tyres: "remarkable, the originals finished the trip"
Nekem nyárra ismét a Hankook került fel alufelnivel. Mivel eladni nem lehet/érdemes, ezért inkább megvárom még elkopik és akkor majd lecserélem Michelin-re.
15 ezrenként kell szervizeltetni, illetve 1-2 ezer között van egy átvizsgálás ahol van egy ajánlott, de nem kötelező olajcsere (én megcsináltattam, 14.000.- volt).
A gumikhoz nem igazán értek, így nem foglalnék állást Hankook/Kumho ügyben.
Én rákérdeztem a garanciára, arra az esetre, ha a riasztót nem a szalonból kérem. Az értékesítési vezető csak kamuzott, nem adott egyértelmű választ. Ugyanaz a Caesar C215U tipusú riasztó, amit ők 50+ ért kínálnak, két bp.-i szervizben is beszerelve bruttó 27-29e Ft.
Na most hivtam a szalont es azt mondtak, hogy a hetvegen erkezett egy nagy szallitmany Majoshazara (?) es akkor amig hozzajuk er a telepre meg vamkezelik meg minden, az olyan max. ket het.
Kozponti zar van az autoban, de nem taviranyitos. Erdemes a szalon 60e ft-os ajanlatat elfogadni, vagy valami mas helyen olcsobban meguszom, ha riasztot meg taviranyitot akarok (a riaszto kevesbe erdekel, mert az ugysem erdekel senkit sem, amikor vinnyog). Esetleg ilyenkor elveszti a garanciat?
En 11-en rendeltem meg, de nekem azt mondtak, hogy hajon van es junius masodik feleben vehetem at... na mindegy...
Amugy hogy van a szervizperiodusa a kocsinak? Mikor kell eloszor olajcserezni meg ilyenek?
Es ez a kumhoo, hankoo (vagy mi a szosz) gumi milyen? Mondtatok, nyikorog, visit, hangos. Es a stabilitasa?
Erdemes lecserelni? (mire?)
Kar, hogy csak 13"-os felni van rajta alapbol, bar majdnem ramsozott a kereskedo 140e-ert 15"-os alufelnit gumival. Csak sajnos nem lehetett beepiteni a hitelbe.
Az idő elsősorban attól függ, hogy milyen motorral rendelted. Ha 1,2-essel, akkor nem lesz gond. Az 1,4-est az új Lacettibe szerelik (az az alapmotorja), most az élvez elsőbbséget a gyárban, a Kalos-t leszarják, a Magyarországra rendelteket meg főleg...esetleg egy-két eltévedt példány váratlanul itt köt ki.
Én május 12.-én rendeltem meg. Nekem akkor mondták, hogy hajón van, ami várhatóan ezen a héten köt ki. A kikötőből egy hét Majosháza, majd onnan újabb egy hét amíg a szalonból elvihetem. Ezek után kíváncsi vagyok…
Sziasztok! A hétvégi problémámmal reggel voltam szervízben, a check lámpára azt mondták, hogy hagyjam majd bent és tüzetesen átnézik, mert lehet, hogy csak érintkezési hiba. A kuplunggal meg jól jártam, kinyomó csapágy csere. Majd ha megjön a csapágy, akkor hagyom bent kivizsgálásra. Az érdekes az volt, hogy reggel megint elkezdett világitani a check és úgy mentem oda, de a computer csak history hibának írta ki az ABS-es hibát, jelenlegi hibát nem érzékelt világító check mellett. Ez elég érdekes?!
Más:
Hétvégén voltam bent a kreskedésben, hogy mi a fax van már az 5 hete megrendelt autómmal.
Semmi. Adatbázis szerint még a gyárban....
Ami nagy valószínűséggel nem igaz, mert egy másik vevő (utánam rendelt, de kevésbé hiánycikk) autója az adatbázis szerint még a hajón volt, közben meg a kamionos szállítótól (Lagermax) telefonáltak a kereskedésbe, hogy pénteken teszik le az autót, számítsanak rá. Hétfőn már gurul is vele a gazdája. Közben meg a hajón is ott van. Vicces.
Ennyit a GM/Daewoo szállítási adatbázisáról.
Ez a legelterjedtebb.
Bár nagyon sok Kalost látok úgy ezzel az oldalvédővel, hogy nem sikerült eltalálni az egyetlen lehetséges egyenes helyet az oldalső domobirítás fölött, ezért kb. 175 fokos törésben találkozik a két darab. Borzasztóan tud kinézni, ha nem egyenes.
Újabban káttam olyat is ami végig kb. 4-5 cm magas, de lehet, hogy az eleredetileg más tipusra való. De az sem néz ki rosszul.
Én is így gondoltam, ezért is rendeltem meg. Csak az eddigi autóimban (szgyélano v SZSZSZR ill. egy 92-es kohószökevény VW Polo dízel) nem volt ilyen, s amiről nem tudok, arról hajlamos vagyok azt hinni, hogy nincs is, ha meg látom, akkor dühítő, ha nem igaz. Bár még mindig sokkal jobb, ha fölöslegesen „riaszt”, mintha egyáltalán nem jelzi a hibát.
Leendő Kalos tulajdonosként (nagymértékben Nektek, ill. hozzászólásaitoknak köszönhető, hogy ezt a márkát választottam, igaz a check lámpás probléma némileg elbizonytalanított) lenne egy kérdésem, ill. kérésem. Rendeltem az autóhoz (ötajtós) oldalvédő gumicsíkot, de a karosszéria kialakítása miatt egyszerűen nem tudom magam elé képzelni, hogy hogyan nézhet ki. A szalonban sem tudtak mutatni.
Nem rondítja el ? Tudna valaki képet betenni, vagy linket, ahol megnézhetném ?
Előre is köszi ! Várhatóan két hét múlva már tulajdonosként üdvözölhetem a topicot.