A gödöllői schola vagy magyarosan szkóla-tábor az idén 10. alkalommal várta közös énelésre és zenélésre a fiatalokat, egészen kicsiket. Talán itt nevelődnek a jövő magyar rhodascott-jai. Szinte az összes nagy hammond orgonista valahol egy kántor kezét leste, egy egy kórusból, a templomi karzaton. Az előző képek az érkezés napján készültek.
No, nagyjából megvan mi lesz, ha valaki itt rendelkezik eladó Viscount D9-el, Elka X50-el, vagy Korg CX3-al (1-es verzió, analóg), akkor az jelentkezzen!
A történtekhez dióhéjban csak annyit fűznék hozzá, hogy ez a jelenleg QQbercinél lévő Leslie végfok kimúlása a végjátéka annak a három éves tortúrának, amelynek során MINDEN, nem viccelek, minden, amit egy bizonyos csepeli szakállas úr követett el az orgonámon, tönkrement. Javaslom, mindenki vonja le a további következtetéseket, no comment.
A remény jegyében pedig hírdetném a következő Kéknyúl orgona kvartet koncertet: Aug 23. A38 tetőterasz. A csapat vendége lesz remélhetőleg 3-4 kiemelkedő fúvós szólista is.
Egy újabb kedvenc orgonistám és lemeze: Davell Crawford - The B3 And Me - 1998
Javaslom! :-)
"Davell Crawford has been playing piano since he was seven and first toured Europe in his early teens. and he was only 21 when he played the organ exclusively on The B-3 and Me. This soul-jazz/hard bop CD showed the New Orleans native to have a Smith-based approach to the instrument, and there isn't much to set B-3 apart from the many similar organ-combo recordings that had come out 30 and 35 years earlier. But while Crawford (whose competent backing includes tenor saxman Clarence Johnson III and drummer Shannon Powell) won't win many awards for innovation, he's likable and consistently swinging ..."
A sok zizegős, műanyag hang más fórumba való. Inspirációként is.
Mégha bármit is el lehet játszani Hammonddal, Hammond hanxínnel, azért gyakorlatilag eléggé behatárolt a stílus. Mind a hazai topiktársak, mind a külföldi mesterek tekintetében.
10-11 éve már volt ESI32-m. Előtte Ensoniq-om. Tehát 17 éve jöttem rá, hogyha a feladatra van amerikai vas, kár japánnal bíbelődni. Kár hogy a modern klónoknál ez nem nagyon áll fönn. Talán a NewB3, de az meg szinrte ugyanolyan nehéz mint az eredeti és értelmetlenül drága. A többi szintén vagy japán (Suzuki, Roland, Korg) vagy európai (Viscount, Clavia, Wersi) Esetleg PC bázisú amit hirtelen nem is tudnék hova sorolni (Diversi, Hamichord), de ma a legjobbak. Persze ha a programot nézzük akkor európai vagy amerikai az is.
Nem teljesen értek egyet. A komplexitást nézve pl az említett Jazz7 banda billentyűse minő véletlen egy Korg Karmát használ és nagyon megfér a jazz-rock, funky zenéiben a millió arpeggiator és krémes csilingelő sound amit néha betétnek, wempnek bejátszik. Egy jó hangszer inspirál is és vannak akik igénylik! Mellesleg a hitspace közel sem egy de facto üzem, kár is szóbahozni őket, óriási a részrehajlás ott! Az hogy minden típusra lehet egy hírességet előhúzni, ezt szeretik is reklámként beadni a népnek, hogy "attól leszel menő, mert nézd, ő is azt használja!", csak más ha vki kap egy promó hangszert hogy két évig azt reklámozza utánna meg egy másik márkát, és más egy olyan ürge mint Zawinul, aki évtizedekig kitartott egy márka mellett stabilan! Amúgy csak villogásból én sem említettem volna!
Minden esetre mindennek rendelt helye és ideje van! :) Felteszem ha pár éve neked sincs egy Esi32-d, eszedbe nem jutott volna sampleren hammondozni, vagy ha épp egy Akai, egy Yamaha A5000 lett volna az első, akkor ma is hasonlóban utaznál teszem azt. De értem persze a filozófiát, hogy pl nem kell ahhoz női tangát hordani hogy tudjuk mennyire nem nekünk való az, asszem az ilyesmit vmi intuitív megérzésnek hívják. :)
52-56W szép teljesítmény. Ha belegondolok a 40W-os 145-ös lezlim a 147-es erősítőjével mekkorát szól, ill. a 142-es lezlim a a picit tuningos kb. 45W-os 122-es erősítőjével, akkor erre az 50W fölötti teljesítményre nem lehet panasz, főleg hogy a magasabb szekrényben lakozna.
Én kérek elnézést, egyáltalán nem gondoltam hozzászólásodat leszólónak, bocs' ha ezt érezted ki belőle.
Ehh! Régóta ismerjük egymást:-) Más topikban kaptam már durvábbat is, mert a dízelmotorra tettem le a voksom:-) Ma csináltam egy mikrofon állványt a lezlimhez. Holnap kipróbálom az állványt, a mikrofonokat, meg a keverőt, és csinálok egy próbafelvételt....
Valami hasonló, azzal a különbséggel, hogy a 6550 megengedett disszipációja nagyjából két és félszerese annak, amit a 6V6 tud, tehát arányosan kisebb lesz a kimenõ teljesítmény, valahol 52-56 W környékén lehet a maximum (nem tudom még, ahogy mennyire viselte meg a csöveket az átütés és milyen munkapontban lehet jó szimmetriát beállítani).
off: sokan ugyanazon információcsomagból homlokegyenest ellentétes következtetésekre jutnak. on
"némi" tapasztalatcsomag összegződött az elmúlt 5-6 évben ezen a fórumon, érdemes visszaolvasni. Szerintem épp elég a vélemény kialakításához, de legfontosabb a személyes tapasztalat és az etalonok legalább szőrmentén ismerete viszonyítási alapnak.
Én kérek elnézést, egyáltalán nem gondoltam hozzászólásodat leszólónak, bocs' ha ezt érezted ki belőle.
Nem ázott be a pince, ez még az elõzõ tulajnál (vagy még korábban) kapott vizet, meg akkor is eshetett le, de jó magasról, mert a sasszi oldalán a ponthegesztések is szétnyíltak. Egyelõre szeretném életre kelteni, aztán majd meglátjuk, mit lehet kihozni belóle. A hangzésképen sokat lehet lendíteni, ha az erõsítõ frekvencia- és fázismenetét rendbeteszik. Az igaz, hogy a legmagasabb TW által generált frekvencia picivel 6 kHz alatt van, de a fázisugrások miatt a kikevert hangban már bõven vannak 35-40 kHz-s komponensek (mértem).
Elsõ körben tehát egy restaurálás jellegû munka esedékes, aztán majd megnézzük, hogy az eredeti állag megóvása mellett hogy lehet szép hangzást elérni. A láda egyébként 9+2 hangszórós, de hiányzik a háta, viszont megvan a hátlap mûhelyrajza. Az Echolette-nél mindenképp jobb lesz :-))) Azt is szeretnénk megnézni, hogy kiszedve az eszement habszivacs töméseket az Echolette-bõl és a két hangszórót a HR40 két csatornájáról meghajtva hogy szól az egész.
Külön mûsor lesz még a HR40 zengetõ rendbetétele...
Elnézést! Nem kívántam senki leendő, és meglévő motyóját leszolni. Nem is hasonlítom az itthoni hangszerhez senki hangszerét. Nem lenne sportszerű, és tőlem is messze áll, hogy valaki cuccának a hiányosságát az orra alá dörgöljem.
Szóval csak a kezdeti lelkesedést gondoltam megfontoltsággá szelidíteni!
Szerintem az enyém sem tökéletes... de dolgozom rajta:-)
... vagy legalábbis a tervezést és a kivitelezést célszerű szétválasztani :-)
Az építészetben nagyon így van és nagy bajok keletkeznek abból ha a két munkanemet a közreműködők összekeverik.
Kíváncsi leszek az újjáépítés végeredményére, tanulságos az erősítő előélete.
Úgy beázott a pince? Remélem a C3 megúszta. Az a 9 hanxórós láda gondolom a Déli mellett lakozik. Ezek a JR20-40 kabinetek érdekesek, szépek, de hangilag igen visszafogottak. Csak felújítás lesz, vagy valami szebb hangzású tuning a cél?
Hosszú és kemény küzdelem volt, mire az a szép hang megszületett, mert elõször nem annyira szólt, viszont a csövek segédrácsa szépen világított. Már akkor látszott, hogy ez lesz a dolog vége, de legalább Matyót nem érte meglepetés... Vannak bizonyos népi bölcsességek, mint például az Ohm-törvény, a Lenz-törvény vagy a Kirchhoff törvény és aki ezeket nem szándékozik tervezéskor tiszteletben tartani, annak el kellene gondolkodni rajta, hogy nem a kecskeõrzés volna-e a számára testhezállóbb foglalatosság...
Most jövõ héten ezt veszem munkába:
Kicsit leesett, meg kapott egy kis vizet, de a csövek és a trafók jók, a többi meg nem gond...
Azon ne múljon, adandó alkalommal feléd kanyarodok. Csak sajnos ellopták az etalon mobilomat -Nokia N93- amit pótolnom kell. Zenei felvételekre kivételes a hangminősége. Ismered :-)... Legutóbb Rhoda S-t, Joey DF-t rögzítettem.